Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2004, 10:33
Bottler
Bottler is offline
howdy, op het moment heb ik een ECS K7S5A moederbord en een ahtlon XP 2000+. Ik wil deze twee upgraden voor Doom 3 maar ik weet niet met wat. Ik zat te denken aan een ''Abit NF7 V2.0 nForce2 Socket A 8xAGP LAN USB2 6 ch Sound DDR400 Memory'' moederbord en een '' AMD ATHLON XP2600+ 333MHZ FSB'' processor. Maar maakt dit echt een groot verschil in performance? want ik zou namelijk niet weten wat ik anders zou kunnen kopen dat echt veel beter is dan dit. mijn budget is zon 200 euro. alle suggesties welkom. Ik wil wel socket A houden. Thanks
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2004, 10:50
Bottler
Bottler is offline
Ik heb trouwens een ''Asus Ge-force FX 5600 128 mb'' en dacht dat die wel goed genoeg was. Met 512 DDR 400mhz geheugen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 10:53
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dan geef je veel uit voor maar een klein beetje meer. Nee dat zou ik niet doen.

Als je gaat upgraden, upgrade dan naar Athlon 64. Maar wat is de rest van je systeem? Geheugen en Videokaart bijvoorbeeld?

Edit: Ah daar heb je zojuist antwoord op gegeven.
GeForce FX 5600 is niets bijzonders, maar je zou er wel Doom 3 mee kunnen spelen denk ik, op 1024x768 moet dat opzich wel lukken, en anders 800x600, zonder AF en FSAA filters.

Als je je systeem upgrade, moet je ook je videokaart upgraden, nu is het wel gebalanceerd.

Mocht je willen upgraden:

AMD Athlon 64 3000+ Tray - 200 euro
Arctic Silencer 64 - 15 euro
512MB DDR/400 Infineon - 80 euro
ATi Radeon 9800 Pro 128MB - 190 euro
ASrock K8X8X mobo - 75 euro

Totaal: 560 euro excl. verzendkosten, zeg 575 euro all-in. @ www.gistron.com

Laatst gewijzigd op 24-07-2004 om 10:57.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 10:56
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 24-07-2004 @ 11:53 :
Dan geef je veel uit voor maar een klein beetje meer. Nee dat zou ik niet doen.

Als je gaat upgraden, upgrade dan naar Athlon 64. Maar wat is de rest van je systeem? Geheugen en Videokaart bijvoorbeeld?
Kijk hierboven schat.

Ik zou gaan voor 'n 64 bit 3000+ processor trouwens, 3200+ is z'n extra geld niet waard in verschil, toch?
Oud 24-07-2004, 10:58
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 24-07-2004 @ 11:56 :
Kijk hierboven schat.
Toen ik m'n bericht typte, stond jouw zijn reaktie er nog niet.
Citaat:
Ik zou gaan voor 'n 64 bit 3000+ processor trouwens, 3200+ is z'n extra geld niet waard in verschil, toch?
Klopt.

Laatst gewijzigd op 24-07-2004 om 12:47.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 11:08
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 24-07-2004 @ 11:58 :
Toen ik m'n bericht typte, stond jouw reaktie er nog niet.

Klopt.
't Gaat niet om mijn reactie, maar om die van TS, en die stond er toch al zo'n drie minuten voor jij postte. Of typ jij zo traag?

Welk Mobo adviseer jij daar eigenlijk bij? Voorlopig heb ik dit geselecteerd: Asus K8V Deluxe : K8T800 - S754 - Dual SATA Raid - Firewire
Oud 24-07-2004, 11:08
Bottler
Bottler is offline
komen die nieuwe athlon 64 dingen na athlon XP ? dat wist ik nog niet. daarom was ik verbaasd dat XP maar tot 3200+ ging. Maar is zal wel eens naar die 64 bit dingen gaan kijken. bedankt
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 11:21
Bottler
Bottler is offline
Is pentium 4 niet veel sneller, 3.0ghz en 800fsb en shit ? Wat is het verschil precies tussen athlon en pentium 4? Wat is beter voor spellen en wat is beter voor applicaties ?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 12:30
twain4me
twain4me is offline
Men zegt dat amd beter is voor spellen, en p4 voor zoon beetje de rest.
Dit komt in de eerste plaats overegens niet door de cpu zelf maar eerder doordat programatuur dat vaak voor 1 cpu wordt geschreven en dan voor de ander een beetje wordt aangepast vooral bij het doorrekenen van videobestanden merkje de" kracht" van de p4

de keus is vaak gewoon een kwestie van het de underdog (amd) gunnen of je geld brengen bij de reclame geile boy's van intel
Overegens zit er ook nog een prijs verschil in, maar dat is zeer wisseld de ene keer is het een enkel tientje en de andere keer (lang geleden in het 1 gig tijdperk) scheeld het een euro of 50- 100.

ik heb zelf:
1 amd workstation
2 intel servers
1 amd server

en ik had tot voor kort een intel laptop

hoewel ik dus een amd fan ben heb ik toch meer intel producten..
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 12:55
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 24-07-2004 @ 12:08 :
't Gaat niet om mijn reactie, maar om die van TS, en die stond er toch al zo'n drie minuten voor jij postte. Of typ jij zo traag?
Ik bedoelde zijn reaktie ja. En ik klik vaak alle nieuwe Hardware-topics aan en werk ze één voor één af, dus dan zit er altijd een paar minuten tussen.
Citaat:
Welk Mobo adviseer jij daar eigenlijk bij? Voorlopig heb ik dit geselecteerd: Asus K8V Deluxe : K8T800 - S754 - Dual SATA Raid - Firewire
Had ik al gezegd.

Asrock K8S8X met SiS 755 chipset, verreweg de beste keus, mits je Firewire en Gigabit Ethernet niet zo belangrijk vindt. Persoonlijk vind ik Firewire waardeloos, tenzij je al Firewire apparatuur hebt of b.v. Firewire apparatuur op het oog hebt (zoals een digitale videocamera; dat is vaak nog Firewire; alhoewel sommige nieuwere modellen al USB2 hebben). Gigabit Ethernet is leuk, maar alleen als je ook een Gigabit Ethernet Switch hebt, en die kosten op dit moment nog over de 100 euro. Bovendien is een los Gbit Ethernet niet zo duur meer: 17 euro.

VIA chipset zou ik niet nemen, voor mij heeft VIA echt afgedaan. Neem nou SiS, heeft een reputatie als het aankomt op stabiliteit en bug-free produkten. Sowieso maakt SiS ijzersterke chipsets, het is zo jammer dat mensen ze mijden. nForce 3-250 zou ook kunnen, bijna even snel als SiS755, maar wel veel duurder. Dan vraag ik me af waarvoor je het doet. Sommige nF3 mobo's hebben echter wel Gb Ethernet en Firewire, mocht je dat willen. Neem echter geen nForce 3-150 moederbord, die heeft een gecastreerde HyperTransport bus.

Het Asrock moederbord (K8S8X) kost zo'n 75 euro bij Gistron.
Oud 24-07-2004, 13:20
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Bottler schreef op 24-07-2004 @ 12:08 :
komen die nieuwe athlon 64 dingen na athlon XP ? dat wist ik nog niet. daarom was ik verbaasd dat XP maar tot 3200+ ging. Maar is zal wel eens naar die 64 bit dingen gaan kijken. bedankt
Athlon XP is de K7 generatie, Athlon 64 en Opteron zijn de K8 generatie. Dus ja, ze komen na de Athlon XP. Overigens is een Athlon 64 3000+ zo'n 25% sneller dan een Athlon XP 3000+, ondanks dat de Athlon XP 3000+ op een hogere clocksnelheid loopt. En deze getallen zijn nog zonder 64-bits optimalisaties.
Citaat:
Bottler schreef op 24-07-2004 @ 12:21 :
Is pentium 4 niet veel sneller, 3.0ghz en 800fsb en shit ? Wat is het verschil precies tussen athlon en pentium 4? Wat is beter voor spellen en wat is beter voor applicaties ?
Wel sneller dan een Athlon XP ja, ook al is die 3200+. Verschil tussen Athlon en Pentium is dat het twee verschillende producten zijn, van twee verschillende fabrikanten. Athlon is een merknaam van AMD, Pentium is een merknaam van Intel.

AMD processors presteren het beste op gebieden van Gaming en Office / Productivity. Intel doet het goed op gebieden van Media Encoding en Rendering; audio/video shit dus. Dat komt omdat de professionele programma's die getest worden, enkel optimalisaties bevatten voor Pentium 4 processors, en niet voor de processors van AMD. Ga bijvoorbeeld The Gimp maar eens testen ipv Photoshop, en je ziet wat ik bedoel.

Voor algemene taken is AMD de beste keus, goedkoper en presteert een stuk beter. Bovendien heb je bij de Athlon 64 nog eens een bonus in de toekomst zodra software geoptimaliseerd wordt voor 64-bit. Dit kan oplopen tot 40% snelheidswinst in echte programma's. In benchmarks kan het voor een snelheidswinst tot 350% betekenen, maar dat zijn dus sterk synthetische benchmarks die eigenlijk niet mee moet tellen, het is alleen om aan te tonen dat 64-bit extenties in theorie veel kan uitmaken. Hoeveel het in de praktijk gaat schelen is even afwachten hoe graag softwareproducenten willen optimaliseren voor 64-bit; alhoewel Intel's keuze voor EM64T wat compatible is met AMD64 daar wel bij zal helpen.
Oud 24-07-2004, 13:53
Jolt
Jolt is offline
Msi K8 met die nforce 3 250 chipset is ook zeer mooi.

Btw:

Citaat:
AMD Reseller Mail

"
Dear Herr XXXX,

We would like to inform you that on Monday, July 26th, 2004, prices will decrease for

ALL AMD Athlon™ 64 processors, from model numbers 2800+ up to 3800+.
Please note that AMD Athlon 64 FX processors will not be affected by this price move.

In addition, on Monday 9th August, prices will increase for

AMD Athlon XP processors, from model numbers 2800+ up to 3200+.
There’s never been a better time to move to AMD64 processors;
step into the future…

For further information on pricing and availability, please contact AMD’s authorized distributors at www.amd.com/EuroDistributors.

Yours sincerely,

The Reseller Team
www.amd.com/euroreseller
Oud 24-07-2004, 14:55
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 24-07-2004 @ 13:55 :
Ik bedoelde zijn reaktie ja. En ik klik vaak alle nieuwe Hardware-topics aan en werk ze één voor één af, dus dan zit er altijd een paar minuten tussen.

Had ik al gezegd.

Asrock K8S8X met SiS 755 chipset, verreweg de beste keus, mits je Firewire en Gigabit Ethernet niet zo belangrijk vindt. Persoonlijk vind ik Firewire waardeloos, tenzij je al Firewire apparatuur hebt of b.v. Firewire apparatuur op het oog hebt (zoals een digitale videocamera; dat is vaak nog Firewire; alhoewel sommige nieuwere modellen al USB2 hebben). Gigabit Ethernet is leuk, maar alleen als je ook een Gigabit Ethernet Switch hebt, en die kosten op dit moment nog over de 100 euro. Bovendien is een los Gbit Ethernet niet zo duur meer: 17 euro.

VIA chipset zou ik niet nemen, voor mij heeft VIA echt afgedaan. Neem nou SiS, heeft een reputatie als het aankomt op stabiliteit en bug-free produkten. Sowieso maakt SiS ijzersterke chipsets, het is zo jammer dat mensen ze mijden. nForce 3-250 zou ook kunnen, bijna even snel als SiS755, maar wel veel duurder. Dan vraag ik me af waarvoor je het doet. Sommige nF3 mobo's hebben echter wel Gb Ethernet en Firewire, mocht je dat willen. Neem echter geen nForce 3-150 moederbord, die heeft een gecastreerde HyperTransport bus.

