Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2002, 21:08
rodina
rodina is offline
Verdiep jij je in mode dmv tv, inet krant etc, wat doe je daar mee, welke bladen, sites, koop je dingen eerder, ben wel benieuwd?
Oud 14-05-2002, 21:11
]{ing
]{ing is offline
wel op lifestyle gebied.. niet mode
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 21:11
me-myself&anne
me-myself&anne is offline
Ga niet specifiek iets kopen/zoeken ofzow, lees wel eens blaadjes als de elle oid en alle foldertjes die binnenkomen, maar meestal is het meer zo dat als ik door de stad loop dat k denk *heeee dat is leuk*
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 21:16
de
de is offline
Ik ben me opzich wel bewust van mode, ga er alleen niet extreem mee in..
..lees redelijk veel lectuur over het onderwerp, hetgeen wat ik koop is eigenlijk meer onder invloed van mijn vrienden
..mijn kledingkeuze is ook heel anders dan jaren geleden, toen was ik helemaal niet zoals nu

voorbeeldje: rode broeken

jaren geleden had ik ze waarschijnlijk vreselijk gevonden, nu ik met andere mensen omga, begon ik ze ook leuk te vinden, hier wil ik niet mee zeggen dat ik makkelijk beinvloedbaar ben

niets is minder waar, ik wil hiermee zeggen, dat je naargelang een andere lifestyle- en andere vrienden krijgt je je ook anders gaat kleden, zoals ik dus..

om lettelijk anwoord op de vraag te geven: ik verdiep mij niet extreem veel in mode, en wordt er ook niet sterk door beinvloed
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 21:33
MelodyofÐeath
MelodyofÐeath is offline
ik verdiep me best in de mode, vind het leuk en ik hou ook erg van kleding en trends..ik kleed me er alleen niet na, ik vind het namelijk bijna nooit wat voor mij

maar ik kan toch ech wel zgegen dta ik goe dop de hoogte ben... (mede door een dwangmatige trendvolgende zus )
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 21:33
Verwijderd
Citaat:
de schreef:
voorbeeldje: rode broeken

jaren geleden had ik ze waarschijnlijk vreselijk gevonden, nu ik met andere mensen omga, begon ik ze ook leuk te vinden, hier wil ik niet mee zeggen dat ik makkelijk beinvloedbaar ben
Jawel, want je wilt heel graag op een student lijken, dus trek je rode broeken aan.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 21:35
de wijze jodokus
de wijze jodokus is offline
ik verdiep me dusver in de mode dat ik volg wat voor belangenlijke trends er in komen en hoe men hier en masse op reageert dat vind ik erg vermakenlijk.. niet uit eigen interesse.. de mode kan me gestolen worden
Oud 14-05-2002, 21:38
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Ik verdiep me er in,in de zin van dat ik het leuk vind om te weten wat je over een paar maanden in de winkels kan verwachten.
Ik vind het leuk om te zien wat voor dingen mensen bedenken,hoe ze op de ideeen komen,hoe ze het daadwerkelijk in elkaar flansen en wie het vervolgens draagt.
Ik verdiep me er niet in in de zin van,wat ik vandaag zie op tv...wil ik morgen in huis hebben,omdat ik een trendhopper ben,al zie ik soms hele mooie dingen..waarvan ik toch weet dat het te duur is.
Ik haal er wel ideeen uit,vaak onbewust...ik zie dingen,koop nieuwe kleren en maanden later kom ik er achter dat ik in kleurencombinaties loop,of bepaalde kledingcombinaties heb die trekjes hebben van dingen die in schijnen te zijn..dus onbewust word ik toch beinvloed.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 21:41
Verwijderd
Ik lees regelmatig de bladen door, maar ik ben niet zo'n freak die iedere maand een hele stapel koopt. Maar ik vind het wel interessant om de ontwikkelingen te volgen. Ik doe niet aan trends mee, maar als ik er een leuke tegen kom en in mijn stijl past neem ik hem wel duidelijk over...
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 21:42
AnTaRTiCa
AnTaRTiCa is offline
na opzich hou ik me daar niet zo erg mee bezig ik kijk zo in de winkels en dan heb ik het wel gezien ga niet speciaal krantjes door kijken enssow
Oud 14-05-2002, 21:46
punkyfish
punkyfish is offline
van die echte catwalkcreaties vind ik nooit mooi, dus daar verdiep ik me niet in, in de zin van dat ik daar dus niks over lees of bekijk.
qua 'gewone' mode, die je in winkels vind, vind ik het wel interessanter worden. ik vind het wel leuk om te kijken hoe mensen bepaalde dingen combineren, en soms vind ik een bepaald kledingstuk wat daar gecombineerd is wel koel. dan zou ik dat misschien wel aanschaffen (of iets dat er op lijkt), maar op een andere manier combineren, zodat het toch mijn eigen 'iets' blijft.
ik volg de mode niet (zoals het hoort), maar koop wel dingen die schijnbaar in de mode zijn, aangezien ze anders niet in de winkels zouden liggen.
Oud 14-05-2002, 22:08
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
Ik lees redelijk veel modebladen , maar gewoon om ideeën op te doen. Er staan vaak goede tips in.

Verder ben ik echt een leek.
Oud 14-05-2002, 22:14
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Ik vind het leuk om te zien/lezen wat er in de mode komt.
Ik lees veel glamour bladen enzo, en soms als ik wat leuks zie haal ik dat er uit. Verder kijk ik veel naar modeshows op tv en een bepaalde site.
Maar er is ook genoeg wat ik niet leuk vind. Dus dat laat ik voor wat het is...
Oud 14-05-2002, 22:31
vixen
vixen is offline
ik bedacht me laatst dat dat erg leuk was om te gaan volgen, dus dat ben k de laatste tijd n beetje aan het doen, en het bevalt me wel. Het is niet dat ik het ga dragen (hell no) maar het volgen van de mode, en bedenken wat 'in' komt vind k wel erg geslaagd.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 22:39
utopian me
utopian me is offline
ik hou me er eigenlijk totaal niet mee bezig..... wel vind ik het leuk om naar mensen te kijken en ook hoe ze eruit zien enzo (ja, iedereen natuurlijk wel) en daardoor en door de kleding die op dat moment in de winkels hangen heb ik misschien toch beetje beeld al breng ik dat niet direct in verband met mode, maar verder let ik er niet echt op.... (ga er nu toch eens op letten kijken hoe die nu eigenlijk is)
Oud 15-05-2002, 00:12
maar
maar is offline
Ik vind het een leuk onderwerp, en als trouwe Vogue en Cosmo lezer pik je natuurlijk wel het een en ander op

Ik koop dingen niet omdat ze in de mode zijn, maar ik heb bijvoorbeeld wel roze AllStars. Vorig jaar kon je die nergens krijgen dus had ik ze niet. Ik ben eigenlijk gewoon lui.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 06:49
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
bertbart schreef:
Ik lees regelmatig de bladen door, maar ik ben niet zo'n freak die iedere maand een hele stapel koopt. Maar ik vind het wel interessant om de ontwikkelingen te volgen. Ik doe niet aan trends mee, maar als ik er een leuke tegen kom en in mijn stijl past neem ik hem wel duidelijk over...
Same here, ik neem mode-dingetjes die ik leuk vind meestal wel op in mijn stijl, op zodanige manier dat het er in past.
Oud 15-05-2002, 07:03
Secreet
Secreet is offline
verdiepen in mode....niet echt denk ik...Ik bemerk de mode meestal door om me heen te kijken, vooral op school lopen ze in precies wat in is...Ikzelf bekijk af en toe de wehkamp ofzo weleens, maar bestel zelden wat, vind zelf winkelen leuker.
Alleen de large intresseerd me wat dat betreft wel, maar dat is niet echt "in" geloof ik
Oud 15-05-2002, 07:04
Verwijderd
Het is niet echt verdiepen,
maar hou me er op zich wel weer mee bezig ofzo...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 16:24
blacky
blacky is offline
in de mode, totaal niet. Zie het wel weer of ik wat leuks tegen kom.
Oud 15-05-2002, 16:27
GRRR
GRRR is offline
naar de h&m gaan en dan dat niet dragen want het is altijd mode om anders te zijn

Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 16:33
nexjes
nexjes is offline
ik verdiep me 0,000000 % in mode of wat 'hippe' muziek is of een 'hippe' sport. Ik haat het als mensen alles vet vinden dat in de 'mode' is. Je kunt me toch niet serieus wijs maken dat je alles wat volgens de media en belangrijke ontwerpers en muziekzenders allemaal leuk vind!
Oud 15-05-2002, 16:41
shanli
shanli is offline
als er een zo'n bijlage van de krant iets staat over mode dan lees ik het wel,puur uit interesse,meestal kijk ik gewoon naar de foto's want die artikels die er bij horen zijn meestal saai en ik begrijp der ook niet veel van.
't Is al wat ik met 'de mode van de catwalk' doe(als je dat bedoelt natuurlijk)
Oud 15-05-2002, 16:42
GRRR
GRRR is offline
ik vind het zo lachwekkend als men zich druk maakt om anderen die mee doen met de rest en zich dan daartegen afzetten en vervolgens het zelf doen onder het mom, mezelf wezen, maar wel in een subcultuur.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 16:52
Li
Li is offline
ik lees graag van die modebladen waar je ook al die dames op de catwalk ziet lopen. Ik vind het leuk om te zien wat zulke ontwerpers nou eigenlijk maken en vooral de extremere dingen vind ik leuk om te bekijken.. Gewoon van die dingen die jezelf nooit aan zou doen

Misschien zou ik een bepaalde broek eerder kopen die ik heel mooi vind en die bij zo'n catwalk model nog mooier zit.. Althans op zo'n manier zou ik er nog wel beïnvloed door kunnen worden, omdat de broek dan mooier zit dan dat hij bij mij zal zitten maar daar kom je wel weer achter in de winkel

Verder hou ik me er niet zo mee bezig, ik beslis meestal gewoon in de winkel wat ik wil
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2002, 17:17
Roos
Roos is offline
Citaat:
Nexus 6 schreef:
ik verdiep me 0,000000 % in mode of wat 'hippe' muziek is of een 'hippe' sport. Ik haat het als mensen alles vet vinden dat in de 'mode' is. Je kunt me toch niet serieus wijs maken dat je alles wat volgens de media en belangrijke ontwerpers en muziekzenders allemaal leuk vind!
Nee, natuurlijk niet. Maar door modebladen te lezen kan je toch ook dingen tegenkomen die je wél leuk vind.. beetje closeminded opmerking van je (het is ook niet de eerste die je maakt, merkte ik op).

Ik blader af en toe in modebladen, niet zo vaak eigenlijk.

Soms als ik in de stad iemand zie lopen, denk ik: hee wat leuk gecombineerd zo. Dan onthoud ik dat. Same thing met paspoppen in etalages en in folders/boekjes van winkels of merken.
Oud 15-05-2002, 17:19
Roos
Roos is offline
Ik vind het trouwens leuk om in de Prive en andere foute blaadjes de kleding van bekende mensen te bekijken (op een premiere ofzo). Al die jurken en leuke creaties

(okee, denk nu niet dat ik wekelijks de prive, weekend en story lees )
Oud 15-05-2002, 17:24
acid-star
acid-star is offline
Ik verdiep me er heel erg in, Ik koop elke maand een hele stapel met de nieuwste elle's vogue's cosmo's etc. etc. Vreselijk maar ik MOET op de hoogte blijven, anders ga ik dood.
Oud 15-05-2002, 17:42
Li
Li is offline
Citaat:
rosi schreef:
Ik vind het trouwens leuk om in de Prive en andere foute blaadjes de kleding van bekende mensen te bekijken (op een premiere ofzo). Al die jurken en leuke creaties

(okee, denk nu niet dat ik wekelijks de prive, weekend en story lees )
Ik ook, bij ons in de leesmap!
Vooral de weekend: Gooische modekoning oordeelt
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 18:10
Verwijderd
Ehmz, ik wilde een hele poos echt iets gaan doen in de mode, mode-ontwerpster/styliste worden, dus het is wel redelijk belangrijk voor me. Ik lees redelijk veel mode-tijdschriften (ook alleen al omdat m'n zus die nodig heeft voor haar opleiding..) Ik wil nou niet zeggen dat ik de stijl geheel kopieer, ik pik er dingen uit die bij mij passen, me aanspreken, en combineer die gewoon met elkaar. Ik ga niet in iets lopen wat me niet aanspreekt, omdat het toevallig mode is, maar ik vind het wel leuk om er een beetje modieus bij te lopen, ofzo.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 18:11
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik koop elke maand wel paar tijdschriften mbt tot mode ed (lees ook nog bladen als ravage maar die zal ik ff buiten beschouwing laten) liefst dingen als de man: ofzo (geen marie claire ed!!). Liefst eigenlijk bladen die ik nog nooit gelezen heb. Zo heb ik ongeveer een maand geleden een blad gekocht waarvan ik niet weet hoe het heet (heb het toevallig naast me liggen nu) voorop staat 'Joy&pain, baby' en 'source of inspiration'

Ik vind het leuk om naar mooie dingen te kijken,ik hou eigenlijk van bijna alle soorten kunst dus ook van kleding en toegepaste kunst.
Maar ik KIJK er graag naar, ik doe zelf nix om kleding ofzo aan te passen aan de mode. Redenen in willekeurige volgorde
1. kost te veel geld
2. ik vind lang niet alles mooi
3. interreseert me niet erg veel
4. ik ben gewoon te lui
Oud 15-05-2002, 18:19
Verwijderd
lach me altijd kapot als ik weer alle mensen op de zelfde schoenen zie lopen
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 18:28
italianboy
italianboy is offline
zoals ik al eerder ergens postte:

ik lees alle bladen bij mijn wekelijkse manicure bezoek

jottum
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 18:57
Verwijderd
Citaat:
F0RuM-PuNK schreef:
lach me altijd kapot als ik weer alle mensen op de zelfde schoenen zie lopen
Pff, het lijkt me redelijk onmogelijk om ervoor te zorgen dat je iets draagt dat niemand anders heeft.

En daarbij, okay, ik erger me ook weleens aan mensen die massaal hetzelfde kopen omdat het toevallig 'in' is, maar er zijn vast wel mensen die het ook echt leuk vinden. Toch? Toch?

Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 19:16
Nuck
Nuck is offline
Ik blader heel af en toe eens wat bladen door, en als ik dan iets leuks zie staan, wil ik dat onthouden. Een dag later ben ik het meestal gewoon weer vergeten . Aan de ene kant wel jammer, want sommige dingen zijn echt leuk . En als ik dan iets onthoud, neem ik het niet klakkeloos over, maar geef er mijn eigen draai aan .
Oud 15-05-2002, 20:03
nexjes
nexjes is offline
Citaat:
rosi schreef:

Nee, natuurlijk niet. Maar door modebladen te lezen kan je toch ook dingen tegenkomen die je wél leuk vind.. beetje closeminded opmerking van je (het is ook niet de eerste die je maakt, merkte ik op).

Ik blader af en toe in modebladen, niet zo vaak eigenlijk.

Soms als ik in de stad iemand zie lopen, denk ik: hee wat leuk gecombineerd zo. Dan onthoud ik dat. Same thing met paspoppen in etalages en in folders/boekjes van winkels of merken.
t was bedoeld tegen de mensen die zich echt totaal willen aansluiten bij alles wat op dat moment in is. Ik ken er namelijk genoeg die elke week nieuwe kleren kopen omdat ze anders achter lopen in de mode!
Oud 15-05-2002, 20:35
Guineverea_witch
Guineverea_witch is offline
ongeveer ......................NIET.
ik draag wat ik wil,zoek het zelf wel bij elkaar.....
Oud 15-05-2002, 21:41
Chelsea
Chelsea is offline
niet
Oud 15-05-2002, 21:46
Martin Dude
Martin Dude is offline
niet, heb ook geen id wat nieuw is enzow als de kleren die ik draag maar lekker zitten
Oud 15-05-2002, 23:12
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
IK houd een soort plakboek bij.
Als ik iets in een mode tijdschrift zie staan dat ik heel leuk vind, en bij mijn stijl past, knip ik het uit, en plak ik in mijn plakboek. Erg handig, zo vergeet je niks.
Oud 16-05-2002, 07:43
TearSong
TearSong is offline
ik verdiep me dus totaal niet in wat mode is en wat niet. Maar vaak kun je er niet omheen, dan loop je in de stad en zie je in elke etalage wel dezelfde soort kleding en kleurgebruik enzo...
Oud 16-05-2002, 14:20
beuk
beuk is offline
Ik zie het om mee heen, op straat, in de winkels. Zou nooit nooit een blad kopen ofzo.
Oud 16-05-2002, 16:47
Verwijderd
Hmm naja als het lekker weer is koop ik wel eens een stapeltje tijdschriften om te lezen in de tuin of op strand maar eigenlijk maakt het me weinig uit omdat ik vooral van klasieke kleding draag.. bladen die ik dan koop zijn vooral bladen als Man: dat soort dingen...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 17:43
June bug
June bug is offline
Hmmz, eigenlijk hou ik me er niet echt mee bezig. Iig, ik lees nooit modebladen ofzo. Ja alleen de Fancy waar wel eens mode-dingen instaan, maar dat is meestal niet echt mijn stijl. Ik trek zelf aan wat ik leuk vindt, en natuurlijk zie je wel eens mensen lopen met iets, dat je denkt: eej da's wel cool, dat wil ik ook wel. Zo word ik ook wel op ideeen gebracht. Maar ik ga dus niet lopen zoeken van: "welke kleur is HOT deze zomer!!?" en zorg vervolgens dat ik er volgens de laatste mode bijloop. Daar heb ik totaal geen zin in, en dan heb je toch grote kans dat ik het of niet mooi vindt, of me ga ergeren aan 40% van de Nederlandse bevolking die er net zo bijloopt als ik... duzz
Reageren

Regels voor berichten