Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2004, 14:41
verwijderddeze
verwijderddeze is offline
oke..ik heb net drinken over de laptop van me vader heengegooid..en nu doet helemaal niets t meer..hij wil niet eens meer uit
weet iemand of ie dan nog gerepareerd kan worden of helemaal niet ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2004, 14:45
Verwijderd
Vast wel maar tenzij die laptop verzekerd is zullen die reparatiekosten waarschijnlijk in verhouding zeer hoog zijn zodat het ding 'total loss' is.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 14:47
verwijderddeze
niet goed dus..
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 14:49
Verwijderd
Nee. Kijk, die dingen worden gewoon in de massa gemaakt en bestaan allemaal uit standaardonderdeeltjes. Het is niet zo dat er nog echt 'ambachtelijk' een reparatie op kan worden uitgevoerd.

Als er iets stuk is in zo'n laptop, kan één bepaald onderdeel worden vervangen. Dat wordt dan gewoon nieuw eringezet, de oude flikkeren ze gewoon weg, die repareren ze ook niet.

Maar als (bijv. door een groot glas drinken) meerdere onderdelen kapot zijn, dan is het vaak de moeite niet om de boel nog te vervangen, dan kun je beter meteen een hele nieuwe kopen
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 14:53
verwijderddeze
het was maar een heel klein beetje...alleen over de enter en backspace toets heen. maar toen deed de shift aan de andere kant het niet meer. en later de andere toetsen ook niet. en toen de muis niet meer. en nu wil ie niet meer uit
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 14:58
Verwijderd
En als je de aan/uit-toets vier seconden lang inhoudt? Als dat niet werkt moet je gewoon de stroom eraf halen (mits je nu op de netspanning werkt met een adapter).
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 15:55
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
crackwhore schreef op 20-08-2004 @ 15:53 :
het was maar een heel klein beetje...alleen over de enter en backspace toets heen. maar toen deed de shift aan de andere kant het niet meer. en later de andere toetsen ook niet. en toen de muis niet meer. en nu wil ie niet meer uit
ding uitelkaar halen als het cola was vreet dat langzaam overal doorheen dus moetje dat ff goed schoon maken , laten drogen en waarschijnlijk werkt dan alles gewoon weeer
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 00:49
phoxetis
phoxetis is offline
toetsenbord eruit halen en afspoelen onder de warme kraan....!
Oud 21-08-2004, 01:23
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 21-08-2004 @ 01:49 :
toetsenbord eruit halen en afspoelen onder de warme kraan....!

Als et water is dan moet je zorgen dat ie uitgaat (accu eruit 'rukken' doet wonderen..zie je scandisc ook weeres ) en dan gewoon ff laten drogen..maar als et plakkerige troep is dan moet je kijken of je de toetsen kan lospeuteren en kijken of je het dan met een licht vochtig doekje kan schoonmaken..denk maar zo: Als ie et toch niet doet kan je er weinig meer aan verkloten...
Oud 21-08-2004, 08:45
Jolt
Jolt is offline
gewoon laten drogen

En nooit eten en drinken bij de computer
Oud 21-08-2004, 08:48
verwijderddeze
nou hij kan iig weer gewoon aan en uit alleen het toetsenbord en de muis doen het niet meer :$

@ jolt : foutje
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 09:10
Koning
Koning is offline
föhnen?
Oud 21-08-2004, 11:22
Quincy
Quincy is offline
Ik heb ook een keer zoiets meegemaakt...

Het was het begin van de vierde klas Havo en een vriend en ik gingen een grafische rekenmachine kopen. Toen gingen we naar een schoolgebouw voor een introductiedag ofzo (ik kan me echt niet herinneren waar dat over ging maar goed). Toen zag ik een koelkast met colaflessen staan: "Het zijn er zoveel, ze zullen vast blijzijn als ik help er eentje op te drinken"
Ik doe die colafles dus in mijn tas en opeens "FUCK" stroomt mijn hele tas over van de cola! Iedereen kijkt me verdacht aan ik ren naar buiten "GODVERDOMME" Ja hoor, daar drijft mijn nieuwe rekenmachine van 200 euro! Ik naar huis, heb dat ding opengemaakt een beetje drooggemaakt, een paar dagen laten drogen en hij deed het weer!

OLE!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 13:38
Verwijderd
Ik had dat eens met een toetsenbord; een beeetje sinaasappelsap viel er op en meteen deed hij niets meer of heel raar. En tja, toen ik het ding openmaakte bleek dat er dus een kortsluiting was geweest; overal brandvlekjes. Het ding was niet meer te redden.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 21:02
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
crackwhore schreef op 20-08-2004 @ 15:53 :
Met andere woroden: Je hebt dat ding de hele tijd aan laten staan?
Geef je de laptop een goeie trap na .
Oud 21-08-2004, 21:51
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
in de wasmasjien
Oud 23-08-2004, 14:09
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Accu eruit, naspoelen met water (cola bijt uit, als je iets wat vastgeroest zit moet je er cola overgieten) en dan droogblazen met ingeblikte lucht

Verkrijgbaar bij een fotograaf.

En vervang meteen ff het bios-batterijtje, die is vaak ook leeg na de tijd.
Oud 23-08-2004, 14:15
onderkoffer
onderkoffer is offline
iemand anders de schuld geven en de verzekering er voor laten opdraaien
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 14:19
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Tuinkabouter !! schreef op 23-08-2004 @ 15:09 :
en dan droogblazen met ingeblikte lucht

Verkrijgbaar bij een fotograaf.

onze handyman heeft het ook
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 14:45
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
twain4me schreef op 20-08-2004 @ 16:55 :
ding uitelkaar halen als het cola was vreet dat langzaam overal doorheen
Ik weet niet wat jij voor cola aanziet (accu zuur?) maar cola is helemaal niet aggressief. Het enige probleem is dat het hygroscopisch is, en dus blijft geleiden. Keyboard verwijderen, goed uitspoelen, laten drogen, en dan terugstoppen en hopen dat er niks doorgebrand is, is het devies.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 14:46
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Tuinkabouter !! schreef op 23-08-2004 @ 15:09 :
Accu eruit, naspoelen met water (cola bijt uit, als je iets wat vastgeroest zit moet je er cola overgieten) en dan droogblazen met ingeblikte lucht
Ik vraag me echt af waar men die onzin vandaan haalt.

Ingeblikte lucht? Lol "Zeer licht ontvlambaar" wel eens op een persluchtfles zien staan?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 14:52
RayMania
RayMania is offline
Citaat:
Chimera schreef op 23-08-2004 @ 15:45 :
Ik weet niet wat jij voor cola aanziet (accu zuur?) maar cola is helemaal niet aggressief.
Cola heeft een pH van 2.6.
Erg zuur dus.
Oud 23-08-2004, 14:59
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Chimera schreef op 23-08-2004 @ 15:45 :
Ik weet niet wat jij voor cola aanziet (accu zuur?) maar cola is helemaal niet aggressief. Het enige probleem is dat het hygroscopisch is, en dus blijft geleiden. Keyboard verwijderen, goed uitspoelen, laten drogen, en dan terugstoppen en hopen dat er niks doorgebrand is, is het devies.
Geloof me... cola en printplaten is geen goed idee...... het vreet echt in.... probeer maar..... (nooit bij natuurkunde een schroef in cola moeten gooien??)

en zoals ik al zei.... uitwassen en klaar is klara
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 15:19
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
RayMania schreef op 23-08-2004 @ 15:52 :
Cola heeft een pH van 2.6.
Erg zuur dus.
Dat weet ik, maar alleen de zuurtegraad zegt weinig. Cola tast je tanden ook niet echt aan, dus met metalen doet het ook niet zo veel. Een grote beker waar je een schroef inhangt is natuurlijk ook compleet wat anders dan een paar druppeld op een printplaat. No way dat dat schade aanricht.

Citaat:
twain4me schreef op 23-08-2004 @ 15:59 :
(nooit bij natuurkunde een schroef in cola moeten gooien??)
Nee, daar we ons meestal tijdens SCHEIKUNDE met zuren bezighielden.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 15:46
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Chimera schreef op 23-08-2004 @ 16:19 :
Dat weet ik, maar alleen de zuurtegraad zegt weinig. Cola tast je tanden ook niet echt aan, dus met metalen doet het ook niet zo veel. Een grote beker waar je een schroef inhangt is natuurlijk ook compleet wat anders dan een paar druppeld op een printplaat. No way dat dat schade aanricht.

Nee, daar we ons meestal tijdens SCHEIKUNDE met zuren bezighielden.
tanden worden wel degelijk aangetast door cola... maar ze zijn niet van metaal dus niet te vergelijken

Bij ons viel het wel gewoon onder natuurkunde.. (ik kan er ook niks aan doen) Maar scheikunde kwam dan ook op het rooster niet voor.... dus gewoon 2 in 1....

Dat kattepis (niet van mij) door de printbanen van een mobo heen vreet heb ik zelf gezien ik denk dat cola niet veel beter is en het is natuurlijk niet zo dat er een gat achter blijft alleen tast het de boel zodanig aan dat het daarna lekker gaat roesten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2004, 13:41
Tuinkabouter !!
Citaat:
Chimera schreef op 23-08-2004 @ 15:46 :
Ik vraag me echt af waar men die onzin vandaan haalt.

Ingeblikte lucht? Lol "Zeer licht ontvlambaar" wel eens op een persluchtfles zien staan?
Nee echt ingeblikte lucht, ik geloof van hama.

Zie het als een ballon onder 3 bar ofzo, het blaast niet echt hard hoor. Meer geschikt om kruimels uit je toetsenbord te blazen.

Ik werk bij een combi-fotograaf en moet wel es dia's / negatieven inscannen, als het bronbeeldje dan niet schoon is moet ik er ff met die bus overheen blazen en meestal is de troep er dan wel af, maar nogmaals het gaat niet hard.

En ik heb het met mn eigen ook gedaan, maar dat ging om koffie met suiker en melk. En echt 100 % is het nooit meer geworden.
Oud 24-08-2004, 14:30
Chimera
Chimera is offline
Gewoon perslucht dus? Hmm, de meeste van die 'dusters' zijn gewoon drijfgas. Geeft een FLINKE steekvlam.

Ik heb ook meerdere malen koffie over m'n KB gegooid. Was meestal een kwestie van m'n hele keyboard uit mekaar schroeven, flink soppen, en op laten drogen (2 dagen op de verwarming, just to make sure).
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 14:35
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Chimera schreef op 24-08-2004 @ 15:30 :
Gewoon perslucht dus? Hmm, de meeste van die 'dusters' zijn gewoon drijfgas. Geeft een FLINKE steekvlam.

Ik heb ook meerdere malen koffie over m'n KB gegooid. Was meestal een kwestie van m'n hele keyboard uit mekaar schroeven, flink soppen, en op laten drogen (2 dagen op de verwarming, just to make sure).
Meerde malen

okeej bij mij zat er spagettie in me cpu fan op een bepaald moment
maar dat was maar 1 keertje
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 14:39
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
twain4me schreef op 24-08-2004 @ 15:35 :
Meerde malen
Euh, ja. Paar keer thuis, een keer op kantoor. Beetje vervelend. Ik drink ook ongeveer continue koffie.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 14:42
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Chimera schreef op 24-08-2004 @ 15:39 :
Euh, ja. Paar keer thuis, een keer op kantoor. Beetje vervelend. Ik drink ook ongeveer continue koffie.
Gehehe vast erg slaapverwekend werk dan
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 15:16
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Chimera schreef op 23-08-2004 @ 16:19 :
Je tanden worden ongelofelijk aangetast door cola.
Daarom drink ik het ook niet.
Oud 24-08-2004, 17:30
Tuinkabouter !!
Citaat:
Chimera schreef op 24-08-2004 @ 15:30 :

Maar over je KB die je nieuw hebt voor 7 euro of over je laptop, dat maakt wel een beetje verschil
Oud 24-08-2004, 20:47
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Tuinkabouter !! schreef op 24-08-2004 @ 18:30 :
Maar over je KB die je nieuw hebt voor 7 euro of over je laptop, dat maakt wel een beetje verschil
Nouja, mijn keyboards kosten wel wat meer dan 7 euro (vanwege RSI, zelfde geldt voor m'n muis), maar een laptop is idd wat vervelender. Scheelt wel dat het keyboard van laptops te verwijderen is, en het goed kan zijn dat alleen het keyboard vol prut zit.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 20:48
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
twain4me schreef op 24-08-2004 @ 15:42 :
Gehehe vast erg slaapverwekend werk dan
Ohnee. Beetje IT-er eigen he
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 21:40
Tuinkabouter !!
Bij mij ging het aan de luidsprekergaatjes aan in en kwam het er bij het diskettestation weer aan uit
Oud 30-08-2004, 22:21
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Gewoon een vraag maar als je electronica wat uitgeschakelt is en je gooit (legt het voorzichtig )het bijvoorbeeld in een plas water, je laat het goed drogen (maak het schoon) dan kan er toch niks stuk gaan?

Want volgens mij is de enige manier dat het stuk kan gaan kortsluiting dat door het vocht wordt veroorzaakt.

Ga er natuurlijk van uit dat er geen zand in zit of iemand er met een schroevendraaier in loopt te prikken.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 22:37
twain4me
twain4me is offline
In bepaalde delen van electronica kan een behoorlijke hoeveelheid spanning zitten, waneer dat wordt ontladen over de verkeerde stukjes hebje zeg maar toast... Maar normaal gezien is water idd niet zoon grote vijand als dat bijna iedereen denkt...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 01:30
WillKillForSex
Nou ik denk dat iedere stof die geen bijtend effect heeft op printplaten e.d. maar wel vloeibaar is, geen vijand is voor een computer mits je je pc niet aan hebt staan EN je de vloeistof goed verwijderd (fohn, whatever).

Wil graag weten of ik gelijk heb of niet.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Hardstylesage schreef op 31-08-2004 @ 02:30 :
Nou ik denk dat iedere stof die geen bijtend effect heeft op printplaten e.d. maar wel vloeibaar is, geen vijand is voor een computer mits je je pc niet aan hebt staan EN je de vloeistof goed verwijderd (fohn, whatever).

Wil graag weten of ik gelijk heb of niet.
probeer het uit
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 11:41
WillKillForSex
zeg dan niks..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten