Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2002, 22:32
punkyfish
punkyfish is offline
als jij kleren/make-up/haarverf (oid) koopt, let je dan op de kleur? en dan niet alleen of de kleuren van bepaalde kledingstukken bij elkaar passen en/of het te combineren valt, maar ook of de kleur bij jou zelf 'staat'.

zijn er bijvoorbeeld kleuren die je absoluut NIET aandoet/opdoet, of heb je juist een kleur die je heel goed bij je huidskleur ofzo vindt passen, waardoor je die vaak draagt?

trek jij bepaalde kleuren aan bij een bepaald humeur? bijvoorbeeld als je je voelt, draag je dan vooral donkere kleuren en als je je voelt, juist fellere?

denk je dat kleuren veel zeggen over een persoon en zijn/haar karakter? bijvoorbeeld, iemand die veel zwart draagt, is depressief (note: dit is een voorbeeld), of vind je dit absolute onzin?

ben je het eens met die associaties van gevoelens en kleuren? rood-liefde, e.d.

paar vraagjes , omdat ik kleuren best wel heel erg interessant vind.
Oud 16-05-2002, 22:47
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Ik ben best wel veel met kleuren bezig ook.

Ik heb schandalig veel paars in mijn kleding kast hangen. Verder een heel klein beetje rood. Maar daar komt binnenkort wel verandering in.
Ben erg verandert op gebied van kleur de laatste tijd. Vroeger was het alleen maarzwart, maar dat vind ik nu een beetje saai.

Wel: Paars, rood, blauw, groen, wit, roze,
turquaise

Niet: Oranje (soms wel), geel en bruin

kleurcombinatie die ik het leukst vind:
zwart - roze
paars - rood
paars - blauw
paars - groen
wit - blauw
turquaise - paars
Oud 16-05-2002, 23:04
maar
maar is offline
Ik draag voornamelijk frisse kleurtjes, nooit paars.. Ik vind dat lichtblauw mij, als ik nog niet bruin ben, niet geweldig staat en ik let daar wel op als ik iets koop, ja. Qua makeup zou ik best felle kleuren kunnen dragen, maar ik houd het altijd natuurlijk omdat ik dat mooier vind.

Verder trek ik vast onbewust op wat mindere dagen donkerdere dingen uit de kast dan op topdagen, maar daar let ik zelf in ieder geval nooit op.

Ik denk dat de kleuren van de kleding die je draagt maar weinig zegt over je karakter. Natuurlijk, als je veel felle kleding draagt durf je waarschijnlijk op te vallen en dat betuigt vaak van zelfvertrouwen; maar ik denk dat je lievelingskleur eerder wat zegt over je persoonlijkheid dan je kledingkleur, die bij de meesten sowieso van dag tot dag verschilt.

ja..ik heb bij de meeste kleuren wel dezelfde associaties als bekend zijn. Dit kan natuurlijk komen doordat het ons aangeleerd is om bijv. blauw kil te vinden, maar dat denk ik niet.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 11:21
sanguis
sanguis is offline
ik vind lichte kleuren bij mij niet staan, die loop ik altijd voorbij

in mijn kast hangen voornamelijk zwarte, rode, paarse, donkergroene en donkerblauwe kleding.. en als uitzondering: roze!! wordk vrolijk van

alleen sommige spijkerbroeken zijn wat lichter.. maar dat komt eigenlijk meestal van het wassen omdat k ze vaak aanheb
Oud 17-05-2002, 11:40
italianboy
italianboy is offline
ik heb eveng een tijd om te reageren, moet even gel kopen;

reageer zo wel even

Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 12:39
Mara
Mara is offline
Ik draag alle kleuren wel, maar van sommige niet meer als een klein beetje (geen heel kledingstuk van die kleur bijv.) zoals oranje, groen of bruin
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 13:04
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
Hoofdzakelijk draag ik zwart. Gewoon omdat ik dat de mooiste "kleur" vind. Verder veel rood ook wel.

Heel soms draag ik wel eens donkerblauw of groen, maar dat voelt gewoon niet lekker.
En ik heb een beige broek

Maar ik vind rood/zwart gewoon een mooie combinatie. Het liefst gestreept dan nog.
zwart/wit gestreept is ook leuk, maar ik draag het niet omdat ik gek word van wit . Ik zie vaak hele leuke witte kleren, maar ik loop er gewoon niet in. Bovendien staat wit me ook voor geen meter.
Oud 17-05-2002, 13:13
Stoel
Stoel is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
als jij kleren/make-up/haarverf (oid) koopt, let je dan op de kleur? en dan niet alleen of de kleuren van bepaalde kledingstukken bij elkaar passen en/of het te combineren valt, maar ook of de kleur bij jou zelf 'staat'.

ja

zijn er bijvoorbeeld kleuren die je absoluut NIET aandoet/opdoet, of heb je juist een kleur die je heel goed bij je huidskleur ofzo vindt passen, waardoor je die vaak draagt?

roze staat me niet vind ik heel jammer, haarkleur denk ik dat zwart me te wit maakt in mn gezicht maar ik ga het toch is proberen

trek jij bepaalde kleuren aan bij een bepaald humeur? bijvoorbeeld als je je voelt, draag je dan vooral donkere kleuren en als je je voelt, juist fellere?

ja als ik vrolijk ben meestal veel kleurtjes, liefst hele foute combinaties, en als ik sago ben meestal donkerrood of zwart, en als ik verdrietig ben blauw ofzo beetje saai

denk je dat kleuren veel zeggen over een persoon en zijn/haar karakter? bijvoorbeeld, iemand die veel zwart draagt, is depressief (note: dit is een voorbeeld), of vind je dit absolute onzin?

het zegt soms wel wat over het karakter, kleurtjeskleding vind ik toch wel bij vrolijke mensen zegmaar staan, maar das niet altijd, maar iemand die zwart draagt is niet meteen depressief, soms zegt het er wel wat over, maar je kan niet zo aan iemand zien OOH die is vrolijk of OOH die is depressief, dan moetje diegene toch wel leren kennen

ik vind het een beetje onzin, maar ik betrap me er wel vaak op dat als ik erg verliefd ben veel rood en roze draag en als het bv mooi weer is geel

Oud 17-05-2002, 14:13
heldin
heldin is offline
Ik heb kleding in veel verschillende (felle) kleuren, vooral topjes en t-shirtjes. Dat is tenminste niet zo saai, ik hou van vrolijk en fel , maar de make-up die ik draag is niet zo fel.
In de winter draag ik geen wit, beige, geel en pastelkleurtjes, die maken mij namelijk nogal wit. In de zomer staat het wel, dus dan draag ik het gewoon want ik vind het wel leuk.
Ik let bij het uitzoeken van de kleur mijn kleding 's ochtends niet echt op mijn gevoel, wel op het model. Als ik ongesteld ben, of me gewoon niet zo lekker voel, draag ik liever niet iets korts of heel straks.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 14:18
Roxy
Roxy is offline
jah ik let zeker wel veel op kleur, ik ben kleurtjes gek en ik vind oowk alle combinaties okeej het maakt me allemaal nie uit... ik doe oowk alle kleuren aan het liefst zo veel mogelijk tegelijk.... alleen van die pastelkleuren moet ik nie echt... en blauw is juist heel erg bij mij... ik koop heeeeeel veel blauw maar daar ben ik op gaan letten en nou probeer ik wat anders te kiezen omdat het anders wel heel erg is...

ik kleed me nie donkerder als ik chagie ben ofzow maar als ik me wat onzekerder voel dan doek wel een wat langer truitje aan ofzow, dat over mn kont valt
Oud 17-05-2002, 16:04
boardbabe
boardbabe is offline
Ik draag alleen nooit roze. Alle combinaties die ik bij elkaar vind passen trek ik aan, alleen combineer ik vaak iets heel fels met zwart of een hele zachte kleur. Ik kijk verder niet echt of de kleur bij me staat ofnie, ook nog nooit gehoord dat een kleur niet bij me staat.
Oud 17-05-2002, 18:25
shanli
shanli is offline
Citaat:
punkyfish schreef:

ja,ik let op de kleur,of ie me staat,of hij bij mijn kledingstukken dat ik al heb pas,'k zou vb nooit(denk k)een shirtje kopen als ik er niets op aan kan en toch iets (heel duurs) moet kopen waar op ik het kan dragen.Ik draag euh,bordaux heel erg vaak,omdat het bij mijn haarkleur en boel past.Daar let ik dus wel op.
Nee,heb ik nog nooit gedaan eigluk,kleren aangetrokken die bij mijn humeur pasten,toch niet bewust.
Ook nog nooit op gelet,nee,ik denk niet dat ik iemand ga associeren met zijn kledingkleur-karakter,maar als je echt depri bent en dat wil tonen dat denk ik toch niet dat je hele felle kleuren zult aantrekken
of spreek ik me nu tegen.
Oud 18-05-2002, 09:38
punkyfish
punkyfish is offline
nou ik zelf . ik let wel op kleuren, aangezien ik ze -zoals ik al had gezegd- leuk en interessant enzo vind. ik let niet echt op of het bij mijn huidskleur staat, ik ben toch al zo wit, het maakt niet uit wat ik aan doe want ik blijf wit. ook bij haarkleur, ik pak gewoon de kleur die ik wil en kom er later pas achter of die kleur mij nog witter maakt, of niet. maar dat maakt me opzich niet veel uit. ik let niet op mijn huidskleur.

als ik in de winkel sta ga ik niet helemaal zitten bedenken of ik een kledingstuk wel ergens bij kan combineren, want meestal kan dat sowieso wel, ik koop meestal gewoon shirtjes ofzo, en die kun je overal bij doen. en als ik een kleur helemaal nergens bij kan doen, dan vloekt het toch lekker?

laatst was er een vriendinnetje bij me logeren, en 's ochtends wou ik persé mijn nieuwe roze shirtje aan, maar het was te koud om alleen dat aan te doen, dus ik deed er een groen vestje over. zegt vriendinnetje: 'mirol, dat vloekt! echt iets voor jou.' nja. uhm. is wel denk ik dan.

het weer beďnvloed mij nogal, dus als het mooi weer is heb ik vrolijke, felle kleurtjes aan en als het slecht weer is niet. dan is het wat soberder. in de winter ben ik saaier qua kleuren , dan zit ik gewoon helemaal weggestopt in mijn kleren en hoef ik niet persé op te vallen. in de winter voel ik me ook vaker -door het weer-, dus dat heeft er ook wel iets mee te maken. maar als de zon schijnt en ik voel me , dan trek ik toch felle kleuren aan want die vrolijken mij meestal wel op.

ik denk niet dat kleuren iets over het KARAKTER van een persoon zeggen. dat van 'zwart is depressief' is maar een vooroordeel, imho. qua gevoel denk ik wel dat het iets zegt.

Laatst gewijzigd op 18-05-2002 om 09:42.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 09:44
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Ik draag in de winter veel meer zwart, in de zomer veel meer felle kleurtjes.

Kleuren als geel, oranje en zachte kleurtjes ( baby roze/blauw, perzik, lichtgeel enz. ) staan mij zowiezo niet. Felle en donkere kleuren juist weer wel ( dat is ook nog eens mooi te combineren ).

Ik ben meestal wel in donkere kleren gekleed als ik me wat minder voel, maar kan niet zo goed in het zwart lopen als ik hardstikke vrolijk ben ( dat zegt dus niet zo veel bij mij ), maar meestal word ik van kleurtjes wel weer vrolijk.

In mijn kast ligt ongeveer evenveel zwart als kleurtjes, roze, rood, groen, paars, blauw.
Oud 18-05-2002, 11:03
~blue christal~
~blue christal~ is offline
Als ik kleren/haarverf/make-up koop, let ik bijna niet op of de kleuren me staan of niet. Ik heb geen id wat me goed staat en nie, ik draag toch wel alle kleurtjes. Me moeder vind dat groen me 'mooi' staat, maar dat heb ik amper in me kast hangen.

Ik let er ook nie echt op of het combineert met iets wat ik al heb. Dat merk ik vanzelf wel als ik thuis kom, en past het nergens bij dan issut pech (of gewoon een goede reden om nog iets nieuws erbij te kopen ).
Oud 18-05-2002, 11:10
#lamelodiadelmare#
#lamelodiadelmare# is offline
Ik let er bij kleding niet echt heel super op.......dan koop ik gewoon wat ik leuk vind. Al is dat wel heel vaak wat donkere kleuren, paars/rood/zwart enzow. Bij haarkleur vind ik het wel nodig om erop te letten, ik wil reuze graag zwart/donkerbruin haar maar ik weet dat dat absoluut niet zal staan en dan doe ik dat dus niet, maar felle kleurtjes gooi ik er gewoon in, dat staat altijd wel een btje vaag dus dat moet kunnen>>>>die verf die ik daarvoor heb gaat er ook super snellies uit dus....Kwa make up heb ik vaak een btje lichte oogschaduw omdat zwart ofzow niet mooi zal staan, zo hard weetjewel, maar voor de rest wel zwarte eyeliner enzow....doe meestal gewoon wat ik denk wat leuk staat....
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 11:52
Denise84
Denise84 is offline
ja tuurlijk let ik erop of kleuern ook bij mij staan! Ik draag veel zwart, donkerblauw, wit, lichtblauw, rood. Geen felle kleuren. Kleuren van kleding kunnen wel iets over de persoon zeggen.
Oud 18-05-2002, 14:05
charly not
charly not is offline
Als ik kleding ga kopen, dan moet die kleur natuurlijk wel staan. Sommige kleuren, van dat lichte bruin, dat staat mij bijv. voor een meter.. Nou dan ga ik het ook niet aantrekken lijkt mij!
En ik kijk ook wel van.. uhm,, ja zoon kleur truitje heb ik al.. dus dan ga ik er niet nog 1 kopen.
Oud 18-05-2002, 14:16
Roos
Roos is offline
Ik vind dat zwart mij niet zo heel goed staat. Dan heb ik liever donkerblauw, dat is wat minder donker en minder hard.
Verder draag ik andere tinten blauw (van donkerblauw tot lichtblauw of juist felblauw), beige, lichtrose, rood.

Ik vind donkerblauw + wit of beige + rood erg mooi.
Veel mensen zeggen dat rood me goed staat.

In de winter draag ik niet echt andere kleuren dan in de zomer.
Oh ja wel, in de winter draag ik nauwelijks wit. In de zomer vind ik dat juist erg leuk.
Oud 18-05-2002, 14:19
Verwijderd
mja,

ik draag veel roze en lichtgeel omdat ik een vrij bruine huid heb
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 14:21
Verwijderd
volgens mijn moeder draag ik altijd kleuren die niet bij elkaar passen maar dat kan me eigenlijk geen reet schelen ik draag wat ik leuk vind en als anderen daar niet mee eens zijn dan kijken ze maar niet naar me
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 14:22
fruitmand
fruitmand is offline
ik let volgens mij het meest op kleur
Oud 18-05-2002, 18:24
Breg
Breg is offline
ik draag in de winter nooit witte kleding, ben dan namelijk altijd heel erg bleek, en witte kleding staat dan gewoon echt niet. Ik zou in de winter ook nooit mn haar in een felle kleur verven om die reden.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 14:21
altopunkstertje
altopunkstertje is offline
Als ik kleren koop let ik wel op de kleur, ik heb op dit moment het liefst groen, roze of blauw, lekker blij. Maar ik kijk niet of het qua kleur past bij mijn andere kleertjes waar ik het eventueel bij aan zou kunnen trekken. Een kleur die ik bijna nooit draag is wit, dat vind ik niet echt een kleur, ahw. maja. voor de rest draag ik alle kleure wel ongeveer.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 12:55
eztah
eztah is offline
ik kijk gewoon of ik een kledingstuk mooi vind, daarna zie ik de kleur pas

En onbewust trek ik natuurlijk wel kleren aan die bij mn humeur passen. Wanneer ik vrolijk ben trek ik vrolijke kleren aan.
Nu ben ik ziekig en draag ik donkere kleuren.

Toch grappig dat je dat doet, onbewust kleren uitkiezen die bij je stemming passen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2002, 13:04
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Ik draag alle kleuren door elkaar,en als het vloekt dan is het goed
Ik ben een heel erg kleurtjes persoon,lekkere felle kleuren geen pasteltintjes tenzij het gecombineerd is met een andere kleur.
Als ik ziek ben of down ben ik niet zo bezig met er leuk uit zien en pak ik gewoon wat kleren uit kast en meestal komt het dan uit op wat grauwere kleuren.
Kleuren die ik veel draag zijn groen en roze en rood (roze en rood zo'n heerlijke combinatie)

Paars vind ik heel erg mooi in huisinrichtingen,qua kleding heb ik vrij weinig paars geloof ik.
Zelf draag ik vrijwel nooit wit tenzij er een printje opstaat,zwart ook niet veel alleen sommige basic dingen..zoals zwarte schoenen of een broek..maar echt bar weinig zwart in mijn kast.

Ik denk dat de kleuren die je draagt,en zo en zo kleding in het algemeen veel over een persoon (kan) zeggen.
Maar dat wil zeker niet zeggen dat iedereen die zwarte kleding draagt depri is,maar de personen die ik ken die veel kleur dragen zijn over het algemeen vaak druk aangelegd en erg spontaan en mensen die wat donkere en grauwere kleuren dragen wat rustiger en houden zich wat meer op de achtergrond.
Mensen die veel verschillende prints door elkaar dragen zijn wat chaotischer aangelegd en de mensen die verschrikkelijke passende en goeie combinaties dragen hebben de boel voor zichzelf duidelijk op een rijtje.
Dat is wat ik merkte in mijn omgeving toen ik me er wat meer in verdiepte,wat natuurlijk niet wil zeggen dat iedereen zo is..maar in mijn omgeving klopte dat toch wel redelijk.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 15:18
euro
euro is offline
Ik let er echt helemaal niet op! En dan heb ik thuis allemaal rare combi's om aan te trekken! Maar ik vind zo'n veel verschillende kleurtjes juist leuk! Gewoon lekker vrolijk, vooral voor de zomer heb ik echt heel veel verschillende kleuren shirtjes !
Ik heb eigenlijk ook niet veel zwarten kleren, alleen voor de winter zijn m'n kleren altijd wat donkerder en niet zo fel ! Best wel vaaag eigenlijk maarja!
Ik denk trouwens niet dat de kleuren bij een karakter horen, alhoewel ik aan sommige personen denk kan 't toch kloppen...mmm ligt eraan denk ik. Soms wel soms niet !

Myrthe
Oud 22-05-2002, 15:25
Anal Avenger
Anal Avenger is offline
ik koop sinds een jaar geen nieuwe kleren meer
ik heb het liefst zwart, grijs, donkerblauw of zon poepgroene kleur

donker hou ik gewoon van, de gordijnen op mn kamer zijn vorig jaar voor het laatst open geweest, dat heeft er vast iets mee te maken
Oud 22-05-2002, 15:27
eztah
eztah is offline
Citaat:
Anal Avenger schreef:

donker hou ik gewoon van, de gordijnen op mn kamer zijn vorig jaar voor het laatst open geweest, dat heeft er vast iets mee te maken
lol
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 17:44
Remqo
Remqo is offline
zwart, standaard
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 17:52
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ja natuurlijk is kleur belangrijk. Voor m'n kledij kies ik vooral zwart maar vaak met iets 'fels' in. Eigenlijk kunnen alle kleuren, zolang ze maar 'spreken', dus vooral geen beige of pastelkeuren ofzo
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 17:53
]{ing
]{ing is offline
ik draag geen kleur.. ik draag zwart
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 17:54
Verwijderd
OEH! Ik draag heel veel kleuren, je zult mij nooit helemaal in 't zwart zien. Volgens mij heb ik het er ook weleens met jou over gehad, maar als dat niet 't geval is: ik draag altijd felle kleuren, altijd kleuren, ook als ik me niet okay voel, JUIST omdat ik me niet okay voel. Het vrolijkt me op, ook als ik ziek ben, ik draag altijd kleuren.. Gelukkig ben ik niet zo moeilijk met kleuren; ik kan bijna alles aan, sommige dingen maken me iets bleker, dus die ontwijk ik wel in de winter enzo, maar in de zomer draag ik allesj.. In mijn kast hangen ook echt alle kleuren; maar vooral heel veel oranje, roze, rood.. Lieve kleurtjes, dat past wel bij me. Ik combineer trouwens wel naar kleuren wat ik zelf mooi vind, maar dat is gewoon mijn eigen stijl; van mij mag het best een beetje vloeken, opvallen..

Ik denk wel dat sommige kleuren bij bepaalde mensen passen, daar is toch ook een hele theorie aan verbonden? (Ik ben de naam vergeten..) maar bij mij gaat dat van donker-niet-vrolijk dus niet echt op.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten