Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2004, 10:51
sopinha
sopinha is offline
als je 16 bent he en je moeder ziet dat je met een jongen aan het zoenen bent waarmee je toch wel al een tijdje mee omgaat, dan kan ze je toch niet verbieden om 's avonds naar hem toe te gaan? ze denkt echt dat ik een of andere slet bent die met iedereen loopt te zoenen. ik bedoel als je iemand leuk vind dan is het toch normaal dat je savonds naar diegene toe gaat om film te kijken of gewoon dingen doen . nu heeft ze dat dan verboden en als ik film wil kijken dan moet het maar bij mij thuis in de woonkamer. lekker gezellig denk ik dan. ik mag toch wel zelf bepalen met wie ik zoen of niet soms? dus wat moet ik nou doen en wie heeft er nou eigenlijk gelijk?
kus

Laatst gewijzigd op 19-08-2004 om 11:01.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2004, 10:54
Verwijderd
waarom zou iemand gelijk moeten hebben, je moeder wil je waarschijnlijk beschermen. Maak haar duidelijk dat je echt niet in 7 sloten tegelijk loopt
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 10:55
Verwijderd
moeders zijn moeilijk te overtuigen wat dat betreft..
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 10:56
G.T.C.
G.T.C. is offline
Als je je in je moeder verplaatst dan kan je haar misschien ook wel begrijpen. Zij ziet een jong meisje die gekke dingen met haar vriendje gaat doen. Daar moet ze nog even aan wennen.

En het ligt er ook maar aan hoe volwassen jij je kan gedragen. Omdat andere meisjes van 14 al bij hun vriendje mogen slapen is nog geen reden waarom jij dat ook zou mogen...
Oud 19-08-2004, 11:00
sopinha
sopinha is offline
nou zij ziet me duidelijk als iemand van 10. ik mag ook nog geen kleedgeld omdat ze denkt dat ik er niet mee om kan gaan. maar ze probeert het ook niet eens. het moet altijd gaan hoe zij dat wil en mijn mening boeit dr echt geen ene fck. maar gewoon een zoen is toch niks?? daar tript zij gelijk om
Oud 19-08-2004, 11:09
Verwijderd
I smell Pu.. berrrr
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 11:13
sopinha
sopinha is offline
whaha nou ja zeg. ok ok misschiien een beetje maar straks begint school weer en dan de enigste x dat ik hem kan zien is savonds en dan mag ik dus niet weg. gaat leuk worden
Oud 19-08-2004, 11:17
Verwijderd
Citaat:
sopinha schreef op 19-08-2004 @ 12:13 :
whaha nou ja zeg. ok ok misschiien een beetje maar straks begint school weer en dan de enigste x dat ik hem kan zien is savonds en dan mag ik dus niet weg. gaat leuk worden
Kind, leer 'r mee leven; ouders zijn de grootste bitches.
Als je slim bent volg je een tijdje gedwee. Maak geen ruzie, houdt je netjes aan de regels. Meeste ouders zijn na een tijdje wel bereid water bij de wijn te doen. Moet je wel even geduld hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 11:19
sopinha
sopinha is offline
hm .ok ok ik probeer. maar wat is volgens jou een tijdje?
Oud 19-08-2004, 11:27
leucomelas
leucomelas is offline
Citaat:
Schwarzkopf schreef op 19-08-2004 @ 12:17 :
Kind, leer 'r mee leven; ouders zijn de grootste bitches.
Als je slim bent volg je een tijdje gedwee. Maak geen ruzie, houdt je netjes aan de regels. Meeste ouders zijn na een tijdje wel bereid water bij de wijn te doen. Moet je wel even geduld hebben.
helemaal waar... zorg ervoor dat je moeder inziet dat ze je wel kan vertrouwen... dit door netjes naar haar te luisteren, niet meteen boos worden als ze je iets verbied en gewoon op een rustige manier vragen waarom. op een gegeven moment heeft je moeder dan zoiets van"goh, wat een verstandig kind, misschien moet ik haar een kans geven"... en dit werkt toch wel gegarandeerd... heeft bij mij ook goed gedaan

maar probeer ook de kant van je moeder te zien. je bent haar dochter, natuurlijk wil ze je beschermen. dat jij met jongens omgaat moet ze ook aan wennen... moeders denken zich altijd de vreselijkste situatie in...
Oud 19-08-2004, 11:29
Verwijderd
Citaat:
sopinha schreef op 19-08-2004 @ 12:19 :
hm .ok ok ik probeer. maar wat is volgens jou een tijdje?
Ligt aan de ouders en aan jou. Als je een geschiedenis hebt van ongehoorzaam zijn en nooit je afspraken nakomen dan kan het wel even duren. Maar zelfs de makkelijkste ouders hebben wel een week of 4 nodig om overtuigd te raken. Ik zou in ieder geval dat avondje filmkijken bij jou thuis gewoon een keer doen.
Het is even door de zure appel heen bijten, maar als je ouders je vertrouwen dan zit je ook wel goed
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 11:34
sopinha
sopinha is offline
nouja.. erg ongehoorzaam ben ik niet. meestal op tijd thuis niet roken geen drugs .vwo redelijk goede cijfers. ben best wel brutaal maar ach dat is de opvliegende kant van de portugezen. daarom bots ik zo met me moeder omdat we niet kunnen praten alleen maar schreeuwen.. ok khoud me wel in .. alleen ik denk persoonlijk dat het over 4 weken hem amper zien wel een beetje over is.. terwijl het net flex was. en ik kan 10 x vragen aan me ma waarom en ze zegt 10x daarom. ze geeft nooit echt een reden.

Laatst gewijzigd op 19-08-2004 om 11:55.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 14:46
evanescence
evanescence is offline
geduld meisje, je bent nog jong over 18 jaartjes is het al weer heel anders denk ik....je moeder moet waarschijnlijk nog heel erg wennen dat haar kleine meisje, niet zo klein meer is....
maar ik snap dat het vervelend voor je is...
Oud 19-08-2004, 14:47
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
evanescene schreef op 19-08-2004 @ 15:46 :
geduld meisje, je bent nog jong over 18 jaartjes is het al weer heel anders denk ik....je moeder moet waarschijnlijk nog heel erg wennen dat haar kleine meisje, niet zo klein meer is....
maar ik snap dat het vervelend voor je is...
sorry die 8 moet weg...ow ow ow waar ben ik mee bezig
ik bedoelde over een jaartje.... doos dat ik ben
Oud 19-08-2004, 14:48
Verwijderd
Jouw moeder kan jou (helaas voor jou) verbieden wat ze wil.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 14:53
MissesLena
MissesLena is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-08-2004 @ 15:48 :
verbieden is één ding... tegenhouden is een ander...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 15:18
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 19-08-2004 @ 15:48 :
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 15:39
Maurice
Maurice is offline
wie gaat dan ook zoenen met d'r moeder erbij.

Oud 19-08-2004, 16:49
Verwijderd
Citaat:
MissesLena schreef op 19-08-2004 @ 15:53 :
verbieden is één ding... tegenhouden is een ander...
Uiteraard, maar als je moeder je iets verboden heeft moet je ook niet verwachten dat je geen straf krijgt als je dat verbod negeert. Dit meisje is nog maar zestien, dat dient zich nog gewoon naar de aanwijzingen van haar moeder te richten.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 17:17
Verwijderd
Citaat:
sopinha schreef op 19-08-2004 @ 12:13 :
Waarom kan het alleen 's avonds dan? En in het weekend kan het toch ook wel lijkt me?
Ze denkt natuurlijk dat je schoolcijfers eronder gaan lijden, misschien weet ze amper wat van die jongen.. neem hem mee naar huis, zodat ze hem leert kennen.. je moeder zegt toch al dat je hem mag zien bij jou thuis? Dat is al mooi.. je mag hem in feite iedere dag zien! (dat maak ik hieruit op) Na een tijdje mag je vastwel meer, als je een beetje doet wat je moeder zegt. Probeer braaf te zijn, ookal vind je het allemaal maar onzin.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 19:20
sopinha
sopinha is offline
Citaat:
Maurice schreef op 19-08-2004 @ 16:39 :
wie gaat dan ook zoenen met d'r moeder erbij.

twas niet met me moeder erbij.. twas buiten. soort van afscheidszoen.. dat zij me nou sneaky gaat begluren. helemaal geen privacy tegenwoordig.
Oud 19-08-2004, 19:23
sopinha
sopinha is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 19-08-2004 @ 18:17 :
Waarom kan het alleen 's avonds dan? En in het weekend kan het toch ook wel lijkt me?
Ze denkt natuurlijk dat je schoolcijfers eronder gaan lijden, misschien weet ze amper wat van die jongen.. neem hem mee naar huis, zodat ze hem leert kennen.. je moeder zegt toch al dat je hem mag zien bij jou thuis? Dat is al mooi.. je mag hem in feite iedere dag zien! (dat maak ik hieruit op) Na een tijdje mag je vastwel meer, als je een beetje doet wat je moeder zegt. Probeer braaf te zijn, ookal vind je het allemaal maar onzin.
ja ik snap het maar tis nu toch vakantie en nog mag het niet.. weekend toch wel andere dingen te doen. en savonds is alles toch wel sexier.. maar goed.. ben jong en naief volgens sommigen hier lijkt het. trouwens bij mij thuis is niet leuk.. geen privacy. kunnen dus niks doen.
Oud 19-08-2004, 19:25
sopinha
sopinha is offline
maar goed.. vandaag wel braaf geweest en kga zo naar een vriendin toe. dus kwartiertje langs hem kan geen kwijt. kmoet toch wat.. en hij heeft iets van mij dat ik toch moet ophalen dus. komt wel goed
Oud 19-08-2004, 20:07
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Citaat:
-nurvana- schreef op 19-08-2004 @ 11:55 :
moeders zijn moeilijk te overtuigen wat dat betreft..
Ik stel voor dat je dat aanpast naar:

moeders zijn niet te overtuigen wat dat betreft..
Oud 19-08-2004, 21:26
woezel
woezel is offline
pubers
Oud 19-08-2004, 21:41
sientjuh
sientjuh is offline
Ga dan toch gewoon die film in de woonkamer kijken, zo erg is dat toch niet? En je zal zien dat als je moeder die jongen wat beter kent, je ook naar hem toe mag s avonds
Oud 20-08-2004, 15:44
Sjezzie
Sjezzie is offline
Gewoon wél doen, deed ik ook.
Oud 20-08-2004, 17:21
sopinha
sopinha is offline
Citaat:
Sjezzie schreef op 20-08-2004 @ 16:44 :
Gewoon wél doen, deed ik ook.
haha heb ik ook gedaan was bijnaaaa gesnapt.. was net op tijd weg vanaaf ga ik toch uit. dus mayb zie ik em dan toch weer
Oud 20-08-2004, 17:29
annetjuh
annetjuh is offline
ik zoen nooit in het bij zijn van mijn ouders. Daar voel ik me gewoon niet prettig bij.
Maar waarom zou ze er een punt van maken?
Oud 20-08-2004, 17:58
droomkoningin
droomkoningin is offline
Tja.. kleine meisjes worden groot
Oud 20-08-2004, 20:23
sopinha
sopinha is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 20-08-2004 @ 18:29 :
ik zoen nooit in het bij zijn van mijn ouders. Daar voel ik me gewoon niet prettig bij.
Maar waarom zou ze er een punt van maken?
nee ik noooit omdat me ma het gewoon weg niet weet.
ze maakt er een punt van omdat ze nog steeds die ouderwetse portugese mentaliteit heeft en vind dat je je gewoon netjes moet gedragen
Oud 20-08-2004, 21:57
Nyai
Nyai is offline
Citaat:
sopinha schreef op 19-08-2004 @ 12:00 :
maar gewoon een zoen is toch niks?? daar tript zij gelijk om
een zoen is niks? Ben ik het niet mee eens. Ik beschouw een zoen als erg intiem. Maar dat kan per persoon verschillen natuurlijk, is niet als aanval bedoeld hoor

edit: al ligt het er ook weer aan wat voor zoen en met welke intentie hij gegeven word. kusje op de wang, kusje op de mond, tongzoen etc

Laatst gewijzigd op 20-08-2004 om 22:11.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 22:08
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-08-2004 @ 17:49 :
Uiteraard, maar als je moeder je iets verboden heeft moet je ook niet verwachten dat je geen straf krijgt als je dat verbod negeert. Dit meisje is nog maar zestien, dat dient zich nog gewoon naar de aanwijzingen van haar moeder te richten.
Ik hoop dat je dit niet serieus meent. Als je moeder zegt dat je zelfmoord moet plegen dan doe je dat toch niet? Ik ga echt niet dingen laten omdat zij er toevallig een ander idee over heeft Er bestaat een leeftijd waarop je in gaat zien dat je misschien wel zelf dingen kan gaan leren zonder dat iemand je de weg wijst. Die leeftijd bestaat meestal in de pubertijd en ik vind dat het je plicht is als puber dingen voor jezelf te gaan beslissen Het is een beetje moeilijk volwassen worden anders.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 23:42
Verwijderd
Valt moeilijk over mee te praten voor mij... Ik ben 20 jaar en tot nu toe heeft mijn moeder altijd gelijk gehad over mijn relaties. Als zij een beeld had van een jongen, bleek het uiteindelijk altijd waar te zijn....
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 00:13
Verwijderd
Citaat:
Lotte schreef op 20-08-2004 @ 23:08 :
Ik hoop dat je dit niet serieus meent. Als je moeder zegt dat je zelfmoord moet plegen dan doe je dat toch niet? Ik ga echt niet dingen laten omdat zij er toevallig een ander idee over heeft Er bestaat een leeftijd waarop je in gaat zien dat je misschien wel zelf dingen kan gaan leren zonder dat iemand je de weg wijst. Die leeftijd bestaat meestal in de pubertijd en ik vind dat het je plicht is als puber dingen voor jezelf te gaan beslissen Het is een beetje moeilijk volwassen worden anders.

heb jij ouders die willen dat je zelfmoord pleegt dan?

en juist in de pubertijd heb je iemand nodig die je de weg wijst, en daarbij zijn je ouders verantwoordelijk voor je en moet je ernaar luisteren, dat is nu eenmaal zo.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 09:58
Verwijderd
Uhm..

Dat is dus presies de reden waarom ik niet wil dat mijn ouders een idee hebben met wie ik een relatie heb.

Leuke is.. Het zijn wel je ouders.. Zij betalen: je eten, je dak boven je hoofd en je zakgeld. Met andere woorden: dit kunnen ze van je af nemen, dat geeft hun macht.

Hun gouden regels:

1) wij hebben altijd gelijk
2) indien wij niet gelijk hebben, treedt automatisch regel 1 in werking

Dus...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 13:01
Nyai
Nyai is offline
Citaat:
Lilith schreef op 21-08-2004 @ 10:58 :
Uhm..

Dat is dus presies de reden waarom ik niet wil dat mijn ouders een idee hebben met wie ik een relatie heb.

Leuke is.. Het zijn wel je ouders.. Zij betalen: je eten, je dak boven je hoofd en je zakgeld. Met andere woorden: dit kunnen ze van je af nemen, dat geeft hun macht.

Hun gouden regels:

Dus...
grappig. ik betaal alles zelf, heb ik dan macht over mn moeder?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 13:15
Verwijderd
Je moeder bedoelt het goed. Waarschijnlijk heeft ze zelf negatieve ervaringen in het verleden (dat is meestal het geval bij dit soort verboden) en wil ze je daarom in bescherming nemen. Je bent 16, en aan je posts gezien gedraag je je zeker niet ouder dan dat dus is het niet meer dan normaal dat je moeder bepaalt wat wel en niet mag.

Of het ook pedagogisch verantwoord is, is natuurlijk een tweede. Maar dat terzijde.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 13:19
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-08-2004 @ 14:15 :
Je moeder bedoelt het goed. Waarschijnlijk heeft ze zelf negatieve ervaringen in het verleden (dat is meestal het geval bij dit soort verboden) en wil ze je daarom in bescherming nemen. Je bent 16, en aan je posts gezien gedraag je je zeker niet ouder dan dat dus is het niet meer dan normaal dat je moeder bepaalt wat wel en niet mag.

Of het ook pedagogisch verantwoord is, is natuurlijk een tweede. Maar dat terzijde.
WTF? Een serieuze reply waar iemand iets aan heeft???
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Ereshkigal schreef op 21-08-2004 @ 14:19 :
WTF? Een serieuze reply waar iemand iets aan heeft???
Oh, dat betwijfel ik. Maar het zou natuurlijk kunnen. Persoonlijk denk ik van niet gezien het postgedrag van de TS.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 13:58
Verwijderd
Je moet eerst vertrouwen opbouwen voor je iets mag. Gaat wat tijd overheen, maar het is zeer effectief.

Of probeer je moeder duidelijk te maken dat het heel onschuldig is enzo. dat lijkt me wel moeilijker dan vertrouwen opbouwen.

Jammer dat jij niet zo'n moeder hebt die het juist geweldig vindt als haar dochter met een jongen thuis komt. Op je 16e is het namelijk best gezond een vriendje te hebben.

Aan jouw manier van typen kan ik wel zien dat jij niet echt een volwassen 16-jarige bent. Misschien dat jij dat niet ziet en je moeder wel?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 17:43
sopinha
sopinha is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 21-08-2004 @ 14:58 :
Aan jouw manier van typen kan ik wel zien dat jij niet echt een volwassen 16-jarige bent. Misschien dat jij dat niet ziet en je moeder wel?
naah ik voel me zowaar beledigd. het is alleen dat ik een beetje zwaar gefrustreerd ben en dit gewoon soort van gebruik om op te luchten. dat jullie uit een paar post al kunnen opmaken of ik nou wel volwassen of niet volwassen gedraag. maar goed never mind. tboeit me allemaal niet meer zo. mn ouders hebben idd dezelfde regels als lilith dus kdoe gewoon waar ik zin in heb en als ik dan onvolwassen ben.. i don't care
xxxx
Oud 21-08-2004, 18:45
saartjeh
saartjeh is offline
ga gewoon heel uitgebreid op een middag speeksel uitwisselen met die vriend van je waar je moeder bij zit en dan tegen de tijd dat hij je bh losmaakt is je moeder em wel gepeerd hoor
jah indd, das wat een typische puper zou doen toch
neej maar serieus, gewoon s'avonds zeggen dat je naar een gewone vriend/vriendin gaat werkt altijd, of anders gá je gewoon. moet niet altijd zeggen joh, en dan zal ze vast wel gerust zijn als ze hoort dat je bij iemand van school een paar straten verderop (een meisje welteverstaan) tv kijken was. ag joh, nie zo moeilijk over doen, groeit ze wel over heen, je moeder dan he.
Oud 21-08-2004, 19:13
Verwijderd
Citaat:
sopinha schreef op 21-08-2004 @ 18:43 :
naah ik voel me zowaar beledigd. het is alleen dat ik een beetje zwaar gefrustreerd ben en dit gewoon soort van gebruik om op te luchten. dat jullie uit een paar post al kunnen opmaken of ik nou wel volwassen of niet volwassen gedraag. maar goed never mind. tboeit me allemaal niet meer zo. mn ouders hebben idd dezelfde regels als lilith dus kdoe gewoon waar ik zin in heb en als ik dan onvolwassen ben.. i don't care
xxxx
Als je al met een instelling loopt als 'ik doe gewoon waar ik zin in heb' lijkt het me logisch dat je moeder je tegen jezelf wil beschermen. Ze wil je niet gekwetst zien.

Gedraag je thuis nu een tijdje voorbeeldig (laten we zeggen; 2 weken) en ga daarna eens met je moeder praten - wanneer ze goed gehumeurd is. Zeg dat je die jongen nu al een tijdje ziet en dat het best serieus is, en dat het dus niet iets van vandaag is en morgen weer een ander. Leg uit dat jij je eigen grenzen goed kan bepalen, dat je weet hoe ver jij wil gaan. Als ze wat aarzelt, kan je dingen voorstellen; ik beloof dat ik je bel wanneer ik bij hem thuis bel, ik beloof dat ik om elf uur thuis ben, ik beloof dat ik niet alleen naar huis ga fietsen in het donker... etc.
Dat soort dingen werken meestal wel.

Als het niet werkt, ga je nog een tijdje voorbeeldig door en probeer je het weel opnieuw. Wanneer ze ziet dat jij al zo lang met die jongen omgaat en dat je je volwassen gedraagd, zal ze wat meegaander zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Lilith schreef op 21-08-2004 @ 10:58 :

Hun gouden regels:

Dus...
Leuk bedacht, maar gelukkig bestaan er ook nog ouders die na kunnen denken. En mogelijk geven ze niet toe dat ze fout zitten, maar je merkt het resultaat wel. Ouders hebben het beste met je voor, wanneer ze inzien dat jij met iemand samen wil zijn en dat dat goed is, zullen ze het echt wel toestaan. Wanneer het niet goed is (de persoon is evil ofzo) dan is het meer dan logisch dat ze er een stokje voor steken.
Op je 16de is dat hun goed recht.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 20:38
sopinha
sopinha is offline
Citaat:
saartjeh schreef op 21-08-2004 @ 19:45 :
ga gewoon heel uitgebreid op een middag speeksel uitwisselen met die vriend van je waar je moeder bij zit en dan tegen de tijd dat hij je bh losmaakt is je moeder em wel gepeerd hoor
jah indd, das wat een typische puper zou doen toch
neej maar serieus, gewoon s'avonds zeggen dat je naar een gewone vriend/vriendin gaat werkt altijd, of anders gá je gewoon. moet niet altijd zeggen joh, en dan zal ze vast wel gerust zijn als ze hoort dat je bij iemand van school een paar straten verderop (een meisje welteverstaan) tv kijken was. ag joh, nie zo moeilijk over doen, groeit ze wel over heen, je moeder dan he.
HAHA hartelijk bedankt niet sarcastisch ofzo.
Oud 25-08-2004, 12:38
Big M
Big M is offline
Citaat:
sopinha schreef op 19-08-2004 @ 12:34 :
ben best wel brutaal maar ach dat is de opvliegende kant van de portugezen.
Die vriendin van mij, die is dus ook 75% portugees en haar ouders zijn ook enigszins lastig...

maareh, ff ontopic, vraag je moeder eens hoe zij zich zou voelen in jouw situatie, en zeg er bij dat je het wel waardeert dat ze je probeert te beschermen, maar dat het niet zo overdreven hoeft
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten