Zo zeg, dit zouden meer mensen moeten lezen. Ik moet bekennen dat de lengte van het gedicht me op het eerste gedicht een beetje afschrok, maar toen ik de eerste regel las wist ik wel dat ik erm 'te maken had met een goede dichter'. Want, en daarbij sluit ik me geheel bij lovetear aan, ik vind het geheel ook echt klasse uitstralen.
Het is afwisselend, en het is ook een heel leuk verhaal; niet vaak zie je zo'n verhaallijn in een gedicht. Leuk dat je jezelf erin plaatst maar het als schrijver ook allemaal van de buitenkant bekijkt, die ondergang.
'Schat, ik besef me,
dat ik eigenlijk dat nieuwe geweten had willen kopen
die ik al zo lang wilde hebben'
Die ene die niet knelt
Dit vind ik niet eens persé het mooiste stuk hoor, maar ik vind het een hele goede vondst, en dit laat ook mooi de goede afwisseling zien die je in het gedicht hebt verwerkt

.
Qua woordgebruik erg goed, afwisselend, creatief en origineel. En erg sterk. ''Moi' zal heersen over de maatschappij' vind ik er niet zo goed in passen, ik vind 'moi' niet zo mooi en verder zou ik deze zin in iets zwaardere toon herschrijven, zoals lovetear ook zei; deze strofe is van een iets minder kaliber, taalkundig gezien, dan de rest. Want de rest van het gedicht is echt klasse.