Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() nee serieus ik ben gewoon benieuwd. verder kan ik het van de bovenkant niet zien, en ik weet wel veel van insecten maar ik herken er nog geen krekel in nu.. dus ajb laat nog eens wat fotos zien...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar ik zal nog ff wat foto's opzoeken dan, alleen die zijn wel veel minder mooi gemaakt.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben het met snarl eens. |
![]() |
|
de krekels en de boomsprinkhanen maken de takkeherrie. cigale=cicade. krekel=grillon.. maar je foto is de cicade.. ik weet niet of die ook zoveel herrie maken, ik geloof het niet. maar ik doe verder ook niet zo veel aan cicades, dus misschien maken ze ook wel herrie, weetikveel.
oh een stukje tekst gevonden... Een zangcicade, echt een heel ander beestje dan een krekel, verblijft jarenlang als larve onder de grond. Wanneer ze eenmaal bovengronds komen, leven ze twee tot drie weken. In die tijd moeten ze zich voortplanten en dus hebben ze haast. Vooral de mannetjes maken een enorme herrie tijdens hun zoektocht naar een partner. Scherp, hard en doordringend als een cirkelzaag. Het volumineuze achterlijf is hol en dient als klankkast. De vrouwtjes zitten steviger in elkaar, hun achterlijf zit tjokvol eitjes. (http://www.xs4all.nl/~doppert/folia3.html) nouja... weer wat geleerd. wat een geweeeeeeeeeldig onderwerp, zangcicades.. hihi nouja.
Laatst gewijzigd op 01-09-2004 om 07:04. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|