Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2002, 18:48
John Sickbock
John Sickbock is offline
Worden film, muziek (en reclame) steeds krachtiger gemaakt, en waarom?

Ik heb net de film 'star wars the atack of the clones' gezien. Vergeleken met de oudere star wars films, is alles hier heel erg uitvergroot: heel veel gevechten, grote legers, heel halsbrekende toeren. De invloed die de film op je heeft, wordt zo groter gemaakt.

Het lijkt of veel dingen tegenwoordig zo groot en indrukwekkend mogelijk moeten zijn. Muziek wordt nu vaak heel hard gezet (niet alleen bij concerten, maar ook bij feestjes). Een beetje zichzelf respecterende film laat een hoop supermachten, enorme gevechten, heel veel geweld, en vreselijke emoties zien.
Ik heb het gevoel dat dat vroeger minder was, al ben ik er vroeger natuurlijk niet bij geweest.
Zou dit zijn omdat we (hierdoor) een beetje 'doof' zijn geworden, zodat we alleen nog heel krachtige invloeden echt kunnen waarderen? Of denkt men dit alleen maar?

Wat denken jullie hiervan? Ik ben heel benieuwd naar jullie mening!

John Sickbock

Laatst gewijzigd op 20-05-2002 om 07:03.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2002, 19:35
Wijze vrouw
Wijze vrouw is offline
Ik denk dat jij wel gelijk hebt. Ik denk dat de filmmakers denken dat alleen als de film krachtiger is, het meer indruk op de mensen maakt. Elke film moet natuurlijk beter zijn dan al die vorige. En daarom dan steeds krachtiger.

Ik weet niet of het bij muziek ook zo is. MIsschien staat de muziek nu harder omdat het gewoon andere muziek is. Het is ruiger (ik weet niet of dat het juiste woord is) dan vroeger. En om die muziek goed over te laten komen, moet de muziek harder staan.
Oud 19-05-2002, 20:27
Prada
Prada is offline
Slechts bij bepaalde films en soorten muziek...Er worden nog genoeg culturele drama's en docufilms gemaakt die de rust zelve zijn...Actiefilms worden actiever omdat er nieuwe ontwikkelingen worden gemaakt op grafisch gebied; ongegrensde mogelijkheden, wie wil dat nou niet...EN wat betreft muziek; ik kan genoeg voorbeelden geven van klassieke stukken die ontzettend wild en zelfs agressief zijn...En voltallig symphony-orkest kan heel veel lawaai maken...Ik denk dat het allemaal wel mee valt; ik denk dat je te selectief geoordeeld hebt...
Oud 19-05-2002, 23:35
Uhmpra
Uhmpra is offline
toch zit er denk k best wel wat in dat wij afstompen, ik kan niet beoordelen of de films en de muziek nu zoveel 'erger' / anders zijn, maar als je kijkt naar bv geweld en de omgang daarmee in de media: tegenwoordig zie je denk k wel meer dan vroeger en men (althans ik) wordt er niet zo snel meer door geschokt (kan aan mij liggen )
Oud 20-05-2002, 11:19
sase
sase is offline
Denk eens aan het nieuws..mensen kijken niet meer op van een oorlog ergens, zolang het maar niet dicht bij huis is. Dan wordt het pas erg. We kennen zoveel ellende dat we ons een beetje hebben afgesloten. Anders overleef je het ook niet. Daardoor moeten al die films ed ook harder en krachtiger worden.
Reageren

Regels voor berichten