Geachte medeforummers !!!
Graag wil ik eens jullie mening vragen over een liefdesprobleem(pje),jullie zouden me daar een enorme dienst mee kunnen bewijzen.
Welnu: twee jaar geleden had ik een relatie van 5 maanden met een meisje die ik reeds een paar jaar kende,dus van vriendschap --> liefde . Maar tot mijn grootste spijt is daar dus een einde aangekomen. Mijn liefdesgevoel was toen nog even vurig als bij het begin,maar soit zij wou toen met onze relatie stoppen omdat ze haar nog te jong voelde (15) om haar vrijheid een beetje in te leveren,alhoewel ik haar zeker heel losjes liet. Maar in het algemeen waren er al spanningen rondom ons omdat we echt niet wisten wat we met elkaar moesten aanvangen (wat betreft een tongkus,een knuffel etc),niet omdat we elkaar niet graag zagen of zo,maar die klik om intiemer te gaan was er niet. Ondertussen hebben we de afgelopen 2 jaar terug als heel goeie vrienden doorgebracht,en is dat wederzijds liefdesgevoel nooit weggegaan. Het probleem was dat geen van ons beiden daarover durfde praten en er dus geen bevestiging kwam van dat gevoel ,maar op een warme rustige avond bij haar thuis (onze ouders waren gaan eten,dus ze zijn goeie vrienden van elkaar,en zij had mij bij haar thuis uitgenodigd) verzeilden we in een intiem gesprek,wat eigenlijk bijna nooit gebeurde, en liet ik mijn gevoelens de vrije loop. Ik zei dat ik haar nooit enigszins totaal uit mijn hoofd kon zetten,en dat ik het niet langer meer aankon om mijn liefde voor haar te verzwijgen,ik zei gewoonweg "ik hou van u en ik wil niemand anders dan u". Haar antwoord was positief,maar ze zag het nog niet zitten om een relatie te beginnen,nog steeds om dezelfde reden,ze wou profiteren van haar jeugd door uit te gaan met haar vriendinnen etc...Ik zei daarop dat het niet zo is dat je uw vrijheid kwijt bent wanneer je een relatie begint,maar dat je gewoonweg een paar afspraken kunt maken waardoor we beiden tevreden zijn. ja het baatte niet,MAAR nu komt het: ze zei "als ik dromen heb,dan zie ik jou met mij samen ,en kinderen,met andere woorden als ik iemand in mijn leven wil dan ben jij dat ,en als ik u niet meer kan hebben dan word ik nog liever een non !! maar het is gewoon nog te vroeg. " Mooie woorden zijn dat natuurlijk,maar ik denk dat iedere verliefde mens wel weet hoe moeilijk het is om zijn liefdesgevoel die zijn hoogtepunt bereikt heeft terug weg te steken en het bij wijze van spreken moet uitstellen. Ah ik weet het niet meer,wachten valt zo moeilijk,maar is het de moeite waard om het nog langer vol te houden en mijzelf de nagels te zitten afbijten??????????
bedankt om mijn verhaal te lezen!!!!