Advertentie | |
|
![]() |
|
ik wordt wel heks enzo genoemd, maar dar treek ik me niet zo veel van aan. Wat ik irritanter vind (ik zit op een christelijke school) is dat je aan iedereen uit moet leggen, waarom je niet 'gewoon' (
![]() ![]() ![]()
|
![]() |
Vriendelijk terug lachen en het opvatten als een compliment. ze zijn jaloers omdat zij er niet mee bezig mogen zijn als je er ook uitziet als "goth" of "wicca".. is het meestal dat ze je uitschelden omdat zij zelf niet van hun ouders zich zo mogen kleden, of dat ze zich niet zo durfen te kleden, als het je echt de keel uit gaat hangen gewoon naar de mentor stappen.
![]()
|
Keer ze je andere wang toe. Get hit on one cheek, turn the other towards them. Als je het negeert en verder zelf niet probeert ertegenin te gaan en lekker positieve energie blijft uitstralen houdt het vanzelf op. Daarbij komt nog, als jij trots bent dat je met Wicca bezig bent, dan mag je dat best laten zien. Als men je heksie of heksje noemt of iets dergerlijks, vat het op als een opmerking dat ze je erkennen als heks. Da's toch mooi? Ik zou ze bedanken voor het compliment...
Dan ga je vanzelf positieve energie uitstralen. Dan wordt het voor hen al een stuk minder aantrekkelijk om je ermee te pesten. En als je geduld echt opraakt kan je ze ook met de bek vol laten staan. Opmerking die erg goed werkt: pas maar op, ik verander je nog in een kikker/trol....Och, wat jammer nou, daar ben ik al te laat mee, je moeder is me voor geweest. Nou, dan weten ze ff niks meer. Dan kan je weer rustig terugschakelen naar je positieve energie, en als ze dan de moed hebben gevonden om weer te beginnen, vat je het weer op als een compliment etc.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
'Jaloers' is dus niet het goede woord...'Bekrompenheid' wel. |
![]() |
|
Heel eerlijk gezegd weetje ook dat dat kan gebeuren.. dat ze dan heksje enzow gaan zeggen.. ik ben gabber en geen racist en heb wel een kale kop en ze zeggen tegen mij ook nazi majaa.. je moet er gewoon ff doorheen bijten
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() nee gewoon negeren is t beste, na n tijdje vinden ze t niet meer leuk en houden ze er vanzelf mee op, maar weten ze dat van je dan? ik vertel het nooit tenzij iemand me dr naar vraagt, maar waarom zou je ook, heeft de rest toch niets mee te maken?
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() waarom kun je mensen niet gewoon respecteren om wie ze zijn. Sowat dat ze wicca zijn, laat ze lekker. Ze vallen jou toch ook niet latig...nou dan! Ga maar lekker in t onzin forum spammen, maar hier is dat niet toegestaan! ![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
Niemand hier heeft het recht een ander pijn te doen met zijn mening, ook jij niet, dus als je weet dat je mening pijn gaat doen, hou dan gewoon je kop. Kan je dat niet, dan hoop ik voor je dat je het ooit nog eens mee maakt om gruwelijk gepest te worden. Dan weet je meteen hoe het voelt, en dan verzeker ik je, dan doe je het zelf nooit meer. Vertrek, of hou je gemak.
||
![]() |
Citaat:
5. Respectloosheid, het volledig afkraken van mensen of onzinnige ruzies (flamewars) is/zijn verboden. Voor beheerders, forumbazen alsmede andere leden moet respect getoond worden. ![]()
|
Pesten bah!
![]() ![]()
|
Heej mense,
Ik heb er ook last van op school, ik draag een pentagram en dan roepen ze je na. Wat dat betreft ben ik heel goed in negeren, ik ben er 1 keer tegenin gegaan.. Maar dat liep heel stom uit ik zo en wat dan nog al zou ik gothic zijn wat dan nog: die jonghu ik haat gothics ik zo waarom dan? Daar hattie geen antwoord op ik had nog verder willen gaan maar had geen zin in een doelloze discussie.. Maar tis idd klotegevoel, sommige mensen roepen me ook wel eens na met maak eens een balletje enzo.. Echt klote... Maar ja negeren of goeie discussie beginnen is het beste.. Veel geluk iedereen, Blessed Be en Merry Part./ Outdated Spirit |
![]() |
|
mij hebben ze ook een hele tijd raar aan gekeken..
ze zijn er nu aan gewend, dat ik zo "ben" ![]() als er mensen nu bijdehand doen roep ik gewoon dat ze jaloers zijn omdat zij niet op bezems kunnen vliegen en dan weten ze nix meer te zegen.. ![]() misschien werkt dat bij jou ook wel.. succes der mee |
![]() |
|
![]() |
Kan je niet beter gewoon heks zijn zonder de bijbehorende outfit? Je zit niet in een doorlopende toneelvoorstelling.
Juist mensen die erg hekserig 'doen' geven gewone heksen een allesbehalve serieus imago. Het gaat er bij hekserij toch om hoe je bent en niet hoe je eruitziet?
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Je bent zelf een ketter, christen, want je bent geen lid van de enige echte juiste club, namelijk die van onze heilige paus in Rome. Alle Lutheranen, protestanten, calvinisten, zevendedagadventisten, jehova's getuigen, anglicanen en leden van de zwarte kousen kerk: branden zullen julie in het eeuwige hellevuur. Want jullie kennen Jezus Christus, en jullie hebben je van zijn ware leer afgekeerd. En dat is nog erger dan hen, die Hem niet kennen. Want die weten nou eenmaal niet beter, en Hij heeft zelf, hangend aan het kruis gezegd dat die mensen vergeven moeten worden. Verder vind ik het wel leuk dat er iemand is die iets van echte hekserij afweet, in plaats van hobbyisme door wicca's die een beetje allerlei new age onzin en duizend andere geloofjes tot een leuke mix geklutst hebben. Newsflash: heksen bestaan niet, hebben ook nooit bestaan. Er waren alleen in een hele nare tijd (die gelukkig voorbij is) arme mensen die van de meest vreselijke dingen valselijk beschuldigd werden en weer anderen gingen beschuldigen om maar van de helse pijnen van hun folteraars verlost te worden. Het was een tijd van geloofscrisis, men twijfelde aan het bestaan van God. God kreeg niemand te zien, maar Satan soms wel, dacht men. Het bestaan van Satan, was het bewijs dat ook God bestond. Heksen hadden vleselijke gemeenschap met Satan, en hun bekentenis vormde het bewijs. Hekserij en heksenjachten zijn een in de geschiedenis steeds weer de kop opstekend fenomeen. Mc Carthy in de jaren 50, dat was de jacht op de communisten. De jodenvervolging die van alle tijden is, en nu de jacht op de sexuele kindermishandelaars. Ritueel satanisch misbruik, Jolanda uit Epe, klinkt het bekend? Ik zou het prettig vinden als de wicca hobbyisten zouden inzien dat zij bezig zijn met een constructie achteraf, een verzinsel van wat er geweest zou kunnen zijn als hekserij bestaan zou hebben, en niet met een oude eerbiedwaardige worship-club die al die tijd ondergronds is geweest maar zogenaamd wel echt bestaan heeft. Het is een cocktail van oude uitgestorven gebruiken uit vele culturen, die uit hun verband zijn gerukt en opnieuw gemixt tot iets wat blijkbaar aanspreekt. En alsjeblieft, noem jezelf geen heks, tenzij je echt sex met Satan hebt.
|
![]() |
Hai,
dat heb ik dus ook, wel vervelend maar zie de lol ervan in . Ze weten kennelijk niet beter en het heeft geen nut erop te reageren, vinden ze alleen maar leuk. En zeg anders zoiets als nou en, ik ben er trots op! veel suc6 kusies moi ![]()
|
Newsflash 2: Hekserij heeft altijd al bestaan ZONDER tussenpauzes. Sterker nog, het is 1 van de oudste geloven op deze aarde (Wicca kwam dan ietsje later, maar stamt weer af van traditionele hekserij die toevallig ouder is dan het christendom samen met Sjamanisme.)
Als je zo overtuigd christen bent, zou je ook eens voor de lol kunnen nazoeken in de Bijbel wanneer Jezus Christus geboren is. Als je de bijbel goed leest, weet je dat hij onmogelijk in december geboren kan zijn, maar ergens tussen maart en mei. Niet gillen, eerst lezen, dan oordelen.
|
![]() |
Nee, BIJGELOOF heeft altijd al bestaan. De wereld was onverklaarbaar en het leven zelden aangenaam. Bijgeloof gaf mensen houvast, het bezweren van Vrouwe Fortuna was de enige oplossing. Bezweerders en zieners gaven hoop, en een beetje het idee dat je niet helemaal aan de goden overgeleverd was.
De opkomst van het christendom en die ene God in tegenstelling tot hele hordes, zette deze zieners en genezers in een twijfelachtig daglicht. Het Christendom was nog een nieuwe godsdienst en de kerstening nog niet voltooid. Bonifacius kon daar in Dokkum van meepraten.(vermoord) Het was de bedoeling dat aleen De Kerk toegang had tot deze ene God, dus de zieners waren een bedreiging voor de nieuwe godsdienst. Nou was het geloof in al die goden moeilijk uit te roeien, dus de veklaring liet niet lang op zich wachten: dat waren duiveltjes, gevallen engelen die God getrotseerd hadden en voor eeuwig uit de hemelen gestoten waren. En op aarde waren ze voortduend bezig de zaak te saboteren. De zieners en genezers van vroeger, werden in een kwaad daglicht gesteld door de Kerk, want zij hadden omgang met en toegang tot deze duivels. Dus: 11 e eeuw, twee monniken schreven De Heksenhamer. Werd niet echt een hype. Drie eeuwen later, de wereld in crisis, kerk in crisis. Twijfel aan het bestaan van God. Opkomst van de Verlichting, van de natuurwetenschappen. Was de aarde plat of niet? Draaide de zon om de aarde of omgekeerd? Het waren turbulente tijden. Sowieso een redelijk vrouwonvriendelijk wereldbeeld, de middeleeuwen waren allesbehalve geemancipeerd. Vrouwen waren zwak, konden niet op tegen al deze duivelse verleiding. Prachtige zondebok dus, afleiding voor de pest, de hongersnood en de burgeroorlogen die europa teisterden. En als een vrouw bekende dat ze sex had met Satan, dan bestond Satan. En dan bestond God dus ook... Resultaat was de grootscheepse heksenvervolging die als een olievlek door europa woeddde. Hekserij zoals de wicca aanhangers zich noemen, is zeker niet de hekserij die in de 16 e eeuw aan zoveel mensen het leven heeft gekost. Sex met Satan, je ziel verkopen aan de duivel in ruil voor zijn gunsten. Dat was hekserij in de enge zin des woords. Wicca is een afleiding van pre-christelijke gebruiken. Die zijn al die jaren zwaar ondergesneeuwd geweest, maar zijn nu, in deze ontkerkelijkte tijd weer hip. Blijkbaar wil de mens geloven in iets groters dan hijzelf, zelfs al is dat bijgeloof.
|
![]() |
gadverdamme, hou toch es op met dat "ze zijn gewoon jaloers" gelul..! dat zegt iedereen altijd, maakt niet uit waar het over gaat.. kan je tegenwoordig niet eens meer normaal iemand pesten ofzo, zonder geleuter aan te horen dat je jaloers bent !?> dat slaat echt op stront gewoon !
niet dat ik tegen goth's zeg dat ze heksen zijn ofzo, maar het is gewoon achterlijk geouwehoer..! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Tjonge, zeik niet zo. Als jij er zo nodig apart uit moet zien, of je met aparte dingen moet bezighouden, neem dan ook op de koop toe dat mensen daar opmerkingen over maken.
OF je blijft jezelf en je laat die opmerkingen langs je varen, OF je verandert, zodat je geen opmerkingen meer krijgt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
(en volgens mij is poesiefox helemaal niet christelijk (iig niet zo fanatiek) maar weet ze er gewoon veel van... maar ik kan het ook mis hebben.) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Er staat hier wel vijf of zes strekkende meter sociologisch werk in de boekenkast over heksenvervolging in Europa in de zestiende eeuw, en ook nogal wat (katholieke) theologie. Heksenvervolging is niet los te zien, noch te begrijpen, van de katholieke kerk, zijn dogma's en zijn geschiedenis. Daarbij studeer ik strafrecht. De geschiedenis van het strafrecht, de kerk en de staat geeft ook inzicht in het hoe en waarom van de heksenjacht. En ik ben al helderziend sinds de kleuterschool.
||
Citaat:
Meis, niet alles geloven wat je leest. Alles heeft een kern van waarheid, maar niet alles IS waarheid.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
[Enquête] christenen, want denken jullie over hekserij? Flijn | 38 | 21-05-2009 14:34 | |
Psychologie |
Psychologische Patronen, Deel I: Harde Muziek ^AmArU^ | 80 | 24-03-2002 14:10 |