Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2004, 21:19
Verwijderd
mijn konijn van 8 is vanavond overleden, net op het punt dat we naar de dierenarts zouden gaan. hij was al doodziek.

wat zouden jullie doen? wachten tot ze vanzelf dood gaan of naar de dierenarts gaan voor een spuitje?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2004, 22:21
aapje
aapje is offline
moeilijke situatie.
Mijn konijn was ook 8 toentie dood ging, ik was niet thuis dus toen ik thuis kwam wastie echt allang dood en had een dierenarts nog weinig zin.
Daarvoor had ik een ander konijn (ik was 9 jaar ofzo) en die was ziek en die lag er heel slapjes bij enzo, en ik dacht dat komt mooi uit dan kan ik um mooi poppenkleertjes aandoen...'s avonds wastie dood. toen had ik wel spijt dat ik niet naar de dierenarts was gegaan maarja ik wist niet echt beter.

trouwens gecondoleerd en sterkte enzo
toch niet dat uber schattige konijn uit je fotoboek?
Oud 22-07-2004, 22:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als mijn dieren doodziek zijn of duidelijk pijn lijden dan ga ik er mee naar de dierenarts. Ik vind dat dat mijn plicht is als ik dieren wil houden. Als ik niet zie dat mijn dieren lijden of pijn hebben dan heb ik geen reden om met ze naar de dierenarts te gaan en dan kan het voorkomen dat ze uit zichzelf doodgaan. Mijn eerste ratje heb ik in laten slapen bij de dierenarts en dat koste me drie keer zoveel dan de prijs van het beestje zelf maar dat had ik ervoor over want ik wou dat beestje hebben, hij heeft niet voor mij gekozen. Mijn tweede ratje is uit zichzelf doodgegaan maar dat was toen ik op vakantie was en daarvan heb ik niet gezien dat ie echt leed of pijn had.
Oud 22-07-2004, 23:42
autodropje
autodropje is offline
Ik geef de voorkeur aan zelf dood laten gaan, als ik zie dat het slecht gaat zou ik eerst een tijdje wachten, maar als het ernaar uitziet dat het lijden lang gaat duren zou ik naar de dierenarts gaan.
Oud 23-07-2004, 09:44
Eend
Eend is offline
Ik heb nu zelf zo'n geval. Mijn cavia is niet zo lekker momenteel en ik ben er al mee naar de dierenarts gegaan, maar die kon vrij weinig ontdekken. Ik heb nu zoiets van: Zolang ze klachten van de ouderdom heeft, waar ze zelf géén last van heeft, dan laat ik haar zelf sterven en anders laat ik haar inslapen.
Oud 23-07-2004, 10:51
Verwijderd
Citaat:
aapje schreef op 22-07-2004 @ 23:21 :

trouwens gecondoleerd en sterkte enzo
toch niet dat uber schattige konijn uit je fotoboek?
dank je
nee hoor, moppie leeft nog vrolijk door, deze staat niet in mn fotoboek.

ik heb hem vannochtend naar de werf gebracht, daar is zn laatste rustplaats.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 10:12
Zonsopgang
Zonsopgang is offline
Ik had de keuze of ik mijn ratten aan de infectie die hun tumor mee zou brengen laten stereven of een spuitje geven. Ik heb voor het spuitje gekozen omdat is ze nooit pijn wou doen en zo vrlolijk als ze altijd waren zijn ze ingeslapen. Het was erg moeilijk , maar ik wilde ze de pijn besparen.
Oud 26-07-2004, 10:22
Gordijn
Gordijn is offline
Spuitje.

Dat is erg moeilijk, maar het is eigenlijk veel gemener wanneer je een dier dood láát gaan, met veel pijn enzo.

Het is eigenlijk heel egoïstisch, omdat je alleen maar bang bent voor je eigen verdriet; het beestje doe je er echt geen plezier meer hem nog langer te laten leven/lijden.

Laatst gewijzigd op 26-07-2004 om 10:25.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 10:40
Verwijderd
of je eet hem op

op zich zijn konijnen best lekker, maar ligt eraan is hij erg ziek anders kan het gevaarlijk zijn voor je
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Solero schreef op 26-07-2004 @ 11:40 :
of je eet hem op

op zich zijn konijnen best lekker, maar ligt eraan is hij erg ziek anders kan het gevaarlijk zijn voor je
kijk dan heb je altijd nog solero om hem uit te proberen en op te testen
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 14:16
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 26-07-2004 @ 13:08 :
kijk dan heb je altijd nog solero om hem uit te proberen en op te testen
sgoed, zal ik het recept doorgeven
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 15:12
Verwijderd
Ligt er een beetje aan hoe erg het dier lijdt. Al mijn huisdieren zijn zelf doodgegaan, omdat ze gewoon stierven van ouderdom. Behalve de baby-cavia'tjes, maar die gaven we medicatie in de hoop dat ze zouden genezen, wat ze dus niet deden. Maargoed, de medicatie had kunnen werken, en dan hadden ze beter niet afgemaakt kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Solero schreef op 26-07-2004 @ 15:16 :
sgoed, zal ik het recept doorgeven
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 16:18
Fade of Light
Fade of Light is offline
Als je een beetje respect hebt voor je dier, maak je het af. Niks moeilijke beslissing
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 23:17
duifeltje
duifeltje is offline
'k zit nu ook met dat dilemma: in laten slapen of wachten.
Mijn ratje heeft een tumor (nog niet eens zo'n grote bult) en sinds een dag is ze super-duf. Ze wordt maar half wakker als je haar wil oppakken en als ze buiten de kooi mag, trippelt ze niet maar sjokt ze.
Ze eet en drinkt wel gewoon maar is niet lenig genoeg meer om haar vacht te verzorgen. Ze is verkouden en kijkt meestal door twee halve oogjes. Ze neemt ook niet meer de moeite om een goede slapplaats te vinden want slapen doet ze gewoon op de grond.
Ik heb niet het idee dat ze pijn heeft dus ik zit echt met een dilemma..
Oud 26-07-2004, 23:20
duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
Zonsopgang schreef op 26-07-2004 @ 11:12 :
Ik had de keuze of ik mijn ratten aan de infectie die hun tumor mee zou brengen laten stereven of een spuitje geven. Ik heb voor het spuitje gekozen omdat is ze nooit pijn wou doen en zo vrlolijk als ze altijd waren zijn ze ingeslapen. Het was erg moeilijk , maar ik wilde ze de pijn besparen.
Daar heb je gelijk in. Ik denk dat mijn ratje binnen nu en een week wel écht pijn gaat krijgen en aangezien er toch geen kans is dat ze nog beter wordt.........
Oud 27-07-2004, 09:11
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
als een dier echt pijn heeft, zou ik hem in laten slapen. dat hebben wij ook gedaan bij de kat. het is wel niet zo leuk maar toch. het is voor het beest zelf beter. daarom.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 09:52
Verwijderd
Citaat:
duifeltje schreef op 27-07-2004 @ 00:17 :
Mijn ratje heeft een tumor (nog niet eens zo'n grote bult) en sinds een dag is ze super-duf. Ze wordt maar half wakker als je haar wil oppakken en als ze buiten de kooi mag, trippelt ze niet maar sjokt ze.
Ze eet en drinkt wel gewoon maar is niet lenig genoeg meer om haar vacht te verzorgen. Ze is verkouden en kijkt meestal door twee halve oogjes. Ze neemt ook niet meer de moeite om een goede slapplaats te vinden want slapen doet ze gewoon op de grond.
ik zou het eerst nog een dag tot een paa rdagen aankijken, maar als er geen verbetering is of je echt merkt dat ze pijn heeft zou ik haar in laten slapen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 12:20
Belle
Belle is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 27-07-2004 @ 00:17 :
Ik zeg in laten slapen, een ratje laat niet merken dat het pijn heeft, en als ze zich anders gaat gedragen is het al heel ver.
Oud 27-07-2004, 12:24
Dzjes
Dzjes is offline
Als een dier echt pijn heeft zou ik hem ook in laten slapen ja.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 12:33
duifeltje
duifeltje is offline
'k denk dat we dan vandaag toch maar naar de dierenarts gaan.
Oud 27-07-2004, 12:39
Belle
Belle is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 27-07-2004 @ 13:33 :
'k denk dat we dan vandaag toch maar naar de dierenarts gaan.
heel veel sterkte! Het is wel de juiste beslissing die je maakt
Oud 27-07-2004, 13:53
duifeltje
duifeltje is offline
Dankje.

Maar waarschijnlijk wordt het toch nog een lijdensweg want mijn vader vind dat we haar niet mogen laten inslapen als ze nog eet en drinkt. En dat je dat pas in mag grijpen als ze ademnood heeft. Zoals mijn vorige ratje waarmee het ook zo begon en die na drie dagen zo slap was dat ze van mijn schoot afrolde.

Ze heeft volgensmij ook een hersentumor want als je goed kijkt zie je dat ze naar links hangt als ze loopt.

Mijn vader vind dus dat we haar maar gewoon lekker de hele dag moeten laten slapen. En "als ze niet meer kan klimmen, dan laat je haar toch lekker op de bodem van de kooi wat rondscharrelen".

Ik heb gezegd dat het met mijn vorige ratje ook zo begon en dat er tóch geen verbetering komt, en voor haar is er ook niet veel aan. Als ze toch de hele dag ligt te slapen kan ze net zo goed dood zijn. Maar ik kan hem niet overhalen. Nu lijkt het wel alsof ik wíl dat ze dood is...... Wie weet er nog wat ik tegen hem kan zeggen want ik wil niet dat m'n ratje nog langer lijdt.
Oud 27-07-2004, 15:04
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 27-07-2004 @ 14:53 :
Wie weet er nog wat ik tegen hem kan zeggen want ik wil niet dat m'n ratje nog langer lijdt.
"wat ben jij een gevoelloze klootzak. We zullen jou ook gewoon dood laten bloeden als jij ooit je arm eraf gerukt krijgt of wat dan ook".

hoppa, gegarandeerd succes.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 18:11
Belle
Belle is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 27-07-2004 @ 14:53 :
Dankje.

Maar waarschijnlijk wordt het toch nog een lijdensweg want mijn vader vind dat we haar niet mogen laten inslapen als ze nog eet en drinkt. En dat je dat pas in mag grijpen als ze ademnood heeft. Zoals mijn vorige ratje waarmee het ook zo begon en die na drie dagen zo slap was dat ze van mijn schoot afrolde.

Ze heeft volgensmij ook een hersentumor want als je goed kijkt zie je dat ze naar links hangt als ze loopt.

Mijn vader vind dus dat we haar maar gewoon lekker de hele dag moeten laten slapen. En "als ze niet meer kan klimmen, dan laat je haar toch lekker op de bodem van de kooi wat rondscharrelen".

Ik heb gezegd dat het met mijn vorige ratje ook zo begon en dat er tóch geen verbetering komt, en voor haar is er ook niet veel aan. Als ze toch de hele dag ligt te slapen kan ze net zo goed dood zijn. Maar ik kan hem niet overhalen. Nu lijkt het wel alsof ik wíl dat ze dood is...... Wie weet er nog wat ik tegen hem kan zeggen want ik wil niet dat m'n ratje nog langer lijdt.
gvd...
Een ding, ze heeft geen hersentumor, dat komt zo goed als nooit voor maar een waarschijnlijke middenoorontsteking. daar heeft ze antibiotica voor nodig als je haar niet in laat slapen anders heeft ze heel veel pijn.
Heb je zelf geen geld? in laten slapen bij de Dierenarts kost een euro of 10, echt niet meer.
Oud 27-07-2004, 19:01
duifeltje
duifeltje is offline
Hmm, okej, ja ik wist het niet. Maar om nou ook antibiotica te gaan geven terwijl ze een grote tumor heeft in haar lies. Dat heeft niet echt veel nut.
Ik denk dat ik haar zelf dan maar moet laten inslapen. Maarjah, ik zie mezelf al op mn fietsie naar de dierenarts hobbelen.....
Ik hoop dat ze zelf dood gaat. Maarjah, dat zal wel niet.
Oud 27-07-2004, 19:06
Belle
Belle is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 27-07-2004 @ 20:01 :
Hmm, okej, ja ik wist het niet. Maar om nou ook antibiotica te gaan geven terwijl ze een grote tumor heeft in haar lies. Dat heeft niet echt veel nut.
Ik denk dat ik haar zelf dan maar moet laten inslapen. Maarjah, ik zie mezelf al op mn fietsie naar de dierenarts hobbelen.....
Ik hoop dat ze zelf dood gaat. Maarjah, dat zal wel niet.
ja ik ga altijd op de fiets naar de dierenarts wij hebben geen auto en je zal toch moeten gaan! Nee antibiotica geven heeft geen zin, ze heeft toch niet lang meer,maar laat haar dan wel zsm inslapen, dit is echt niet levenswaardig
Oud 27-07-2004, 19:52
duifeltje
duifeltje is offline
ik blijf een beetje een zwevende kiezer......... volgensmij wordt iedereen hier gek van me maar ik weet het echt niet meer.....
Nu is ze weer gewoon door het hok aan 't waggelen en wast ze zich weer. Ze wordt ook weer gewoon wakker als ik de kooi inga.
Ik heb net wel weer een nieuwe tumor ontdekt...
Oud 28-07-2004, 09:17
Hoefje
Hoefje is offline
Zolang het dier niet te veel pijn lijdt en nog plezier heeft in zijn leven zal ik nog niet naar de dierenarts gaan om hem in te laten slapen. Alleen als het een lijdensweg is voor het beestje
Oud 29-07-2004, 14:12
Verwijderd
@duifeltje
ter informatie: in laten slapen van een ratje kost rond de 30 euro. Maar als die diertjes echt pijn hebben moet je ze in laten slapen.
Jij kent die beestjes het beste dus aan jou is de beslissing, je vader heeft er niets mee te maken. ga op je gevoel af, dan beslis je vast het juiste.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 14:37
Belle
Belle is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 29-07-2004 @ 15:12 :
@duifeltje
ter informatie: in laten slapen van een ratje kost rond de 30 euro. Maar als die diertjes echt pijn hebben moet je ze in laten slapen.
Jij kent die beestjes het beste dus aan jou is de beslissing, je vader heeft er niets mee te maken. ga op je gevoel af, dan beslis je vast het juiste.
hier kost het anders tussen de 4,50 euro en 15 euro, 30 euro is met spoedconsult in het weekend ofzo.
Maargoed vanaf nu doen wij het zelf, op de juiste manier in overleg met onze dierenarts
Oud 30-07-2004, 19:47
duifeltje
duifeltje is offline
geld zal mij een worst wezen als het om het welzijn van mijn beestjes gaat.
Oud 31-07-2004, 07:46
kimberley
kimberley is offline
mjah

ooit een doodzieke tamme parkiet gehad. We belden de dierenarts op en die zei dat ik een nachtje af moest wachten, waarschijnlijk zou die toch wel snachts doodgaan.
Als hij die nacht niet zou doodgaan kon ik er mee langskomen.
Het was echt verschrikkelijk om Rody zo te zien, ik had zoeits van: als er toch maar weinig hoop is, wil ik hem wel in laten slapen omdat ie zoveel pijn had. Maar een kwartier later was ie al dood

Geld speelt geen rol als je je laatste dienst wil bewijzen om je dier in te laten slapen
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 07:13
notbonefish
notbonefish is offline
als het duidelijk is dat hij toch dood gaat en er veel pijn geleden wordt, is het wel zo humaan om dat beestje te euthanaseren.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 15:26
RayMania
RayMania is offline
De dierenarts vragen wat het beste is, is ook een mogelijk.

2 jaar geleden was mijn poes ongeneesbaar (tumor) en ze ademde zwaar. Dan ga je het niet zelf dood laten gaan als je zo van het dier gehouden hebt. Dan maar een spuitje.
Oud 11-08-2004, 21:16
Verwijderd
Als het om ouderdom gaat zou ik het beestje gewoon uit zichzelf laten doodgaan, maar als een beest gewond/ziek is en veel pijn heeft kan hem denk ik beter laten inslapen, hoe moeilijk het ook is....
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 16:15
11568
11568 is offline
Asociaal en egoïstisch om zo'n dier te laten lijden.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 16:57
**DaanBanaan**
**DaanBanaan** is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 22-07-2004 @ 22:19 :
mijn konijn van 8 is vanavond overleden, net op het punt dat we naar de dierenarts zouden gaan. hij was al doodziek.

wat zouden jullie doen? wachten tot ze vanzelf dood gaan of naar de dierenarts gaan voor een spuitje?
ik zou zorgen dat ie een spuitje kreeg....als ik zeker wist dat het niet beter zou worden en als ie pijn had..
ik vind het maar nix als dieren lijden
xxxxx
Oud 26-08-2004, 21:22
Suzanne
Suzanne is offline
ik zou een dier nooit willen afmaken met een spuitje.. Dé uitzondering: extreme pijn en als hij 0% kans heeft er weer bovenop te komen..
Oud 26-08-2004, 21:25
Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
Bijna alle dieren in e familie zijn met een spuitje "doodgegaan"

Meestal omdat dieren heel erg oud bij ons worden en gewoon geen leven meer hebben...

Onze kat was helemala in de war.. zwaar ziek.. kotste het hele huis onder, en pieste op t balkon.. wist niet meer waar ze was enzow.. maar ze was al 16.. hele zielige gebeurtenis.. maar ben blij dat het haar geholpen heeft..

Zo een beest heeft geen leven meer.....
Reageren

Regels voor berichten