Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2004, 16:38
herby
herby is offline
Nou ok, misschien kunnen jullie advies geven

Altijd als ik een meisje probeer te versieren is de eerste zet (contact) vrij snel gedaan, maar als we eenmaal aan de praat raken klap ik dicht, een soort van blackout, weet ik niet meer wat te zeggen. En op gegeven moment gaat het meisje dan altijd weg.

Nu heb ik dit advies gekregen: Doe alsof het gewoon een vriend is waarmee je praat

Maar dat lukt me gewoon niet. Advies iemand?
Oud 27-08-2004, 16:44
Stalin
Stalin is offline
Tja dan ben je een hopeloos geval!, gedoemd om de rest van je leven in eenzaamheid door te brengen. en ik zou verdr ook maar geen meisjes meer teleur stellen je zit er zelf al zo mee ik zou er verder geen andere mensen meer mee kwetsen
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 16:47
Verwijderd
Doe gewoon alsof het een wijf is die je keihard wil neuken.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 16:53
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Stalin schreef op 27-08-2004 @ 17:44 :
Tja dan ben je een hopeloos geval!, gedoemd om de rest van je leven in eenzaamheid door te brengen. en ik zou verdr ook maar geen meisjes meer teleur stellen je zit er zelf al zo mee ik zou er verder geen andere mensen meer mee kwetsen
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 17:24
Olifantje
Olifantje is offline
Dank je Stalin, heeft ie zeker wat aan

'k Ben er ook totaal niet goed in, maar 'gewoon' niet proberen op te focussen. Al is dat sneller gezegd dan gedaan.
Je bent in ieder geval zeker niet gedoemd om alleen te blijven. (had je zelf waarsch ook al wel door)
Fuiven zijn op dat vlak wel geweldige dingen, je kan al 'n eerste stap zeggen en zo, en bij 'n eventuele slow, tja... je kent 't wel.
Ok, lekker cliché, maar 't werkt dikwijls nog wel...
Oud 27-08-2004, 17:25
waves
waves is offline
Ben je ergens bang voor als je met meisjes praat ( ->afwijzing oid)??? Probeer je daar dan over hen te zetten.

Zeg anders gewoon tegen haar dat je misschien dichtklapt (ik vind verlegenheid wel schattig, als is het voor jou natuurlijk knap lastig)
Oud 27-08-2004, 18:09
filia dei
filia dei is offline
Misschien kan je eerst met meisjes in een groep praten. Dus niet meteen één op één maar met een paar van jouw vrienden erbij. En als dat lukt dan kan je ook eens haar alleen aanspreken.
Maar verder als ik jouw was zou ik er niet zo'n probleem van maken. Er komt vanzelf wel eens een meisje langs die je gewoon als vriend zit en er daarom wel mee goed kan praten en waar je dan uiteindelijk ook een relatie mee kan beginnen.

En anders kan je natuurlijk ook een onderwerp zoeken waar het meisje veel over te vertellen heeft. Over het algemeen praten vrouwen veel en behoren jongens te doen alsof ze luisteren. Dus als je dan dichtklapt valt 't niet op en hoef je alleen maar af en toe ja inderdaad ofzo te zeggen.

Ik weet zo gauw niet een onderwerp en dat verschilt ook per meisje natuurlijk... Maar goed.... véél succes ermee! 't komt echtwel goed hoor!!!
Oud 27-08-2004, 20:45
Shitonya
Shitonya is offline
Waardoor klap je dan dicht? Geen gesprekstof of...?

En tja, gewoon doen alsof het een doodnormale kennis is, vriend, vriendin, niets anders. Dan is het al makkelijk.

Denk ook niet aan "versieren", maar gewoon eerst aan normaal een praatje maken, doodsimpel, al veel minder moeilijk voor je.

Als dit niet helpt, dan ben je inderdaad gedoemd
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 22:07
Warsocket
Warsocket is offline
Bekend probleem
magoed kheb er allen last van als het niet klikt
als het wel klikt kan ik zo de hele avond blijven lullen

dus als het bij jouw ook zo zit is het allen maar handig
Oud 28-08-2004, 00:32
Fade of Light
Fade of Light is offline
Bah,m ik heb juist als probleem dat ik het eerste contact niet kan maken en daarna is het ratel ratel ratel

Wat je kan proberen is gewoon thuis even ervoor te gaan zitten en een aantal vragen verzinnen. Afwisselend van hele simpele vragen, waar waarschijnlijk geen lang gesprek volgt ("woon je hier in de buurt?") tot een vraag of stelling waar je langer op door kan breien ("Ga je wel eens vaker hier in de buurt uit, waarheen meestal, hoe is het daar?"). De een is voornamelijk een interessevraagje, de ander om het gesprek op gang te houden. Vanzelf kom je dan bij onderwerpen wat je van te vorne niet had gedacht en dan gaat het vanzelf. Wordt het weer stil, dan kan je weer zo'n vraag opnoemen die je had verzonnen.

Hoe beter het klikt en hoe meer je met mensen praat, hoe meer je doorkrijgt dat je niet eens meer aan die voorgemaakte vragen denkt en dat het dan vanzelf loopt en dat je van het een in het ander rolt. Als die ander ten minste ook een beetje meelult.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 00:34
Methuus
Methuus is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 27-08-2004 @ 21:45 :
Waardoor klap je dan dicht? Geen gesprekstof of...?

En tja, gewoon doen alsof het een doodnormale kennis is, vriend, vriendin, niets anders. Dan is het al makkelijk.

Denk ook niet aan "versieren", maar gewoon eerst aan normaal een praatje maken, doodsimpel, al veel minder moeilijk voor je.

Als dit niet helpt, dan ben je inderdaad gedoemd
Oud 28-08-2004, 11:23
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Je moet ervoor zorgen dat meisjes graag met ze praten. Wees lief tegen ze, en slijm veel (niet te opvallend) dan werkt het altijd!

Praten over school en hobby's werkt altijd goed. Begin niet over computers, dat is voor veel meisjes een afknapper.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 11:30
Snuitermans
Snuitermans is offline
Zeg gewoon dat je verlegen bent en je altijd dicht klapt als je met een beeldschoon meisje praat, dat vinden ze leuk, verlegenheid en oprechtheid. Je kan ook altijd nog over het weer beginnen, aangezien het het meest besproken onderwerp in NL schijnt te zijn zul je je er geen buil aan vallen. Oftewel doe normaal, focus je niet op het versieren maar gewoon een leuk gesprek.
Oud 28-08-2004, 11:58
Dakrath
Dakrath is offline
Probeer iets te vinden waar jullie allebei in geinteresseerd zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Dakrath schreef op 28-08-2004 @ 12:58 :
Probeer iets te vinden waar jullie allebei in geinteresseerd zijn.
Neuken dus?

Daarover praten wordt meestal niet geaccepteerd door het andere geslacht. Daar heb ik geen ervaring mee, maar een meisje die er wel op ingaat is in ieder geval een ontzettende sloerie waar ik sowieso niks mee te maken wil hebben.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 12:16
Verwijderd
Fade of Light heeft een punt. Vantevoren droog 'oefenen' heeft z'n nut. Ik heb mezelf een lulverhaal aangeleerd over 'uncomfortable silences' -metacommunicatie -. Met een beetje timing werkt dat altijd om het gesprek weer een open te breken. Nou heeft het als nadeel dat het je blackouts juist in de hand kan werken. Gebruik die standaarddingen dus niet meteen aan het begin .
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 14:26
herby
herby is offline
Iedereen bedankt voor de tips

nu kan ik weer wat gaan proberen

Nooit verwacht zoveer reactie te krijgen op L&R
Oud 28-08-2004, 14:36
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Probeer gewoon van te voren al wat vragen in je hoofd te hebben die je stelt aan haar (interesse tonen in haar uitgaansleven, studie, hobby's etc.) en zoals anderen hier in het topic zeggen, oefen die ff thuis of zo, doe dan net alsof je tegen haar praat. Als je het zo doet dan kun je aan de babbel raken.
Maar ik weet het, het is moeilijk, want zelf ben ik ook wel zo. Maar ik heb het over het algemeen moeilijker met het contact leggen dan met het gesprek daarna.
Oud 28-08-2004, 15:52
stout!
stout! is offline
Wees niet teveel met jezelf bezig tijdens het gesprek, als je steeds op jezelf let word je juist onzekerder en heb je meer kans om dicht te klappen.
Probeer je juist op haar te richten en oprecht geïnteresseerd te zijn. Stel veel vragen en laat haar over zichzelf praten. Dat haalt de druk van jou af of je wel iets leuks zegt en bovendien vinden de meeste mensen het leuk om over zichzelf te praten.
Oud 28-08-2004, 15:57
Methuus
Methuus is offline
Citaat:
stout! schreef op 28-08-2004 @ 16:52 :
Wees niet teveel met jezelf bezig tijdens het gesprek, als je steeds op jezelf let word je juist onzekerder en heb je meer kans om dicht te klappen.
Probeer je juist op haar te richten en oprecht geïnteresseerd te zijn. Stel veel vragen en laat haar over zichzelf praten. Dat haalt de druk van jou af of je wel iets leuks zegt en bovendien vinden de meeste mensen het leuk om over zichzelf te praten.
Als je al moet proberen om oprecht geïnteresseerd te zijn, hou er dan maar mee op.
Oud 28-08-2004, 16:05
stout!
stout! is offline
Citaat:
Methuus schreef op 28-08-2004 @ 16:57 :
Als je al moet proberen om oprecht geïnteresseerd te zijn, hou er dan maar mee op.
Het probleem met verlegenheid en dichtklappen is vaak dat de persoon in kwestie teveel met zichzelf bezig is, met hoe hij het zelf doet. Als je zo gespannen doet ben je vaak meer geïnteresserd in wat je zelf zegt en doet, omdat je in feite heel bang bent dat je het juist verkeerd doet.
Dan is er niets mis mee om jezelf te proberen dwingen de aandacht wat meer op de ander te richten. Dat moet je dan even probéren ja, omdat je anders blijft hangen in je angst.
Ik wil niet zeggen dat verlegen mensen nooit oprecht geïnteresseerd in iemand zijn, maar voor hen is de stap vaak moeilijker om de aandacht van hun eigen gedrag te verplaatsen naar de andere persoon. Dat bedoel ik met proberen.
Oud 28-08-2004, 16:10
Methuus
Methuus is offline
Citaat:
stout! schreef op 28-08-2004 @ 17:05 :
Het probleem met verlegenheid en dichtklappen is vaak dat de persoon in kwestie teveel met zichzelf bezig is, met hoe hij het zelf doet. Als je zo gespannen doet ben je vaak meer geïnteresserd in wat je zelf zegt en doet, omdat je in feite heel bang bent dat je het juist verkeerd doet.
Dan is er niets mis mee om jezelf te proberen dwingen de aandacht wat meer op de ander te richten. Dat moet je dan even probéren ja, omdat je anders blijft hangen in je angst.
Ik wil niet zeggen dat verlegen mensen nooit oprecht geïnteresseerd in iemand zijn, maar voor hen is de stap vaak moeilijker om de aandacht van hun eigen gedrag te verplaatsen naar de andere persoon. Dat bedoel ik met proberen.
Ké.
Oud 28-08-2004, 16:19
stuivertje
stuivertje is offline
drink iets meer
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 16:57
OceanEye
OceanEye is offline
Citaat:
stuivertje schreef op 28-08-2004 @ 17:19 :
drink iets meer