Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2004, 17:39
boer
boer is offline
ik ben van plan om morgen deze pc te halen.

CASE SWEEX CL4-P4
MB GIG 8S651M-RZ
MEM 256 MB DDR
CPU INTEL CEL 2.4
Drives LG 52x
FDD SAMSUNG
HDD 40 GB MAXT
VGA SHARED
KEYB Logitech OEM deluxe
MS Logitech B58 optical
MON. 17" PX772
SW WIN XP HOME
SND ON BOARD
SPK S2-50 LOGITECH
COOL BOXED
DIV 10/100,
SERVICE CASH/CARRY
GARANTIE 3JR CARRY IN
VERK. EX € 554,06
VERK INC € 659,33

ik kan de computer naar mijn eigen hand alten aanpassen. voor een meerprijs van 57 euro laat ik er waarschijnlijk MEM 512 MB DDR in plaats van MEM 256 MB DDR in zetten. Is deze computer deze prijs waard, en heeft iemand nog handige tips om de computer aan te passen? mijn budget gaat tot max. 1000 euro. En ieen iets betere videokaart zou ook wel handig zijn, maar ik zou niet weten welke.
Oud 05-08-2004, 17:50
M@rco
M@rco is offline

Niet doen... voor minder geld heb je een veel betere. Dit is bagger.

Zie bijvoorbeeld de Mainstream PC hier:
http://www.fluffles.net/computers/ha...advice/systems

Dat ding rent rondjes om dat systeem wat jij hebt uitgekozen en kost ook nog eens minder... goed, dat is dan wel zonder toebehoren (monitor, speakers, enz.) maar het is een veel betere keus.

Enige probleem is dan dat je hem zelf in elkaar zou moeten zetten.

Laatst gewijzigd op 05-08-2004 om 17:53.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 17:55
boer
boer is offline
pff, het is inderdaad wel duur, maar eigenlijk heb ik niet veel keus. ik moet naar die winkel omdat het de enige in de buurt is en hun dan metteen gratis hier het netwerk komen instaleren wat anders ook weer een hoop geld kost en de service is ook heel goed. Maar als het echt veel duurder is dan is het natuurlijk zonde van m'n geld.
Oud 05-08-2004, 18:15
Verwijderd
Citaat:
boer schreef op 05-08-2004 @ 18:55 :
pff, het is inderdaad wel duur, maar eigenlijk heb ik niet veel keus. ik moet naar die winkel omdat het de enige in de buurt is en hun dan metteen gratis hier het netwerk komen instaleren wat anders ook weer een hoop geld kost en de service is ook heel goed. Maar als het echt veel duurder is dan is het natuurlijk zonde van m'n geld.
Het is echt veel duurder

www.tweakers.net/pricewatch

Je kunt natuurlijk ook een pc thuis laten bezorgen
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 20:11
boer
boer is offline
bedankt voor de tips, ik ga morgen bij andere winkels kijken (oa op internet)
Oud 05-08-2004, 20:14
Unexplained
Unexplained is offline
Het lijkt mij niet eens zo duur hoor. Er zit een beeldscherm bij en een officiële versie van Windows XP.

Wel zou ik iets langer doorsparen en een betere configuratie nemen. Te denken valt aan een snellere processor (de Celeron 2,8 GHz bijvoorbeeld) en meer geheugen (512 MB). Ook de harde schijf is niet echt meer van 'deze tijd', voor enkele tientjes heb je een schijf van een veelvoud aan opslag. Ik denk dat als je 100-200 Euro meer besteed aan je computer, dat je er veel langer plezier van hebt.
Oud 05-08-2004, 21:58
boer
boer is offline
als je de hele post had gelezen had je kunnen lezen dat ik hem wil verbeteren tot max 100 euro(niet dat ik je dat verwijt hoor0
) ik ga hem trouwens toch kopen voor de service en het aanleggen van het netwerk en internet. Als je dat door een ander bedrijf laat doen kost het ook weer heel veel. bedankt voor de tips waaraan ik mijn computer kan aanpassen. Een groter geheugen en een grotere harde schijf komt er zowiezo in, en afhankelijk van de prijs ook een videokaart en een sneller geheugen, al is dat laatste vooral wel heel duur denk ik. iemand nog tips wat ik er nog meer in moet laten doen of wat ik er precies in moet doen (denk aan welk merk videokaart).
Oud 06-08-2004, 00:07
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 05-08-2004 @ 21:14 :
Te denken valt aan een snellere processor (de Celeron 2,8 GHz bijvoorbeeld) en meer geheugen (512 MB).
Yay, 400 MHz verschil, DAT gaan we merken met een Celeron!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 08:45
MacArt
MacArt is offline
als het financieel haalbaar is zou ik er zeker een northwood in zetten (of evt een prescott)
Maar belangrijker is een echte videokaart.. Althans, als je er ook maar iets van games op wil kunnen spelen anders dan minesweeper..
Oud 06-08-2004, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 06-08-2004 @ 01:07 :
Yay, 400 MHz verschil, DAT gaan we merken met een Celeron!
Heheh
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 18:20
twain4me
twain4me is offline
Ik zou een iets betere monitor kopen, want deze is wel erug elcheapo
Maarja ik kijk dan ook graag naar een goed scherp stilstaand beeld
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 12:00
plishing
plishing is offline
Heb je geen optie om het moederbord en de processor te veranderen?
Zet je er een AMD Athlon 64 op, of als deze te duur is, een Athlon XP o.i.d. Nét iets beter dan zo'n Celeron processor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten