Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2004, 12:46
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Mn debian server met kernel 2.4.26 gaat vaak onderuit.
Er zit 40 + 80 gb aan harde schijven in en ik zou graag mn muziek en images hierop zetten, al met al heel wat gb's,

Bij hoeveel gb het precies is weet ik niet, maar omstreeks de 20 gb gaat de server onderuit.

De hardwareconfiguratie:

Debian woody met alle updates, stable
Kernel 2.4.26 met highmem tot 64 gb (al gebruik ik er maar 1)
Myson technologies netwerkkaarten (2 stuks)
Asus A7V8X moederbord met via chipset, onboard nic niet in gebruik.

Ik krijg netjes een kernel panic als het zover is, maar als ik dan na de tijd de logs wil bekijken kan ik er nergens wat van weervinden.

Bij gewoon netwerkverkeer, dus bij downloaden van internet is er niks aan de hand, het is puur als ik veel data naar de server wegschrijf.

De hdd's zijn in orde, misschien verkeerde ide drivers ?

De problemen begonnen bij 2.4.25, ik hoopte dat het met 2.4.26 over zou zijn maar dat hielp niet.

2.6.7 wilde bij mij niet netjes compileren, dus hoe het met de 2.6 serie gaat weet ik niet.

Deze server is nu een maandje of 3 oud, en is nieuw gebouwd na een stroomstoring op het lichtnet waarbij de vorige server het loodje heeft gelegd. Wat me wel opviel, na de 1e reboot met de installatie had hij problemen met opstarten van de hdd, toen had ik @random foutmeldingen elke keer op een andere plek.

Toen een tijdje de stroom eraf gelaten en de volgende morgen startte de server probleemloos op, evenals bij andere reboots.

Ik heb niet echt een idee waar ik het moet zoeken. Ik zal zo het geheugen nog ff nameten, maar ik heb meer het idee dat het met de ide controller van doen heeft.

Weet iemand wat ?
Oud 26-08-2004, 13:31
twain4me
twain4me is offline
Ik weet alleen dat de Ich5 chip klote wordt ondersteund door meer dan de helft linux/ bsd distributies...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 14:32
Talon
Talon is offline
hoe weet je dat je hd in orde is?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 14:33
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Ze maken geen ongezonde geluiden, en bij verplaatsing binnen de server zelf van schijf naar schijf zijn er geen problemen.
Reageren

Regels voor berichten