Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2002, 21:34
marlies
marlies is offline
Ik bedoel, kan het zich zo rot voelen dat het zelfmoord pleegt ofzo?

Dit effe niet verkeerd opvatten ofzo, maar ik zat hier effe over na te denken..
Oud 09-04-2002, 08:46
Kat
Kat is offline
Ligt eraan wat je onder zelfmoord verstaat. een dier kan wel stoppen met eten als ie zich heel rot voelt. dan gaatie na een poosje ook dood.
Oud 09-04-2002, 09:25
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Het verhaal bestaat ook dat als olifanten geen zin meer hebben om te leven, ze vertrekken naar een rustige plek om daar vervolgens te gaan liggen en afwachten totdat ze dood gaan.
Oud 09-04-2002, 09:42
hendrikafox
hendrikafox is offline
Citaat:
marlies schreef:

k'heb geen idee. Eigenlijk denk ik het niet omdat een hond altijd trouw aan zijn baas blijft. Ook al voelt die hond zich nog zo verrot of mishandeld de baas hem, het is tragisch maar waar.
Oud 05-05-2002, 12:24
Anymalz
Anymalz is offline
Citaat:
marlies schreef:

het ligt ook aan het intelligentieniveau van het beessie.
want muizen en al dat kleine spul denken niet zover door maar bv Olifanten en andere dieren die ''slimmer'' zijn kunnen dat wel
Oud 07-05-2002, 15:05
cyb@gurl
cyb@gurl is offline
Citaat:
Anymalz schreef:

het ligt ook aan het intelligentieniveau van het beessie.
want muizen en al dat kleine spul denken niet zover door maar bv Olifanten en andere dieren die ''slimmer'' zijn kunnen dat wel
Aha dus olifanten denken door....
Een dier heeft geen verstand maar wel gevoel. Zoals Kat al zei: hij kan wel stoppen met eten als ie zich rot voelt. Ik zag een docu over chimpansees en de moeder van 1 was doodgegaan. Het 'kind'daarvan (wat toen al 'volwassen 'was) miste zijn moeder en at en dronk niet meer van 'verdriet'. Hij stierf een week later.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 17:50
Remqo
Remqo is offline
ik weet wel van dolfijnen dat ze er bewust een eind aan maken.
ze blijven gewoon onder water en willen niet meer boven komen om lucht te happen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 15:26
Mabo
Mabo is offline
Denk wel dat het voorkomt... Waarom zouden anders zoveel katten zich dood laten rijden en dat terwijl wij ze zoveel liefde geven. Misschien geven we ze wel niet het leven wat ze willen, maar de vraag is wat willen ze dan. Meer vrijheid, meer vertroeteling. Wat gaat er om in hun 'mind'. Dat is de vraag...Aan die doodgereden katten kunnen we het helaas nooit meer vragen...
Oud 16-05-2002, 20:04
kipfilet
kipfilet is offline
Mijn kat is zo lief. Soms drentelt ze van de bijkeuken naar de woonkamer en weer terug en weet ze niet wat ze wil. Ik denk dat ze misschien geen eten heeft, dus geef haar wat. Maar dat wil ze ook niet. Dan pak ik haar op en ga even lekker met haar knuffelen. Dan begint ze keihard te spinnen. Dat knuffelen wil ze nooit zo lang, dus ik laat haar weer los. Dan gaat ze eten en vervolgens zoekt ze een nestje en gaat ze lekker liggen slapen.

Ik vind het een leuke vraag die je stelt. Onze kat was nooit zo, maar de laatste maanden kan ze heel erg om aandacht vragen. Ik heb heel sterk het idee dat ze zich bij bepaalde mensen gemakkelijk voelt, dat ze aanvoelt welke mensen om haar geven. Het klinkt als een lulverhaal. Maar mijn ouders geven erg weinig om haar. Ik geef wel erg veel om haar, mijn vriend ook. Gisteravond zaten mijn vriend en ik op de bank. Poeslief wist weer eens niet wat ze wilde, dus ik pakte haar op. Maar knuffelen wilde ze ook niet. Op een gegeven moment ging ze tussen mijn vriend en mij inzitten. Ze rolde zich op en ging rustig liggen slapen. Dit doet ze anders nooit! Bij mijn ouders zou ze dat niet doen. Ik denk dus dat ze dat aanvoelt.
Reageren

Regels voor berichten