Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2004, 20:47
Frondish
Frondish is offline
Stel een spel eist het volgende:

Processor: 2.0 GHz of beter
Geheugen: 256 MB
Schijfruimte: 3.5 GB

ik heb het behalve de processor.. ik heb een 1.6 of 1.7 maar ik heb wel 512 MB Geheugen en 160 Gig.. maakt dit nou wat uit of is het echt nodig dat ik een 2.0 of beter neem.

maar, er stond ook dit bij ''Indien je een videokaart hebt die géén T&L ondersteunt (bijvoorbeeld de ATI Radeon 7xxx chipset of de Intel Extreme Graphics chipset) heb je het volgende systeem nodig:'' en dat geld voor de systeemeisen die ik net opnoemde, maar wat is T&L en hoe kom ik erachter of ik dat heb.
Oud 29-08-2004, 20:59
3rd Rock
3rd Rock is offline
nja, ik denk dat het spel ontzettend schokkerig zal spelen, behalve als je zoveel mogelijk details uitzet.
t geheugen zal dat volgens mij niet veel compenseren en de harde schijf ruimte in mijn ogen al helemaal niet...

en via de fabrikant van t spel kun je er wellicht achterkomen wat T&L is en via de fabrikant van je grafische kaart zou je te weten moeten kunnen komen of ie T&L ondersteund....
Oud 29-08-2004, 21:11
Frondish
Frondish is offline
ok maar hier beneden hebben we een GeForce 3 TI200 128mb draait The Sims2 daar op? met een 1.7 GhZ
Oud 29-08-2004, 22:55
Agamemnon
Agamemnon is offline
Ik zou zeggen probeer het gewoon uit
Oud 29-08-2004, 23:07
Verwijderd
Dat moet je van geval tot geval proberen. Sommige spellen die om 512 MB geheugen vragen draaien ook wel op 256 MB, andere (zoals Painkiller) doen dat dus écht niet.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 09:55
Chimera
Chimera is offline
Bovendien zijn minimumeisen vaak echt een minumum. Zo van, "het "start en that's it" zegmaar. Ook dit verschilt weer van spel tot spel.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 11:07
varlok
varlok is offline
Allereerst even over de 160 GB.
het spel had 3.5 GB nodig, dit is gewoon hoeveel hardeschijf ruimte je nodig hebt.
Het maakt dus niet uit of je 160 GB of 4 GB vrij hebt.

Dat T&L :: Het is een soort verwerking van de signalen die de kaart binnen krijgt. Bjina iedere goede videokaart die de laatste tijd uit is gekomen heeft Hardware T&L, wat het precies is wat ik niet. Maar zonder hoef je t niet eens te proberen.

De processor:: Als het een AMD processor hebt dan is deze beter in staat om spellen te draaien. Een Intel processor is beter in het renderen van cadtekeningen en weer minder geod in games.

Citaat:
maar, er stond ook dit bij ''Indien je een videokaart hebt die géén T&L ondersteunt (bijvoorbeeld de ATI Radeon 7xxx chipset of de Intel Extreme Graphics chipset) heb je het volgende systeem nodig:'' en dat geld voor de systeemeisen die ik net opnoemde, maar wat is T&L en hoe kom ik erachter of ik dat heb.
Of je het spel kan draaien ligt in dit geval aan je videokaart. die GeForce 3 TI200 heeft T&L. Dus zou je processor wel voldoende moeten zijn.

Ik denk dat het spel er best op draait.

Ik draai hier Doom3 op een 1Ghz AMD Thinderbird met een geForce 4 Ti 4200. Er zijn maar een paar plaatsen waar t niet zo heel soepel loopt. maar het werkt prima.
Oud 30-08-2004, 13:35
Smobbo
Smobbo is offline
draait wel. Je videokaart trekt het wel. En die 300mhz overleef je ook wel. Maar ff een vraagje, het spel waar het over gaat is toch niet The Sims 2 (daar had je het namelijk ff over). The Sims 2 draait denk ik wel, want Maxis kan het niet maken de standaar huis tuin en keuken miep The Sims 2 niet te laten spelen (die hebben namelijk een prut PC)...

P.S.: Het is systeemeisen...
Oud 30-08-2004, 16:52
MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
SynoP schreef op 29-08-2004 @ 22:11 :
ok maar hier beneden hebben we een GeForce 3 TI200 128mb draait The Sims2 daar op? met een 1.7 GhZ
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=932128
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 17:29
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
varlok schreef op 30-08-2004 @ 12:07 :
Dat T&L :: Het is een soort verwerking van de signalen die de kaart binnen krijgt. Bjina iedere goede videokaart die de laatste tijd uit is gekomen heeft Hardware T&L, wat het precies is wat ik niet. Maar zonder hoef je t niet eens te proberen.
3D kaarten doen een hoop van het rekenwerk in 3D games. T&L staat voor Transform & Lightning; Transformaties en belichting dus. Transformaties zijn rotaties, bewegingen, schalen, etc. Belichting lijkt me duidelijk. Alle tegenwoordige kaarten doen dit zelf, i.p.v. dat de CPU daar kostbare cycles aan kan verspillen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten