Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2002, 20:33
Verwijderd
Goed, omdat er een vervelende Pieter Post tussen in zit (), dan maar ff een nieuw topic.

Citaat:
Dobermann schreef:

Noem jij mij één pluspunt aan die kast, en ik noem je 3 minpunten.

Ikzelf beschik namelijk óók over een HQ08.

Pluspunten die ik aan die kast vind:
- Ruim van binnen
- Makkelijke schuifpanelen aan de zijkant, klemmen niet zo
- Ik vind het een mooi design
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2002, 20:56
Verwijderd
- De kast openen. Als éérst moet je de bovenkant losschroeven, omdat die de zijpanelen onnodig klemmen. Absoluut waardeloos.

- Het rail-systeem. Zelden zo'n kutsysteem gezien als dat. Mocht je dit fijn vinden: open eens een HQ45; en vertel eens wat je bevindingen zijn.

- Hitteontwikkeling. A-Open; A-Oven! Geen extra ruimte voor het bijplaatsen van extra fans, op de normale 8x8 voor-onderin na. Goed, de laatste 'revisie' kun je 2 5x5 fans plaatsen. Maar de airflow die je daarmee maakt, daar blaas je nog geen kaartenhuis mee om. Bovenin kun je wel 2 8x8 fans plaatsen; maar daar ontwikkelt zich nauwelijks warmte. Zelfs niet met een HD ervoor.

- Floppyunit. Waarom in godsnaam helemaal bovenin? Of dat een 'standaardplaats' is weet ik niet, maar ik vind 't belachelijk dat ik de floppykabel helemaal door moet trekken naar boven. Goed voor de airflow!

Goed, het zijn maar 4 minpunten terwijl ik er 9 zou moeten noemen, maar je doet 't er maar mee :>
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 21:00
Verwijderd
W00t.... nu pas kan ik in je mening komen Niet omdat ik mn mening heb veranderd, maar omdat ik eens ff nagekeken heb wat voor kast ik zelf heb...

[schaammode]
een HQ48
[/schaammode]

Ik dacht dus dat wij het over mijn kast hadden... toen ik je reply hierboven las kwam ik pas tot de ontdekking dat we het niet overdezelfde hebben :/

Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 21:13
Verwijderd
*LOL*

Die HQ45 -die heeft mijn broertje- is inderdaad een mooie kast.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
*LOL*

Die HQ45 -die heeft mijn broertje- is inderdaad een mooie kast.
Zijn we het nu tenminste eens
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 10:53
ick
ick is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
- De kast openen. Als éérst moet je de bovenkant losschroeven, omdat die de zijpanelen onnodig klemmen. Absoluut waardeloos.

--> Dremel Multi!
- Het rail-systeem. Zelden zo'n kutsysteem gezien als dat. Mocht je dit fijn vinden: open eens een HQ45; en vertel eens wat je bevindingen zijn.
--> de voorste flapjes bovenaan (3 dacht ik ombuigen)

- Hitteontwikkeling. A-Open; A-Oven! Geen extra ruimte voor het bijplaatsen van extra fans, op de normale 8x8 voor-onderin na. Goed, de laatste 'revisie' kun je 2 5x5 fans plaatsen. Maar de airflow die je daarmee maakt, daar blaas je nog geen kaartenhuis mee om. Bovenin kun je wel 2 8x8 fans plaatsen; maar daar ontwikkelt zich nauwelijks warmte. Zelfs niet met een HD ervoor.
--> modding powah! en warme lucht stijgt op he?

- Floppyunit. Waarom in godsnaam helemaal bovenin? Of dat een 'standaardplaats' is weet ik niet, maar ik vind 't belachelijk dat ik de floppykabel helemaal door moet trekken naar boven. Goed voor de airflow!
--> Rounded kabels? warme lucht stijgt op, en floppy is minder warmtegevoelig denk ik
Goed, het zijn maar 4 minpunten terwijl ik er 9 zou moeten noemen, maar je doet 't er maar mee :>
tussen de regels

heb ook HQ08 in de showroom

Laatst gewijzigd op 10-05-2002 om 10:56.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 12:37
Verwijderd
Citaat:
ick schreef:

tussen de regels

heb ook HQ08 in de showroom
Leuk en wel; maar ik zei ook dat de kast ONGEMOD een ramp is.

Dat wil zeggen zónder dremel en zónder rounded kabels.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 17:09
]{ing
]{ing is offline
Ik heb ook een HQ45 staan en dat is wel een fijne kast voor het geld... alleen de brakke AOpen voeding is vervangen door een Antec 300w Smartfan voeding ik weet geen nadelen te noemen aan die kast, alleen dingen die ie gewoon mist tegenover een veel duurdere kast zoals van Lian Li en Coolermaster.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 00:06
ick
ick is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Leuk en wel; maar ik zei ook dat de kast ONGEMOD een ramp is.

Dat wil zeggen zónder dremel en zónder rounded kabels.
dat zie ik niet in uwe post terug....
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 00:43
Verwijderd
Citaat:
ick schreef:

Begrijpend lezen?

Overigens ben ik ook niet kapot van die A-Open voedingen, de +5V-lijn is -in ieder geval met een MSI K7T Turbo RAID- allesbehalve fijn. Met een hogere VCore en FSB zakt-ie in als een plumpudding.

Oplossing: een Antec 412PPF-nogwat. 400W, en de +5V-lijn blijft heerlijk op 5V zitten.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 09:01
Verwijderd
Citaat:
ick schreef:

http://forum.scholieren.com/showthre...threadid=81309

Citaat:
Dobermann schreef:

Het is -ongemod- gewoon een waardeloze kutkast. Klaar.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 11:58
ick
ick is offline
die thread had ik dus niet gelezen, ik ging dus, omdat er geen direct verband met die thread gegeven werd, enkel af op de informatie in deze thread....

dus ik heb politiek correct gehandeld
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 12:03
Verwijderd
Citaat:
ick schreef:

dus ik heb politiek correct gehandeld
Nog steeds niet; want in 't verhaaltje in deze thread heb ik geen woord gerept over dremels en andere zaken.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 03:13
ick
ick is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Nog steeds niet; want in 't verhaaltje in deze thread heb ik geen woord gerept over dremels en andere zaken.
dat deed ik dus... simpel tips geven over hoe je je klachten op kan lossen, dus nog steeds WEL correct!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 12:47
Verwijderd
Citaat:
ick schreef:

dat deed ik dus... simpel tips geven over hoe je je klachten op kan lossen, dus nog steeds WEL correct!
Wat is je probleem nou? Ik geef een probleem aan, waarvoor dit draadje bedoelt was, en jij begint ongevraagd je ermee te bemoeien met zogenaamde oplossingen. Nee, DUH! Natuurlijk heb ik dat opgelost met een slijpboor en een kolomboor. MAAR DAT WAS NIET DE ISSUE HIER!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 03:33
ick
ick is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Wat is je probleem nou? Ik geef een probleem aan, waarvoor dit draadje bedoelt was, en jij begint ongevraagd je ermee te bemoeien met zogenaamde oplossingen. Nee, DUH! Natuurlijk heb ik dat opgelost met een slijpboor en een kolomboor. MAAR DAT WAS NIET DE ISSUE HIER!
misschien niet 't doel, maar ook niet offtopic (waar wij nu wel mee bezig zijn) de topicstarter kan die informatie misschien nuttig in de praktijk brengen?

*bied remise aan in discussie*
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 13:14
Ranzige_Meneer
Ranzige_Meneer is offline
hq08 is een geweldige kast

lekker ruim
je kunt die lipjes op het deksel er af halen zodat je de zijkanten er wel zonder de bovenkant er af te halen kunt verwijderen.

zelfde geldt voor de zijkant. een paar lipjes er af.

floppydrive, wie gebruikt dat nog? ik heb 1 van de hdd's daar zitten.

en de warmte. Genoeg plek voor extra fans. voorin 2, achterin boven de voeding ook 2. Perfecte airflow van onder naar boven.

anyways, ik heb hem genomen voor de ruimte, en de enige fans die ik heb zijn 2x120 mm's op mijn radiateur. En om die lucht te geven heb boven de voeding een gat van 12x12 cm gemaakt.

kzou de kast voor werkelijk geen andere willen ruilen
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 13:47
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
Ranzige_Meneer schreef:
floppydrive, wie gebruikt dat nog?
Ik kan niet zonder!!!!! Voor m'n LiLo, is een beetje lullig anders...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten