Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2004, 19:55
rainfairy
rainfairy is offline
als mijn vriend en ik gaan samenwonen wil ik graag een kat en hij een hond....is dat wel slim?
kunnen we een pup en een klein baby katje tegelijk nemen?
of eerst een hond en dan een kat ofzo?
heeft iemand ervaring daarin?

(ik ken nl mensen die eerst een kat hadden en na een paar jaar een hond namen en nu zit die kat dus dag en nacht boven, omdat die hond dat beestje op jaagt)
Oud 18-08-2004, 21:03
M@rco
M@rco is offline
Moet gewoon kunnen. Over het algemeen wennen die beesten heel erg snel aan elkaar... wij hebben ook een hond en 3 katten en dat gaat perfect: de katten liggen in de hond zijn mand, kroelen met hem en drinken uit zijn waterbak en hij vindt het allemaal best
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 21:22
Eend
Eend is offline
Citaat:
M@rco schreef op 18-08-2004 @ 22:03 :
Moet gewoon kunnen. Over het algemeen wennen die beesten heel erg snel aan elkaar... wij hebben ook een hond en 3 katten en dat gaat perfect: de katten liggen in de hond zijn mand, kroelen met hem en drinken uit zijn waterbak en hij vindt het allemaal best
Ja, maar de katten zijn overheersend voor hem, die kan hij niet aan. En als ie ze wilt grijpen krijgt ie op zijn kop, dat is toch zielig?
Terwijl Yoshi hem alsmaar irriteert!
Oud 18-08-2004, 21:34
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
zolang ze samen met elkaar opgroeien wennen ze vanzelf aan elkaar en moet het geen probleem zijn. Bij ons was het ook nooit een probleem.
Oud 20-08-2004, 10:12
kimberley
kimberley is offline
Ze hoeven niet eens jong te zijn.

Wij hadden een bobtail (ofzoiets?) en die was al 9 jaar oud toen onze kat kwam. Ik het begin haat en nijd maar na een poosje wennen ze wel aan elkaar. Ze gingen zelfs gewoon spelen enzo.

Gewoon ze de tijd gunnen om ze aan elkaar te laten wennen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 10:55
Nobucta
Nobucta is offline
Ik hoorde dat ze bepaalde gebaren en signalen van elkaar verkeerd opvatten, en ze daarom weleens ruzie hebben.
Maar jong bij elkaar doen zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 13:13
Dzjes
Dzjes is offline
Ik heb 5 katten (van verschillende ouderdom) en 3 honden.. ze waren dus allemaal van een andere leeftijd toen we ze kregen..(volwasssen hond met 2 kleine katjes, dan pupje bij..etc)

Heeft nooit echt veel problemen opgeleverd. Ze slapen vaak samen,.. soms jagen ze elkaar wel eens op, maar is vaak om te spelen.

Ik denk dat je het veel te druk gaat hebben met twee kleine beestjes bij elkaar. Als ik jou was zou ik gewoon eerst de hond nemen, en kijken wat voor een karakter hij heeft. De ene hond is dominanter dan de andere. (we hebben ooit een hond gehad, en die kon nix verdragen dat klein was..doodsbraaf beest, maar hij beet cavia's, kleine katjes, .. allemaal dood)
In de meeste gevallen passen honden en katten perfect samen hoor. Het is altijd eerst wat aanpassen, maar ze wennen snel aan elkaar?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 14:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wij hadden altijd al een hond en we hebben er toen eerst een kat bij genomen, dat ging heel goed, die twee accepteerden elkaar echt goed en de kat mocht mee eten uit de hond zijn bak. Toen kregen we een tweede kat erbij en die kat speelde echt met onze hond, dat was echt leuk om te zien. Deze kat mocht echter niet uit de hond zijn bak eten (misschien had het ermee te maken dat dit een kater was en die eerste kat een poes ofzo) maar het is bij ons iig altijd goed gegaan tussen de hond en de katten. Als je het ze zelf uit laat zoeken komt het meestal wel goed.
Oud 20-08-2004, 15:43
Verwijderd
Soms gaat het prima en soms niet. Net zoals twee honden soms wel en soms niet gaat en twee katten soms wel en soms niet. (Net als dat mensen het ook niet met iedereen even goed kunnen vinden. ) Kwestie van uitproberen en hopen dat het klikt.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 20:31
Belle
Belle is offline
Wij hebben honden en katten, en 1 kat is niet zo gelukkig met de honden, maar gezien hij toch niet naar buiten kan zal hij er aan moeten wennen, en in het begin ging dat met de nodige tikken over en weer, maar nu gaat het een stuk beter
Oud 21-08-2004, 13:38
freakinaround
freakinaround is offline
Mn oom en tante hebben hele grote en wilde hond en 2 jonge katjes en 1 oudere kat. Ze vechten nooit
Oud 21-08-2004, 14:39
Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
Misschien een stomme opmerking...

Maar...

Mijn zus moest dr twee katten aan mekaar laten wennen en daarvoor kreeg ze van de dierenarst iets mee dat heet Feliwax.. T zijn hormonen die je in t stopcontact moet steken (net als die geurverspreiddingen) en die worden dan door het huis verspreid, en het helpt echt!

Misschien dat ze zoiets ook voor hond en kat hebben.....

Ennuh... wie komt in wiens terratorium?
Reageren

Regels voor berichten