Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2005, 22:14
Chaucus
Chaucus is offline
Hoe gaat het met Homerus? Is het te doen, te moeilijk,...of te makkelijk ? Vordert het al een beetje, of ben je nog niet eens begonnen?
Oud 22-09-2005, 13:10
tigertje
tigertje is offline
Situatieschets:
eerste les, meneer we hebben onze boeken niet.
paar weken later..
meneer, we hebben boeken! Hij blij...maar het waren de verkeerde(uit 1996)Lastig hoor als er in de titel ook Homeros staat hè boekenmaatschappij
Nu is de periode al vier weken gevorderd, werken we met stencils en kopietjes(wat zich nu aardig begint op te hopen, maar goed)
Maar de teksten zijn wel te doen(niet iedereen in de klas is het daarmee eens)Ben al lang blij dat we geen filosoof hebben.
Lekker veel terugkerende dingen en een duidelijk verhaal
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 14:05
Verwijderd
In de klas lezen we Homerus in de daktylische hexameter, met spondee en wat er nog meer bij komt kijken. Ik heb wel vertrouwen in het examen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 15:50
Verwijderd
Homerus \o/ Had ik ook wel willen hebben denk ik.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 17:56
Nyawa
Ik vind het ontzettend meevallen tot nu toe. Mijn angst voor het CE is redelijk verminderd. Beginnen met lekker korte tekstjes, geen ellenlange bijzinnen tot nu toe en dan te bedenken dat ik het rijtje van luo nog niet eens volledig uit mijn hoofd ken . Ik geloof dat we tot en met 3g zijn gekomen in deze drie weken school. Iedereen is plotseling wel veel gemotiveerder, merk ik. Vorige jaren aten we meestal de halve les taart of pizza, nu werken we gewoon door.

Ik ben wel blij met Homerus, had een stuk erger gekund.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 16:20
Philemon
Philemon is offline
Homerus is gelukkig een stuk makkelijker dan Livius.. Ben dan ook erg blij met dit onderwerp.. De zinnen zijn goed te doen en ook het thema is niet zo moeilijk..
Zie het qua Grieks betreft wel redelijk zonnig in..
Oud 23-09-2005, 20:38
Femic
Femic is offline
Oe jaloers! Homerus is vet! (relatief gezien dan ) Wij hebben Homerus in de 5e gelezen, maar vorig jaar dus Herodotus moeten doen.. Niet altijd even boeiend..
Welke teksten van Homerus behoren tot het pensum?
Oud 23-09-2005, 21:17
Verwijderd
Ik vind het wel heel erg vet eigenlijk :-)!
We zijn nu bij 3d (in twee en een halve week school) dus vind ik wel okeej.
Ik vind het echt een heel leuk onderwerp en ik heb ook nog eens een aardige goeie lerares :-)!
Ik heb ook latijn, dus livius moet ik ook ondergaan. Tot nu toe vind ik grieks wel makkelijker dan latijn eig... latijn heeft meer moeilijke zinsconstructies enzo. maarja
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 18:50
Nyawa
Misschien handig om dit even te delen voor wie deze site nog niet ontdekt had: informatie per woord, werkvertalingen, grammatica-uitleg enzovoort .
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Femic schreef op 23-09-2005 @ 21:38 :
Oe jaloers! Homerus is vet! (relatief gezien dan ) Wij hebben Homerus in de 5e gelezen, maar vorig jaar dus Herodotus moeten doen.. Niet altijd even boeiend..
Welke teksten van Homerus behoren tot het pensum?
Capita selecta van de Odyssee: de Telemachie, Odysseus bij Calypso, terugkomst Odysseus, doden van de vrijers.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 12:33
Femic
Femic is offline
Gemeen! Hadden ze dat vorig jaar maar gedaan, dan hadden wij het grootste deel al in de 5e gehad (hoewel onze docent dan waarschijnlijk een andere keuze had gemaakt ). Anyway, jullie boffen! (Telemachos ken ik niet trouwens)
Oud 29-09-2005, 21:40
Verwijderd
Telemachos is de zoon van Odysseus.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 20:16
Renske
Renske is offline
Hoera, ik mag eindelijk meepraten over het eindexamenonderwerp...
Wij zijn eigenlijk pas net op gang aan het komen, bezig met het tweede stukje Grieks (Athena die Telemachos toespreekt). We doen ondertussen ook nog Herodotos.
Ik vind Homeros wel tof: het verhaal is interessant, niet van dat ellenloos geleuter over filosofische theoriën en gedachteëxperimenten. Gewoon, een lekker meeslepend verhaal.
Dat het poëzie is, maakt het dan weer minder, daar krijg je van die vage omschrijvingen en zinsconstructies mee.
Scanderen vind ik trouwens wel een grappig klusje.
Oud 01-10-2005, 09:43
Philemon
Philemon is offline
Hoezo ben je ook bezig met Herodotos? Die hebben wij vorig jaar gedaan.
Tot nu toe gaat Grieks wel redelijk bij mij, de teksten zijn goed te snappen en ook niet al te lastig te vertalen.
Alleen dat scanderen ..dat bijft een rotklus!
Oud 01-10-2005, 13:49
Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Philemon schreef op 01-10-2005 @ 10:43 :
Tot nu toe gaat Grieks wel redelijk bij mij, de teksten zijn goed te snappen en ook niet al te lastig te vertalen.
Alleen dat scanderen ..dat bijft een rotklus!
Oefening baart kunst Gelukkig is Homeros qua grieks niet zo moeilijk.
Oud 01-10-2005, 15:12
Renske
Renske is offline
Citaat:
Herodotos kregen we vorig jaar niet helemaal of beter gezegd, helemaal niet, af, dus doen we dat dit jaar. We hadden vorig jaar twee uur Grieks op één dag, het zesde en het achtste, dus dat scheelde aanzienlijk in het huiswerk en het achtste keken we vaak naar een oubollige videoband van de Odyssee. Soms haalden we ook tompoezen. Erg gezellig, maar het tempo lag dus nogal laag .
Oud 03-10-2005, 17:48
Philemon
Philemon is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 01-10-2005 @ 14:49 :
Oefening baart kunst Gelukkig is Homeros qua grieks niet zo moeilijk.
Nee dat is wel zo.. Maar heb met Latijn ook al genoeg geoefend met scanderen, blijkbaar zit het er gewoon niet zo bij mij in..
Oud 13-10-2005, 13:53
lautie
lautie is offline
Citaat:
Nyawa schreef op 22-09-2005 @ 18:56 :
Ik vind het ontzettend meevallen tot nu toe. Mijn angst voor het CE is redelijk verminderd. Beginnen met lekker korte tekstjes, geen ellenlange bijzinnen tot nu toe.
Ik ben wel blij met Homerus, had een stuk erger gekund.
Dat heb ik ook, ik ben niet zo'n ster in grieks, maar had nu wel een 7 voor een proefvertaling Het scanderen vind ik eigenlijk ook niet zo'n probleem. Dus vandaar dat de examenstress bijna weg is.

Wat overigens ook helpt is dat wij met school een week voor onze her-examens met school 8 dagen naar griekenland gaan. Dus dan zit ik 8 dagen met mijn Grieks lerares opgescheept, als ik dan nog niet slaag
Oud 14-10-2005, 07:52
Rooster
Rooster is offline
Dit is gewoon een enorm leuk onderwerp!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 21:53
Philemon
Philemon is offline
En hoe gaat het met de Grieken onder ons? De moed al laten zakken of nog steeds hoop op een goed examen?

Bij mijzelf valt het allemaal nog wel mee, eerste proeftoets gemaakt ( in een luidruchtige mediatheek op school nog wel) en had een 6.8!! Voor een eerste proeftoets nog niet eens zo heel slecht.. (tenminste, mijn idee )
Oud 05-11-2005, 23:18
patrik594
patrik594 is offline
Zou wel graag Homeros willen hebben ( heb al veel goeds gehoord ), mijn lerares van dit jaar ( zit nu in de 4e ) verwacht dat we Plato zullen krijgen. Heeft iemand enig idee of dit kan kloppen? Zie er eigenlijk wel tegenop, lees liever poëzie dan filosofische dingen. Of zijn Plato's "werken" wel leuk?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 13:37
Nyawa
Citaat:
Philemon schreef op 03-11-2005 @ 22:53 :
En hoe gaat het met de Grieken onder ons? De moed al laten zakken of nog steeds hoop op een goed examen?
Ik had een 6.5 voor de eerste vertaling. De tekstverklaringstoets moet ik nog terugkrijgen, maar ik denk dat het zo rond de 7 zal hangen. Niet extreem hoog dus, maar een voldoende op het examen zit er waarschijnlijk (althans, dat hoop ik dan maar) wel in.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 20:38
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Ik vind Homeros echt meevallen! Leuk onderwerp en helemaal niet moeilijk.
Vorig jaar hebben we stukken uit het symposium van Plato gedaan en dat was echt niet te doen
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 19:58
Verwijderd
Wat laten jullie dit topic naar beneden zakken

Homeros Dat betekent dat het al weer drie jaar geleden is dat ik eindexamen gedaan heb, maar goed

Lijkt me wel wel een leuk onderwerp, Telemachos. Al heb je dan vooral (of eigenlijk alleen maar) het begin en het eind van de Odyssee of niet?

Schieten jullie al een beetje op?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten