Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2004, 15:50
Verwijderd
Momenteel heb ik internet via chello, wat niet bevalt. Het ligt er heel vaak uit en ik heb het idee dat het wat duur is (49,95€ per maand, en dan beloven ze 24/7 zonder datalimiet enz, alleen ligt het er 2 keer per maand uit). Buiten dat is internet zelf redelijk snel, maar dingen als kazaa niet. Uploadsnelheid regelmatig onder de 1 kb/s, dat schiet natuurlijk niet op.

Ik ben nu op zoek naar een andere provider, maar kom er niet uit.

Mijn eisen:
*24/7 internet, kazaa ed staat hier heel de dag aan en ik internet ook veel 's nachts
*geen datalimiet
*vast bedrag per maand
*snel (met name voor kazaa ed)
*Prijs per maand maximaal rond de 50 euro

Waar ik woon is voor zover ik weet alles beschikbaar, adsl enz.

Iemand een suggestie?

Ik weet zelf amper het verschil tussen adsl en andere soorten internet, hoop dus dat iemand weet wat ik moet hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2004, 20:05
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Heb je een kabel-abbo bij Chello? Welke snelheid? Meer info zou nuttig zijn.

Als we het over ADSL hebben zijn er veel goede providers die snlle abbo's aanbieden zonder datalimiet en voor een redelijke prijs. Met kabel is de keus wat beperkter.

Je klaagt ook over trage snleheid in Kazaa, maar dat kan ook andere oorzaken hebben.
Oud 21-08-2004, 21:53
Verwijderd
Over de snelheid van Kazaa: iedereen heeft volgens mij last van lage snelheden met Kazaa (en veel bestanden die de "More sources needed" melding geven). En dan kan de snelheid van je provider nog zo hoog liggen...

Misschien kun je beter iets als Azureus gebruiken, of een ander programma dat met torrents werkt. Daar heb ik meestal meer geluk mee dan met Kazaa. Tenminste als je grote bestanden wilt downloaden.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 22:35
LB06
LB06 is offline
Demon schijnt wel goed te zijn en redelijk scherp geprijst. Of als demon(via bbned) niet beschikbaar is bij jou in de buurt, kun je nog altijd xs4all overwegen als je een high-quality provider wilt. xs4all is echter wel relatief duur als je alleen naar de snelheid/prijs verhouding kijkt(wat veel mensen doen). En anders zit je opgescheept met zoiets als zonnet of planet oid.

edit:
En je zou ook je upload eens kunnen cappen, dat wil nog wel eens helpen. (maw een limiet stellen aan de snelheid waarmee je iets naar andere mensen kunt sturen)

edit2:
Wat voor kabelmodem heb je? Als je nog een oud model hebt, wordt je zeer binnenkort waarschijnlijk overgezet op het zgn. EuroDocsis 2.0 platform. Dit platform is stabieler, doorgaans sneller en heeft lagere pings. T zou de moeite waard kunnen zijn nog even te wachten.

Laatst gewijzigd op 21-08-2004 om 22:42.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 11:25
Verwijderd
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 21-08-2004 @ 21:05 :
Heb je een kabel-abbo bij Chello? Welke snelheid? Meer info zou nuttig zijn.

Als we het over ADSL hebben zijn er veel goede providers die snlle abbo's aanbieden zonder datalimiet en voor een redelijke prijs. Met kabel is de keus wat beperkter.

Je klaagt ook over trage snleheid in Kazaa, maar dat kan ook andere oorzaken hebben.
Ik heb een kabelabbo ja, chello classic, volgens chello.nl horen daar deze snelheden bij: upload snelheid 384 Kbps,
download snelheid 2560 Kbps

Is het niet zo dat als ik mijn chelloabbo opzeg, ik een adslabbo kan aangaan, bij een andere provider? ik zit niet vast aan kabel toch? *noobheid*

En de trage snelheid bij kazaa, wat kan ik daar zo aan doen?
speed up enzo heb ik wel, maar ik vrees dat ik dit in het centrale filesharing topic moet posten?

Citaat:
12Trix schreef op 21-08-2004 @ 22:53 :
Over de snelheid van Kazaa: iedereen heeft volgens mij last van lage snelheden met Kazaa (en veel bestanden die de "More sources needed" melding geven). En dan kan de snelheid van je provider nog zo hoog liggen...

Misschien kun je beter iets als Azureus gebruiken, of een ander programma dat met torrents werkt. Daar heb ik meestal meer geluk mee dan met Kazaa. Tenminste als je grote bestanden wilt downloaden.
Het gaat mij niet zozeer om films, meer om muziekbestanden van een paar mb. Ik heb wel edonkey3000 ofzo en shareaza en nog wat programma's al ooit geprobeerd, maar op de een of andere manier werkte dat niet door routerproblemen oid. Dat kan wel ook aan mezelf liggen, dus zal vanmiddag nog wat programma; s proberen.

Citaat:
LB06 schreef op 21-08-2004 @ 23:35 :
Demon schijnt wel goed te zijn en redelijk scherp geprijst. Of als demon(via bbned) niet beschikbaar is bij jou in de buurt, kun je nog altijd xs4all overwegen als je een high-quality provider wilt. xs4all is echter wel relatief duur als je alleen naar de snelheid/prijs verhouding kijkt(wat veel mensen doen). En anders zit je opgescheept met zoiets als zonnet of planet oid.

edit:
En je zou ook je upload eens kunnen cappen, dat wil nog wel eens helpen. (maw een limiet stellen aan de snelheid waarmee je iets naar andere mensen kunt sturen)

edit2:
Wat voor kabelmodem heb je? Als je nog een oud model hebt, wordt je zeer binnenkort waarschijnlijk overgezet op het zgn. EuroDocsis 2.0 platform. Dit platform is stabieler, doorgaans sneller en heeft lagere pings. T zou de moeite waard kunnen zijn nog even te wachten.
Voor demon (bbned) kan ik niet vinden of dat beschikbaar is
heb de site van demon en bbned doorgekeken, maar kijk ergens overheen ofzo.
Wat ik wil voor die 50 euro per maand, is een provider met zo weinig mogelijk storingen enz. (chello heeft er naar mijn mening echt te veel met 2 keer per maand), en dan natuurlijk zo snel mogelijk. Xs4all is dus niet heel snel?

Dat limiet cappen: gaat dat alleen over het zenden van bestanden via msn en bijv. bij kazaa dat andere mensen uploaden van jou? Want uploaden gebeurt bij mij nauwelijks, en bestanden via msn stuur ik ook niet echt.

Ik heb een Terayon TJ720 kabelmodem, aanschafdatum 29-04-2003.. Dat eurodocsis platform, is dat een modem? (ik heb er echt geen verstand van, sorry)
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 12:11
twain4me
twain4me is offline
Uhmm kazaa is gewoon overal langzaam omdat het een klote netwerk is check andere topics voor betere alternatieven

Hier hebben we momenteel planet inet 2240/ 416 kbit /s
over het algemeen zeer snel (ping van 35 naar franse servers etc), Alleen hebben ze hier in de buurt duidelijk een router/nat probleempje bepaalde servers zijn tijdelijk (MAAR MET REGELMAAT) onberijkbaar voor mensen via het planet netwerk

Aangezien ze ons niet geloven en weigeren enige support te geven aan mensen die al 6 jaar lid zijn gaan we veder bij demon

Mijn zakelijke ervaringen met demon waren/zijn erg goed, en dat is niet zo lang geleden onderstreept door verschillende consumenten organisaties.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 12:18
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 22-08-2004 @ 13:11 :
Uhmm kazaa is gewoon overal langzaam omdat het een klote netwerk is check andere topics voor betere alternatieven

Hier hebben we momenteel planet inet 2240/ 416 kbit /s
over het algemeen zeer snel (ping van 35 naar franse servers etc), Alleen hebben ze hier in de buurt duidelijk een router/nat probleempje bepaalde servers zijn tijdelijk (MAAR MET REGELMAAT) onberijkbaar voor mensen via het planet netwerk

Aangezien ze ons niet geloven en weigeren enige support te geven aan mensen die al 6 jaar lid zijn gaan we veder bij demon

Mijn zakelijke ervaringen met demon waren/zijn erg goed, en dat is niet zo lang geleden onderstreept door verschillende consumenten organisaties.
ik zal idd eens alternatieven gaan zoeken voor kazaa

Planet staat over het algemeen wel goed bekend toch? of zijn er veel gevallen bekend zoals het jouwe?

wat ik zo kan vinden op de site van demon, is dat het vooral op zakelijk gericht is, en vrij duur, nietwaar?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 12:22
LB06
LB06 is offline
xs4all basic is net zo snel als wanadoo basic planet basic of hoe die dan ook heten, maar het is gewono €10 per maand duurder. Maar nu ik kijk zie ik dat je net buiten te boot valt bij xs4all. €40 voor light en €60 voor basic.

Ik zou toch even een postcodecheck doen op www.bbned.nl, gewoon op de frontpage.

edit:
Bij mij staat planet dus niet hoog aangeschreven, ik heb bijna alleen nog maar matige reakties gehoord, sommige neigend naar gewoon slecht.

En dat probleem met die router lijkt me trouwens zo opgelost, je moet alleen weten hoe (en welke) poorten je moet forwarden.

Demon is trouwens niet duur hoor. Nagenoeg dezelfde downloadsnelheid als planet comfort en een 2,5 keer zo hoge upload voor dezelfde prijs.

Laatst gewijzigd op 22-08-2004 om 12:29.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 12:24
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
(: schreef op 22-08-2004 @ 13:18 :
ik zal idd eens alternatieven gaan zoeken voor kazaa

Planet staat over het algemeen wel goed bekend toch? of zijn er veel gevallen bekend zoals het jouwe?

wat ik zo kan vinden op de site van demon, is dat het vooral op zakelijk gericht is, en vrij duur, nietwaar?
Hun product opzich is vrij goed. en zolang je niet met een eigen server in een data centre hebt staan waar je via ftp toegang op wilt hebben. zal je er niet veel last van ondervinden.

en als ik in Counterstrike kijk hebben de mensen met planet bijna altijd 1 van de laagste pings (ook op servers in frankrijk, duitsland)dat betekend dus dat hun netwerk ubber snel is qua responstijd.

Het erigste vindt ik eigelijk dus dat ze niet gewoon iemand lang sturen om ff te kijken ........ maja dat is hun keuze geweest

en demon was zakelijk gericht maarhebben nu ook zeer goede consumenten producten...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 12:30
Verwijderd
Citaat:
LB06 schreef op 22-08-2004 @ 13:22 :
xs4all basic is net zo snel als wanadoo basic planet basic of hoe die dan ook heten, maar het is gewono €10 per maand duurder. Maar nu ik kijk zie ik dat je net buiten te boot valt bij xs4all. €40 voor light en €60 voor basic.

Ik zou toch even een postcodecheck doen op www.bbned.nl, gewoon op de frontpage.
heb de postcodecheck gedaan (wist wel dat ik ergens overheen keek ), bbned is beschikbaar.. Ben nu aan het kijken hoe het zit met de providers waarmee bbned werkt, de aanbieders.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 12:31
LB06
LB06 is offline
Planet heeft geen eigen netwerk. Dat gaat gewoon allemaal via kpn, dus ook o.a. wanadoo, zonnet en een aantal tiscali- of xs4all abonnees etc etc zitten op datzelfde netwerk.

SpeedXS is in ieder geval heel goedkoop. 8mbit (4x adsl via kpn) down en 1mbit up(2,5x kpn) voor €50 per maand. Ik weet echter nie hoe het zit met de kwaliteit van deze provider.

Laatst gewijzigd op 22-08-2004 om 12:37.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 12:34
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
LB06 schreef op 22-08-2004 @ 13:31 :
Planet heeft geen eigen netwerk. Dat gaat gewoon allemaal via kpn, dus ook o.a. wanadoo, zonnet en een aantal tiscali- of xs4all abonnees etc etc zitten op datzelfde netwerk.
Jah alleen planet = Kpn oftewel die zitten voor een dubbeltje op de eerste rang......
aangezien andere mensen via mxstream niet mijn problemen hadden zat het echt bij planet en hun deel van geheel...

PS. nieuws groepen van planet zijn echt de BOM
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 12:35
Verwijderd
Dus het komt erop neer dat planet wel snel enz is, maar de klantenservice niet al te goed?

als bbned/demon idd niet duurder is en goed, dan zou dat mooi zijn, ben nu bezig met uitzoeken wat het allemaal precies is en vergelijken met wat ik nu heb.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 12:41
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
(: schreef op 22-08-2004 @ 13:35 :
Dus het komt erop neer dat planet wel snel enz is, maar de klantenservice niet al te goed?
Op een klein routing probleempje na dan

demon zou geen verkeerde keus zijn...... cistron was vroeger ook heel goed alleen die zijn nu een keer of wat van eigenaar veranderd en een keertje over de kop gegaan ( kpn zijn schuld) en nu is alles anders geloof ik...

kabel vergelijken met adsl moet je overegens niet op topsnelheid van de kabel doen want die haal je maar zelden
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 12:52
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 22-08-2004 @ 13:41 :
Op een klein routing probleempje na dan

demon zou geen verkeerde keus zijn...... cistron was vroeger ook heel goed alleen die zijn nu een keer of wat van eigenaar veranderd en een keertje over de kop gegaan ( kpn zijn schuld) en nu is alles anders geloof ik...

kabel vergelijken met adsl moet je overegens niet op topsnelheid van de kabel doen want die haal je maar zelden
eh, ja

Wat is een snelheid die je wel zou kunnen vergelijken dan? een goede snelheid om als richtlijn voor de kabel te gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 13:02
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
(: schreef op 22-08-2004 @ 13:52 :
eh, ja

Wat is een snelheid die je wel zou kunnen vergelijken dan? een goede snelheid om als richtlijn voor de kabel te gebruiken?
geen idee hoe snel is je kabel om een uur of 20:00 s'avonds?
en normaal... (nu dus)
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 13:49
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 22-08-2004 @ 14:02 :
geen idee hoe snel is je kabel om een uur of 20:00 s'avonds?
en normaal... (nu dus)
ik schaam me dood voor mijn noobheid, maar hoe zie ik dat?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 14:22
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
(: schreef op 22-08-2004 @ 14:49 :
ik schaam me dood voor mijn noobheid, maar hoe zie ik dat?
iets groots downloaden en zelf kijken

of gewoon naar een testsite gaan
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 14:26
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 22-08-2004 @ 15:22 :
iets groots downloaden en zelf kijken

of gewoon naar een testsite gaan

Heb net het programma winamp gedownload via de site, was 222kb/s (hoewel kazaa bijv. nu 3,7 kb/s)

Zal rond 8 uur nog eens kijken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten