Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Prachtig nieuws! Ik zou het ook schandalig vinden als ik jullie was, maar jullie weten gewoon niet voor wat voor ellende al-Jazeera tot nu toe heeft gezorgd in Irak. Als je het hele verhaal wist, dan zou je ook zo snel mogelijk al-Jazeera uit Irak trappen.
Dit nieuws werd vandaag pas bekend gemaakt tijdens een persconferentie van premier Allawi, en je moest eens zien hoe er kort daarna door de deskundigen van al-Jazeera werd gereageerd op het nieuws. Als het nou onpartijdige deskundigen waren, dan zou je het nog licht opvatten maar al-Jazeera laat alleen mensen aan het woord die tegen de nieuwe regering zijn, tegen de Amerikanen, tegen de sjiieten etc. Vandaag kreeg Abdelbari Attwan het woord van al-Jazeera, hij schreeuwde & vloekte en zei dat Irak een marionettenregering heeft en nog meer van dat soort dingen... Deze man is een Palestijn, die ook betrokken is geweest bij de olie-smeer-schandaal van Saddam Hoessein. Hij werd door Saddam betaald, om zoveel mogelijk kritiek te leveren op de Iraakse oppositie via al-Jazeera. Dit terwijl geen enkele Arabische media in die tijd aandacht heeft besteed aan de Iraakse oppositie. Nu zijn de oude Iraakse oppositie leden, naast de Amerikanen de machthebbers in Irak en kunnen eindelijk "wraak" nemen van al-Jazeera. Al-Jazeera zal uiteindelijk toch wel weer worden toegelaten in Irak, maar je mag deze kutzender toch wel af en toe pesten ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik vind het een beetje dom , dat sommigen mensen aljazeera nog nooit hebben gezien.. en zich toch laten manipuleren door anderen.. wie zei dat aljezeera positief denkt over terroristen?! zijn het allemaal dus terroristen ? zou cnn niet blij zijn met gratis video's van de 'gevaarlijkste' man van de wereld!?
||
Citaat:
door beelden te tonen en ze iedere keer in het nieuws te brengen maken ze het belangrijk, dat is precies wat de terrositen in kwestie willen, media-aandacht voor wat ze doen.
||
![]() |
Citaat:
Er zijn genoeg nieuwe onafhankelijke Iraakse zenders bijgekomen, we hebben geen al-Jazeera nodig om het nieuws in Irak te kunnen volgen. |
![]() |
|
![]() |
aljazeera kent nieuws elk 60 min. met af en toe wat breaking news en twee dagelijkse 'uitgebreide' nieuwsedities. Het 'herhalen' van zulke beelen is geen reden om aljazeera hoofdkantoren te sluiten..met name als er nix anders te broadcasten valt. de video's van 'terroristen' worden oko door andere arabische zenders uitgezonden.. bijv. al-arabya..de laatste twee recente audio's van obl en zijn 2e man werden op zowel aljazeera als op alarabyaa gedeeltelijk uitgezonden, de hele video staat op internet..waarom dus alarabya niet verbidden?!
wel opmerkelijk dat Alarabyya zender door saudische geld wordt financieerd. Ik denk dat dit te maken heeft met het succes van aljazeera als beste commerciele zender in de arabische wereld. Vergeet niet dat alleen aljazeera en nog een paar onbekende zenders de oorlogen in afghanistan en irak IN de twee landen mogen filmen..cnn en bbc kwamen met de 'coalititroepen 'mee. ALjazeera journalisten werden ook opgepakt en hun kantoor werd gesloten door saddams regime. sinds twee jaar geleden was het verbode voor amerikaanse media toespraken van binladen op tv te uitzenden uit angst voor 'gedecodeerde berichten' al klinkt dat stom. Aljazeera kun je wel ontvangen in de VS en daarom zijn de vs waarschijnlijk bang voor extreme ideeen die de kans krijgen om uitgezonden te worden over de hele wereld. .....
||
![]() |
Citaat:
Al-Jazeera is ook niet zo onafhankelijk als je denkt. Al-Jazeera wordt gesteund door de sjeikh van Qatar. Waarom denk je dan dat er helemaal nooit wordt bericht over de politieke situatie in Qatar??? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Amerikanen (en andere democratie-idealisten) denken altijd dat het begint met grondrechten. Maar dat is onzin. Het begint met veiligheid, stabiliteit, daarna economisch welzijn en pas helemaal aan het eind van de rit komt persoonlijke ontplooiïng, waar je dus grondrechten voor nodig hebt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Irak heeft nu al enkele nieuwe zenders opgericht zoals: Al-Sharqiya, Al-Iraqiya, Al-Diyar, Al-Fayhaa, Al-Hurra en enkele tientallen radiostations. We zullen jullie soort mensen via deze zenders bestrijden. Jullie zullen alleen maar met de dag wanhopiger worden, het is tijd voor wraak. We zullen jullie met dezelfde middelen bestrijden! Ik kan nu wel doorgaan, maar ik zie aan je nickname al hoe zielig/triest je eigenlijk bent. |
![]() |
||
Citaat:
valt wel mee, je kunt iemand die streeft naar vrijheid en vooruitgang moeilijk een verrader noemen. dan zou ik eerder de redicalen daarvoor uitmaken, die vernielen immers de vooruitgang......
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ik heb de indruk dat het wel meevalt, gezien de nogal vage beschuldigingen. Wat ik wilde zeggen is dat de snelheid en ogenschijnlijke lichtzinnigheid waarmee dit besluit is genomen mij zorgen baart.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien, ik zeg niet dat het een absoluut vereiste is, de behoeftenpyramide van Maslow is een theorie. Je kunt hem voor bepaalde gevallen best falsifiëren. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Je ziet bijvoorbeeld aan de Democratische Republiek Congo dat het alleen maar een naam is. Het grootste deel van de bevolking is daar simpelweg te dom om te begrijpen wat de implicaties en voordelen van democratie zijn. Dan kun je wel het kiesrecht algemeen maken, maar slechts een kleine upper class zal dat uitoefenen. Je blijft dan nog steeds dictatuur van de rijke en hoger opgeleide minderheid houden.
Verder is het Amerikaanse idee van democratie enorm verweven met de uitleg van grondrechten. Men schijnt daar te denken, krijg ik vaak de indruk, dat bij democratie altijd grondrechten horen. Dat is gewoon niet zo. Stel dat Irak een stabiele en functionele democratie was met een opkomstpercentage van tachtig en men zou volkomen democratisch besluiten om de sharia in te voeren. Daar zouden Bush c.s. niet blij mee zijn, waarschijnlijk krijg je dan weer één of ander praatje over corrupte verkiezingen o.i.d. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Verwijderd
|
Precies. Je zou dat inderdaad democratie in enge en democratie in ruime zin kunnen noemen. De eerste is louter de manier waarop de uitvoerende en wetgevende machten worden gelegitimeerd, de tweede is inderdaad het geheel van democratisch kiesstelsel, grondrechten en machtenscheiding/checks and balances.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is natuurlijk een slechte zaak ![]() Er geldt nog altijd een persvrijheidswet! ![]() ..die Amerikanen blijven zelf 'oproer veroorzaken'.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wordt Amerika niet gezien als HET democratische land..? En voor zover ik weet, heeft Saddam in zijn regeringstijd, Aljazeera niet geweigerd.. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Want je stelt eerst twee vragen die duidelijk niet als retorische vragen bedoeld zijn want daar zijn ze te complex voor. Vervolgens kom je met de stelling dat Saddam in zijn regeringstijd Al Jazeera niet heeft geweigerd, wat volkomen irrelevant is voor deze topic omdat de situatie totaal anders is op dit moment.
Met andere woorden, het komt mij voor dat jij suggereert dat de Amerikanen, omdat ze daar 'democratie komen brengen' van Irak maar een soort Amerika-kloon moeten maken en dat er dus persvrijheid is. Die redenatie rammelt gewoon. |
![]() |
|
![]() |
Beetje raar dat mensen nu beginnen te zeiken over deze beperking van vrijheid.
Daar kwamen de amerikanen toch voor, 'democratie' brengen? Kijk eens naar de landen waar de VS al vaker 'democratie' gebracht is. Dan weet je gelijk wat het is. Imperialisme, bezetting, terrorisme, politieke invloed, amerikaanse bedrijven en interests die de hele economie opkopen en omzetten in geld. Let maar op, de multinationals waarvoor Cheney enzo werken consumeren de Iraakse economie totdat alle olie op in, z'n 5 tot 7 jaar en dan is het te duur als brandstof, en dan gaan ze weer weg. Al Jazeera is toch een van de weinige objectieve zenders. Toch wel de grootste objectieve? Het is de meest westerse arabische media en heeft zo nieuws van beide zijden. En de geldschietsers zijn toch ook vaak westers georienteerde arabische bankiers en oliesjeiks uit Qatar en V. Arabische Emiraten, westerse vriendjes dus, ten minste, de regeringen natuurlijk.
|
![]() |
|
|