Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2004, 13:08
anniej
anniej is offline
Eeejj iedereen...
een kennis van mij heeft kanker (tumor) en hij is nog maar 6.
Misschien kan hij niet meer beter worden.
Wie kent ook iemand die een tumor heeft, en misschien niet meer beter kan worden??
Ik heb geen idee hoe ik hierover moet praten enzo...

Kan iemand me helpe????

kusss anniej

Laatst gewijzigd op 16-08-2004 om 13:17.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 13:11
Verwijderd
Ik heb verschillende mensen gekend die een tumor hadden.

Wat bedoel je precies met "Ik heb geen idee hoe ik hierover moet praten enzo..."?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 13:12
anniej
anniej is offline
k bedoel... pff jah wat bedoel ik eigenlijk...
nouwjah laat maar zitte maarr hoe ben jij er mee om gegaan
das een beetje me vraag
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 13:17
Verwijderd
Citaat:
anniej schreef op 16-08-2004 @ 14:12 :
maarr hoe ben jij er mee om gegaan
das een beetje me vraag
Ligt er aan hoe goed ik die mensen kende, sommige mensen kende ik 'vaag', anderen kende ik vrij goed. Mijn oudtante bijvoorbeeld, die kende ik goed. Ze was wel een stuk ouder dan 6 natuurlijk en ik denk dat dat wel verschil maakt, voor mij iig wel. Ik ben bij haar op bezoek geweest in het ziekenhuis en heb haar een kaart gestuurd.

Bij een kind van 6 zou ik, als ik hem of haar goed kende, denk ik regelmatig op bezoek gaan en regelmatig een leuk kaartje sturen. En af en toe iets leuks meenemen (een spelletje of een boek ofzo). En zo nu en dan aan de ouders vragen hoe het nou met hun gaat. Maar dat ligt er maar helemaal aan hoe de situatie is. Misschien kun je dat aan je ouders of aan zijn ouders vragen?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 13:20
anniej
anniej is offline
Jah das waar...
m'n ouders hadden best veel contact met hun, dus ken ik hem ook best goed.
maar hij houdt van Yu-Gi-Oh! haha....

maar ik ben wel superbang dat ie het niet overleefd!!
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 13:24
Verwijderd
mijn opa heeft vroeger kanker gehad maar is er (net) niet aan overleden, ik heb wel een juf bij ons op school gehad die wel is gestorven aan kanker

Ruben
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 13:25
Verwijderd
Citaat:
anniej schreef op 16-08-2004 @ 14:20 :
maar hij houdt van Yu-Gi-Oh! haha....
Yu-Gi-Oh? En waarom 'maar hij houdt van'?

Citaat:
maar ik ben wel superbang dat ie het niet overleefd!!
Ze kunnen tegenwoordig heel veel genezen, al blijft de kans dat iemand het niet overleeft er natuurlijk altijd. Misschien kun je aan zijn ouders vragen hoeveel kans op genezing er is?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 13:26
anniej
anniej is offline
ojah... hoe ben jij er mee om gegaan??
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 13:30
anniej
anniej is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-08-2004 @ 14:25 :
Yu-Gi-Oh? En waarom 'maar hij houdt van'?

Ze kunnen tegenwoordig heel veel genezen, al blijft de kans dat iemand het niet overleeft er natuurlijk altijd. Misschien kun je aan zijn ouders vragen hoeveel kans op genezing er is?
Ja, das waar. Maar ze hoorden gister (d8 ik) de uitslag of de behandeling geholpen had, maar dat was dus niet zo. Mijn moeder zegt nu: ''Ik zie het wel somber in.''
Daardoor word ik helemaal onzeker, zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 13:32
Verwijderd
Citaat:
anniej schreef op 16-08-2004 @ 14:30 :
Daardoor word ik helemaal onzeker, zeg maar.
Misschien kun je je ouders dan om meer informatie/duidelijkheid vragen? Lijkt me helemaal niet zo'n rare vraag, zeker niet als je uitlegt waarom je het graag wilt weten.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 13:33
anniej
anniej is offline
ja dat kan ik wel is doen, goed idee.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 13:42
luchtballon
luchtballon is offline
Een jongetje uit mijn buurt heeft toen hij ook een jaar of 6 was een tumor gehad. Hij heeft het wel overleefd. Het is ook al een aantal jaar geleden (minstens 6), maar ik weet nog wel dat ik het heel naar vond om te zien. Hij had eerst lang haar en dat werd afgeschoren en hij was heel mager en bleek. Hoe ik ermee omgegaan ben.. nouja ik heb niet echt iets speciaals gedaan. Ik vond het naar en ik heb om uitleg gevraagd.

En ik 'ken' nog wel een jongetje dat net kanker heeft gehad. Het is het oppaskindje van een goede vriendin, dus ik hoor veel over hem, maar ken hem eigenlijk niet. Hij heeft chemokuren gehad en het is nu ongeveer over. Maar hij werd wel ontzettend ziek van die kuren. Zo erg dat ze niet zeker wisten of ze de laatste nog wel konden doen. Nu gaat het beter.

Misschien helpt het om tegen je ouders te zeggen dat je het moeilijk vindt, en dat je niet zo goed weet wat je ermee moet. Zij kunnen je er dan vast wel meer over vertellen
Oud 16-08-2004, 13:47
MieX
MieX is offline
Een kennis van me is vorige week donderdag overleden (en dinsdag begraven), ze had dikke darm kanker (op 33 jarige leeftijd), de afgelopen 3 maanden was al bekend dat ze het niet lang meer vol zou houden en dat de behandelingen niet meer holpen. Gedurende het jaar dat ze wist wat ze had hebben we (ik en de mensen via wie ik haar kende) haar wat vaker opgezocht en ook nog de leuke dingen van het leven laten zien, meer kun je niet doen denk ik.
Oud 16-08-2004, 13:48
anniej
anniej is offline
Heel erg bedankt voor je reactie!!!

Ik zal het aan m'n ouders vragen.

Ik ben echt heel bang dattie het niet overleefd, maar dat kan ik nu nog niet weten... w8en w8en w8en... daar word je nog het meest gek van... maar nu krijgt ie een soort vitamine-a kuur, dan moet hij thuis medicijnen slikken, maar of dat helpt... geen idee, maar ze blijven het maar proberen. (zou ik natuurlijk ook doen!!)
Het lijkt me ook best eng om te zien dat hij kaal word, van al die agressieve medicijnen enzo.
Waarom moet er nou weer zo'n STOMME/oneerlijke ziekte bestaan!!!! Ik vind ECHT dat ze een medicijn/kuur moeten maken voor het genezen van kanker! bah.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 13:52
Verwijderd
Citaat:
anniej schreef op 16-08-2004 @ 14:48 :
Ik vind ECHT dat ze een medicijn/kuur moeten maken voor het genezen van kanker!
Gedeeltelijk is dat er al en voor de rest zijn ze er nog mee bezig met het onderzoeken, ontwikkelen, testen, enz. Ik denk dat kanker (één van de) ziekte(s) is waar het meeste onderzoek naar gedaan wordt.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 13:53
anniej
anniej is offline
(beantwoord (voor mieX)
Ja, dat lijkt me ook het beste. Dan heeft die persoon tenminste een leuk ''eind'' gehad...
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 13:54
anniej
anniej is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-08-2004 @ 14:52 :
Gedeeltelijk is dat er al en voor de rest zijn ze er nog mee bezig met het onderzoeken, ontwikkelen, testen, enz. Ik denk dat kanker (één van de) ziekte(s) is waar het meeste onderzoek naar gedaan wordt.
Ja das waar. Maar soms werken ze niet, en ik vind dat ze er 1 moeten ''verzinnen'' die echt zkerweten werkt! maarjah, is zeker heel moeilijk (logisch...)
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 13:58
Verwijderd
Citaat:
anniej schreef op 16-08-2004 @ 14:54 :
Ja das waar. Maar soms werken ze niet, en ik vind dat ze er 1 moeten ''verzinnen'' die echt zkerweten werkt! maarjah, is zeker heel moeilijk (logisch...)
Ze zijn er mee bezig, maar zo iets gaat niet vanzelf, het kost heel veel tijd en vooral ook heel veel geld. Das niet 'eerlijk' voor de mensen die nu kanker hebben, maar aan de andere kant, vroeger overleefde niemand het en nu hebben kankerpatienten nog een kans. Hopelijk slaat hij bij het jongentje dat jij kent als nog aan.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 16:05
Verwijderd
mijn oppaskindje heeft hersenstamkanker

hij heeft net 6 weken bestraling achter de rug
ze weten verder nog niet hoe het afloopt maar binnenkort heeft hij een MRI

hoe ik ermee omga
ik ga er nu vaker naartoe
gewoon omdat ik het leuk vind en vaak help in de huishouding enz.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 17:22
MC Bobie
MC Bobie is offline
maatschappelijk werk? ooit van gehoord? k denk dat je daar beter kan prate dan op een forum waar ook heel veel mensen onserieuse reacties leveren..

sterkte
Oud 16-08-2004, 18:36
MieX
MieX is offline
Citaat:
anniej schreef op 16-08-2004 @ 14:54 :
Is inderdaad heel moeilijk, ik heb begin dit jaar een theoretisch aangrijpingspunt voor een antikankermiddel moeten beschrijven en er zijn genoeg aangrijpingspunten maar het probleem is het "sturen" van de geneesmiddelen zodat ze niet op gezonde cellen aangrijpen, vanuit mijn docenten weet ik dat daar heel erg hard onderzoek naar gedaan wordt
Oud 17-08-2004, 02:14
NoemMijMaarZo
NoemMijMaarZo is offline
kanker hoeft tegenwoordig lang niet altijd het einde te betekenen.

ikzelf ben door kanker 4 familieleden verloren wat onwijs hard is aangekomen, daarom volg ik het ook redelijk allemaal hoe het is met medicijnen enzovoort.

tegenwoordig kunnen ze veel meer doen, ook in latere stadiums.
maar wat er ook gebeurd altijd positief blijven hopen

succes
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 16:02
MikeyMo
MikeyMo is offline
Ik ben een jaar geleden ook een tante verloren. Helaas zaten we toen voor zes weken in Costa Rica. We hebben nog overwogen om terug te gaan, maar dat zou teveel kosten. En ik ben dus ook niet naar de begrafenis gegaan. Dit is heel vreemd, omdat je tante er ineens niet meer is als je thuis komt, terwijl het redelijk goed met haar ging toen we vertrokken.

Citaat:
MC Bobie schreef op 16-08-2004 @ 18:22 :
maatschappelijk werk? ooit van gehoord? k denk dat je daar beter kan prate dan op een forum waar ook heel veel mensen onserieuse reacties leveren..

sterkte
De mensen hier weten echt wel waarneer serieus te posten en waarneer niet..

Regels voor berichten