Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
héél handig ![]() ik zou niet voor een duron/celeron gaan aangezien je beter een snel systeem kunt hebben dan een trage roestbak. en waarom een tweedehands laptop? voor hetzelfde geld heb je een nieuwe laptop met waarschijnlijk betere specs.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
*zucht* Hij wil geen snel systeem , elk tientje is er dus 1 . .... mss is een bril iets voor jou?? edit : lelijk woord Laatst gewijzigd op 31-07-2004 om 15:39. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Allemaal dank voor de reacties.
Heb even wat rondgesurfd en ben dit tegen gekomen: http://www.nowthatsit.nl/itemDetails...tegorie_id=108 http://www.nowthatsit.nl/itemDetails...tegorie_id=108 http://www.computerland.nl/index.php...&back=systemen Ik vind de onderste erg aantrekkelijk, ook al moet ik dan nog een kleine 100 euro uittrekken voor windows xp. Komt ook nog een beeldscherm bij: iemand suggesties? Of gewoon de goedkoopste nemen die ik kan vinden? En er zit ook nog geen brander bij: is dit moeilijk om erbij te bouwen? Edit: die Compaq ziet er ook goed uit.
|
Wat je evt. ook zou kunnen doen is naar www.gistron.com gaan en bijv. dit bestellen:
Behuizing: AOpen Midi-Tower QF50C 300W blue/beige Moederbord: ASRock K7S8XE R3.0 +Lan SIS748 Processor: AMD Duron 1800MHz Brander: LiteOn LTR-52327S (= CD brander, geen DVD) Geheugen: Infineon 256MB DDR-RAM/400 PC3200 Videokaart: XFX GF4 MX4000 64MB TV-out Harddisk: Samsung IDE 80 GB / 7.200 - SP-0802N / 2 MB Voor 30 euro zetten ze hem voor je in elkaar, ben je voor ~360 euro klaar. Heb je een goedkoop en toch snel systeem. Evt. XP Home OEM erbij voor 87 euro; dan ben je denk ik alsnog goedkoper uit dan met dat systeem van Computerland (in totaal). En bij deze weet je tenminste dat er kwaliteitsonderdelen in zitten. Voor 110 euro heb je ook nog een mooie 17 inch CRT erbij (Samsung Syncmaster 753S, ook bij Gistron).
Laatst gewijzigd op 01-08-2004 om 16:05. |
![]() |
||
Citaat:
edit: OMG!! ![]() die bovenste 2 zeker NIET doen, totale bagger.
||
Citaat:
![]() BTW, dit systeem: http://www.nowthatsit.nl/itemDetails...tegorie_id=108 Op zich is het wel aardig, alleen niet voor die prijs; dan ben je beter af met een nieuw Duron-systeempje, dat is dan voor iets meer geld gewoon veel sneller.
Laatst gewijzigd op 01-08-2004 om 18:39. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
- DVD +/- dual layer brander - 200GB 7200rpm 2MB harddisk Lijkt me zwaar genoeg voor internetten/downloaden/tekstverwerken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() TS heeft niets meer nodig dan het minimum + een brander. En zoals als eerder is gezegt 512 mb is bijna een must in win XP. |
![]() |
||
Citaat:
2) Wat moet iemand die alleen internet en CD'tjes brandt met een veel te dure 200GB harddisk? 3) Jouw Intel-geschreeuw in ieder topic slaat nergens op. Ik heb zelf ook een Pentium 4 in mijn huidige PC maar ik ben de eerste die toe zal geven dat een Intel processor op dit moment zeker niet de beste koop is.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Dat te warm worden kan komen door onverantwoord overclocken, maar ook zonder te overclocken bij slechte koeling en een warme dag zoals vandaag. Mijn ervaring is dat processors opzich wel tegen een stootje kunnen, mits je het niet te gek maakt. Instabiliteit is al een teken dat je proc te warm wordt. Ga je nog veel verder dan kun je hem inderdaad mollen. Maar dat neemt niet weg dat andere processors wel een loodje leggen. Het zijn complexe dingen en de transistors hebben een maximum temperatuur (Tmax), daarboven kan er permanente schade ontstaan. Maar ik ben niet geheel zeker of langdurige blootstelling aan temperaturen nét onder de Tmax ook de levensduur ernstig bekort.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Het is dus niet zo dat je processor 90 graden max worden, dat is verkeerde conclusie! Overigens is de Tmax van huidige Athlon XP (0,13 micron) en Athlon 64 geen 90 maar 85 graden celcius. Bij 0,18 micron modellen was dit inderdaad 90 graden. Hetzelfde geldt voor de Pentium 4 afaik. Citaat:
||
Citaat:
Het is geen onbekend gegeven, dat het vasthouden van componenten bij de geleidende contactjes schade kan aanbrengen aan de electronica. Dat zal niet zo snel resulteren in een kapotte videokaart b.v., maar wel een die gebreken gaat vertonen. Dit kan zo zeldzaam en infrequent zijn dat het niet een issue is, of het kan de kaart onwerkbaar maken. Hoe en waarom dit precies is, is denk ik moeilijk te zeggen. Electronica is een complexe zaak en wat er gebeurt als één schakelaar niet goed werkt is moeilijk te overzien. Electronica is niet 'mijn' gebied, maar ik kan me goed voorstellen dat het draaien van een processor tegen de Tmax sommige transistors kan doen doorbranden of kapot kan maken, wat zou kunnen leiden tot instabiliteit of een kapotte CPU. Gerelateerd artikel: http://www.tweakers.net/nieuws/19437
||
Citaat:
Uitzonderingen zijn er: zo is een goede monitor voor wat meer geld een betere investering dan een goedkope die misschien veel sneller stuk gaat of van mindere kwaliteit is. En sommige mensen zweren ook bij een goede voeding, die vele systemen kan meegaan. Dat gezegd, als je een nieuw systeem koopt wil je je oude vaak wel werkend houden.
||
Citaat:
Alleen als jij je eisen aan de pc aanpast wordt het ding te langzaam . BV nu zeg je dat je alleen wilt inetten en een beetje typen, waneer dat veranderd in: Ik wil ook graag 3d games spelen of veel foto/video bewerken. Dan zal er iets moeten gebeuren, dit aangezien zowel de hardeschijf als de cpu deze wens niet zonder hokken of stoten aankunnen. Waneer er hoge eisen aan de kwaliteit van de spelletjes worden gesteld zal ook de videokaart er aan moeten geloven. Laatst gewijzigd op 06-08-2004 om 21:24. |
![]() |
|
![]() |
Hai,
Ik blijf het druk hebben met werken ed, maar zag toevallig vanmiddag deze aanbieding bij de micro-electro. Samengevat: Intel Celeron 2,6 Ghz Processor 256 mb intern 40gb 7200rpm harddisk 17 inch monitor crt Vraagje(s): -is die combo-drive 16x dvd/48xcd/48xcd-r/24cd-rw een brander? ![]() -zou ik hiermee evt kunnen paint/photoshoppen? Dat doe ik nu thuis ook al af en toe, en vind het wel een leuk tijdverdrijf. Geen superzware dingen, maar een fotootje nabewerken enzo. Is dit een goede (als in: verstandig, voordelig en verantwoord) aankoop? Zoja, dan sta ik vrijdagochtend bij de micro-elektro op de stoep (morgenvroeg werken, en geen koopavond, in case you were wondering)
||
![]() |
Citaat:
bij packard bell krijg je er geen software op cd bij. packard bell werkt met recovery cd's en geen volledige windows en software cd's. persoonlijk zou ik voor een celeron D gaan (de nieuwste generatie intel celeron). de presteren aanzienelijk beter dan de voorgaande celerons. kijk ook een bij www.paradigit.nl of www.vicomputer.nl deze hebben vergelijkbare aanbiedingen en werken wel met orginele software cd's. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|