Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Whom wordt normaal gezien gebruikt als het op personen zou moeten duiden, maar wordt gewoon niet meer gebruikt! Het is super formeel en oubollig Engels. Stop dus met twijfelen en schrijf steeds who want dat is ten eerste volledig juist en ten tweede 'modern engels'! Ik weet niet of je er nog iets mee bent maar zo heb ik toch ook weer mijn steentje bijgedragen... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
In schrijftaal wordt "whom" gebruikt ipv "who" als het een lijdend voorwerp is. This is the guy whom I had borrowed this book. Bij een voorzetsel MOET je "whom" gebruiken, en dus niet "who". This is the guy in whom we all believe.
|
![]() |
Gebruik van who
-De jongen die erg oud is *The boy who is very old Gebruik van van whom als lijdend voorwerp in schrijftaal -De jongen die wij zien lopen *The boy whom we see walking Whom (die) is hier lijdend voorwerp in de zin whom we (ow) see walking (die wij(ow) zien lopen) Een wanneer er een voorzetsel (in, on, over, at) voor "who" komt moet je whom gebruiken -Dit is de jongen in wie wij allen geloven -This is the boy in whom we all believe
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
peiling: over al qaida, de rol van de overheid en de VS Gatara | 18 | 29-10-2006 09:39 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Homoseksualiteit als ziekte Verwijderd | 279 | 25-09-2005 12:18 | |
De uitverkorenen Love & Peace | 377 | 15-02-2005 20:50 | |
De juistheid van de Koran Rafiq | 131 | 01-01-2005 12:01 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Uitspraak op NMO Hippielove | 112 | 27-08-2002 15:09 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Hulp met Engels gevraagd fan van kittie | 7 | 11-06-2002 18:42 |