De laatste tijd heb ik nogal last van mijn hart. Ik ben deze vakantie redelijk wild geweest. Tenminste, niet wild, maar weinig slaap en heel veel gevraagd van mijn lichaam. De eerste 2 weken bijna iedere dag om half 6 op, om vervolgens om 7 uur op me werk te staan en tot 4 uur door te gaan.
Daarna 2 weken in frankrijk. Bijna iedere dag uit geweest, tot 1-2 uur als ik om half 7 op moest, of 3-4 uur als ik om half 11 op moest.
Daarna weer een week gewerkt, iedere dag 6 uur op om tot 4 uur door te werken en af en toe nog ergens naartoe gaan in de avond.
Sinds ik terug ben van vakantie (misschien tijdens deze vakantie al, niet echt op gelet) heb ik steken in mijn hartstreek. Opeens een stekende pijn, vooral bij het ademhalen, maar na 2-3 keer flink ademhalen (wat dan dus heel voorzichtig moet, vanwege de pijn) is het weg. Het gebeurt de laatste tijd ongeveer 1-2 x per dag.
Tijdens mijn vakantie heb ik trouwens gedoken.
Nog een ander detail. Ongeveer een half jaar geleden knuffelde ik mijn vader weer eens, opeens legt hij zijn vinger op mijn pols en zegt dat mijn hart zo onregelmatig klopt. Hij laat het maar even voor wat het is, aangezien ik een sportieve, slanke jongen ben, die eigenlijk net iets te licht is. Hart problemen konden het volgens hem niet zijn.
Aangezien wij 3 maanden geleden verhuist zijn, is mijn moeder nog niet in staat geweest om een dokter te vinden. Ik wil er wel graag naar toe. Ik heb mijn ouders nog niet verteld over wat er allemaal aan de hand is, maar de reden die ik aan mijn ouders wil vertellen is de last van de pees in mijn hand (wat ook echt zo is).
Ikzelf denk eigenlijk dat de pijn gewoon komt van overbelasting van mijn lichaam, vandaar ook dat de dokter bij mij nog niet zo'n haast heeft. Ik wil even kijken hoe het allemaal is als ik weer in mijn normale school schema kom. Hartproblemen lijken mij ook wel onwaarschijnlijk eigenlijk. Voor de vakantie heb ik veel gesport, tennis, fitnes. Iedere dag in totaal 1 uur fietsen (naar school en weer terug). Het is wel zo dat mijn vader hartproblemen heeft. Zijn hart klopt ook onregelmatig.
Ik ben niet snel moe ofzo. Ik kan nog steeds veel hebben, maar toch maak ik me enigszins zorgen om deze steken. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Alvast bedankt
|