Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2004, 21:55
vergeetmenietje
vergeetmenietje is offline
verliefd zijn../houden van../geven om../vriendschap..

wat is de volgorde en wat zijn de verschillen?
ik ben echt helemaal de weg kwijt met mijn gevoelens en de realiteit...

ik heb mn relatie uitgemaakt, omdat ik niet meer verliefd was en we alleen maar ruzie hadden over zinloze dingen!
in ieder geval, het komt er op neer dat ik 'niets' meer voor hem voel... tenminste 'niets'???? ik hou wel van m...
maar is 'houden van' hetzelfde als verliefd zijn en wat is het verschil... het is even een rommeltje in mijn hoofd vandaar

alvast bedankt.

groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2004, 21:58
Verwijderd
Er is geen volgorde . En houden van is niet hetzelfde als verliefd zijn, zowel voor hoe het voelt niet als bijvoorbeeld chemisch gezien niet. Het kan wel tegelijk voorkomen met verliefd zijn.

Maar je zegt dat je wel van hem houdt. Bedoel je zoals je van je moeder houdt of van je broertje of van je beste vriendin? Of toch weer op een andere manier?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 22:17
vergeetmenietje
vergeetmenietje is offline
tjah op wat voor manier hou ik van m..?
ik denk wel op een andere manier dan van mn ouders.
we hebben lief en leed gedeeld en hij is er altijd voor me geweest.
ik voel me bij hem meer thuis dan bij mn ouders. hij is altijd mn beste vriend geweest....
maar ik zie hem ook als Beste Vriend, maar ben niet meer verliefd. maar hou wel van hem!

weet eigenlijk niet wat ik voel.

groetjes
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 22:28
Myuki
Myuki is offline
moeilijk zo'n situaties...

maar je houdt van hem... das duidelijk
Oud 20-08-2004, 23:17
Verwijderd
Geen verliefdheid meer is geen reden om een relatie uit te maken, overal ruzie over hebben wel.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 23:26
Verwijderd
Verliefdheid gaat op een gegeven moment over. Zou je aan een stuk door verliefd zijn, dan heb je dat niet eens meer door! Maar dat verliefdheid weg is, wil nog niet zeggen dat het nooit meer terug hoeft te komen!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 10:01
Verwijderd
Ik hou ook nog van mijn exvriend, maar niet meer zoals ik ooit van hem hield. Ik hou van hem omdat hij een enorm goede vriend van me is, die veel van me weet, en we kunnen bij elkaar terecht als dat nodig is. Vroefer hield ik van hem omdat hij van mij hield, me mooi vond en dat liet merken. Omdat hij me het gevoel gaf dat ik speciaal voor hem was, we hadden niet voor niets voor elkaar gekozen. Als ik nu tegen hem zeg dat ik van hem hou, heeft dat een minderzware betekenis als wanneer ik het zou zeggen als we nog wel een relatie hadden (voor mij persoonlijk dan!)

En inderdaad, als de verliefdheid weg is, wil het niet zeggen dat je relatie over is. Pas als je veel ruzie gaat maken, er tegenop ziet om elkaar weer te zien, dan zou ik even gaan nadenken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten