Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2004, 11:50
rijk_v
rijk_v is offline
Ik heb dus een hond. Genaamd Rodger.

Echt een lieverd hoor, maar het probleem is:

Hij kan niet knuffelen, ik weet dat hij vroeger is geslagen enz enz maar weet iemand hoe ik hem wat erm... minder wantrouw kan maken?

Voor de rest is het een heel lief en vrolijk hondje dat graag speelt en ook graag aangehaalt wordt maar knuffelen..

Kan het trouwens aan de soort liggen? Het is een Welsh Corgi Cardigan x Husky/Poolhond
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2004, 16:35
duifeltje
duifeltje is offline
even een vraagje: (niet aanvallend ) wat versta jij onder knuffelen? Sommige honden vinden het nml gewoon niet fijn om helemaal omhelst te worden. Net zoals konijnen niet van oppakken houden.
Oud 24-08-2004, 16:10
MikeyMo
MikeyMo is offline
Nu maak ze zelf ook een domme opmerking. Er zijn genoeg konijnen die het wel fijn vinden om opgepakt te worden.
Oud 24-08-2004, 18:31
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
onze hond (jack russel) houdt er ook helemaal niet van, hij vind het alleen fijn als je hem wat aait, verder is het echt geen gezelschapshond. Hij doet gewoon z'n eigen zin, het is niet de soort hond die je lief komt begroeten wanneer je thuis komt.
Oud 25-08-2004, 09:39
Anadyomenè
Anadyomenè is offline
Ten eerste over de natuurlijke aanleg: poolhonden zijn heel gereserveerd en op zichzelf dus daar kan het ook mee te maken hebben.

Dan voor de rest moet je heel veel geduld hebben met een hond met een slecht verleden. Wat wij onder knuffelen verstaan is voor hun vaak een bedreiging. Een arm om een hond heen of over een hond heen gebogen staan is voor een hond een teken dat jij de baas wil zijn, respect afdwingt en dat hij zich moet onderwerpen. Voor ons is dat meestal een lief bedoelde knuffel. Op die manier knuffelen is dus voor geen enkele hond fijn. Probeer niet bedreigend op je hond over te komen. Als hij/zij niet graag uit zichzelf naar je toekomt kun je je hond nieuwsgierig maken door jezelf heel klein te maken en je hond niet aan te kijken. In de meeste gevallen zal je hond dan vanzelf wel komen snuffelen oid. Spring dan niet gelijk enthousiast op om te belonen maar geef gewoon voorzichtig een beloning (koekje oid) en aai hem/haar dan bijvoorbeeld over de borst/kin. Deze plekken komen niet bedreigend over.
Doe dit gewoon zo nu en dan en oefen het 'hier komen'. Je kunt dan afetoe je hond bij je roepen en voorzichtig wat aaien en doen, niet gelijk teveel. Terwijl je dit doet beloon je hem/haar met je stem, overlaadt hem/haar met liefde en elke keer als hij of zij bij je komt is er natuurlijk een koekje. Doe niet te druk. Hopelijk gaat je hond op deze manier het kroelen vanzelf asocieren met prettige dingen ipv pijn.

Toch kan het zo zijn dat je hond gewoon niet zo'n kroeler is, dat kan ook. Je moet het in ieder geval absoluut niet afdwingen want dan wordt zijn/haar aversie tegen het knuffelen alleen maar groter en een geslagen hond is toch al kwetsbaar.

Ik hoop je op deze manier wat geholpen te hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 14:20
11568
11568 is offline
Citaat:
MikeyMo schreef op 24-08-2004 @ 17:10 :
Nu maak ze zelf ook een domme opmerking. Er zijn genoeg konijnen die het wel fijn vinden om opgepakt te worden.
Niet. Ze vinden het meestal wel fijn om geaaid te worden maar niet als ze in de lucht gehouden worden. Zijn altijd nog prooidieren die vanuit de lucht gegrepen zouden kunnen worden door een roofvogel.
Hoe tam sommigen ook zijn, in zeker 8 vd 10 gevallen vinden ze oppakken absoluut niet prettig.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 19:04
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik heb niet zoveel meer toe te voegen aan Anadyomenè denk ik .

het is zeker zo dat poolhonden ed soorten niet zo knuffelig zijn. ze zijn meer afstandelijk, niet niet lief, maar wat minder aanhankelijk, met wat meer een eigen wil.

en als tie wel graag aangehaald wil worden, denk ik dat je niet goed knuffelt (). sommige honden houden er nou eenmaal niet zo van om een mens aan hun nek te hebben hangen. probeer het gewoon iets voorzichtiger.

is dit trouwens alleen tegen jou zo? onze hond wil ook alleen met mijn moeder knuffelen .
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 11:32
duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
MikeyMo schreef op 24-08-2004 @ 17:10 :
Weet ik wel hoor . Maar van nature is opgepakt worden voor konijnen ongeveer hetzelfde als door een roofvogel gegrepen worden. Behalve als ze eraan gewend zijn natuurlijk.
Reageren

Regels voor berichten