Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2004, 13:36
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Ik vroeg me dit laatst af omdat:
Het is nu dus vakantie, en ik sta op ga iets doen en de dag is voorbij.Als ik dan s'avonds ga slapen denk ik alweer aan de volgende dag maar die is ook weer zo voorbij.

En ik heb het ook met andere dingen.
Bijv met het EK voetbal. Een jaar lang wordt er voor beschouwd op het toernooi en gekwalificeerd e.d maar als het zo ver is, zijn de 3 weken zo voorbij. En wordt er nix meer over het Ek gezegd(tenminste heel weinig)
.En nu gaan de mensen zich weer voorbereiden op een wk dat als het zo ver is weer heel snel voorbij is.
Ook is het zo dat omdat de tijd heel snel gaat mensen gauw iets vergeten, bijv. iets is heel belangrijk op het ene moment maar na een week is het alweer vergeten.
Voordat je het weet ga je alweer dood.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2004, 13:39
T_ID
T_ID is offline
tijd is relatief voor wie het observeert, al eens daarvan gehoord.
Oud 04-08-2004, 13:41
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-08-2004 @ 14:39 :
en wat houd dat in?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 13:44
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-08-2004 @ 14:39 :
maar het is wel zo dat de tijd voor ons beiden evenlang is.
die 3 weken van ek voetbal zijn voor ons beiden voorbij.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 14:09
Verwijderd
Citaat:
BarbapapaX schreef op 04-08-2004 @ 14:44 :
maar het is wel zo dat de tijd voor ons beiden evenlang is.
Nee, dat is onjuist. De tijd is sneller gegaan voor degene die zich het minst heeft bewogen.

Verder is het door jou genoemde standpunt ontzettend subjectief. Als tijd voor jou snel gaat, voor wie gaat het dan zo langzaam dat wij het als 'snel' kunnen definiëren?

Voor een verdere natuurwetenschappelijke beschouwing van tijd verwijs ik je naar een boek over relativiteitstheorie.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 14:11
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-08-2004 @ 15:09 :
Nee, dat is onjuist. De tijd is sneller gegaan voor degene die zich het minst heeft bewogen.

Verder is het door jou genoemde standpunt ontzettend subjectief. Als tijd voor jou snel gaat, voor wie gaat het dan zo langzaam dat wij het als 'snel' kunnen definiëren?

Voor een verdere natuurwetenschappelijke beschouwing van tijd verwijs ik je naar een boek over relativiteitstheorie.
als er 24 uur voorbij is , is er voor ons beiden 24 uur voorbij. alleen gaat het voor mij sneller
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 14:11
Verwijderd
Citaat:
BarbapapaX schreef op 04-08-2004 @ 15:11 :
als er 24 uur voorbij is , is er voor ons beiden 24 uur voorbij. alleen gaat het voor mij sneller
Kun je dat iets verduidelijken?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 14:12
No Quiero
No Quiero is offline
Goh, dat vind ik nou niet.

Note: Ik computer de hele dag.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 14:28
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
BarbapapaX schreef op 04-08-2004 @ 15:11 :
om de natuurkundige relativiteit even buiten beschouwing te laten (aangezien het op een mensenleven alleen significant is bij vooralsnog onrealistische fracties van de lichtsnelheid ), heeft het simpelweg te maken met hoe jij iets ervaart. als je constant denkt van 'goh, wat gaat de tijd toch langzaam' heb je het gevoel dat 24 langer duurt dan als je 24 uur lang in iets op gaat wat je leuk vindt, en dus niet denkt aan hoe de tijd voorbij gaat.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 15:09
willypirate
willypirate is offline
Time flies when your having fun
Oud 04-08-2004, 16:45
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-08-2004 @ 15:09 :

Interessant

Citaat:

Misschien een stomme vraag, maar snelheid wordt volgens mij berekend door afstand en tijd. Hoe kan je dan de snelheid van tijd berekenen.
Oud 04-08-2004, 20:17
Daevrem
Daevrem is offline
De tijd op die plek.
Oud 04-08-2004, 21:54
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
BarbapapaX schreef op 04-08-2004 @ 14:36 :
Ik vroeg me dit laatst af omdat:
Het is nu dus vakantie, en ik sta op ga iets doen en de dag is voorbij.Als ik dan s'avonds ga slapen denk ik alweer aan de volgende dag maar die is ook weer zo voorbij.

En ik heb het ook met andere dingen.
Bijv met het EK voetbal. Een jaar lang wordt er voor beschouwd op het toernooi en gekwalificeerd e.d maar als het zo ver is, zijn de 3 weken zo voorbij. En wordt er nix meer over het Ek gezegd(tenminste heel weinig)
.En nu gaan de mensen zich weer voorbereiden op een wk dat als het zo ver is weer heel snel voorbij is.
Ook is het zo dat omdat de tijd heel snel gaat mensen gauw iets vergeten, bijv. iets is heel belangrijk op het ene moment maar na een week is het alweer vergeten.
Voordat je het weet ga je alweer dood.
tja.. ik beleef het ook zo, en meestal vind ik het kut
wat je er aan kan doen (niet zelf geprobeerd): mediteren en de controle over je lichaam vergroten en zo je hartslag en de snelheid van andere processen in je lichaam verlagen, dan gaat de tijd ook langzamer denk ik, of misschien juist sneller omdat je weinig doet in veel tijd, najah.. probeer het maar gewoon
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 22:02
Shitonya
Shitonya is offline
tiswah
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 11:47
Verwijderd
Hoe sneller je beweegt, hoe langzamer de tijd gaat. In praktijk heeft dit alleen een effect in de buurt van de lichtsnelheid.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten