Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Bekijk resultaten poll: wat zouden jullie doen...
Je maakt het uit, nadat je bij de avro een zoveelste programma over oorlogssoldaten hebt gezien die hun liefje ook nooit meer terug zien 18 26.47%
je wacht geduldig nog ruim 3 jaar tot je 18 bent! 22 32.35%
je hebt geen flauw idee en maakt maar een poll op scholieren.com 28 41.18%
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2004, 22:49
Big M
Big M is offline
Wat zouden jullie doen als je een vriend(in) had die letterlijk aan de andere kant van het land woonde en van wie je echt veel houdt, maar de relatie loopt langzaam dood omdat je ouders er tegen zijn en je elkaar amper meer ziet...

Andere opties dan in de poll zijn ook welkom!

Laatst gewijzigd op 22-08-2004 om 22:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2004, 22:55
WolterB
WolterB is offline
bepalen jouw ouders in zoverre je leven dat jij niet bij het meisje mag zijn van wie je houdt?

en mss is wat meer achtergrondinformatie wel gewenst, waardoor je ouders dat niet goed vinden en overige situaties waardoor er beter te oordelen valt
Oud 22-08-2004, 23:00
Methuus
Methuus is offline
Citaat:
WolterB schreef op 22-08-2004 @ 23:55 :
bepalen jouw ouders in zoverre je leven dat jij niet bij het meisje mag zijn van wie je houdt?

en mss is wat meer achtergrondinformatie wel gewenst, waardoor je ouders dat niet goed vinden en overige situaties waardoor er beter te oordelen valt
Hij is 14 for crying out loud. Natuurlijk dat ie dan nog naar z'n ouders moet luisteren. En als die vinden dat ie niet 't hele land moet afreizen om z'n tsjickie te gaan bonen, dan is dat zo.

Though luck, but he'll survive.
Oud 22-08-2004, 23:01
Big M
Big M is offline
Nou, mijn ouders maken me het niet onmogelijk, maar ze moeten het me mogelijk maken... vervoer snap je... en aangezien hier in de buurt geen treinstations zijn wordt die mogelijkheid snel minder... hoewel het natuurlijk wel kan hoor, eerst met de tram... maar ik ben niet zo ervaren in het openbaar vervoer... Dat bedoel ik met mogelijk maken, mn vader heeft een auto... Maar het is niet zo dat ze dingen verbieden hoor. Ze denken wel dat ik er nog niet aan toe ben, maar dat is wel zo. (Je hoort me heus niet zeggen dat ik 100% volwassen ben, maar ik weet wat ik wil). Daar komt ook nog bij dat dat meisje lastige ouders heeft, en ik wil mezelf niet voordoen als een bedreiging of zo, maar al met al zakt de moed me wel een beetje in de schoenen... Het zijn alle kleine dingen bij elkaar.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 23:04
Big M
Big M is offline
Citaat:
Methuus schreef op 23-08-2004 @ 00:00 :
Hij is 14 for crying out loud. Natuurlijk dat ie dan nog naar z'n ouders moet luisteren. En als die vinden dat ie niet 't hele land moet afreizen om z'n tsjickie te gaan bonen, dan is dat zo.

Ik dwing mn ouders er niet toe om iets te doen, en ik heb het ook nog niet officieel gemeld zeg maar, maar ze weten het wel. Die poll staat er dan ook niet om mn ouders af te kraken maar om voor mij een goed beeld te geven wat jullie er van vinden. Overigens, ik word over 2 weken 15. Niet dat dat de zaak erg zal veranderen, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 23:05
Methuus
Methuus is offline
Citaat:
Big M schreef op 23-08-2004 @ 00:04 :
Ik dwing mn ouders er niet toe om iets te doen, en ik heb het ook nog niet officieel gemeld zeg maar, maar ze weten het wel. Die poll staat er dan ook niet om mn ouders af te kraken maar om voor mij een goed beeld te geven wat jullie er van vinden. Overigens, ik word over 2 weken 15. Niet dat dat de zaak erg zal veranderen, maar toch.
Nou, dat vind ik er dus van (zie bovenstaande reply).

Sorry als ik wat rough overkom, maar ik heb morgen 'n lekker herexamentje, en overmorgen nog eentje.
Oud 22-08-2004, 23:08
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Methuus schreef op 23-08-2004 @ 00:00 :

ik had idd niet op de leeftijd gelet toen ik antwoordde, maar dat verandert de situatie niet 100%.
Je kan vragen waarom je ouders het niet willen, je betn nog jong, okee, maar is dat dé reden dat het niet mag of speelt er meer.
Kennen je ouders dat meisje wel? Als dat neit zo is, dan vind ik het wel logisch dat ze je er niet naartoe laten gaan.
Hoeveel scheel je kwa leeftijd met haar> is dat het punt waarom het niet mag?
Oud 22-08-2004, 23:13
Big M
Big M is offline
Ik zou het er voor over hebben om mn hele familie mee te nemen, maar het lijkt wel alsof mn ouders er niet naar geinteresseerd zijn, het moet niet geheel van 1 kant komen he...

Het leeftijdsverschil kan het beslist niet zijn, ik word zeer binnenkort 15 en zij in januari. Dat is dus ongeveer 5 maanden verschil.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 23:14
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Big M schreef op 23-08-2004 @ 00:01 :
aangezien hier in de buurt geen treinstations zijn wordt die mogelijkheid snel minder... hoewel het natuurlijk wel kan hoor, eerst met de tram... maar ik ben niet zo ervaren in het openbaar vervoer... Dat bedoel ik met mogelijk maken, mn vader heeft een auto... Ze denken wel dat ik er nog niet aan toe ben, maar dat is wel zo.
Als je echt klaar bent voor een relatie dan zul je toch moeten leren om zelf naar je vriendin toe te gaan. Iedere keer je pappie laten opdraven als je ergens geen ervaring mee hebt is natuurlijk geen oplossing. Ik bedoel, als je vriendin sex wilt laat je toch ook niet eerst je vader er over heen gaan ?
Oud 22-08-2004, 23:15
SexyLady008
SexyLady008 is offline
Citaat:
Big M schreef op 23-08-2004 @ 00:01 :
Nou, mijn ouders maken me het niet onmogelijk, maar ze moeten het me mogelijk maken... vervoer snap je... en aangezien hier in de buurt geen treinstations zijn wordt die mogelijkheid snel minder... hoewel het natuurlijk wel kan hoor, eerst met de tram... maar ik ben niet zo ervaren in het openbaar vervoer... Dat bedoel ik met mogelijk maken, mn vader heeft een auto... Maar het is niet zo dat ze dingen verbieden hoor. Ze denken wel dat ik er nog niet aan toe ben, maar dat is wel zo. (Je hoort me heus niet zeggen dat ik 100% volwassen ben, maar ik weet wat ik wil). Daar komt ook nog bij dat dat meisje lastige ouders heeft, en ik wil mezelf niet voordoen als een bedreiging of zo, maar al met al zakt de moed me wel een beetje in de schoenen... Het zijn alle kleine dingen bij elkaar.
Als zij toch zo super leuk is, dan is dit je kans ervarener te worden in het openbaar vervoer!
Oud 22-08-2004, 23:18
Big M
Big M is offline
Citaat:
DEChengst schreef op 23-08-2004 @ 00:14 :
Als je echt klaar bent voor een relatie dan zul je toch moeten leren om zelf naar je vriendin toe te gaan. Iedere keer je pappie laten opdraven als je ergens geen ervaring mee hebt is natuurlijk geen oplossing. Ik bedoel, als je vriendin sex wilt laat je toch ook niet eerst je vader er over heen gaan ?
daar heb je gelijk in, maar het zijn alle kleine dingen bij elkaar die het onmogelijk maken. Dat ik er zelf moet zien te komen kan ik het ook wel een beetje mee eens zijn, maar heb jij een goed idee dan?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 23:19
Big M
Big M is offline
Citaat:
SexyLady008 schreef op 23-08-2004 @ 00:15 :
Als zij toch zo super leuk is, dan is dit je kans ervarener te worden in het openbaar vervoer!
oke, oke, het zijn zwakke argumentjes, maar nogmaals het zijn alle kleine dingen bij elkaar.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 02:35
Verwijderd
Citaat:
DEChengst schreef op 23-08-2004 @ 00:14 :
Iedere keer je pappie laten opdraven als je ergens geen ervaring mee hebt is natuurlijk geen oplossing. Ik bedoel, als je vriendin sex wilt laat je toch ook niet eerst je vader er over heen gaan ?
Ghe.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 08:32
Elmoo
Elmoo is offline
Das lastig natuurlijk... ik zou een abonnement nemen op de trein of bus (net wat voor vervoer je nodig hebt) en gewoon gaan.
Heb dit namelijk ook megemaakt, je ouders bedoelen het helemaal niet kwaad ofzo maar het is natuurlijk wel vreselijk irritant dat ze het verbieden.
Ik woonde zelf in the middle of nowhere en moest dus eerst nog een pokke eind fietsen naar het station, maar dat had ik er wel voor over
Proberen met ze te praten en misschien hem een keertje uitnodigen bij jou thuis, kennis laten maken met je ouders zodat die een beetje weten met wie je zo graag omgaat

Sterkte in ieder geval!
Oud 23-08-2004, 09:45
Dzjes
Dzjes is offline
Jezelf gewoon vermannen, eens deftig uitzoeken hoe je er moet geraken met het openbaar vervoer. En op de tram/trein/bus/boot/whatever stappen.
Als je je weg kwijtraakt of eender wat, heb je toch nog altijd een mond om het te vragen?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 10:01
Big M
Big M is offline

en @ Elmoo: Dat is dus juist een deel van het probleem, het lijkt wel of het ze niks kan schelen. Het lijkt wel alsof ze denken van: Die jongen heeft ontdekt dat hij op meisjes valt! En verder denken ze er niet over na...'je weet niet waar je aan begint' is bijna het enige dat ik dan te horen krijg. Ik hoop niet dat jullie er een eentonig beeld van hebben gekregen, maar toch... nou ja we zien wel verder na de vakantie weer ff vol ertegenaan op school en ze zijn een stuk positiever gestemd en we zien wel wat er in de toekomst gebeurt...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 10:42
Verwijderd
Mijn ouders zijn niet zo hypocriet, gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 10:52
Big M
Big M is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-08-2004 @ 11:42 :
Mijn ouders zijn niet zo hypocriet, gelukkig.
ze proberen me ook niet bewust er vanaf te houden, maar ze denken dat het niks voor stelt en als ik er dan nog over begin te praten... ....dan moet ik me er vanaf zetten, dat weet ik nu al want 'volgende week ben ik het weer vergeten'
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 10:59
Verwijderd
Nou, dan heb je daar toch lekker dikke schijt aan? Je bent 14, niet 5. Toen ik 14 was had ik een vriendin die aan de andere kant van het land woonde, en mijn ouders hebben er nooit over geklaagd.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 11:07
Verwijderd
Eens serieus met de ouders gaan praten. Als dat niet helpt, zou je het preventief kunnen uitmaken maar je kunt ook gewoon wachten tot 't helemaal doodgebloed is.

Maar ehm, je kunt elkaar toch wel bellen en schrijven? Hoe vaak zie je haar?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 11:11
Balance
Balance is offline
Verwacht je nou dat ze je gaan brengen?
Op je 14e mag je toch echt wel leren hoe je zelf overal komt.
Als je zo zelfstandig wil zijn dat je zelf bepaalt wie je vriendin is, dan mag je ook zo zelfstandig zijn om er te komen.
Oud 23-08-2004, 11:13
Big M
Big M is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-08-2004 @ 11:59 :
Nou, dan heb je daar toch lekker dikke schijt aan? Je bent 14, niet 5. Toen ik 14 was had ik een vriendin die aan de andere kant van het land woonde, en mijn ouders hebben er nooit over geklaagd.
Dat is fcking chill om het zo maar even te zeggen....
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 11:16
Big M
Big M is offline
Citaat:
Sarah schreef op 23-08-2004 @ 12:07 :
Eens serieus met de ouders gaan praten. Als dat niet helpt, zou je het preventief kunnen uitmaken maar je kunt ook gewoon wachten tot 't helemaal doodgebloed is.

Maar ehm, je kunt elkaar toch wel bellen en schrijven? Hoe vaak zie je haar?
Ik zie haar... laten we zeggen... niet vaak... hardstikke weinig zelfs... als 3 keer per jaar weinig is, en dat is dan nog omdat zij in de buurt van Amsterdam moet zijn... dat maakt de afspraakjes zelf er natuurlijk wel leuker op, maar toch... het is niet wat ik wil. Ik weet dat ik geen onmogelijke dingen kan doen... maar dat is het mijn inziens ook niet.
Bellen en msn`en doen we dagelijks, schrijven niet echt, alleen af en toe een kaartje dan...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 11:21
Verwijderd
Oei, drie keer per jaar is wel heel weinig.
Maar je zegt dat je niet in de buurt van een treinstation woont - gaat er ook geen bus naar dat station? Op zich is 14-bijna-15 wel oud genoeg om zelf met de trein te gaan, in de meeste gevallen
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 11:48
Big M
Big M is offline
Citaat:
Sarah schreef op 23-08-2004 @ 12:21 :
Oei, drie keer per jaar is wel heel weinig.
Maar je zegt dat je niet in de buurt van een treinstation woont - gaat er ook geen bus naar dat station? Op zich is 14-bijna-15 wel oud genoeg om zelf met de trein te gaan, in de meeste gevallen
misschien heb je gelijk... dat er geen treinstation hier is valt wel te overbruggen, 2 minuten lopen naar de tram, uitstappen op Amsterdam CS... ik begin er hoe langer hoe meer zin in te krijgen...

Alleen geen overhaaste beslissingen nemen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2004, 12:09
annetjuh
annetjuh is offline
ik snap het hele verhaal niet
Oud 23-08-2004, 14:11
filia dei
filia dei is offline
Of je ontmoet haar halverwege. Spreekt in het weekend af om samen naar de apenheul of ergens heen te gaan. Heb je geen last van haar ouders en ook niet van de jouwe. Raar trouwens dat zij ook geen actie onderneemt om naar jouw toe te komen!
Oud 23-08-2004, 14:21
Verwijderd
Pfft, als je in Amsterdam woont kan het sowieso niet ver weg zijn.

Als het nou Maastricht - Den Helder was...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 14:41
Big M
Big M is offline
@filia dei: geen slecht idee. Zij zit in hetzelfde schuitje als ik, ook haar ouders zijn er niet blij mee. Niet dat daar een reden voor is overigens...

@Mephostophilis: Den Helder-Maastricht of Amstelveen-Den Bosch, veel maakt het niet uit
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 15:08
siegjeuh
siegjeuh is offline
waarom ga je dan niet gewoon met de tram en de trein??
Oud 23-08-2004, 15:33
Big M
Big M is offline
ga ik denk ik ook doen... het blijft alleen gewoon erg moeilijk... niet het reizen maar gewoon het idee(of stel ik me nou aan), daarom had ik ook de poll geplaatst, ik wou graag jullie mening weten... bedankt overigens voor alle antwoorden
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 15:38
Balance
Balance is offline
Citaat:
Big M schreef op 23-08-2004 @ 15:41 :
@Mephostophilis: Den Helder-Maastricht of Amstelveen-Den Bosch, veel maakt het niet uit
Lol

1,5 uur reizen of 4 uur reizen is weldegelijk een verschil.
Oud 23-08-2004, 15:41
Laurens87
Laurens87 is offline
'k begin zo geen relatie's =\ mja of de ts me zo'n antwoord veel is betwijfel'k...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 15:57
Big M
Big M is offline
Citaat:
Balance schreef op 23-08-2004 @ 16:38 :
Lol

1,5 uur reizen of 4 uur reizen is weldegelijk een verschil.
dat zal je tegen vallen, het scheelt niet meer dan 3 kwartier
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 08:22
Verwijderd
Je maakt het uit en belooft verder te kijken na een jaar als jullie een stuk dichter bij elkaar in de buurt wonen. Verder spreek je nog een keer af en wordt beste vrienden.. (het werkte voor mij.. )
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 11:12
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
Ik zou zeggen, ga er met de trein naartoe Praat er met je ouders over zou ik zeggen.

Maar aan de andere kant van het land vind ik wel weer overdreven hoor, van Amsterdam naar Den Bosch... nog geen eens 5 kwartier met de trein..
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 11:17
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
1. Nee
2. Nee
3. Nee
4. Anders, nl...

Eens een keer met je ouders om de tafel gaan zitten en verstandig de niet-puber uithangen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 11:28
Big M
Big M is offline
tnx voor alle ehm...tips!

en @Ereshkigal: dat valt wel mee toch...?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Big M schreef op 23-08-2004 @ 16:57 :
Uhm...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 12:26
Balance
Balance is offline
Citaat:
Big M schreef op 23-08-2004 @ 16:57 :
4 - 1,5 = 2.5 uur

Of ga jij via drenthe?
Oud 24-08-2004, 12:48
Love my boy!
Love my boy! is offline
als je echt van je vriend/vriendin houdt, dan zul je toch op hem/haar wachten, totdat het mogelijk is dat jullie bij elkaar kunnen zijn
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 18:40
Big M
Big M is offline
Citaat:
Love my boy! schreef op 24-08-2004 @ 13:48 :
als je echt van je vriend/vriendin houdt, dan zul je toch op hem/haar wachten, totdat het mogelijk is dat jullie bij elkaar kunnen zijn
uitmaken is ook wel het allerlaatste waar ik aan denk.

en @Balance: van den helder naar maastricht is beslist geen 4 uur, als je je aan de snelheid houdt (of met de trein he....) haal je het binnen 3 uur, tenzij je de wachttijden meerekent.

Of ga JIJ soms via drenthe...?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 19:10
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
Citaat:
Big M schreef op 24-08-2004 @ 19:40 :

en @Balance: van den helder naar maastricht is beslist geen 4 uur, als je je aan de snelheid houdt (of met de trein he....) haal je het binnen 3 uur, tenzij je de wachttijden meerekent.
ja tuurlijk moet je de overstaptijden meerekenen... dan ben je ook onderweg toch?

www.ns.nl

vul dan rechts in 'den helder- maastricht' en 'amsterdam-den bosch', dat scheelt nogal hoor
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 21:47
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Mijn vriend (bijna 17) woont ook 'aan de andere kant van het land'. In het begin hebben we ook wat problemen gehad met zijn ouders, die niet zo heel blij waren met mij. Of in ieder geval, die even moesten wennen aan mij. Dat was best moeilijk, we zagen elkaar soms maar 1 keer in de 3 weken, maar we hebben het wel volgehouden. Het gaat steeds beter, zo goed zelfs dat hij deze vakantie een weekje bij mij thuis is geweest. In oktober hebben we dan een relatie van 2 jaar .

Conclusie: Wachten/geduld hebben kan zeker de moeite waard zijn!!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 10:49
Verwijderd
ik kan me ook wel voorstellen dat jouw ouders tegen deze relatie zijn. Je bent pas 14 en je kunt elkaar alleen in het weekend zien en dan moeten jullie waarschijnlijk ook nog bij elkaar logeren. Ik kan best begrijpen dat jullie ouders jullie daar te jong voor vinden. Daarnaast zijn er vast wel meisjes te vinden in je eigen omgeving... en misschien zijn je ouders ook wel bang dat jij je huiswerk laat versloffen omdat je ieder weekend in de trein zit en bij haar zit... Kunnen jullie niet gewoon op een vriendschappelijke manier contact houden per brief, email of msn?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 11:19
luchtballon
luchtballon is offline
Voor elkaar 3 keer per jaar zien zou ik het niet doen.
Er zijn ook wel leuke meisjes in de buurt.
Oud 25-08-2004, 12:22
Big M
Big M is offline
@boeing747: Dat denk ik ook jah. Ik ga zeker ook niet opgeven.

@bertbart: Als je een liefdesrelatie hebt dan heb je automatisch ook meteen een vriendschappelijke relatie. Je praat ook vaak over dezelfde dingen als met je vrienden, enz. maar ik denk dat geduld toch de beste oplossing is.....

en tenslotte @luchtballon: Natuurlijk zijn er hartstikke leuke meisjes hier in de buurt! maar ik wil het toch graag blijven volhouden en wie weet wordt het ooit nog wat... ik weet het, vaak is een jeugdliefde vrij nietszeggend maar toch, schijt aan al die verhalen
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 16:59
Balance
Balance is offline
Citaat:
Big M schreef op 24-08-2004 @ 19:40 :

Of ga JIJ soms via drenthe...?
nice try
>> www.9292ov.nl
>> van: Den Helder. Naar: Maastricht
>> Geef reisadvies

Daar is slechts een kwartiertje overstaptijd gerekend..
Oud 25-08-2004, 17:47
Big M
Big M is offline
Ik moet toegeven, het verschil is groter dan ik dacht dus oke, jullie hebben gelijk (aardig van mij he ).

Nu weer on-topic?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 18:02
Balance
Balance is offline
Citaat:
Big M schreef op 25-08-2004 @ 18:47 :
Ik moet toegeven, het verschil is groter dan ik dacht dus oke, jullie hebben gelijk (aardig van mij he ).

Nu weer on-topic?
hehe

ontopic lijkt me een heel goed idee

Maar voor de duidelijkheid: je mag van je ouders dus best naar dat meisje toe; ze willen je alleen niet helpen in het vervoer daarheen? Heb ik dat goed?
In dat geval moet je imo gewoon kiezen tussen óf bij haar zijn en het er voor over hebben dat je de halve dag moet reizen óf niet bij haar zijn.
Reageren

Regels voor berichten