Het Asrock moederbord (K8S8X) kost zo'n 75 euro bij Gistron.
Ok ok.

Ah, mja, over gelezen dan.
Asrock K8S8X met SiS 755 chipset, voor €75 ongeveer Da's ongeveer de helft van wat dat andere me zou kosten. Nu ja, doe er ongeveer €10-15 bij voor bestellingskosten maar dan ben ik nog altijd €60 cheaper uit...
Oud 24-07-2004, 21:22
Enlightenment
Enlightenment is offline
Gistron kun je het hele zaakje kopen, behalve Hitachi HDD geloof ik. Anyway, bestelkosten moet je sowieso betalen.
Oud 27-07-2004, 08:13
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 24-07-2004 @ 22:22 :
Gistron kun je het hele zaakje kopen, behalve Hitachi HDD geloof ik. Anyway, bestelkosten moet je sowieso betalen.
Ja, maar ik heb al gezegd dat ik in de zaak waar de vriend van m'n zus werkt ga kopen. Maar misschien dat ik sommige onderdelen wel kan bestellen via hen bij Gistron, dat moet ik eens navragen... =)
Oud 27-07-2004, 08:14
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 27-07-2004 @ 09:13 :
Ja, maar ik heb al gezegd dat ik in de zaak waar de vriend van m'n zus werkt ga kopen. Maar misschien dat ik sommige onderdelen wel kan bestellen via hen bij Gistron, dat moet ik eens navragen... =)
is dat makkelijk volgens jou
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 08:18
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
twain4me schreef op 27-07-2004 @ 09:14 :
is dat makkelijk volgens jou
Dan heb ik de hele zooi van betalen niet, dan moet ik enkel aan die pc-zaak betalen en moet ik niets opvolgen ofzo, lijkt mij wel handig... En zij verdienen zo ook makkelijk iets, denk ik.
Oud 27-07-2004, 11:57
Enlightenment
Enlightenment is offline
Betaling is gewoon rembours he, dus daarvoor hoef je het niet te laten.
Oud 27-07-2004, 12:09
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 27-07-2004 @ 12:57 :
Betaling is gewoon rembours he, dus daarvoor hoef je het niet te laten.
Dus betaling wanneer ze leveren? Mmmm, wel handig dan ja... Vanavond na 't werk () eens 'n kijkje nemen op de site van Gistron dan...
Oud 27-07-2004, 15:28
Enlightenment
Enlightenment is offline
Waarom denk je dat zoveel mensen online bestellen?
Oud 27-07-2004, 16:24
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 27-07-2004 @ 16:28 :
Waarom denk je dat zoveel mensen online bestellen?
Omdat zij minder wantrouwig zijn dan ik ben als 't gaat over online bestellen?
Oud 27-07-2004, 21:25
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 27-07-2004 @ 17:24 :
tja.. raar vabeltje vind ik het. Je moet wel hele rare vage sites gaan bezoeken wil je dat nog overkomen. Of via marktplaats.nl kopen ofzo.

Ik kijk meestal ff over er ook een afhaalplek is, dan heb voor de zekerheid een plek waar je heen kan met je dubbelloops jachtgeweer.
Oud 27-07-2004, 22:31
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 27-07-2004 @ 17:24 :
Of omdat zij meer ervaring hebben ermee. Online bestellen is de normaalste zaak van de wereld. Maar ook hier geldt: van vage winkeltjes waar je alleen bij vooruitbetaling kun bestellen moet je oppassen. Sommige winkeltjes in het echt komen ook niet echt betrouwbaar over. Zelfde geldt op internet. Bij de Tweakers.net Shop Survey kun je de ervaringen lezen van tweakers die daar besteld hebben.
Oud 27-07-2004, 22:47
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 27-07-2004 @ 23:31 :
Of omdat zij meer ervaring hebben ermee. Online bestellen is de normaalste zaak van de wereld. Maar ook hier geldt: van vage winkeltjes waar je alleen bij vooruitbetaling kun bestellen moet je oppassen. Sommige winkeltjes in het echt komen ook niet echt betrouwbaar over. Zelfde geldt op internet. Bij de Tweakers.net Shop Survey kun je de ervaringen lezen van tweakers die daar besteld hebben.
True , alleen zegt die tweakers shop survey ook niet alles, bij een winkel die daar zeeeeeer goed aangeschreven stond. Heb ik toch problemen gehad. wat de 1 onder normaal verstaat vindt de ander nou eenmaal een schande.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 22:50
Enlightenment
Enlightenment is offline
Klopt, en fraude-gevoelig is die Shop Survey ook, denk maar aan DigiWorld.
Oud 27-07-2004, 22:55
Jolt
Jolt is offline
Altijd onder rembours, ook al krijg je er een webcam gratis bij als je vooraf betaald ..
vertrouw het niet ...
Oud 27-07-2004, 23:37
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
twain4me schreef op 27-07-2004 @ 23:47 :
True , alleen zegt die tweakers shop survey ook niet alles, bij een winkel die daar zeeeeeer goed aangeschreven stond. Heb ik toch problemen gehad. wat de 1 onder normaal verstaat vindt de ander nou eenmaal een schande.
De problemen die ik met Alternate gehad heb, vindt niemand normaal...
Oud 28-07-2004, 06:09
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Jolt schreef op 27-07-2004 @ 23:55 :
Altijd onder rembours, ook al krijg je er een webcam gratis bij als je vooraf betaald ..
vertrouw het niet ...
Ik heb al bij veel verschillende winkels vooruit betaald, is echt nog nooit wat mis gegaan
Oud 28-07-2004, 07:18
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 27-07-2004 @ 23:31 :
Vanuit België kan ik alleen onder vooruitbetaling bestellen bij Gistron.
Oud 28-07-2004, 08:27
Jolt
Jolt is offline
Ga je toch naar een andere winkel of je belt ff
Oud 28-07-2004, 20:40
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 28-07-2004 @ 00:37 :
De problemen die ik met Alternate gehad heb, vindt niemand normaal...
De winkel van alternate is best goed, over de online shop kan ik niet veel zeggen

btw : gewoon nieuwsgierig .. wat voor problemen?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 20:42
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 28-07-2004 @ 08:18 :
nederlandse banken kunnen een overboeking terug draaien als er spraken is geweest van oplichting oid
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 20:43
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 28-07-2004 @ 08:18 :
Heb ik al een paar keer gedaan, is gewoon te vertrouwen hoor.
Oud 28-07-2004, 20:56
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
M@rco schreef op 28-07-2004 @ 21:43 :
Heb ik al een paar keer gedaan, is gewoon te vertrouwen hoor.
Mja, heb beetje opzoekwerk gedaan en Gistron is best wel te vertrouwen lijkt me, nu alleen nog eens 'n tijdstip uitkiezen om al m'n geld op te doen.
Oud 29-07-2004, 10:42
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
zijn:

gistron
sallandautomatisering
1to0
pczaak.nl

betrouwbare winkels?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 11:26
Verwijderd
www.tweakers.net/shopsurvey
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 11:26
]{ing
]{ing is offline
met de bovenste drie heb ik ervaring en 1to0 ben ik erg tevreden over
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 11:27
Verwijderd
Bovendien: wat de fuck denk je? Dat grote namen als Gistron en Salland Automatisering, die in bladen als PCMagazine adverteren, gaan wachten tot ze een pubertje kunnen oplichten? Omfg.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 11:33
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
]{ing schreef op 29-07-2004 @ 12:26 :
met de bovenste drie heb ik ervaring en 1to0 ben ik erg tevreden over
Me 2 ..

Ging lekker snel bijh 1to0 jammer dat ze alleen niet zo veel hebben, vga kaarten, etc
Oud 30-07-2004, 13:56
Enlightenment
Enlightenment is offline
1to0 laat alleen de produkten zien die ze op voorraad hebben. Op zich wel aardig, ze leveren iig supersnel.
Oud 30-07-2004, 22:19
Jolt
Jolt is offline
Hadden ze maar een Radeon 9800pro + Zalman ZM80D-HP +bijbehoorende fan, wil ik namelijk gauw hebben, mijn kaart is zooo traag ..
Oud 30-07-2004, 22:54
M@rco
M@rco is offline
Ik zou een Arctic VGA Silencer nemen ipv die Zalman meuk. Veel goedkoper, en wat een stilte
Oud 30-07-2004, 23:26
Jolt
Jolt is offline
Zalman kan ik eventuel nog gebruiken voor volende kaart (x800 of 6800 of zo)

En koelt btw beter dan een Artic..

Tja die artic is ook zeer relax ..zeer goedkoop ..
En doet de warme lucht weg blaze ..
Ach ik kijk wel

Owja Zalman koelt ook de memory chips doet de Artic niet ..

Laatst gewijzigd op 30-07-2004 om 23:37.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 09:59
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
Jolt schreef op 27-07-2004 @ 23:55 :
vertrouw het niet ...
lekker. En 15 eu meer kwijt EN een webcam!
Oud 31-07-2004, 11:36
twain4me
twain4me is offline
mja daar komt nog bij dat de meeste fraude onder rembours is gebeurd, nep ptt-ertje komt met ingepakte baksteen . jij betaald... hij nergens meer te zien.....

als je via bank betaald is de beste man ALTIJD te achterhalen
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 12:15
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 31-07-2004 @ 12:36 :
mja daar komt nog bij dat de meeste fraude onder rembours is gebeurd, nep ptt-ertje komt met ingepakte baksteen . jij betaald... hij nergens meer te zien.....

als je via bank betaald is de beste man ALTIJD te achterhalen
Via rembours ook wel. De PTT draagt immers het risico van beschadiging of vermissing van het pakketje. Daarvoor bedingen ze wel een prijs, maar de persoon die de goederen oorspronkelijk leverde heeft zijn geld al. Daarom verlangt de PTT ook echt wel alle persoonlijke gegevens plus een getekende overeenkomst van de persoon waarvoor ze rembourszendingen doen. Ook dan is het wel te achterhalen. Bovendien, als iemand écht kwaad wil, kan hij ook zo via allerlei vage bankrekeningetjes geld wegsluizen zodat hij nooit meer te achterhalen valt.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 12:24
twain4me
twain4me is offline
Leesje wel goed??? ik heb het over een NEP ptt-er....oftewel bij grote bedragen en ineens een andere postbode ff zijn id checken volgens de tpg zijn ze verplicht het te laten zien als er naar gevraagt wordt...

en over die vage bankrekeningen............ je kijkt teveel films

heb je ooit een bankrekening geopend in nederland??? je wordt eerst 6 keer doorgelicht

Laatst gewijzigd op 31-07-2004 om 12:27.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 13:17
Verwijderd
Nee, ik las niet dat je een nep-PTT'er bedoelde. Goed, dan kun je inderdaad wel opgelicht worden.

Ik heb zelf lange tijd bij een bank gewerkt dus ik weet wel enigszins hoe het in zijn werk gaat met het openen van rekeningen en het verifiëren van persoonlijke gegevens. Je kunt echt ontzettend makkelijk een rekening openen, je wordt echt niet 'zes keer' doorgelicht.

Verder kun je via vage rekeningen heel makkelijk geld wegsluizen. Wel eens van placing, layering en integrating gehoord? Nee? Verdiep je dan eerst eens in financiëel strafrecht.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 14:55
twain4me
twain4me is offline
mja alleen denk ik niet dat de bekende drugs manieren worden toegepast voor een ati 9800 .... a 180 euro....
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 16:56
Verwijderd
Ik denk ook niet dat mensen de moeite gaan nemen om iemand op te lichten voor 180 euro. Als je via zendingen vanuit een internetstore mensen wilt bedonderen, dan pak je het groot aan: eerst vertrouwen opbouwen, veel krediet aantrekken en vervolgens in één klap cashen en verdwijnen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten