Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2004, 10:54
Mara
Mara is offline
Ik ben aan het begin van de week zwaar verkouden geweest (hoofdpijn, draaierig, keelpijn, hele pakketje). Nu kreeg ik dinsdagavond een bloedneus, ik zocht er niks achter want ik was immers een beetje ziekig geweest.
Woensdag had ik echter alweer 2 of 3 bloedneuzen en donderdag weer 3 of 4. Ook vanochtend heb ik alweer een bloedneus gehad. Ze houden ook niet snel op, ik zit soms wel een half uur tot drie kwartier met m'n neus dicht, waarna 't nog een uur duurt voordat 't echt helemaal weg is.

Kan dit kwaad? Het is vrijdag, en als ik nu de dokter bel dan wordt het weekend-dienst en daar heb ik geen zin in.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 10:56
Loesjuh1984
Loesjuh1984 is offline
ik zou toch langs de dokter gaan, vooral omdat het zo lang duurt voordat ze stoppen. Je hebt kans dat door het niezen/snuiten er een bloedvaatje is beschadigd. De dokter zal die dan even dicht moeten branden. Of misschien is het iets anders het is iig niet echt normaal. Dus ga ff langs de dokter.
Oud 13-08-2004, 10:58
Mara
Mara is offline
Mijn vader had 't ook over dichtbranden, maar dat doe ik liever niet tenzij het echt noodzakelijk is. Ik heb normaal nooit een bloedneus, op mijn 14e kreeg ik pas voor 't eerst een bloedneus. Ik zie het dit weekend nog wel even aan denk ik, als 't maandag nog zo is bel ik de dokter wel denk ik.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 11:11
Loesjuh1984
Loesjuh1984 is offline
goed zo...enne dat dichtbranden voel je haast niet hoor. Je ogen gaan alleen tranen omdat het op een beetje vreemde plek is. Iig heel veel succes ermee.
Oud 13-08-2004, 11:12
Lorelei
Lorelei is offline
Dichtbranden valt heel erg mee.
Oud 13-08-2004, 11:21
Mara
Mara is offline
Ok, 't klinkt nogal vervelend, dichtbranden. Ik zal dan maandag de dokter maar bellen als 't door blijft gaan.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 11:35
luchtballon
luchtballon is offline
Het lijkt mij dat je neus gewoon heel erg beschadigd is door de verkoudheid, en dat een bloedneus het weer erger maakt. Dan hou je een tijdje last van bloedneuzen houden.

Maar dichtbranden is dacht ik meer voor als je heel vaak zonder concrete aanleiding een bloedneus krijgt.

't lijkt mij goed om het tot maandag nog even aan te kijken voor je de dokter belt.
Oud 13-08-2004, 12:08
freakje
freakje is offline
Had tot over een maand ofzo ook regelmatig bloedneuzen, terwijl ik dat eigenlijk nog nooit had gehad, maar ondertussen is het vanzelf gestopt, dus ik zou me eigenlijk niet al teveel zorgen maken, maar als je echt twijfelt, kan je natuurlijk naar de huisarts...
Oud 13-08-2004, 12:12
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 13-08-2004 @ 12:21 :
Ok, 't klinkt nogal vervelend, dichtbranden. Ik zal dan maandag de dokter maar bellen als 't door blijft gaan.
luchtballon heeft denk ik wel gelijk. In jouw geval wordt er waarschijnlijk niet dicht gebrand. Maar mocht het wel het geval zijn.. je komt daar.. krijgt 2 watjes met verdovingsvloeistof in je neus (10 minuten geloof ik).. dan pakt de arts een soort.. mja.. ijzerenstaafje.. daarmee doet-ie iets in je neus.. en je kan weer gaan. Ik heb er helemaal geen last van gehad.

Mijn uitleg is misschien een beetje vaag of niet helemaal precies.. 't is alweer een tijdje geleden dat ik dat gedaan heb
Oud 13-08-2004, 12:18
Mara
Mara is offline
Ok, dit kan misschien een beetje vies klinken.

De bloedneus was net opgehouden en ik was de voorkant van m'n neus een beetje aan 't schoonmaken. Er zat toen een bloedklodder zeg maar in. Deze heb ik eruit gehaald, maar deze was wel enkele centimeters lang Het was net alsof ie helemaal van boven m'n neus nog wegkwam, heel vies zag 't eruit.
Is dit normaal? Ik heb totaal geen verstand van bloedneuzen omdat ik het eigenlijk nooit heb.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 12:21
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 13-08-2004 @ 13:18 :

De bloedneus was net opgehouden en ik was de voorkant van m'n neus een beetje aan 't schoonmaken. Er zat toen een bloedklodder zeg maar in. Deze heb ik eruit gehaald, maar deze was wel enkele centimeters lang Het was net alsof ie helemaal van boven m'n neus nog wegkwam, heel vies zag 't eruit.
Is dit normaal? Ik heb totaal geen verstand van bloedneuzen omdat ik het eigenlijk nooit heb.
Heh, ja.. dat is redelijk normaal.
Oud 13-08-2004, 12:31
Mara
Mara is offline
Citaat:
grl schreef op 13-08-2004 @ 13:21 :
Heh, ja.. dat is redelijk normaal.
Eén woord: bah
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 12:49
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 13-08-2004 @ 13:31 :
Eén woord: bah

Ja
Oud 13-08-2004, 12:57
nl2suzy
nl2suzy is offline
Hmm en nu heb je al minder last van bloedneuzen sinds dat er uit is?

Een tijdje terug had ik ook heel veel last van bloedneuzen.. maar dat kwam door een andere reden.. En ik bedoel dat zal vast niet de reden zijn bij jou, maar als het aanhoud kan een dokters bezoekje vast geen kwaad..
Oud 13-08-2004, 14:47
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 13-08-2004 @ 13:18 :

Haha! Ja hoor, dat is echt normaal. Ik haal soms die slierten zelfs uit mijn keel (dat je het zo bij je huig voelt kiebelen). Enorm smerig, jup, maar het loopt nou eenmaal ook richting je keel en daar stolt het dan ook.

Maar goed, ik zou het even aankijken met die bloedneuzen, ik weet ook niet hoe erg ze zijn (wel hoe lang, maar ik loop normaal ook een uur rond met een nat washandje, maar echt doorbloeden doet het niet). Goed blijven eten, goed rusten en opletten of je niet duizelig wordt tijdens of na de volgende bloedneus.

Regels voor berichten