Vandaag weer een ruige dag achter de rug. M’n werk riep me. Tenminste, m’n wekker. Ik moest namelijk netjes vijf voor negen op de werkvloer zijn. Die wekker ging echter al twee uur(tjes) eerder omdat ik zo’n type ben die alles uitstelt tot het laatste moment. Ik moest vroeg op om mijn broodjes te smeren. Gelukkig is er iemand geweest die het woordje ‘snooze’ heeft uitgevonden. Geef die gast een nobelprijs!
Maar goed, weer een dag die ik heb overleefd, maar wederom niet dankzij mijn doorzettingsvermogen. Halverwege de dag was de pijn zo erg dat ik de hele kantine overhoop heb gehaald op zoektocht, resulterende in een doosje Paracetamol.
Paracetamol 500, het bekende doosje, dezelfde die we thuis ook hadden. Het had me gisteren uiteindelijk toch geholpen. Ik weet niet hoelang ik op de bank heb gezeten, maar ik heb niet geslapen. Nee, ik heb gestaard, naar de TV, die stond uit. En voor ik het wist zat ik weer achter de computer. Het werd tijd om mijn voornemen waar te maken: ik ben begonnen aan een verhaal.
Algoed, dat was gister. Vandaag is een ander verhaal. Ik bedoel; een verhaal is leuk, vooral als het zichzelf vertelt. Maar zodra ik het werk zelf moet doen gaat het catastrofaal de mist in. Ben ik al schrijver genoeg om te zeggen: “Ik heb een writer’s-block”? Nee, waarschijnlijk ben ik daar niet genoeg schrijver voor. Misschien moet ik gewoon zeggen: “Ik ben geen schrijver.” Toch zit ik nu al op één hoofdstuk, bovendien heb ik een proloog.
En zij was tevreden, niet? Was het niet voor het eerst sinds tijden dat we weer contact hadden? Msn, weliswaar. Maar in deze tijd van moderne technologie is dat al heel wat als je het hebt over ‘contact’. Ik heb het haar allemaal laten lezen. Ik heb haar mijn fan gemaakt.
Vind je het erg als ik nog even nageniet van die verdovende werking? Ik weet niet hoe het komt, maar die pilletjes schijnen echt te helpen. Niet dat ik geloof dat het door die dingen zelf komt. Dat heb ik nooit gedaan. Misschien komt het door het water. Hoofdpijn is eigenlijk gewoon spierpijn in je voorhoofd. Is het dan niet zo dat je gewoon een tekort aan koelvloeistof hebt? Misschien denk ik teveel. Misschien is het wel het ‘Placebo-effect’.
Zij zei: “Ik vind het echt gaaf!”
Ik zei: “

”
Ik zei: “dankie”
Zij zei: “Dit had ik nooit achter je gezocht.”
Het wonder van Msn, op mijn eigen PC. Eigenlijk was dit gesprek al weer tien dagen terug.
Eigenlijk zit ik al weer tien dagen met een lege bladzijde. Ik mis mijn inspiratie.
Ik krijg er hoofdpijn van…