Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2004, 20:45
stijntje107
stijntje107 is offline
Hallo, ik ben een jongen van 12 jaar en ik heb 2 broertjes, een van 10 en een van 6 allemaal leuk en aardig maar er sit mij iets enorm dwars...

Mijn ouders trekken altijd mijn broertje van 10 voor bij echt alles. Voorbeelden: Hij heeft een TV op kamer, Hij heeft de grootste kamer, Hij mag elke dag afspreken en bijna altijd logeren, hij mag overal naar toe, soms mag hij gwoon later buiten blijven omdat ik dan zo gezegt de volgende dag moet hockeyen ofzow iets. Mn broertje van 6 is niet te vergelijken hoewel die meer mag als ik, toen ik sow oud was als hem, maar dat is normaal want hij heeft twee oudere broers. Vandaag weer, we mochten maar 2 keer naar de kermis gaan, dus ik Zaterdag en gister gegaan. Mn broertje is nu al voor de 4e keer gegaan naar het vuurwerk dus ik weer lopen seiken dat ik ook wou, maar ik heb morgen weer een tenniswedstrijd...

Ik voel me soms echt klote... En ik vraag me dan ook af wat ik fout doe... Ok, ik ben wat brutaler, ik vraag wat ik nodig heb, wat tog geen sin heeft omdat ik dan meteen weer afgesnauwt word. K, mn broertje durft ook nix te vragen. Ik seg wat ik voel en dat maakt hun pist denk... verder weet ik het niet. Zijn hier nog mensen met hetzelfde probleem?

Laatst gewijzigd op 25-08-2004 om 20:59.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2004, 20:51
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
ehm, mag het wat duidelijker, bijv. in het Nederlands?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 21:00
woezel
woezel is offline
Citaat:
Tha Gladnekker schreef op 25-08-2004 @ 21:51 :
ehm, mag het wat duidelijker, bijv. in het Nederlands?
stel je niet aan man
Oud 25-08-2004, 21:00
stijntje107
stijntje107 is offline
Verduidelijkt? Mijn nederlands is niet te best dat weet ik...
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 21:09
Chosen
Chosen is offline
Tsja.... gewoon es boos worden op je ouders en gewoon zeggen dat ze je broertje niet moeten voortrekken.... op jouw leeftijd had ik dat ook met mn jongere zusje, en het gaat vanzelf wel over hoor. Dan interesseerd het je toch allemaal niet meer
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 21:11
Charlottetje
Charlottetje is offline
het lijkt net alsof jij ook meer activiteiten hebt dan je broertje.
Tennis, hockey, doet jouw broertje dat ook allemaal?
Misschien hebben je ouders gewoon het beste met je voor, vinden ze dat je goed genoeg uitgerust moet zijn en vinden ze dat jij al je lul kunt vinden in je sporten terwijl je broertje dat niet heeft?
Oud 25-08-2004, 21:14
stijntje107
stijntje107 is offline
Hij doet ook aan Voetbal en Tennis maar overbezorgt is het cker niet se komen ook nooit kijken naar tennis... Ik ga is een x hard boos worden en segge waar het op staat. Of tog niet doen?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 21:16
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 25-08-2004 @ 22:11 :
dat jij al je lul kunt vinden in je sporten
Je lul vinden in je sporten?

Heb je er al eens (normaal) over proberen te praten met je ouders, zonder boos te worden en te schelden. Als je boos wordt, dan zien zij alleen maar bevestigd dat je nog niet 'volwassen' genoeg bent, dus laat zien dat jij de wijste bent en ga een normaal gesprek met ze aan. Je kan er in ieder geval niets mee verliezen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 21:17
stijntje107
stijntje107 is offline
Dan beginnen se alleen maar van die KUT smoesen te versinnen dat ik juist degene ben die niet moet klagen en dan is het meestal einde gesprek.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 19:27
lennega
lennega is offline
ik weet wat je bedoelt...
ik heb zelf 2 jongere susjes, die mogen echt veel meer, en als ik dan t zelfde vraag word ik afgekaft.. tiz echt super gemeen, maar zo gaat t nou eenmaal als oudste... en je zult zien, als je een jaar of 16 bent word t alleen maar erger, loop niet weg, heeft geen zin, heb ik ook gedaan... worden ze alleen maar strenger, zodat je t niet nog es doet..
je kan der eigenlijk nix aan doen, k weet dat praten niet helpt... t komt vanzelf goed, dan krijgen ze vast wel door dat jij je rot voelt door hun... heel veel suc6!
Oud 26-08-2004, 20:59
filia dei
filia dei is offline
Ik ben ook de oudste thuis. Mijn kleine zusje wordt echt onwijs voorgetrokken. Ik heb er welleens serieus met me ouders over gepraat en dan zeggen ze dat ze der wel op zullen letten enzo. Maar dat gebeurt uiteindelijk toch niet. En ze komen ook vaak met smoesje en uitvluchten dat ik ook vaak voorgetrokken wordt. En als we er boos om worden en er ruzie om maken gaat me moeder huilen en zegt dat ze van ons allemaal even veel houdt.
Nou jah... ik blijf gewoon elke keer weer als me zusje voorgetrokken wordt er opmerkingen over maken. En ik merk wel dat ze proberen er op te letten. Ze blijven alleen niet bij hun mening.

Ze hoeft bijvoorbeeld nooit te helpen bij de afwas. Als wij er dan wat van zeggen moet ze helpen bij de afwas. Dat doet ze natuurlijk niet. Dan zegt me moeder vanavond ga je als straf om 7 uur naar bed. En uit eindelijk blijft ze dan toch weer zitten tot half 9. Ook als wij rond 7 uur opmerkingen gaan maken zodat ze 't niet 'per ongeluk' kunnen vergeten.
Oud 26-08-2004, 21:16
Verwijderd
Bij mij en mijn zus was dat ook zo. Ik werd in principe voor getrokken, zeker als je het ging vergelijken met 'toen zij zo oud was als ik'.
Maar dat had dan ook redenen. Mijn zus was veel brutaler en had meer regels nodig, anders liep het helemaal verkeerd. Ik kon mezelf beter redden. En toen mijn zus even oud was, verdienden mijn ouders aanzienlijk minder. Ze is bijna 6 jaar ouder, en in zes jaar kan er veel veranderen.
Toen mijn ouders dus eindelijk meer geld hadden, had zij al een leeftijd waarop ze meer zelf dingen van haar zakgeld moest betalen en eigen kledinggeld kreeg. Daardoor leek het een beetje alsof ik meer kreeg, maar eigenlijk was dat dus ook een beetje logisch.

Zeg het anders tegen je ouders. Zeg dat jij het idee hebt dat hij meer mag, en probeer dan ook goed uit te leggen wat precies. Vraag of ze uit kunnen leggen waarom hij bv. 4 keer naar de kermis mag en jij maar 2 keer. Misschien hebben ze wel een hele goede reden.

(Wat vaak wel zo is; het oudste kind heeft vaak veeel meer baby-foto's dan de kinderen erna... Dus ze vonden je wel liever vroeger )

Laatst gewijzigd op 26-08-2004 om 21:18.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 21:25
Suzanne
Suzanne is offline
Wees nou maar niet jaloers op wat anderen beter hebben.. Daar heb je toch de rest van je leven last van (als je er zo zwaar aan tilt).
Reageren

Regels voor berichten