Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
De mensen die door Pim ineens gaan stemmen ofzo kunnen imho net zo goed wegblijven. Je moet je voor politiek intereseren omdat je het leuk vind en wilt weten wat er hier gebeurd, niet omdat er toevallig een Pim is die zonodig oproer moet maken.
|
sinds ik van mezelf vond dat ik dat (meer) moest
sinds ik Marx ben gaan lezen sinds uh.. afgelopen zomer was dat. Tenminste, dat ik echt diep geïnteresseerd raakte in ideologiën ed. Redelijk geinteresseerd was ik al sinds groep 7,8 van de bs denk ik.
|
Ik denk dat de meeste mensen wel iets meer geintresseerd zijn geraakt na de moord op Pim Fortuyn. Dat is meestal zo als er iets spectaculairs gebeurt. Ik weet trouwens niet echt of ik me meer ben gaan intreseren voor de politiek zelf, of voor het hele gebeuren er om heen. Maar toch vind ik het erg dat het zo ver moest komen!!
BL@ BL@ ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Toen ik naar huis ging van school zat ik in de bus en achter mij zaten 2 meisjes van een jaar of 13 en die zaten ook te discusieren over politieke zaken (misschien waren niet alle opmerkingen snucher...maar ja). Ze begonnen over Pim Fortuyn die dood was en wat ze er van vonden. Ik dacht dat het 'weer' gewoon het gesprek was op de eerste dag na de vakantie, totdat ze eigenlijk over andere partijen begonnen en toch lieten blijken dat ze het een en ander hebben lopen volgen.
Toen ik 13 was intereseerde het me niks.
|
![]() |
sinds altijd gloof ik
![]() nee dat zal wel niet, ik weet niet meer wanneer ik echt geintresseerd ben geraakt, denk dat het er altijd wel een beetje inzat en dat het gewoon geleidelijk is gegaan, weet nog wel moment waarop ik radicaal van mening en visie verandert ben enz
||
![]() |
Citaat:
![]() 1) niet eens echt weten waar ze nou precies op stemmen (behalve dan op die man die van die leuke grapjes maakte en die nu op zeer tragische wijze om het leven is gekomen), en 2) niet eens het andere aanbod kennen.. Ik hoor dan vaak dat die andere partij programma's ze toch niet aanspreken, maar wát spreekt ze dat niet aan?! Punt 1 waarvan ze niet weten wat het is? Punt 5 waarvan ze niet weten wat het is? Punt 7 waarvan ze niet weten wat het is? Niet dat je die partijprogramma's uit je hoofd hoeft te leren, maar dit vind ik niet evrantwoordelijk... Maar goed, ik dwaal af ![]() ![]()
|
Geinteresseerd altijd wel... basisschool spreekbeurten enzo... en boeken... middebare school veel over gead met leraren e.d. maar me er nooit in verdiept... Maar ik kan altijd wel met interesse kijken naar politiek op TV...
En tja de ontwikkeling Pim... ik vin 't wel kunnen... jullie zeggen zelfs dat als je aanhangers vraagt naar standpunten van Pim dat ze er 2 kunnen noemen waar ze achterstaan... van de andere geen een... das jammer maar zo is het... Kijk als ze gaan stemmen op iets waar ze achterstaan is het in mij ogen wel goed... ('t is dat pim nu dood is maar dat laat ik even buiten beschouwing)... Daarnaast vind ik de redenatie dat men de niet weet waar de andere voor staan een beetje jammer... helemaal icm met de uitspraak (laat ze dan niet stemmen) kijk, men kijkt als men gaat stemmen toch echt wel rond... maar veel mensen voelen zich gewoon direct getrokken tot een partij... en ook al hebben ze van de andere gehoord, dat trekt hun niet dus waarom standpunten van hun onthouden (onder het mom van: boeit niet, dat vergeten we)... Als men er van uitgaat dat mensen die stemmen politiek betrokken horen te zijn (op de hoogte van standpunten en ontwikkelingen) zal het aantal stemmer bedroefend laag zijn... Daarnaast durf ik te wedden dat de helft van jullie ook niet meer dan 2 standpunten per partij uit ze blote hoofd kan opnoemen... maar dat terzijde...
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Iedereen heeft zijn eigen redenen... ook om te stemmen... en er zitten er natuurlijk tussen die gewoon maar wat stemmen maar de meeste mensen die stemmen weten wel "waarop" ze stemmen...
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() sinds ik politieke besluitvorming heb gehad bij ma1 (half jaar terug ofzo) sinds toen weet ik namelijk hoe de politiek in elkaar zit en waar het in godsnaam over gaat! daarvoor had ik echt totaal geen idee van wat het was... tja, een stelletje suffe mensen die proberen zo lang mogelijk te doen om een oplossing te verzinnen op problemen... ![]() ![]() maar nu ik het snap enzo heb ik ook de partijprogramma's gelezen en weet ik ook waar de partijen over gaan en waar ze over discussiëren... vind het zelfs leuk om te volgen ![]()
|
sinds ongveer eind vorig jaar begon ik me er een beetje in ter interesseren, en eigenlijk vanaf het moment dat Pim Fortuyn ´ontslagen` werd bij Leefbaar Nederland, is het me steeds meer gaan interesseren, van de vorige verkiezingen weet ik echt niks meer, behalve dan dat mn vader op het stembureau zat
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik ben al jaaaaaaaaaaaaren geinteresseerd in de politiek, is eigenlijk een hobby van me. Met name Pim spreekt (sprak) mij al jaaaaaaaaaaaren aan. Ik vond een jaar of 5 geleden al dat hij maar 's aan de slag moest in de politiek (en sindsdien zijn zijn boeken/columns alleen maar beter geworden).
|
![]() |
|
ik weet wel dat ik altijd wel een beetje gekeken heb naar dingen, maar doordat ik nu veel bewuster ben van de verkiezingen ben ik er veel meer mee bezig. Oa door Pim, ik bleef altijd voor de tv hangen als ik die vent zag, ik vond hem gewoon ontzettend interessant, gewoon om te zien hoe die vent redeneerd. Ik ben absoluut geen voorstander van pim. Maar nu met de testen op internet, en al die debatten op tv... het worden bijna Amerikaanse tafarelen (?) de verkiezingen hier, je kan bijna niet eens het ontwijken, je wordt ermee geconfronteerd. Verder hadden we dit jaar met maatschappijleer een test welke partij bij je past, omdat iedereen bijna zegt ik stem PvdA als je ouders dat gestemd hebben...
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 |