Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2004, 10:31
SuperSanne
SuperSanne is offline
....wel een stuk moeilijker!

ik ben bezig aan een website en gezien al het werk dat ik eraan heb gehad heb ik geen zin dat één of ander cyberpiepeltje er met m'n plaatjes/broncode vandoor gaat. Ik weet ook wel dat als iemand het echt wil je het niet kan voorkomen enz, maar dat is voor mij nog geen reden om het meteen maar makkelijk te maken de boel te jatten. Is er een manier waarop je de screencapture en pagina-verzenden-als kan blokkeren? Ik ben van plan brondoce te coderen maar heb gehoort dat sommige browsers dan crashen, is dit zo?
Oud 21-08-2004, 10:36
Scooter B0y
Scooter B0y is offline
De broncode is altijd verkrijgbaar maakt niet uit wat je doet, tis echt tijd verdrijf als je je hier zorgen om gaat maken en als ze het jatten pech je kan het ook zo zien dat jij wat moois hebt gemaakt wat anderen ook willen
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 10:50
freyk
freyk is offline
Citaat:
Scooter B0y schreef op 21-08-2004 @ 11:36 :
De broncode is altijd verkrijgbaar maakt niet uit wat je doet, tis echt tijd verdrijf als je je hier zorgen om gaat maken
Mevrouw wil dus die broncode van haar gaan coderen.
Dus het zal iets moeilijker gaan, om de broncode van haar te rippen.
De meeste codeer-scriptjes zijn gemaakt voor i.e, maar of andere browsers dit goed zullen slikken weet ik niet.

Er zijn site die de screencapture-methode gebruiken.
Maar die "pagina-verzenden-als" zal niet gaan lukken, omdat je browser toch de site opslaat in zijn cache.

Laatst gewijzigd op 21-08-2004 om 11:11.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 10:54
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 21-08-2004 @ 11:31 :
broncode vandoor gaat
Euhm... je bedoelt je html, toch?

Als je niet wil dat je plaatjes worden gekopieerd, moet je ze niet op het internet zetten. Simple as that. Of je moet je gehele site gaan beveiligen met .htaccess, maar of je dat nou zo'n goed idee vindt...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 11:07
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
....wel een stuk moeilijker!

ik ben bezig aan een website en gezien al het werk dat ik eraan heb gehad heb ik geen zin dat één of ander cyberpiepeltje er met m'n plaatjes/broncode vandoor gaat. Ik weet ook wel dat als iemand het echt wil je het niet kan voorkomen enz, maar dat is voor mij nog geen reden om het meteen maar makkelijk te maken de boel te jatten. Is er een manier waarop je de screencapture en pagina-verzenden-als kan blokkeren? Ik ben van plan brondoce te coderen maar heb gehoort dat sommige browsers dan crashen, is dit zo?
Waarom zou je dat doen eigenlijk. Veel mensen die de broncode lezen willen enkel leren programmeren, of in dit geval, sites bouwen. Het afschermen van code en dergelijke wordt normaal alleen gedaan aan de absolute top, waar het zinvol is om de know-how te behouden, om de concurrentie niet te helpen. Maar of dat bij jou het geval is Hetgeen gij doet zal vermoedelijk gewoon in het eerste het beste site-bouw-boekske te vinden zijn.
Doe uw internettende medemens een plezier, en doe alles opensource, tenzij je er geld uit wilt melken
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 12:20
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Is er een manier waarop je de screencapture en pagina-verzenden-als kan blokkeren?
Nee. Punt.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 13:00
iamcj
iamcj is offline
Je kan je plaatjes voorzien van je eigen watermerk in een fotobewerkingsprogramma.
Broncode een beetje beveiligen kan je door van alles 1 zin te maken en namen van variabelen in code 94kdmsj enz. als naam te geven.

Dan moet iemand wel heel veel zin hebben om jouw site te kopiëren mocht deze al interessant genoeg zijn.
Oud 21-08-2004, 13:17
Scooter B0y
Scooter B0y is offline
Citaat:
freyk schreef op 21-08-2004 @ 11:50 :
Mevrouw wil dus die broncode van haar gaan coderen.
Dus het zal iets moeilijker gaan, om de broncode van haar te rippen.
De meeste codeer-scriptjes zijn gemaakt voor i.e, maar of andere browsers dit goed zullen slikken weet ik niet.
hoe wou je hem coderen dan? javascript? gooi je er een reverse functie tegen aan en klaar heb je nog de site.

De site wordt je toch toegestuurd dus je hebt al de code en dan hoef je alleen nog maar even te kijken hoe ze de "beveiliging" in elkaar zit en maximaal 5 minuten later heb je de broncode netjes voor je staan, html is onmogelijk on volledig te beveiligen mijn tip: stop er geen moeite in het is toch voor niks
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 13:39
ekki
ekki is offline
Citaat:
iamcj schreef op 21-08-2004 @ 14:00 :
Je kan je plaatjes voorzien van je eigen watermerk in een fotobewerkingsprogramma.
Je kan het overigens ook met php doen.
Oud 21-08-2004, 15:25
SuperSanne
SuperSanne is offline
mensen, ik snap zelf ook wel dat een site niet 100% waterdicht kan worden (dat heb ik eh... ergens gelezen ), maar daarom kan ik toch wel wat beveiligen? al is het maar om de "sukkeltjes" (de gene die op broncode klikken, niets zien en teleurgested weer verder surfen) weg te houden, beter dan niets! Als een inbreker echt, echt, echt jouw gloednieuwe pokémondekbed ( ) wil stelen dan houd een slot 'm ook niet tegen, desnoods huurt hij gewoon een bulldozer. maar is dat een reden om maar meteen alle ramen en deuren wagenwijd open te gooien omdat het nog niet uitmaakt? Mijn motto is: als je niet van je vijand kan winnen, doe dan iig je best om hem/haar van zoveel mogenlijk kostbare tijd te beroven
Oud 21-08-2004, 16:12
ekki
ekki is offline
Waarom wil je zo persé je broncode beveiligen of iets dergelijks dan? Is het zo enorm bijzonder dat anderen het niet mogen zien?
Oud 21-08-2004, 17:07
Marcus
Marcus is offline
Met html heb ik nog wel wat scriptjes die je broncode redelijk beveiligen, je muisknoppen en toetsenbord kan je in ieder geval niet meer gebruiken, maar voor de broncode kan je zo op beeld en dan bron klikken en voila, daar is je broncode.

Plaatjes zijn ook nog wel redelijk te beveiligen, maar je kan ze altijd wel 'lenen'.

Beveiliging in php weet ik weinig van, omdat ik meer met html bezig ben.

Kijk voor de gein eens op http://ftp.melo-g.nl, dat zijn een paar scriptjes
Oud 21-08-2004, 23:25
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
ekki schreef op 21-08-2004 @ 17:12 :
Waarom wil je zo persé je broncode beveiligen of iets dergelijks dan? Is het zo enorm bijzonder dat anderen het niet mogen zien?
Meer de layout. daar heb ik aardig wat tijd in gestopt en ik zit er niet op te wachten dat één of andere luie webmaster de boel in een paar minuten op z'n eigen site heeft staan. 't is meer een kwestie van trots, vechtend ten onder gaan (wacht... dat klonk beter in m'n hoofd). zoals ik al zei: met de deur op slot doen houd je een beetje inbreker echt niet buiten je huis, maar dat is nog geen reden om direct de rode loper voor 'm uit te rollen
Oud 21-08-2004, 23:40
LB06
LB06 is offline
Je kunt em aanklagen wegens copyrightschending als je merkt dat zijn/haar broncode identiek is aan die van jou.

De bron van de lay-out 'verbergen' wordt waarschijnlijk heel moeilijk. De werking van de backend afschermen is een stuk gemakkelijker.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 00:30
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 22-08-2004 @ 00:25 :
Meer de layout. daar heb ik aardig wat tijd in gestopt en ik zit er niet op te wachten dat één of andere luie webmaster de boel in een paar minuten op z'n eigen site heeft staan. 't is meer een kwestie van trots, vechtend ten onder gaan (wacht... dat klonk beter in m'n hoofd). zoals ik al zei: met de deur op slot doen houd je een beetje inbreker echt niet buiten je huis, maar dat is nog geen reden om direct de rode loper voor 'm uit te rollen
Werk met stylesheets... beginnende jatters hebben dat nooit zo snel door, en verder als je 't lekker uitgebreid doet, dan zullen ze 't vaak ook niet helemaal snappen... helemaal als ze 't gaan aanpassen
Oud 22-08-2004, 10:18
freyk
freyk is offline
Hier vind je bijvoorbeeld hoe je html kan decoderen.
Oud 23-08-2004, 13:36
Verwijderd
Geloof me, niemand zit te wachten op jou codes en plaatjes...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 14:00
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
********** schreef op 23-08-2004 @ 14:36 :
Geloof me, niemand zit te wachten op jou codes en plaatjes...
en die ene goof die dat wel zit , die krijgt het toch wel te pakken. en heeft het binnen 5 min op een website staan......

*edit* ohww en als je echt serieus wilt beveiligen vergeet dan niet het opendir protocol uit te zetten...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 14:06
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
freyk schreef op 22-08-2004 @ 11:18 :
Hier vind je bijvoorbeeld hoe je html kan decoderen.
Heel schattig, maar dat doet natuurlijk niks met plaatjes. om de TS maar even te quoten:

Citaat:
ik ben bezig aan een website en gezien al het werk dat ik eraan heb gehad heb ik geen zin dat één of ander cyberpiepeltje er met m'n plaatjes/broncode vandoor gaat.
Als iemand plaatjes/broncode jat, stuur je 'em een mailtje dat hij tot nu+x dagen de tijd heeft de zaak te verwijderen, voordat je 'em aangeeft. Stukken efficienter dan proberen je site te beveiligen, dit is namelijk onmogelijk.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 14:14
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Chimera schreef op 23-08-2004 @ 15:06 :
Heel schattig, maar dat doet natuurlijk niks met plaatjes. om de TS maar even te quoten:

Als iemand plaatjes/broncode jat, stuur je 'em een mailtje dat hij tot nu+x dagen de tijd heeft de zaak te verwijderen, voordat je 'em aangeeft. Stukken efficienter dan proberen je site te beveiligen, dit is namelijk onmogelijk.
Jup zolang je het kan zien kanje het jatten....

zoon niet rechts kunnen klikken dingen helpt dus echt alleen maar tegen mensen die een plaatje voor een werkstuk willen gebruiken oid.... en volgens mij is nu net de bedoeling van inet om info te verstrekken/verkrijgen...
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 14:20
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 22-08-2004 @ 00:25 :
technisch gezien kunnen ze em toch altijd jatten
zelfs de meest simpele ziel

maare wat miss beter werkt is je site layaout of whatever pattenteren
dan kun je mensen aanklagen als ze je layout jatten

maare je kan ook een javascriptje maken die een hele hoop geunescapte zooi schrijft document.write meen ik
dan zie je de site normaal maar je html is onleesbaar
ja ookzo te fixen aar dat is alles

maar wat je wil is toch moeilijk doen voor niks
want alles is terug te draaien en als je lekker simpel beveiligt dat rechterklik het niet doet weet iedere mongool dat bron weergeven ook in het menu staat

+ je source word recht naar de pc gestuurd die em opvraagt
dus als ik naar jouw site een http header stuur krijg ik alles netjes terug gestuurd als text, niks tegen te doen want zo werkt http nou eenmaal

Laatst gewijzigd op 25-08-2004 om 14:23.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 21:51
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 25-08-2004 @ 15:20 :
maare wat miss beter werkt is je site layaout of whatever pattenteren
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 23:07
Verwijderd
Mwah, wat plaatjes betreft: je kunt (in ieder geval) Internet Explorer voor de gek houden door het plaatje (waarvan je niet wilt dat het gekopieerd wordt) in een tabel te zetten, als achtergrond van een cel en in diezelfde cel een transparant afbeeldinkje met dezelfde afmetingen te plaatsen (dus gewoon 1 transparant puntje met een opgegeven width en height). Als mensen dan met hun rechtermuisknop op het plaatje klikken kan men alleen de voorste afbeelding (het transparante puntje) opslaan.

Dit is natuurlijk wel heel makkelijk te omzeilen door in de cache te kijken bijv.

En inderdaad zou je je broncode kunnen coderen en weer laten decoderen met Javascript.

Heb beide methodes zelf overigens nog nooit gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Warsocket schreef op 25-08-2004 @ 15:20 :
maar wat je wil is toch moeilijk doen voor niks
want alles is terug te draaien en als je lekker simpel beveiligt dat rechterklik het niet doet weet iedere mongool dat bron weergeven ook in het menu staat

+ je source word recht naar de pc gestuurd die em opvraagt
dus als ik naar jouw site een http header stuur krijg ik alles netjes terug gestuurd als text, niks tegen te doen want zo werkt http nou eenmaal
Het "view-source" protocol kun je de bron ook mee bekijken
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 14:35
Verwijderd
Lijkt me niet dat iemand dit zou willen jatten. 't werkt niet eens in Firefox
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2004, 14:39
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 27-08-2004 @ 15:35 :
Ik vind dat ie er in Firefox toch beter uitziet
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 11:17
M@rco
M@rco is offline
Ga er idd maar niet van uit dat er allerlei mensen zitten te springen om jouw HTML/plaatjes te jatten. En als ze dat wel willen, lukt ze dat tóch wel, wat voor idote trucs je ook uithaalt; je kunt je tijd beter besteden aan je site fixen zodat ie ook in andere browsers dan IE werkt.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 17:42
Energie
Energie is offline
Citaat:
eXo schreef op 27-08-2004 @ 15:35 :
precies

en trouwens jullie kunnen stoppen met deze topic want het valt gewoon niet te beveiligen punt uit en dus ook niet met php of een .htacces bestandje enz
Oud 28-08-2004, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 28-08-2004 @ 18:42 :
precies

en trouwens jullie kunnen stoppen met deze topic want het valt gewoon niet te beveiligen punt uit en dus ook niet met php of een .htacces bestandje enz
No shit, sherlock
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten