Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2004, 14:53
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Weet iemand toevallig of op het HBO een aantal lesuren is wat je zelf mag bepalen of je er naartoe gaat. Bijv zoveel % van de lessen moet je volgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2004, 14:55
$omeone
$omeone is offline
dat verschilt van school tot school dat kon je zelf toch ook wel bedenken lijkt me
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 14:59
hi
hi is offline
ik dacht 80 %
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 15:01
swie
swie is offline
In Belgie moet je alleen de labo's en pratica bijwonnen. Omdat je daarvan een verslag moet maken.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 15:03
Vice
Vice is offline
Bij MBO's is dat 80 %, dus dan het bij HBO's ook wel ergens in die buurt zijn.
Oud 28-08-2004, 15:11
autodropje
autodropje is offline
Ik dacht ook 80%
Oud 28-08-2004, 15:19
Verwijderd
Bij de opleidingen die ik tot nog toe gedaan heb gold bij het overgrote deel van de vakken een aanwezigheidsplicht van 80%, bij sommige vakken een aanwezigheidsplicht van 100%.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 16:20
Jeopardize
Jeopardize is offline
Bij sommige vakken (bv. hoorcolleges) is aanwezigheid verplicht, bij sommige vakken (bv. werkcolleges) niet. Bij verplichte vakken is meestal de 80%-regeling van toepassing.
Oud 28-08-2004, 16:34
LoeLoe
LoeLoe is offline
Oww okay goed dat ik dat ook weet want ik kon er niets over terugvinden in het schoolboekje
Oud 28-08-2004, 17:55
Verwijderd
Ligt aan het vak, dat soort infromatie staat vaak wel op blackboards of iets soortgelijks.

Voor mij geldt bij belangrijke vakken een aanwezigheidsplicht van 80%. Voor sommige vakken hoef je niet aanwezig te zijn, maar geldt dan wel een 100%-inlever-plicht. (Je moet dan alle in te leveren opdrachten volgens de dead-line inleveren, anders mag je geen examen doen voor dat vak. Als je wel aanwezig bent, dan kan je een opdracht ook eens een keertje wat later inleveren.)
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 17:59
El Kim
El Kim is offline
Ik had meestal een aanwezigheidsplicht van 80%. Bij sommige vakken echter geen (met als gevolg dat er niemand kwam opdagen...)
Oud 28-08-2004, 19:15
Montoya
Montoya is offline
Ik heb een aantal vakken die totaal niet verplicht zijn, bij een ander aantal mag ik hooguit 3 lessen missen en met studieloopbaanbegeleiding moet ik altijd aanwezig zijn..maar als je die zoveel % niet haalt kan je gewoon een extra opdracht doen enzo dan zijn ze ook weer tevreden
Oud 28-08-2004, 20:53
Verwijderd
Bij sommige vakken 80%, bij sommige vakken maakt het niets uit. Ligt aan de docent en of je groepswerk moet doen, beetje lullig als je er dan nooit bent.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 11:07
Verwijderd
bij mij 100%
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 11:41
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 28-08-2004 @ 18:59 :
Ik had meestal een aanwezigheidsplicht van 80%. Bij sommige vakken echter geen (met als gevolg dat er niemand kwam opdagen...)
Ah ja, bij mij had/heeft ICT geen opkomstplicht, maar dat is op zich wel fijn; zo kan je thuis aan je eigen computer werken.. Daarnaast begon het vak op een absoluut nulpunt; iedereen zat daar boven, dus het was nogal overbodig om naar de lessen te gaan. Dan is het wel fijn dat je niet hoeft te gaan
(En uiteindelijk had mijn hele klas een 10 voor het examen, dus de lessen waren niet erg nodig.)
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 12:06
Verwijderd
Bij mij scheen er wel een "opkomstplicht" van 80% te zijn (HBO), alleen geen enkele leraar schreef ooit iets op, dus dan werkt dat systeem heel goed
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 12:16
Verwijderd
Citaat:
stefano schreef op 29-08-2004 @ 13:06 :
Bij mij scheen er wel een "opkomstplicht" van 80% te zijn (HBO), alleen geen enkele leraar schreef ooit iets op, dus dan werkt dat systeem heel goed
Zegt vooral iets over de kwaliteit van die betreffende HBO.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 12:19
Roxy
Roxy is offline
Bij onze theoretische lessen maakt het niks uit of je komt of niet.. Bij een aantal praktijkgerichte vakken word je op inzet en aanwezigheid beoordeeld dus het is wel handig als je er dan bent..
Bij projecten die in groepjes worden gedaan word wel in overleg met de alle leden van te voren bepaald dat iemand een x aantal keren afwezig mag zijn en anders word je uit de groep gegooit..
Oud 29-08-2004, 12:25
blacky
blacky is offline
je hebt bij de meeste lessen 80% aanwezigheidsplicht. Bij hoorcolleges alleen niet daar moet je het zelf weten.

Het verschilt geloof ik ook wel een beetje per vak en opleiding hoeveel % aanwezigheidsplicht je hebt, aangezien ik ook vakken heb waarbij ik 100% aanwezigheidsplicht heb, bij andere 80% en bij vakken die gegeven worden in de vorm van een hoorcollege moet je het zelf weten.
Oud 29-08-2004, 13:49
alpha
alpha is offline
Het verschilt per vak en per school heb ik mij laten vertellen.
Mijn zus had bij sommige vakken helemaal geen aanwezigheidsplicht, en bij anderen wel weer. En dan mag je dus weer 1 keer een les wegblijven oid. Maar het verschilt dus.
Oud 29-08-2004, 17:11
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 29-08-2004 @ 13:16 :
Zegt vooral iets over de kwaliteit van die betreffende HBO.
Het gaat zo bij een btje heel veel HBO's.....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten