Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2004, 22:15
Felicia
Felicia is offline
Ja oke ik begin maar even met iets te vertellen, ik ben eigenlijk niet zo blij met mijn vriend omdat wij altijd maar stress hebben ligt aan ons allebei we hebbe allebei zo onze dingetjes die niet kunnen. Maar nu heb ik het al een paar keer uit proberen te maken maar hij haalde me steeds over om bij hem te blijven, de 1e keer dat ik standvastig was toen ging hij dus helemaal flippen en helemaal huilen en best hysterisch enzo, en hij zou verandere blabla, oke ik gaf het dus nog een kans. Nou ja toen de 2e keer had ik er weer geen zin in en toen was ik ook standvastig maar dit keer echt, grijpt hij me ineens naar de keel en zegt: waarom geef je mij geen kans, ik zeg toch ik zal veranderen en hij kneep echt heel hard! Ik dacht echt dat het niet echt gebeurde het leek uren te duren en ik kreeg echt geen lucht en toen liet hij me los en heb uiteindelijk dus toegegeven maar vooral uit angst. Nu is het weer even goed gegaan en wel weer iets beter dan eerst maar ik was toch niet tevreden dus wilde het weer uitmaken gisteren dus, waarna hij me dus weer naar de keel greep en hem gewoon best lang dicht hield waarbij hij dus zei dat hij me dwong om met hem te gaan, er is geen keus of ik kies niet voor hem maar dan was ik vandaag of morgen dood, of ik kies voor hem en hij maakt me gelukkig. Ik zei de hele tijd niks en hij heeft me echt veel pijn gedaan ik moest maar huilen, en mijn ouders lagen op de kamer langs mij, als je ouders het horen dan ben je er helemaal geweest zei hij. Toen zei ik er is geen keuze, wat er is geen keuze en weer naar de keel greep hij. Maar goed uiteindelijk moest ik dus wel voor hem kiezen want hij zegt ja ik weet waar je werkt ik weet waar je naar school gaat ik weet alles, en ze kunnen me niets maken want als ik jou kapot heb gemaakt maak ik mezelf kapot. En als je me op laat sluiten zorg ik dat mijn broertje het afmaakt. Ik mocht het ook tegen niemand zeggen want anders was ik er ook geweest, ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik zie geen uitweg meer, maar ik wil dit helemaal niet het lijkt alsof ik niets anders kan doen dan mij er bij neer te leggen. Dit is toch niet eerlijk, misschien iemand tips hoe ik hier mee om kan gaan, zo niet jammer maar om het al even van me af te schrijven is al wat fijner.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-07-2004, 22:19
starslayer
starslayer is offline
Hele lastige situatie, die jongen scoort niet helemaal. Hoe moeilijk het ook is, je moet er met iemand over praten en misschien wel aangifte doen bij de politie (al je denkt dat hij zijn dreigementen echt wil uitvoeren).

Want zonder deze stap veranderd er niets. Dus je moet actie ondernemen, hoe moeilijk het ook is.

Heel veel sterkte !!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 22:44
Verwijderd
Dumpen. Desnoods politie/rechter.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 22:53
Ui
Ui is offline
hey,

Als je het een beetje goed met je ouders kan vinden zou ik daar eerst het probleem aan uitleggen (of natuurlijk een goede vriendin) en vragen of ze je willen helpen..

anders kan je misschien beter naar de politie gaan om aangifte te doen, en het hele verhaal vertellen.. Dus ook wat hij zei over zijn broertje.

Wat je natuurlijk ook kan doen... is in een druk cafe met hem afspeken.. en dan zeggen dat je niet verder met hem wilt. En een vriendin op je laten wachten (buiten of wat dan ook ) zodat ze je veilig naar huis kan brengen. En meteen de volgende ochtend aangifte gaan doen.

succes dermee.. laat het even weten hoe het verder gaat!
Oud 27-07-2004, 22:59
Felicia
Felicia is offline
Citaat:
Ui schreef op 27-07-2004 @ 23:53 :
hey,

Als je het een beetje goed met je ouders kan vinden zou ik daar eerst het probleem aan uitleggen (of natuurlijk een goede vriendin) en vragen of ze je willen helpen..

anders kan je misschien beter naar de politie gaan om aangifte te doen, en het hele verhaal vertellen.. Dus ook wat hij zei over zijn broertje.

Wat je natuurlijk ook kan doen... is in een druk cafe met hem afspeken.. en dan zeggen dat je niet verder met hem wilt. En een vriendin op je laten wachten (buiten of wat dan ook ) zodat ze je veilig naar huis kan brengen. En meteen de volgende ochtend aangifte gaan doen.

succes dermee.. laat het even weten hoe het verder gaat!
Ja maar hij zegt als ik het aan iemand vertel ben ik zoiezo ''kapot'', en ik heb het dus extra bij mij thuis gedaan zodat mijn ouders thuiswaren maar dat had gewoon geen nut, hij zegt het interesseert me niet dan horen ze het maar zodra jij kapot bent maak ik mezelf toch kapot. En lukt het hem niet dan dan zoekt hij me wel op want hij weet waar ik werkt wat ik doe alles. En de politie kan hem en zn broertje toch niet voor eeuwig opsluiten dus ik ben toch nooit veilig . Ook al moet hij zitten(wat me sterk lijkt want ik heb geen bewijs ik heb alleen foto's gemaakt van nadat hij me had gewurgd, maar dat kan makkelijk van iets anders zijn) en zijn broertje doet niets, dan doet hij het wel als ik vrij kom, ik zal me nooit veilig voelen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 23:11
Ui
Ui is offline
Maar merkte het niemand op dan dat je oppeens van die wurgplekken op je hals hebt?

Hij hoeft er niet achter te komen als je ouders het weten of een goede vriendin...

En als die jongen echt zo ernstig gestoord en geobserdeerd is dan wordt hij doorverwezen naar een kliniek en laten ze hem niet eerder vrij dan dat hij 'genezen' is..

Want je kan ook niet altijd bij hem blijven dat schiet niet op.. Het is misschien moeilijk.. maar het komt wel goed! Ga met je moeder/vriendin aangifte doen.. en zeg erbij dat hij je kapot maakt als hij erachter komt, de politie is er in getraint zij weten wel wat ze doen!

Je kan ook altijd naar een proffesioneel persoon gaan om er over te praten, een psygoloog bijvoorbeeld! die kunnen hardstikke goed helpen!
Oud 28-07-2004, 01:22
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Felicia schreef op 27-07-2004 @ 23:59 :
Ja maar hij zegt als ik het aan iemand vertel ben ik zoiezo ''kapot'', en ik heb het dus extra bij mij thuis gedaan zodat mijn ouders thuiswaren maar dat had gewoon geen nut, hij zegt het interesseert me niet dan horen ze het maar zodra jij kapot bent maak ik mezelf toch kapot. En lukt het hem niet dan dan zoekt hij me wel op want hij weet waar ik werkt wat ik doe alles. En de politie kan hem en zn broertje toch niet voor eeuwig opsluiten dus ik ben toch nooit veilig . Ook al moet hij zitten(wat me sterk lijkt want ik heb geen bewijs ik heb alleen foto's gemaakt van nadat hij me had gewurgd, maar dat kan makkelijk van iets anders zijn) en zijn broertje doet niets, dan doet hij het wel als ik vrij kom, ik zal me nooit veilig voelen.
Kortom je moet de rollen omdraaien, je moet zorgen dat ie bang wordt van wat jij bij hem kan aanrichten...
Oud 28-07-2004, 03:08
Verwijderd
Hmm blaffende honden bijten in de regel niet, maar deze gast lijkt mij nogal redelijk geestesgestoord. Ik denk persoonlijk dat je jezelf nu niet in de hoek moet laten drukken, en je ouders inlichten en meteen met deze dreigementen naar de politie moet gaan, voor deze shit ben jij te jong.

En daarbij hij kan wel zeggen dat hij zal veranderen, iemand die geestelijk gestoord is kan zichzelf niet veranderen, daar heeft hij hulp bij nodig, dus als je ook nog maar een beetje van hem houdt dan doe je toch de bovengeschreven stappen, en laat je hem, desnoods onder dwang inzien dat hij ziek is en hulp nodig heeft.

sterkte
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 03:37
Max19
Max19 is offline
Gelijk de kop indrukken dit gedrag, gewoon aan je ouders vertellen om mee te beginnen... laat jouw ouders de zijne inlichten over de situatie..
Geef hem dan een kans om weer even bij zinnen te komen zonder aanklacht...
gaat ie door... then you know what to do...

Als je zijn gedrag 1x accepteert zal hij het juist vaker gaan gebruiken.
de 1e keer dat ie je met fysiek geweld benaderd heeft had je sowieso al niet moeten accepteren en hem dan ook moeten laten voelen... dat was het beste geweest maar oke.. `t blijft lastig.

Hij voelt nu macht, hij wil meer... als je dit dus nu niet tijdig stopt ( nu het nog kan ) zal het alleen maar erger worden.
He`ll be in control of your life

Zeg gewoon wat je denkt; "Donder op klootzak ik wil je nooit meer zien... je bent te zielig voor woorden"
zoiets ?

laat hem maar in zijn sop gaarkoken.. en zijn broertje
whuahahahahahahahahaha
alsof zijn broertje voor hem een moord gaat plegen ofzo
ik zie het al helemaal voor me
"Broertje, uh.. ik heb een probleem.. mijn vriendinnetje wil me niet meer.. en nu ben ik zo gefrustreerd.. wil je haar wat aandoen voor mij??"

Welcome 2 reality
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 08:10
Verwijderd
Meteen aan je ouders vertellen en dan samen met je ouders naar de politie gaan, dat zou ik doen. Misschien kunnen zij je wel advies geven over wat je nu het beste kunt doen. Ik heb geen idee wat de politie daadwerkelijk voor je zal doen of kan doen, maar je kunt het toch op z'n minst proberen.
Zorg dat je ouders het weten, andere familieleden, een paar vriendinnen.. het lijkt me belangrijk dat er mensen zijn die dit weten, mensen die je vertrouwt.

Verder kun je met hem gaan praten over die bedreigingen, op een rustig moment, zonder dat je meteen weer dreigt om het uit te maken. Je hebt nl niks verteld over dat je er met hem over hebt gepraat na die eerste keer..
Misschien kun je de kans verkleinen dat hij raar gaat doen door hem erop aan te spreken, hij moet toch ook wel inzien dat het niet bepaald liefdevol is wat hij deed en tsja, het is duidelijk een wanhoopsdaad van hem, maar ik zou het onderwerp niet gaan negeren. Hij is toch een tijd lang je vriend geweest, het moet mogelijk zijn om erover te praten.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 08:17
Maarten
Maarten is offline
Jezus wat ziek. Echt niet mee doorgaan je maakt jezelf echt geestelijk kapot.

Die gozer moet echt opzouten, lafaard beetje vrouwen bedreigen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 08:35
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 28-07-2004 @ 09:10 :
Meteen aan je ouders vertellen en dan samen met je ouders naar de politie gaan, dat zou ik doen. Misschien kunnen zij je wel advies geven over wat je nu het beste kunt doen. Ik heb geen idee wat de politie daadwerkelijk voor je zal doen of kan doen, maar je kunt het toch op z'n minst proberen.
Zorg dat je ouders het weten, andere familieleden, een paar vriendinnen.. het lijkt me belangrijk dat er mensen zijn die dit weten, mensen die je vertrouwt.

Verder kun je met hem gaan praten over die bedreigingen, op een rustig moment, zonder dat je meteen weer dreigt om het uit te maken. Je hebt nl niks verteld over dat je er met hem over hebt gepraat na die eerste keer..
Misschien kun je de kans verkleinen dat hij raar gaat doen door hem erop aan te spreken, hij moet toch ook wel inzien dat het niet bepaald liefdevol is wat hij deed en tsja, het is duidelijk een wanhoopsdaad van hem, maar ik zou het onderwerp niet gaan negeren. Hij is toch een tijd lang je vriend geweest, het moet mogelijk zijn om erover te praten.
hier ga ik wel redelijk mee akkoord ja...
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 08:57
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:

jaa, ben ik ook mee eens!! echt doen hoor!! en veel sterkte!! zo'n jongen kan jou helemaal niet gelukkig maken!!
Oud 28-07-2004, 09:44
SRV
SRV is offline
Citaat:
Maarten schreef op 28-07-2004 @ 09:17 :
Jezus wat ziek. Echt niet mee doorgaan je maakt jezelf echt geestelijk kapot.

Die gozer moet echt opzouten, lafaard beetje vrouwen bedreigen.
Oud 28-07-2004, 12:22
luchtballon
luchtballon is offline
Ik ben het ook al eens met Alicia Silverstone.

En als je echt bang bent dat hij zijn dreigementen uit gaat voeren, moet je zorgen dat je voorlopig niet meer alleen bent waar hij ook kan komen.

sterkte!
Oud 28-07-2004, 12:50
Myuki
Myuki is offline
Inderdaad hier kan je niet alleen uitkomen...

Je moet hulp zoeken... die gozer weet dat je niet in je eentje uit deze shit komt, dus daarom mag je van hem niemand erbij betrekken..

wel doen dus!
Oud 28-07-2004, 15:40
filia dei
filia dei is offline
Je moet het aan je ouders vertellen en die bedenken dan wel een oplossing of ze wel of niet naar de politie gaan ofzo. Als je ouders het weten écht alles weten, dan wordt 't voor hem toch al moeilijk om jou wat aan te doen omdat er dan extra goed op je gepast wordt. En anders misschien over de post of e-mail uitmaken? En terug dreigen???
Oud 28-07-2004, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij kan je praten tot je een ons weegt maar zodra zij weer iets doet dat hem niet bevalt zal hij haar wéér fysiek bedreigen en misschien erger geweld gebruiken. Simpelweg omdat hij geen andere manier ziet om haar bij zich te houden. Ze kan wel met hem gaan praten zonder te dreigen dat het uitgaat maar ik vermoed dat er dan zinnen als: "Ik doe het omdat ik van je hou." en "Je dwingt me tot deze daden." voorbij zullen komen. Vervolgens voelt zij zich schuldig omdat ze blijkbaar zo'n trut is, blijft bij hem en de volgende keer dat ze te hard ademt of verkeerd zit, slaat hij haar helemaal lens. Het klinkt heel nobel en rationeel, maar ik denk dat zo'n gesprek averechts uitpakt.

Gewoon met je ouders naar de politie gaan en aangifte doen van bedreiging. Neem hem alsjeblieft niet in bescherming want daar doe je jezelf geen plezier mee.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 16:19
Rioto
die gast moet even op zn plaats worden gezet ..

praten helpt niet bij die gast zo te horen dus dan moet die het maar voelen
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 16:33
illogical
illogical is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-07-2004 @ 23:44 :
Dumpen. Desnoods politie/rechter.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 16:44
Verwijderd
Dit gaat duidelijk veel te ver; leg het voor aan je ouders en stel desnoods voor samen met hen naar de politie te gaan om te kijken wat zij voor je kunnen betekenen. Die jongen handelt echt helemaal verkeerd, wacht er niet te lang mee. Je moet echt van hem af zien te komen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 18:04
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
filia dei schreef op 28-07-2004 @ 16:40 :
En terug dreigen???
Dat lijkt me een onverstandig idee. Zoiets kan alleen maar tegen je gebruikt worden. Ik zou eerst eens met je ouders gaan praten hoe je dit kan aanpakken. Zij kunnen je helpen. En als je denkt dat hij je écht wat gaat doen als jij het uitgemaakt hebt, kun je gerust naar de politie gaan! Je hebt foto's van die wurgplekken gemaakt, die foto's + jouw verhaal lijken me voldoende bewijs! Ze kunnen bij de politie toch moeilijk gaan verwachten dat je video-opnamen gaat maken van de momenten waarop je bedreigd wordt.

Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 19:24
Kissjoeh
Kissjoeh is offline
Het lijkt mij ook dat praten averechts gaat werken, in principe kan je het natuurlijk wel proberen.

Als je naar de politie gaat, wat dan als hij dit allemaal ontkent(dat doet hij waarschijnijk toch wel), en de rechter/politie of wat dan ook ziet geen reden om hem ook echt vast te zetten oid. Dan loopt hij vrij rond EN heeft hij nog een extra reden om jou daadwerkelijk iets aan te doen. Ik denk namelijk wel dat hij (als hij toch een beetje klopt) redenen ofzo heeft voor jou foto's en heeft hij zelf misschien al wel een ander verhaal bedacht. Wie weet. Nog langer wachten lijkt me ook geen optie, want misschien dreigd hij inmiddels al met nog ergere dingen.

Die jongen is echt niet goed, en er moet wat aangedaan maken, probeer dat hem duidelijk te maken. Desnoods met behulp van (toch) de politie..

Succes
Oud 28-07-2004, 21:59
Squalll
Squalll is offline
geef me 1 minuut met zulke gasten en ze zijn kapot ik kan echt niet tegen zulke gekke!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 22:19
Weylyn
Weylyn is offline
Mee een squall. Als zo'n idioot m'n zus zou bedreigen, dan zal hij wensen dat hij nooit geboren was. Normaal ben ik een hele rustige jongen, maar niemand komt aan m'n familie.
Oud 29-07-2004, 07:20
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Squalll schreef op 28-07-2004 @ 22:59 :
geef me 1 minuut met zulke gasten en ze zijn kapot ik kan echt niet tegen zulke gekke!
Ik help ook wel mee!

Hufters...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 07:31
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 28-07-2004 @ 17:13 :
Volgens mij kan je praten tot je een ons weegt maar zodra zij weer iets doet dat hem niet bevalt zal hij haar wéér fysiek bedreigen en misschien erger geweld gebruiken. Simpelweg omdat hij geen andere manier ziet om haar bij zich te houden. Ze kan wel met hem gaan praten zonder te dreigen dat het uitgaat maar ik vermoed dat er dan zinnen als: "Ik doe het omdat ik van je hou." en "Je dwingt me tot deze daden." voorbij zullen komen. Vervolgens voelt zij zich schuldig omdat ze blijkbaar zo'n trut is, blijft bij hem en de volgende keer dat ze te hard ademt of verkeerd zit, slaat hij haar helemaal lens. Het klinkt heel nobel en rationeel, maar ik denk dat zo'n gesprek averechts uitpakt.
Ja, ik snap ook dat hij het zo ziet etc.
Ze moet daarna ook niet bij hem blijven ofzo, maar ik vind toch dat ze kan proberen met hem te praten. Hij ziet geen uitweg meer, wil haar bij zich houden en is helemaal de weg kwijt, maar als ze het er niet met hem over heeft wordt hij net zo goed kwaad.. Als hij met iemand erover praat kan hij misschien wat rustiger worden, het zal zeker wel moeilijk zijn.. ik begrijp je reactie heel goed, maar ik ben er toch voor om hem erop aan te spreken. Dat zou ik iig doen. Ze heeft toch een relatie met hem gehad en als ze er niet met hem over praat is het net of ze toestaat dat hij haar zo behandelt en dringt het niet goed tot hem door dat het fout is wat hij doet.. dan gaat hij het normaal of fijn vinden dat ie zo de macht over haar heeft verdringt ie het idee dat ze gedwongen bij hem blijft.
Ik zei ook niet dat ze hem in bescherming moest nemen oid.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 09:27
Gatara
Gatara is offline
ga bij m weg.
iemand die naar je keel grijpt verdient je niet
Oud 29-07-2004, 15:10
annetjuh
annetjuh is offline
ik zou naar mijn ouders gaan en met mijn ouders naar de cops.
Zo'n vent is niet te vertrouwen en je hoeft eenmaal niet iets te doen wat je niet wilt. Daarbij kun je er voor zorgen dat je zo weinig mogelijk alleen met hem bent.
Ook kun je vertellen dat hij niet van je houd omdat als hij van je houd je met rust laat. En hoopt dat je gelukkig wordt ook al is dat met een ander! Dat is ECHTE liefde, hopen dat de ander zijn geluk vind al is het niet met jezelf, het doet jou wel pijn maar die ander verdient het respect omdat hij/zij zo geweldig is!
Oud 29-07-2004, 16:48
Poepenis
Poepenis is offline
geef zijn adres maar dan pak ik hem wel
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 23:45
probeer
probeer is offline
count me in, we aarschkicken em. waar woon je? toevallig nijmegen?

je gaat hiermee naar je ouders, en daarna samen met je ouders een aanklacht indienen wegens lichamelijk misbruik en nog wat van die troep. intimidatie ofzo, kheb daar geen verstand van.
Oud 30-07-2004, 00:11
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 29-07-2004 @ 08:31 :
Ja, ik snap ook dat hij het zo ziet etc.
Ze moet daarna ook niet bij hem blijven ofzo, maar ik vind toch dat ze kan proberen met hem te praten. Hij ziet geen uitweg meer, wil haar bij zich houden en is helemaal de weg kwijt, maar als ze het er niet met hem over heeft wordt hij net zo goed kwaad.. Als hij met iemand erover praat kan hij misschien wat rustiger worden, het zal zeker wel moeilijk zijn.. ik begrijp je reactie heel goed, maar ik ben er toch voor om hem erop aan te spreken. Dat zou ik iig doen. Ze heeft toch een relatie met hem gehad en als ze er niet met hem over praat is het net of ze toestaat dat hij haar zo behandelt en dringt het niet goed tot hem door dat het fout is wat hij doet.. dan gaat hij het normaal of fijn vinden dat ie zo de macht over haar heeft verdringt ie het idee dat ze gedwongen bij hem blijft.
Ik zei ook niet dat ze hem in bescherming moest nemen oid.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat nog haar taak zou moeten zijn. Als je zo'n relatie hebt moet je aan jezelf denken, doen wat voor jezelf het beste is en dat is zorgen dat je wegkomt en in dit geval ook dat je veilig bent.

Praten met hem, dat moeten andere mensen maar doen. Daar ben jij op zo'n moment niet de aangewezen persoon voor.
Oud 30-07-2004, 07:15
Verwijderd
Ik bedoelde ook niet dat ze het moest doen om hém te helpen, dat zei ik nergens, maar omdat ze zelf daarna misschien veiliger zal zijn. Ze is bijv. na dat eerste incident nog een tijdje bij hem gebleven, maar zonder het er echt met hem over gehad te hebben begrijp ik. Kijk, als ze geen last meer van hem heeft hoeft ze natuurlijk geen contact meer met hem te zoeken.. Maar als zij straks niet meer op hem reageert en ze hebben het er nooit rustig over gehad en over zijn gedrag, hoe hij nu verder moet e.d. dan kan hij helemaal gek worden. Als ze het hem toch nog moet vertellen, waarom dan niet eerst een gesprek over die incidenten.. ik zie niet in hoe dat schadelijk voor haar kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 29-07-2004 @ 08:31 :
knip enzo
Ik denk dat aangifte doen bij de politie ook een boodschap is. Maar goed, ik denk dat ze te kwetsbaar is om alleen met hem een rationeel gesprek te gaan voeren. Al is het maar omdat zij bang van hem is en hij gaat fysieke kracht gaat gebruiken zodra zijn emoties even teveel worden. Kan me voorstellen dat zo'n gesprek te stressvol voor hem is waardoor hij weer als een valse pitbull (af)reageert op haar.
De enige die deze jongen kan helpen met zijn agressie is een therapeut. Als zij met hem bespreekt wat er gebeurd is, biedt hij zijn excuses aan, zegt dat hij het nooit meer zal doen en dat het eigenlijk haar schuld is. De volgende keer doet hij het weer omdat hij geen andere manier weet om met negatieve emoties en stress om te gaan en omdat deze methode lijkt te werken.

De 2e alinea was niet aan jou gericht maar aan de ts.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 23:04
Felicia
Felicia is offline
Heej iedereen, bedankt voor jullie antwoorden ik heb het gisteravond mijn mam verteld, omdat hij me op belde en hij wilde mn smstegoed weten als ik het niet vertelde zou hij me opensnijden dus ik begon te huilen en toen werd mijn moeder wakker. Toen mijn moeder kwam heeft ze gezegd dat ik op moest hangen en toen heb ik het verhaal verteld, hij bleef maar bellen en bellen. En smse dat ik moest opnemen. Kep tot half 4 snachts met mam liggen praten en we hebbe de politie gebeld de situatie uitgelegd, maar nog geen namen genoemd wat ze in zo'n situatie kunnen doen. Die vent zegt bel bureau jeugdzorg maar die weten er meer van. Nou helpt niet want volgende week ben ik er geweest. Ik wist wel dat de politie geen kut zou helpen. Vandaag heeft mijn vader me helemaal naar mijn werk gebracht dat is normaal een half uur tot 3 kwartier met de trein, hij heeft me gebracht en opgehaald zo ver is het gekomen. Toen is mn ex ook nog op mijn werk geweest, de 1e pauze om te vragen of het goed kon komen en dat het hem speet, maar ik maakte hem duidelijk dat ik niet met hem verder wilde. Hij bleef maar bellen, in de grote pauze ben ik de hele tijd gebeld, de 1e keer nam ik op maar hij begon zo: maak me niet kwaad ( toen ik zei dat ik niet met hem verder wilde ). En toen heb ik dus opgehangen en hij maar bellen, achter elkaar de hele tijd, en hij smsde: ik ben netjes geweest dus waarom sms je niet terug. De 3e pauze kwam hij weer ik liep naar buiten en daar was hij, dus ik meteen weer naar binnen, ik ging in de kantine zitten en ineens was hij weer binnen gekomen. Ik moest komen, ik ging naar hem toe maar wel waar ik in het zicht was van collega's, hij liet me een mes in zijn broekzak zien, en zei je weet wat er gebeurd als je weigerd. Maar ik heb geweigerd, en hij zei je weet het he, je weet het! En nu willen mijn ouders dus aangifte gaan doen morgen, hij heeft weer gestuurd dat er nog spulle bij hem liggen, mn ouders zeiden dat hun het komen halen, hij wil vrienden blijven dat is beter dan niets anders gaat hij het doen en dat zweerde hij op zijn moeder dat heeft ie gesmt. Trouwens hij woont al een aantal jaren op zichzelf, hijs 23. Morgen moet ik weer werken op een ander baantje, en daar sta ik helemaal alleen in een winkeltje dus mijn moeder gaat er de hele tijd bij zitten ik ben zo bang. Btw we hebben er wel over gepraat, ik heb het hem gezegd, na de 1e keer ik heb precies gezegd wat ik wilde voor een goede relatie dat ware een aantal punten en hij zou verandere maar hup gister meteen weer dat gedoe over smstegoed dus hij veranderd toch nooit. Maar aan de andere kant als alles goed gaat, behandeld hij mij als een prinses, echt als een prinses dan doet hij alles voor mij, maar dan ook alles. *zucht het lijkt wel een film het lijkt alsof het mij niet overkomt. Sorry dat de post iets te lang is geworden.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 23:37
Mujahideen
Mujahideen is offline
Dit is typisch een geval van machtsvertoning binnen een relatie. In het begin lijkt alles goed te gaan. De man koopt mooie spulletjes voor haar, het vrouwtje doet het goed in bed, hij fluistert lieve dingen in haar oor, vertelt haar dat hij met haar wilt trouwen. Zij lijkt te gehoorzamen in zijn ogen. Het plan werkt. De vrouw waant zich de gelukkigste vrouw in de wereld.

Daarna gaat het mis op een dinsdagmiddag. Het mannetje ziet de vrouw met een andere man praten.
"Wie is deze man? Is hij haar nieuwe geliefde? Hij probeert haar van mij af te pakken," denkt hij.
Eerst dreigt hij de man persoonlijk. De andere man raakt afgeschrikt en is (voorlopig) uit beeld.

Daarna dreigt hij de vrouw. Hij slaat haar. Het vrouwtje heeft de hoop dat hij zal veranderen. Het lijkt even goed te gaan. Maar na verloop van tijd komt de ware aard van het mannetje weer naar boven. De man wordt achterdochtig. Hij controleert waar het vrouwtje heengaat, achtervolgt haar, zoekt uit met wie ze omgaat, wie ze opbelt, vertelt haar wat ze moet dragen. Kortom het vriendje is een ware psychopaat.

Zoals Dr. Phil zou zeggen: "You need to get rid of him."

Laatst gewijzigd op 30-07-2004 om 23:54.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 23:43
Shitonya
Shitonya is offline
Off topic: wel eens van alinea's gehoord?
Of vind jij het wel prettig om lappen tekst te lezen?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 23:52
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 31-07-2004 @ 00:43 :
Tegen wie heb je het?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 23:57
Felicia
Felicia is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 31-07-2004 @ 00:43 :
Sorry dat mijn hoofd er niet echt naar staat om aan alinea's te denken...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 11:15
Zaina
Zaina is offline
Dump hem.

Zorg ervoor dat je de komende tijd niet alleen bent en koop desnoods zelf een wapen als je je bang voelt.
Oud 01-08-2004, 12:28
ABrules
ABrules is offline
Mja, koop een verspuitbus ofzo, en als ie je iets wil doen gewoon helemaal leegspuiten in zn gezicht ofzo...

en ga aangifte doen ja! Voor intimidatie, mishandeling...

rotsituatie
Oud 01-08-2004, 14:47
troep
troep is offline
ik moet nog je vervolg reacties lezen ..maar wou eerst even zeggen :
het zou nog slimmer zijn je ouders te vertellen dan het hier te posten.
ik bedoel je weet maar half niet wie hier mee kijken! en je ouders zullen heus niet bij zo een verhaal hebben van hey we bellen m op en vertellen hem wat je ons verteld had.

verder ben ik het eens met wat sommige zeiden... zorg dat hij bang voor jou wordt. het is niet dat ie zo stoer is dat hij dat soort dingen doet maar waarschijnlijk omdat hij onzeker is in zichzelf dus zou je de rollen om kunnen draaien.

nou is het wel altijd makkelijk reageren als je zoiets leest... in zo een situatie lijkt alles me 10x zo moeilijk. damn.
Oud 01-08-2004, 15:01
Sirenie
Sirenie is offline
Heel veel sterkte hiermee! Ik hoop dat de politie je uiteindelijk serieus gaat nemen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 15:30
troep
troep is offline
mja kansen geven zijn heel mooi maar als iemand een keer geweld gebruikt/bedreigingen tot geweld uit denkik dat het het beste meteen over kan zijn... de volgende keren worden dan toch erger
Oud 01-08-2004, 23:11
Felicia
Felicia is offline
ja hij heeft nu een sms gestuurd dat hij me met rust zal late en dat hij me niets zal aan doen, terwijl mn ouders voor morge een afspraak hebbe met de politie. Maar ik wil geen aangifte gaan doen, dat maakt het alleen maar erger denk ik toch? Want nu heeft ie gezegd dat ie me met rust gaat late enzo. En dan stuur ik de politie op hem af nee dat wil ik niet. maar ja mn vader wil er in ieder geval heengaan. Ik zie het vanzelf wel, maar ik doe geen aangifte dat kunne ze niet dwingen. Ik laat wel weten hoe het is afgelopen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 23:35
Verwijderd
Citaat:
Felicia schreef op 02-08-2004 @ 00:11 :
ja hij heeft nu een sms gestuurd dat hij me met rust zal late en dat hij me niets zal aan doen, terwijl mn ouders voor morge een afspraak hebbe met de politie. Maar ik wil geen aangifte gaan doen, dat maakt het alleen maar erger denk ik toch? Want nu heeft ie gezegd dat ie me met rust gaat late enzo. En dan stuur ik de politie op hem af nee dat wil ik niet. maar ja mn vader wil er in ieder geval heengaan. Ik zie het vanzelf wel, maar ik doe geen aangifte dat kunne ze niet dwingen. Ik laat wel weten hoe het is afgelopen.
naief.....

En hoelang denk je dat hij woord zal houden, tot hij zijn volgende woede/agrssie bui krijgt, en dan begint de hele zeik weer van voren aan.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 23:44
ABrules
ABrules is offline
Wurgen is volgens mij een misdaad hoor, als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor zn volgende vriendin ... neej, accepteer dit niet... en ga aangifte doen, hoe mooi zn praatjes ook zijn, iemand die al half doodwurgt hoef je niet te vertrouwen...
Oud 01-08-2004, 23:57
Felicia
Felicia is offline
Nee maar mijn ouders hebbe mij verboden om met hem om te gaan hoor dus ik ga niet meer met hem. Ik zal hem gewoon nooit meer zien tenzij ik hem toevallig tegenkom ofzo. En nee ik denk liever aan mijzelf dan evt. meisjes na mij, klinkt misschien egoïstisch maar ik weet gewoon bijna zeker, als ik de politie op zn dak stuur dan word hij kwaad. Nu heeft hij zich er denk ik bij neer gelegd. Nee ik wil mezelf niet nog meer in gevaar brengen hoor. Voel me al angstig genoeg als ik de deur uitga, het is vermoeid om overal op te letten, echt alles auto's, fietsers, wandelaars.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 14:59
Verwijderd
Wat dus niet nodig is als ie achter spijltjes zit, waar hij hoort.

En wees de volgende keer wat selectiever bij het uitzoeken van een vriendje
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 03:16
Verwijderd
Wil je misschien even mijn vader lenen? die weet daar heel goed mee om te gaan!

Nou ja, als hij je iedere keer lichamelijk pijn gaat doen als je het uit wil maken, lijkt het mij een kwestie van zorgen dat hij dat niet kan. dan maar via sms of e-mail maar daar heeft hij dan om gevraagd.
enne, vergeet niet te vermelden dat je iedereen op de hoogte hebt gesteld van zijn bedreigingen en dat je mensen in je omgeving alert zullen zijn. Hem waarschuwen dat je ook niet bang bent om politie of dergelijke er bij te betrekken onderbouwt verder alleen maar je standvastigheid.
En vooral vooral vooral je niet de les laten lezen door hem.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten