Advertentie | |
|
![]() |
|
bedankt voor de reactie
Nee inderdaad. Veel mensen zeggen dat Rio erg gevaarlijk is, maar van mensen die er zelf geweest zijn hoor ik vooral dat je niet 'per ongeluk' in zo'n favana (of iets dergelijks - sloppenwijk dus) terecht moet komen. De rest zou dan wel meevallen, als je niet te opzichtig waardevolle spullen bij je draagt. Qua locaties ben ik natuurlijk van plan het Christusbeeld te bezoeken, en het suikerbrood (grote berg/rots). Verder moet ik even kijken hoe ik met mn budget zit, maar het strand is altijd een goed alternatief ![]() Ik heb via www.studie-punt.nl erg goedkope hostels gevonden speciaal voor backpackers. 10 euro per nacht gemiddeld, inclusief ontbijt. Lijkt mij een goede optie. De goedkopere zijn te vinden in Botafogo (beach), de wat duurdere in Ipanema. Is Botafogo enigzins gevaarlijk, of valt het tegen? Reizen in Rio, is het het beste om de taxi te nemen of is de subway/bus ook prima te doen? Qua diner, kan ik gerust een restaurant opzoeken, zijn er goedkopere alternatieven? Een hoop vragen, misschien dat iemand er een idee van heeft ![]()
||
![]() |
Citaat:
Het lijkt me trouwens geen onzin als je de feiten bekijkt. Natuurlijk wil het niet zeggen dat alle mensen uit de favelas criminelen en moordenaars zijn, want dat zijn idd vooroordelen. Het is ook niet bij voorbaat gevaarlijk. Maar je moet wel bewust van de miserabele omstandigheden daar zijn en dat er veel problemen zijn qua armoede, drugs, bendes, prostitutie etc. En dat doe jij dan misschien wel, maar er zijn nou eenmaal van die mensen die daar níét bij nadenken en met hun cameras en weetikveelwat daar als vreselijke toeristen rondlopen en in bepaalde situaties terechtkomen waarvan ze zich niet eens bewust zijn (die hadden kunnen voorkomen) kheb ze tenminste wel gezien, niet alleen daar, maar ook in andere landen. In het algemeen moet je mensen daar gewoon op wijzen, zodat ze er rekening mee houden, that's all. |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
sneakers..... Fossilsurf | 27 | 10-11-2005 16:07 | |
Muziek |
Welke muziek heb jij? AXE | 66 | 18-07-2003 15:08 | |
Muziek |