Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2004, 14:09
duifeltje
duifeltje is offline
Ik snap er niks van. Wat is nou het verschil tussen een homepage en een site en hoe maak je dit?
Ik wil een homepage/site om sieraden te verkopen en vanalles hierover te vertellen enzo. Maar hoe maak ik dit?

Ik heb al op internet gezocht hoe het moet maar ik kan er geen wijs uit worden .

Wie kan me alles vertellen?
Oud 19-08-2004, 14:16
Verwijderd
Een website (aka site) is ...en website
En een homepage is de startpagina van die website, ook wel frontpage genoemd.

Zo'n site kun je makkelijker maken in Microsoft Frontpage en Dreamweaver..
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 22:34
freyk
freyk is offline
Zoekt op in Internetwoordenboek.nl
Citaat:
homepage
Thuispagina. Iedere provider heeft een vaste pagina waarop zijn gegevens staan. Deze pagina wordt vaak als startpunt gebruikt. Zo'n pagina kan tekst, plaatjes of bewegende beelden bevatten. Een homepage is vrijwel altijd de hoofdpagina van een organisatie, bedrijf of gebruiker. Een homepage wordt met een computertaal als HTML (Hyper Text Markup Language) of Flash gemaakt. Ook staan er op een homepage vaak links naar andere pagina's op dezelfde website. Vaak hebben gebruikers een eigen homepage. De homepage wordt wel eens de digitale veranda van een persoon of organisatie genoemd. Zie ook HTML, SITE, JAVA en LINK.

Citaat:
Website
Het totaal aan informatie op een domein. Dit kan van alles zijn op internet: een computer, een plek op een computer, een plek in een netwerk, een homepage van iemand of een homepage van bijvoorbeeld een universiteit. Zie ook SITE.
Oud 19-08-2004, 22:36
freyk
freyk is offline
Citaat:
********** schreef op 19-08-2004 @ 15:16 :
Zo'n site kun je makkelijker maken in Microsoft Frontpage en Dreamweaver..
En niet te vergeten, notepad!

Gebruik dit eens, duifeltje
Oud 19-08-2004, 23:08
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
freyk schreef op 19-08-2004 @ 23:36 :
En niet te vergeten, notepad!

Gebruik dit eens, duifeltje
hou er rekening mee dat de TS geen verstand heeft van HTML tags, en alhoewel ik van mening ben dat dit essentieel is voor het bouwen van een beetje site, vind ik het misschien wel zo makkelijk dat de TS met een WYSIWYG editor te werken

@ TS:

een site gebouwd is een ding, maar je zal 'm daarna ook moeten hosten. Zoek via dit forum 'ns op de term 'hosting', en ook dat probleem is opgelost
Oud 20-08-2004, 20:16
duifeltje
duifeltje is offline
pfffffffff, hoe ingewikkeld allemaal . Misschien naïef maar 'k dacht echt dat 't allemaal veel makkelijker was.. . Misschien toch maar eens directe hulp inschakelen.
Oud 20-08-2004, 20:48
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Probeer eens een wysiwyg, (what you see is what you get) bijvoorbeeld Dreamweaver of Frontpage. Dan kan je gewoon simpel html pagina's in elkaar draaien. Je wordt zelf wel beter, en je zoek automatisch naar nieuwe mogelijkheden als je verder komt ermee.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 14:17
Beyoned
Beyoned is offline
wrom begin je niet in word ofzo dan heb je tenminste een idee wat een wysiwyg eeditor is.. klein beginnen..

ik ben overigens begnnen 5 jaar geleden ofzo met web mijn homepage
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 14:26
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Tupacrulezz schreef op 21-08-2004 @ 15:17 :
wrom begin je niet in word ofzo dan heb je tenminste een idee wat een wysiwyg eeditor is.. klein beginnen..

ik ben overigens begnnen 5 jaar geleden ofzo met web mijn homepage
Word is een erg slechte html editor. Dat komt omdat het een heel ander soort opmaaktaal gebruikt, je krijgt dan érg veel onnodige code in je html. Begin gewoon met frontpage, kan je lekker beginnen met simpele frames etc.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 12:58
dietje01
dietje01 is offline
vraagje . Waar kun je free domeinnaam aanvragen ?
heb lycos geprobeert : teveel reclame
en www.dot.tk begrijp ik niet
weten jullie er nog ?
Oud 24-08-2004, 13:00
Verwijderd
Citaat:
dietje01 schreef op 24-08-2004 @ 13:58 :
vraagje . Waar kun je free domeinnaam aanvragen ?
heb lycos geprobeert : teveel reclame
en www.dot.tk begrijp ik niet
weten jullie er nog ?
Wil je een gratis domein, of wil je een plaats om je zooi te uploaden?
dit.tk is de enigste met een gratis domein, en als je dat niet snapt weet ik het ook niet meer :X
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 14:11
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
********** schreef op 24-08-2004 @ 14:00 :
Wil je een gratis domein, of wil je een plaats om je zooi te uploaden?
dit.tk is de enigste met een gratis domein, en als je dat niet snapt weet ik het ook niet meer :X
Ik denk dat ze de URL die je moet opgeven bij dot.tk niet snapt.. maja ze heeft dan ook nog geen Html pagina of een hosting plaatsje ... eerst dat maar regelen lijkt me....

er zijn wel een paar freehosing bedrijven , maar reclame is er dan altijd..... en naast de popup van dot.tk kan het wat onover zichtelijk worden.. ik zou het hosten dus bij je eigen provider doen.... En vervolgens een mooi domeintje aanvragen bij dot.tk
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 14:33
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 20-08-2004 @ 21:16 :
Misschien toch maar eens directe hulp inschakelen.
Als je iemand in de buurt kent die hier ervaring mee heeft, is dat waarschijnlijk de beste optie. Een simpele pagina maken is niet zo moeilijk, maar je moet 'em dan ook nog 'op internet' zien te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 14:38
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Chimera schreef op 24-08-2004 @ 15:33 :
Als je iemand in de buurt kent die hier ervaring mee heeft, is dat waarschijnlijk de beste optie. Een simpele pagina maken is niet zo moeilijk, maar je moet 'em dan ook nog 'op internet' zien te krijgen.
met dat laatste kan ook de helpdesk van je provider je helpen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten