Advertentie | |
|
![]() |
|
Via
Everest: http://www.lavalys.com/ Of, via je bios. Tja je verwarming maakt natuurlijk niet zo veel uit, met dit weer heb je die toch niet aan staan ![]() Maare, die voor een koeler wat voor proccesor en moederbord heb je? Zo een Zalman CNPS7000B-AlCu is zeer goed, en stil, maar dan moet je kijken of ie op je moederbord past ![]() Ding is namelijk vrij groot: ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
asus p4v800x moederbord |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kamer temp met gewone thermometer. Watertemp met een temperatuurmeter in het water. |
![]() |
||
Citaat:
Windows 2000 hier ![]() ![]() verder ligt het er ook aan of je Intel of AMD hebt. Amd wordt in het algemeen veel warmer dan intel. Mijn AMD XP 2500+ wordt 55*C. Reboots die je krijgt door hitte kan je vaak in je bios instellen. Op mijn Abit NF7-s kan je in ieder geval een waarschuwingssein instellen, en ook een reboot trigger. Even zoeken dus ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Wel als je systeem instabiel is, dan kan geen enkel systeem goed werken, als 1+1 opeens 4 is dan kun je daarop geen OS draaien. Elk OS zal dan vage foutmeldingen geven, of spontaan rebooten. Citaat:
Citaat:
Spontane reboots door instabiliteit en overheat-protection zijn twee verschillende dingen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
cpu, 31 case, 26 ruimte max 22 en nee de sensor is niet brak Laatst gewijzigd op 09-08-2004 om 01:10. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder twain4me: je snapt zelf natuurlijk ook wel dat je de casetemp eigenlijk niet onder de kamertemperatuur kunt krijgen. Als jij een casetemp van 26 graden hebt, dan is dat een leesfout. In de meeste woonkamers is het met dit weer (buiten ~31 graden) zo rond de 25-26 graden (tenzij je een airco hebt die op 18 graden staat te loeien) en je kunt met luchtkoeling de temperatuur nooit onder de ambient temperature krijgen. Luchtverplaatsing koelt immers niet in letterlijke zin. De warmte die een oppervlakte afgeeft wordt afgegeven aan de lucht en die warmte lucht wordt weggeblazen, zodat de cyclus weer doorgaat met het opwarmen van andere lucht. Je kunt met luchtkoeling nooit onder de temperatuur van de lucht komen (duh ![]() Bovendien heeft Intel ook andere temperaturen als de load nul is. Mijn oudje Pentium-4 1500 Willamette is echt een heethoofd als je 100% load draait, maar in idle wordt het koelblok écht niet eens merkbaar warm, terwijl mijn overgeklokte 2400+ dus ook een redelijke tempratuur bereikt als de load nul is. Blijkbaar schakelt die P4 dus écht het grootste gedeelte van de chip electrisch uit. |
![]() |
|
als ik alles over 20-40 graden hoor dan vraag ik me af wat mijn pc toch aan het uivreten is met zijn 70 graden op volle activeit, met kamertemperatuur van 30 graden.
ik denk dat als je werkelijk 20-30 graden hebt dat een beetje versnellen of overclocken geen kwaad kan, getuige deze maximum temperaturen: CPU Critical Temperature AMD Athlon Series AMD Athlon (socket) upto 1Ghz 90°C AMD Athlon (slot) all speeds 70°C AMD Athlon Thunderbird 1.1Ghz+ 95°C AMD Athlon MP 1.33Ghz+ 95°C AMD Athlon XP 1.33Ghz+ 90°C AMD Athlon XP T-Bred upto 2100+ 90°C AMD Athlon XP T-Bred over 2100+ 85°C AMD Athlon XP Barton 85°C AMD Athlon 64 70°C AMD Duron Series AMD Duron upto 1Ghz 90°C AMD Duron 1Ghz+ 90°C AMD Duron Applebred 85°C AMD K6 Series AMD K6/K6-2/K6-III (All except below) 70°C AMD K6-2/K6-III (model number ending in X) 65°C AMD K6-2+/K6-III+ 85°C Intel Pentium III Series Pentium III Slot 1 500-866Mhz 80°C Pentium III Slot and socket 933Mhz 75°C Pentium III Slot 1 1Ghz 60-70°C (depending on model) Pentium III Slot 1 1.13Ghz 62°C Intel Celeron Series Intel Celeron 266-433Mhz 85°C Intel Celeron 466-533Mhz 70°C Intel Celeron 566-600Mhz (Coppermine) 90°C Intel Celeron 633-667Mhz 82°C Intel Celeron 700Mhz+ 80°C Intel Pentium II Pentium II 1st Generation 72-75°C Pentium II 2nd Generation 266-333 65°C Pentium II 350-400Mhz 75°C Pentium II 450Mhz 70°C (afkomstig van panther products)
Laatst gewijzigd op 09-08-2004 om 13:39. |
![]() |
||
Citaat:
er is idd luchtbehandeling. en het is er max 22 (hoger gaat het alarm af) waarschijnlijk is het er dus kouder ik schat 18 graden bij water koeling kom je ook niet onder de temp van de lucht... aangezien het water weer wordt gekoeld mbv een radiator ik denk idd ook dat de boel bij intel gewoon geheel uit gaat....als een koelblok niet warm wordt en dus onder lichaamstemp. is... (daar heb je echt geen temp sensor voor nodig) dan is dat het een duidelijk verhaal het ding is gewoon echt koel.. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
door die opmerking moet ik ineens denken aan een gast die gewoon zijn mobo in de vriezer had gelegt.. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
ooit wel eens zoiets gezien, maar dan moet je het ding vol gaten boren voor alle snoeren etc, en om een simpel cd'tje te wisselen moet je ook nog eens de ijskast open maken. (tenzij je een externe neemt uiteraard) je bent natuurlijk daarmee wel er voor eeuwig van af dat je pc zorgt dat je kamer te warm wordt om nog fatsoenlijk achter je pc te kunnen zitten.
||
Citaat:
Dan moet je wel een dure koelkast hebben hoor, want waarschijnlijk wordt de warmte toch weer aan de achterkant van dat ding gedumpt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Een koelkast en een peltier koelen feitelijk niet, ze verplaatsen warmte alleen. Daarbovenop komt hun eigen verbruik, dus in feite zijn het juist kacheltjes. ![]() Een stofzuiger zuigt niet (dat bestaat fysisch niet eens), maar vergroot alleen de ruimte waardoor de luchtdruk (tijdelijk) lager wordt, deze wordt door lucht in de kamer weer snel aangevuld, waardoor er een continu stroom van lucht plaatsvindt. Maar zuigen is er niet bij. Je haalt iets weg en de lucht zorgt zelf dat die ruimte weer wordt opgevuld. Zuigen bestaat niet. Bla ![]()
||
Citaat:
![]() je bent altijd aan het verwarmen als je gaat koelen alleen kan je die warmte eventueel ook ergens anders dumpen... bv in het riool of in de buitenlucht (airco en de wat duurdere koelkasten) zodat je de ruimte niet (opnieuw) aan het verwarmen bent er bestaat zelfs een koelkastsysteem op gas dan komt er vuur aan te pas om ijs te maken... ![]() ![]() ik geloof dat het absorptiekoelkasten heten |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Water is toch eigelijk helemaal niet zo gek goed geleidend zolang het in redelijk pure vorm is, en bij mijn weten is condens water redelijk puur... het zal dus op de korte termijn weinig uitmaken, alleen op de langere termijn zal die plaats en dus de condens vervuilen en ook geleidender worden offuh heb ik slecht opgelet bij natuurkunde ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Al ben ik er nog niet helemaal achter hoe zo'n verrijdbare airco kan koelen.. Of moet je zo'n slang uit het raam hangen ofzoiets?
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|