Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2004, 12:54
levi's
levi's is offline
Waar doen jullie dat en hoe???

Ik heb gister pas mijn boekenlijst gekregen en volgens mij is dat best laat!
Oud 14-08-2004, 12:58
Verwijderd
Via studievereniging of bol.com of via amazon.co.uk
Vooral de laatste is heel voordelig.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 12:59
Verwijderd
Als je hem nu al hebt is best vroeg. Ik heb nog geen boekenlijst gehad, komt denk ik over een week of twee oid en de eerste jaars krijgen hem bij ons vaak pas tijdens de introductiedagen (die zijn ook pas over twee/drie weken). Ik haal mijn boeken eigenlijk altijd bij Donner (een grote boekenwinkel hier in het centrum).
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 12:59
Boozle
Boozle is offline
ik koop mijn boeken bij de studieboekencentrale
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 13:00
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Centrale bieb van de VU. Ga ik komende week maar eens doen.
Oud 14-08-2004, 13:06
mar87
mar87 is offline
ik heb m'n boekenlijst paar weken geleden al gekregen.
halverwege juli ongeveer al. Ben strax ook 'n eerstejaars

en ik probeer zoveel mogelijk boeken tweedehands te kopen. Het is wel een beetje een gezoek, maar tscheelt me een zooi geld.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 15:40
Shadina
Shadina is offline
Ik koop zoveel mogelijk via www.marktplaats.nl.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 16:44
LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik werk bij de Bruna en ik heb gisteren al mijn boeken besteld.

Dinsdag zijn ze binnen.
Oud 14-08-2004, 17:09
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik heb donderdag ook eindelijk mijn boekenlijst gekregen. Ik heb al mijn boeken via de studievereniging besteld, wel zo makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 17:29
MieX
MieX is offline
Gaat allemaal via de studievereniging, ik heb vorig jaar wel een boekenlijst gekregen voor de eerste 3 jaar, wel zo handig
Oud 14-08-2004, 17:31
Sithan
Sithan is offline
Ik koop mn boeken altijd 2 weken na de start van het vak
Oud 14-08-2004, 17:35
Briseïs
Briseïs is offline
eh, ik heb (nog) geen idee
Oud 14-08-2004, 18:03
Verwijderd
Ik moet veel boeken bestellen die niet erg gangbaar zijn (sterker nog; in totaal zijn er misschien maar 20 mensen in heel NL die die boeken ook bestellen... en daarvan zijn er 10 studiegenoten...) dus ik kan ze ook eigenlijk maar bij 1 bedrijf bestellen; www.intere.nl (een dochterbedrijfje van www.intertaal.nl) .
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 21:06
Verwijderd
ik snap dat niet he, jullie Nederlanders geven 100'en euro's uit aan die dingen terwijl wij dat van onze scholen krijgen in België.

de meeste scholen vragen eerder een democratische huurprijs, bij andere loopt die huurprijs dan weer aardig op en nog bij andere scholen dien je je spullen zelf te kopen.

ik betaal bijvoorbeeld alles bij elkaar voor 1 jaar middelbare studies 80,00 euro, dat zijn alle handboeken en kopies. (excl. werkboeken - nooit meer dan + 30-40 euro ofzo)..

ah ja, verschillen in onderwijs zijn nu eenmaal groot tussen BEL-NED...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 21:09
Zonnebloempje
Zonnebloempje is offline
Citaat:
ik snap dat niet he, jullie Nederlanders geven 100'en euro's uit aan die dingen terwijl wij dat van onze scholen krijgen in België.
Oh ik snap het wel hoor! Zo leren wij tenminste goed spellen enz. geilE spookje
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 21:30
Verwijderd
Citaat:
~Mups~ schreef op 14-08-2004 @ 22:09 :
Oh ik snap het wel hoor! Zo leren wij tenminste goed spellen enz. geilE spookje
1° Mijn keuze voor mn username is geheel aan mij. Ik kan dr van maken wat ik wil. Overigens is de keuze daarvan te danken aan het feit dat de Nederlandse meiden van mn school dat als mn koosnaampje gaven. (Dus niet mijn idee!)

2° Wij krijgen alle noodzakelijke handboeken.

3° Ooit al eens van het Groot Dictee der Nederlandse Taal gehoord? Daar gaan nagenoeg ALTIJD Belgen met de hoofdprijs lopen, dikwijls bestaat de gehele top 3 zelfs uit alleen maar Belgen... die trend ('Belgen spellen beter dan Nederlanders') vinden we ook terug in 'dat andere programma', 10 voor Taal...

4° Verder kan ik u meedelen dat het bekend is dat Belgen, Vlamingen in het bijzonder, beter spellen dan Nederlanders. Ik weet dat, ik zie dat en ik hoor dat. Ik heb namelijk al meerdere keren (zo niet elk jaar al) het genoegen gehad om met een Nederlandse collega in de klas te zitten.

En ten slotte 5°... ons Vlaamse onderwijs staat internationaal aan de top. Wij bieden de hoogste kwaliteit, iets waar ze in Nederland nog lang voor hun best zullen mogen doen. Maar gelukkig zijn veel Nederlanders toch bekommerd om het onderwijs van hun kind. Jazeker! Waarom anders denk jij dat ik op school werd en word vergezeld van honderden Nederlanders (heb wel een grote school, maar de cijfers zijn niet aangedikt). Ik heb zelfs nooit een klas geweten waar geen Nederlander in zat. Van over de grensgebieden stuurt men zijn kinderen naar de Vlaamse scholen EN universiteiten! Ik zelf ken al enkele Nederlanders op dit forum die nu al, of later gaan, studeren aan bijvoorbeeld de K.U.L. in Leuven of de U.A. te Antwerpen...

Laatst gewijzigd op 15-08-2004 om 02:24.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 21:54
Tarantula
Tarantula is offline
ik begin in september met geneeskunde en heb eergisteren mijn boekenlijst pas gekregen. ach, ik bestel ze gewoon via de studievereniging. heb geen zin om moeilijk te gaan zoeken, maar misschien dat ik dat volgend jaar wel doe hoor. heb er nu gewoon geen tijd voor.
Oud 14-08-2004, 22:09
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 14-08-2004 @ 22:30 :
1° Mijn keuze voor mn username is geheel aan mij. Ik kan dr van maken wat ik wil. Overigens is de keuze daarvan te danken aan het feit dat de Nederlandse meiden van mn school dat als mn koosnaampje gaven. (Dus niet mijn idee!)

3° Ooit al eens van het Groot Dictee der Nederlandse Taal gehoord? Daar gaan nagenoeg ALTIJD Belgen met de hoofdprijs lopen, dikwijls bestaat de gehele top 3 zelfs uit alleen maar Belgen... die trend ('Belgen spellen beter als Nederlanders') vinden we ook terug in 'dat andere programma', 10 voor Taal...
dan
Oud 14-08-2004, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 14-08-2004 @ 23:09 :
dan
Excuseer.. een beetje erna zie je dat ik het dan weer WEL goed heb geschreven dus ja.. maar het is geen SPELFOUT, en daar ging het ook om!

Laatst gewijzigd op 15-08-2004 om 02:17.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 01:11
Verwijderd
Citaat:
geilespookje schreef op 14-08-2004 @ 22:30 :

3° Ooit al eens van het Groot Dictee der Nederlandse Taal gehoord? Daar gaan nagenoeg ALTIJD Belgen met de hoofdprijs lopen, dikwijls bestaat de gehele top 3 zelfs uit alleen maar Belgen... die trend ('Belgen spellen beter als Nederlanders') vinden we ook terug in 'dat andere programma', 10 voor Taal...

4° Verder kan ik u meedelen dat het bekend is dat Belgen, Vlamingen in het bijzonder, beter spellen dan Nederlanders. Ik weet dat, ik zie dat en ik hoor dat. Ik heb namelijk al meerdere keren (zo niet elk jaar al) het genoegen gehad om met een Nederlandse collega in de klas te zitten.

En ten slotte 5°... ons Vlaamse onderwijs staat internationaal aan de top. Wij bieden de hoogste kwaliteit, iets waar ze in Nederland nog lang voor hun best zullen mogen doen. Maar gelukkig zijn veel Nederlanders toch bekommerd om het onderwijs van hun kind. Jazeker! Waarom anders denk jij dat ik op school werd en word vergezeld van honderden Nederlanders (heb wel een grote school, maar de cijfers zijn niet aangedikt). Ik heb zelfs nooit een klas geweten waar geen Nederlander in zat. Van over de grensgebieden stuurt men zijn kinderen naar de Vlaamse scholen EN universiteiten! Ik zelf ken al enkele Nederlanders op dit forum die nu al, of later gaan, studeren aan bijvoorbeeld de K.U.L. in Leuven of de U.A. te Antwerpen...
Hartelijk gefeliciteerd met het fantastische onderwijs in Belgie maar wij hebben geen andere keus dan onze boeken allemaal zelf te betalen, anders halen wij namelijk onze tentamens niet.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 01:37
Verwijderd
Citaat:
**SoMeOne schreef op 15-08-2004 @ 02:11 :
Hartelijk gefeliciteerd met het fantastische onderwijs in Belgie maar wij hebben geen andere keus dan onze boeken allemaal zelf te betalen, anders halen wij namelijk onze tentamens niet.
Die tussenkomst was specifiek voor ~Mups~ bedoeld. Anders zou het wat provocerend overkomen voor de rest van het forum, iets wat nooit mijn bedoeling zal zijn.

Verder betreur ik het dat jullie als studenten, financieel althans, zo slecht af zijn met het Nederlandse onderwijs.

offtopic: happy birthday!!!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 01:56
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 14-08-2004 @ 23:51 :
het was een reply op de provocerende uitspraak van ~Mups~! ... die zei onterecht dat Nederlanders beter spellen dan Vlamingen (waarvan ik dan weer enkele argumenten aanhaalde..)
Maar t komt wel enigszins eh, 'gek' over om in een betoog over het geweldige onderwijs in België en het feit dat Belgen veel beter spellen dan Nederlanders zo'n knal van een fout te maken.
Oud 15-08-2004, 02:11
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 15-08-2004 @ 02:56 :
Maar t komt wel enigszins eh, 'gek' over om in een betoog over het geweldige onderwijs in België en het feit dat Belgen veel beter spellen dan Nederlanders zo'n knal van een fout te maken.
oh tis ni waar hé!!... haha dat had ik zelfs nog niet gezien, tis dan ook al laat he .. was waarschijnlijk te druk bezig met andere dingen.. maar goed, het is een fout die ik hardnekkig BLIJF maken Al vind ik dat persoonlijk absoluut niet zo'n grote fout.

Laatst gewijzigd op 15-08-2004 om 02:23.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 02:12
Briseïs
Briseïs is offline
ik wel

persoonlijk
Oud 15-08-2004, 02:15
Verwijderd
3° Ooit al eens van het Groot Dictee der Nederlandse Taal gehoord? Daar gaan nagenoeg ALTIJD Belgen met de hoofdprijs lopen, dikwijls bestaat de gehele top 3 zelfs uit alleen maar Belgen... die trend ('Belgen spellen beter als [= fout!] Nederlanders') vinden we ook terug in 'dat andere programma', 10 voor Taal...

4° Verder kan ik u meedelen dat het bekend is dat Belgen, Vlamingen in het bijzonder, beter spellen dan [= correct!] Nederlanders. Ik weet dat, ik zie dat en ik hoor dat. Ik heb namelijk al meerdere keren (zo niet elk jaar al) het genoegen gehad om met een Nederlandse collega in de klas te zitten.
------------------------------------------------------------------

Ah, je weet wat ik bedoel he.

Een beetje erna zie je dat ik het dan weer WEL goed heb geschreven dus ja.. maar het is geen SPELFOUT, en daar ging het ook om!

Laatst gewijzigd op 15-08-2004 om 02:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2004, 02:22
Verwijderd
goed, maar we zijn weer OFFTOPIC aan het geraken, back to the basics...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 09:48
HereIAm
HereIAm is offline
Ik koop helemaal geen boeken. Als ik tijdens een module/vak tot de ontdekking kom dat ik een boek echt nodig heb, leen ik het bij de bibliotheek (een provinciale bibliotheek hier om de hoek waar ze veel van mijn schoolboeken hebben ), en als ik het boek interessant vind, koop ik het. Vorig jaar kochten veel van mijn klasgenoten een boekenpakket van 900 euro, en ongeveer driekwart van de boeken zit nu nog in plastic. Pabo trouwens
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 10:06
Zonnebloempje
Zonnebloempje is offline
@ geilespookje: relaxed, 't was maar een grapje, je hoeft je niet helemaal te verdedigen hoor haha
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 11:23
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 15-08-2004 @ 02:37 :

Verder betreur ik het dat jullie als studenten, financieel althans, zo slecht af zijn met het Nederlandse onderwijs.
Shit happens..

Ik bestel mijn boeken bij Kooyker*). Meestal zitten ze dan de eerste dag ergens in een lokaal waar je je boeken op kunt halen en meteen kunt betalen. Andere boeken die ik nodig heb haal ik op de TU, ook bij Kooyker*) . En dan komen er nog bergen dictaten bij en die haal ik gewoon op school.
Oud 15-08-2004, 12:15
cyntha
cyntha is offline
Ik heb vorig jaar mijn boeken besteld via de studievereniging. Was net zo handig.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 22:03
Verwijderd
Citaat:
~Mups~ schreef op 15-08-2004 @ 11:06 :
@ geilespookje: relaxed, 't was maar een grapje, je hoeft je niet helemaal te verdedigen hoor haha
sorry
kmoet meer chille kweet et
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 14:54
freakje
freakje is offline
Ik koop ook gewoon mijn boeken bij de uitgeverij van de universiteit, handig en gelukkig in België niet voor zoveel geld als in Nederland. Daarnaast ook waarschijnlijk aantal bij de studentenvereniging omdat die aan verlaagd tarief verkoopt.
Oud 17-08-2004, 14:33
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 14-08-2004 @ 18:35 :
eh, ik heb (nog) geen idee
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 21:23
miss Elise
miss Elise is offline
ik kan ze niet meer via mijn studievereniging bestellen wist ik veel dat dat al voor afgelopen maandag moest zijn ingeleverd. ga morgen maar s n gewone boekhandel proberen. zouden die juridische boeken hebben? ga rechten doen namelijk
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 08:04
LoeLoe
LoeLoe is offline
Mjah ik heb een vriendin die rechten gaat studeren en die heeft alle boeken via mijn werk besteld (en dus via het centraal boekenhuis). Ik geloof dat ze de meeste wel heeft en anders kunnen ze bij een boekhandel altijd wel een adres of iets achterhalen waar de boeken WEL te verkrijgen zijn.
Oud 19-08-2004, 08:51
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 14-08-2004 @ 22:06 :

de meeste scholen vragen eerder een democratische huurprijs, bij andere loopt die huurprijs dan weer aardig op en nog bij andere scholen dien je je spullen zelf te kopen.

ik betaal bijvoorbeeld alles bij elkaar voor 1 jaar middelbare studies 80,00 euro, dat zijn alle handboeken en kopies. (excl. werkboeken - nooit meer dan + 30-40 euro ofzo)..

ah ja, verschillen in onderwijs zijn nu eenmaal groot tussen BEL-NED...
bullsh*t, in het middelbaar moet je de boeken huren ja, maar eens hoge school of universiteit moet je ze kopen hoor.
Oud 19-08-2004, 10:54
NN
NN is offline
Ik bestel de boeken via onze faculteitsvereniging.
Oud 19-08-2004, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 19-08-2004 @ 09:51 :
bullsh*t, in het middelbaar moet je de boeken huren ja, maar eens hoge school of universiteit moet je ze kopen hoor.
nono
er bestaan sociale voorzieningen voor de studenten... huren is ook mogelijk!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 20:43
miro
miro is offline
ik heb nog niks besteld. Toevallig kan ik via eiemand van dit forum aan een aantal boeken komen. De rest koop ik, met korting van de studievereniging.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 22:12
swie
swie is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 19-08-2004 @ 21:36 :
nono
Ik denk het ni (toch ni in mijn geval).
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 22:20
Verwijderd
Citaat:
swie schreef op 19-08-2004 @ 23:12 :
Ik denk het ni (toch ni in mijn geval).
voorbeeld van een universiteit die studenten (al dan niet financieel zwakkeren) goedkoop of zelfs soms gratis aan curcusmateriaal e.d. helpt is de V.U.B..... maar je hebt wel gelijk dat dat niet in elke unief of hogeschool zo zal zijn, de student zal wel met een bepaalde kost moeten rekening houden, al geloof ik niet dat die zo hoog is als hier in NL., maar ze is er.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 22:30
swie
swie is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 19-08-2004 @ 23:20 :
voorbeeld van een universiteit die studenten (al dan niet financieel zwakkeren) goedkoop of zelfs soms gratis aan curcusmateriaal e.d. helpt is de V.U.B..... maar je hebt wel gelijk dat dat niet in elke unief of hogeschool zo zal zijn, de student zal wel met een bepaalde kost moeten rekening houden, al geloof ik niet dat die zo hoog is als hier in NL., maar ze is er.
Toch wel een redelijke kost heb circa 20 boeken (nodig).
Moet zelf voor 1 boek zorgen maar de rest zal waarschijnlijk door de school aangekocht worden in grote hoeveelheden dat drukt de prijs zeker
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 22:31
Verwijderd
Citaat:
swie schreef op 19-08-2004 @ 23:30 :
Toch wel een redelijke kost heb circa 20 boeken (nodig).
Moet zelf voor 1 boek zorgen maar de rest zal waarschijnlijk door de school aangekocht worden in grote hoeveelheden dat drukt de prijs zeker
hopelijk!!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 23:28
levi's
levi's is offline
Ik heb vandaag al naar boeken gezocht in 2e hands winkels en heb al 50 euro bespaard!
Oud 19-08-2004, 23:48
Briseïs
Briseïs is offline
Haha, kreeg vandaag een boekenlijst, zegt mn moeder 'ach dat valt nog best mee, 236 euro!' Ja mam, dat is dus alleen het eerste trimester...
Oud 19-08-2004, 23:59
Roxy
Roxy is offline
Mijn vader werkt toevallig bij een uitgever en hoewel dat een kranten iets is kan hij via z'n werk boeken tegen een lagere prijs ofzo bestellen of gaat het van zn bruto loon af, ik weet niet precies hoe het werkt maar het scheelt flink en ik heb ze dan ook vrij snel.. Klasgenoten die het via de boekwinkel doen waarmee onze school een samenwerkingsiets heeft zijn altijd erg laat met het krijgen van de boeken.. Sommige boeken kunnen niet via het werk van mn vader en die haal ik gewoon bij de lokale boekhandel..
Oud 20-08-2004, 16:57
annetjuh
annetjuh is offline
ik heb ze besteld van van der vegt *)
kreeg je zo'n lijst en die kon je geheel naar hen heen sturen eer gister gedaan. Vandaag besvestiging dat ze het pakket hebben samengesteld en dat de TPG (niet ptt my roots) hem zo snel mogelijk op komt halen niet slecht toch.
Oud 20-08-2004, 19:28
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 19-08-2004 @ 21:36 :
nono
hoe onhip .

Het is toch veel handiger om ze te kopen en ze bij te houden, je kan die altijd wel nodig hebben in tegenstelling tot middelbaar boeken.

Ik ga mijn kopen bij de Standaard Boekhandel, als Khlim studenten krijgen we 20% korting, buiten een geschiedkundige atlas die moet ik apart bestellen...Nu nog de boekenlijst krijgen .
Oud 20-08-2004, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 20-08-2004 @ 20:28 :
hoe onhip .

Het is toch veel handiger om ze te kopen en ze bij te houden, je kan die altijd wel nodig hebben in tegenstelling tot middelbaar boeken.

Ik ga mijn kopen bij de Standaard Boekhandel, als Khlim studenten krijgen we 20% korting, buiten een geschiedkundige atlas die moet ik apart bestellen...Nu nog de boekenlijst krijgen .
Ja maar, studenten staan voor de vrije keuze he!
En niet ALLE leerboeken zullen nog goed van pas komen later, dan moet je daar al een apparte kast voor reserveren... neenee, sommige mensen hebben nu eenmaal het geld niet voor al dat dure materiaal en dan is het goed dat deze voorzieningen bestaan, zo heeft iedereen toch 'gelijke kansen', of je nu rijk of arm bent, je kan gaan studeren! Ik weet bijvoorbeeld ook dat er universiteiten & hogescholen zijn die renteloos lenen of aan een vriendenprijsje studentenkamers beschikbaar houden. Geef mij maar 'ons' systeem, het Belgische systeem.

En moest je nu later toch nog enkele boeken nodig hebben, kan je ze altijd achteraf kopen. Bovendien worden worden de curcussen aangekocht, niet uitgeleend, de handboeken daarentegen...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 21:17
swie
swie is offline
Citaat:
Apomes schreef op 20-08-2004 @ 20:28 :
hoe onhip .

Krijgen jullie die(boekenlijst) niet bij inschrijving in de khlim.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten