Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2004, 14:00
forumfreakie
forumfreakie is offline
Wij hebben op dit moment ADSL maar ook nog ISDN. Volgens mij is dit redelijk overbodig en betaal je hier alleen maar voor maar mijn vader is bang dat als hij ISDN opzegt ons internet het dan ook niet meer gaat doen.

Dit was namelijk een keer gebeurd bij vrienden van ons. Weten jullie hoe dit zit en of we ISDN gewoon kunnen opzeggen?
Oud 27-08-2004, 14:03
Verwijderd
ADSL ISDN is net iets anders dan ADSL Analoog, dit kunnen ze als het goed is wel voor je omzetten..

Of het overbodig is ligt aan de situatie, je hebt nl 2 lijnen en 4 telefoonnummers.
Wij hebben ook ADSL en ISDN en gebruiken het bijden..
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 14:08
Harrie
Harrie is offline
Je moet dan ook een nieuwe modem aanschaffen waarschijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 14:09
M@rco
M@rco is offline
Ik denk niet dat je dat zomaar kunt wijzigen. Bij Demon iig niet:
Citaat:
# Kan ik overstappen van ISDN naar analoog tijdens of na afronding van het orderproces?

Nee. Nadat uw order in behandeling is genomen kunt u niet meer overstappen van een ISDN- naar een analoog abonnement of andersom zonder dat de DSL-verbinding onbruikbaar wordt. Indien u uw abonnementsvorm wilt wijzigen dient deze wijziging volledig door KPN afgerond te zijn voordat u Demon DSL bestelt.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 14:27
Koen
Koen is offline
Als je die extra lijnen van ISDN niet gebruikt is ISDN idd nutteloos. In dat geval zou je 't op kunnen zeggen, maar dan moet je dus bij veel providers wel rekeken op het inwisselen van je modem én dus een lange tijd geen internet.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 14:30
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Teruggaan naar een analoge lijn van ISDN? Hmm, dat zal op zich ook wel even in beslag nemen.

Geef iedereen in huis een eigen telefoon, dan betaalt iedereen wat hij/zij belt.

En je telefoonlijn opzeggen als je ADSL hebt kan op zich wel, maar dan moet je 10 euro meer betalen per twee maanden ofzo.. Het is in ieder geval totaal niet lonend.
Oud 27-08-2004, 15:19
Verwijderd
ISDN is niet alleen maar een internetstandaard, het is gewoon een aanduiding voor telefooncentrales met twee, vier of meer apparaten (duo- of quatrovoxes) eraan om zelf handig een redelijk professionele thuiscentrale te kunnen beheren, met bijv. meerdere telefoons, een digitale fax en een internetlijn.

En inderdaad, je kunt niet zomaar overstappen van ISDN-telefonie naar gewone analogie telefonie als je al een ADSL-lijn daaroverheen hebt. Alle spulletjes die bij dat ADSL-abonnement horen zijn afgestemd op ISDN. Bovendien moet je dan überhaupt aan het slopen in je huis, omdat alle telefonie in het hele huis op ISDN is afgestemd.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 15:44
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 27-08-2004 @ 16:19 :
ISDN is niet alleen maar een internetstandaard, het is gewoon een aanduiding voor telefooncentrales met twee, vier of meer apparaten (duo- of quatrovoxes) eraan om zelf handig een redelijk professionele thuiscentrale te kunnen beheren, met bijv. meerdere telefoons, een digitale fax en een internetlijn.
ISDN heeft niks met internet te maken, het is gewoon een digitale telefoonlijn.

Met een analoge huislijn kun je ook een huiscentrale hebben en daarop telefoons en faxxen beheren.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 17:01
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 27-08-2004 @ 16:44 :
ISDN heeft niks met internet te maken, het is gewoon een digitale telefoonlijn.

Met een analoge huislijn kun je ook een huiscentrale hebben en daarop telefoons en faxxen beheren.
Dat zeg ik toch ook? Ik zeg letterlijk dat ISDN niet alleen maar een internetstandaard is, maar dat wel mede omvat. Je kunt niet zeggen dat ISDN niets met internet te maken heeft. Als dat zo zou zijn, als beide protocols los van elkaar stonden, dan hoefde je ook geen speciaal ISDN-modem te kopen en zouden providers geen ISDN-abonnementen aanbieden. Het is wel degelijk met elkaar verweven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten