Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2004, 09:40
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ben jij nou nooit bang dat je vriend(in) een leuker of spannender iemand ontmoet dan jijzelf? Dat hij/zij zó gezellig met iemand aan de praat raakt en dat het zó klikt dat 'ie/ze er misschien wel aan denkt om voor die ander te kiezen?

Mijn vriend is tatoeeerder, en ik maak me de godganse dag gek over alle buiken, borsten en billen die hij te zien krijgt. Godzijdank valt 'ie uitsluitend op magere meiden, en dat zijn de meeste niet, maar toch... Ik vind het idee erg vervelend. Ook de gedachte dat hij lekker knus met iedereen kan praten vind ik minder. Ik ben echt ongelooflijk jaloers aangelegd, dat merk je. Een beetje paranoia ook wel, misschien.

Ik bedoel, je hoort zoveel over vreemdgaan en over hoe leuk mannen zich daaruit kunnen lullen... Ik ben bang dat ik te saai voor hem ben geworden na 3 jaar, ookal ontkent hij dat, en dat hij een spannend aanbod dan niet kan weerstaan.

Hij zegt dat 'ie walgt van mensen die vreemdgaan, maar dat zegt iedereen, toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2004, 09:41
Verwijderd
Ik zou de topictitel veranderen in 'jaloers'.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 09:43
Marcade
Marcade is offline
Dan zorg je er toch voor dat je spannend genoeg blijft voor je geliefde?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 09:50
filia dei
filia dei is offline
Tuurlijk... ik denk dat iedereen wel bang is om zijn vriend of vriendin te verliezen. Maarjah, zolang hij nog voor mij gekozen heeft ga ik me daar geen zorgen over maken. Als 't zover is heb ik nog tijd zat om te piekeren.

Maarjah... als hij zegt dat hij je niet saai vind. En je zelf ook je best doet om leuk en spannend te zijn dan zie ik niet waarom je er niet gewoon vertrouwen in hebt.

Zo lijkt 't inderdaad op extreem jaloers en bezitterig enzo.
Oud 02-09-2004, 10:02
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Marcade schreef op 02-09-2004 @ 10:43 :
Dan zorg je er toch voor dat je spannend genoeg blijft voor je geliefde?
Dat doe ik al wel hoor
Maar het is toch altijd anders met een nieuw, spannend iemand als met je eigen partner.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 10:02
Verwijderd
Citaat:
)Vampje( schreef op 02-09-2004 @ 10:40 :
Hij zegt dat 'ie walgt van mensen die vreemdgaan, maar dat zegt iedereen, toch?
Nee hoor, sommige mensen komen er gewoon voor uit dat vreemdgaan best wel stoer is.

Maar ontopic, waarom zou je daar bang voor zijn? Als je jezelf zit op te vreten van onzekerheid heb je ook maar constant een kutgevoel. En als hij echt een leuker iemand tegenkomt op zijn studie dan kun je daar toch niets tegendoen, of je je nu zorgen gaat zitten maken of niet.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 10:51
Verwijderd
Nog niet.. Voordat ik met hem zoende, wel.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 11:06
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
)Vampje( schreef op 02-09-2004 @ 11:02 :
Dat doe ik al wel hoor
Maar het is toch altijd anders met een nieuw, spannend iemand als met je eigen partner.
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.

Je klinkt nu eigenlijk alsof je het heel stiekem zelf spannender en leuker lijkt met een nieuwe partner, dan met je huidige ..
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 11:28
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Marcade schreef op 02-09-2004 @ 12:06 :
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.

Je klinkt nu eigenlijk alsof je het heel stiekem zelf spannender en leuker lijkt met een nieuwe partner, dan met je huidige ..
"Ik kan me voorstellen dat sommige mensen zelfmoord...."
Wil ik nou zelfmoord plegen? Nee.

Marcade er is een verschil tussen inlevingsvermogen en je eigen fantasien op iemand anders projecteren. Het kan dat je gelijk hebt, maar het kan evengoed dat je geen gelijk hebt, dus om zomaar botweg dat te zeggen, is te kort door de bocht
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 12:20
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 02-09-2004 @ 12:28 :
"Ik kan me voorstellen dat sommige mensen zelfmoord...."
Wil ik nou zelfmoord plegen? Nee.

Marcade er is een verschil tussen inlevingsvermogen en je eigen fantasien op iemand anders projecteren. Het kan dat je gelijk hebt, maar het kan evengoed dat je geen gelijk hebt, dus om zomaar botweg dat te zeggen, is te kort door de bocht
Kan jij je serieus voorstellen dat iemand zelfmoord zou willen plegen? (iets zegt me dat je nu denkt aan mensen die terminaal zijn; .. dan komt de vraag; ben jij wel is terminaal ziek geweest en/of zou je je kunnen voorstellen hoe dat zou voelen/zijn? )

Ik heb nooit gezegd dat )Vampje( daadwerkelijk zelf ook zo erover denkt .. alleen dat ze zo klonk toen ze reageerde op mijn vorige post. .. dus ik vind niet dat ik nu te kort door de bocht ga sinds ik nog geen conclusies heb getrokken. Het was meer een .. vraag zonder vraagteken .. of ze zelf inderdaad ook denkt dat een nieuwe partner spannender en leuker is.

Zou ze afkeurend reageren, dan zou ik, nu even in het kort, zeggen dat haar vriend waarschijnlijk ook zo als haar zou denken en dat ze niet bang zou moeten zijn en haar vriend zou proberen moeten te vertrouwen.

Zou ze toestemmend reageren, dan zou ik me afvragen waarom ze nog een relatie heeft en hoe ze het denkt vol te houden.

Laatst gewijzigd op 02-09-2004 om 12:24.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 12:47
Verwijderd
Hij heeft bedrijfseconomie gestudeerd en werkt nu aan de universiteit (bezig met promoveren) zijn vrouwelijke collega's zijn niet bepaald de types op wie hij zal vallen Maar goed, ik ben ook niet erg jaloers aangelegd.

Mja, het is niet voor niets jouw vriend nu. Ik zou me er niet al te druk over maken hoor...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 14:01
leucomelas
leucomelas is offline
blup., hetzelrfde hier hij zegt dat dat nooit zou kunnen gebeuren maar hoe weet hij dat nou? misschien ben ik over een half jaar wel erg saai en wil hij weg? gelukkig hoef ik me niet zon zorgen te maken over zijn beroep, hijs timmerman en werkt uitlsuitend met mannen... maar heb ik trouwens altijd, als ie naar school gaat, als ie een dagje weg is bla die bla
Oud 02-09-2004, 14:21
Verwijderd
Je kunt als persoon nooit 100% zekerheid geven tegenover je partner dat je niet/nooit vreemd zal gaan. Niemand kan de toekomst voorspellen, en de meeste mensen kunnen hun reactie op afwijkende momenten ook niet voorspellen.
De zekerheid die je wel kunt geven is de zekerheid dat als het gebeurd je het vertelt en er dan normaal over gepraat kan worden.

Als je denkt dat je saai wordt/bent geworden na 3 jaar dan geef je dus al aan dat er iets moet veranderen. Dat kun je zelf doen, maar daar kun je ook met z'n tweeën aan gaan werken.
Je zegt zelf dat hij vind dat jij niet saai bent, waarom spreek je hem dan tegen? Bang dat hij voor jou bestwil tegen je liegt? Dat is nu ook geen positief iets, is het?
Als hij vreemd wil gaan, had hij dat allang kunnen doen, en als hij zelf zegt dat hij niet vreemdgaat, lijkt met me redelijk logisch daar gewoon op te vertrouwen.
Tuurlijk mensen liegen veel, maar als je daartegenover niemand (meer) vertrouwd kom je ook nergens.

Meer praten

Ikzelf ben ook wel degelijk jaloers als er veel over andere, onbekende mensen wordt gepraat. Maar als mij verteld wordt dat hij nooit vreemd zal gaan, dan geloof ik hem. Tuurlijk, de kans blijft altijd bestaan, maar als je daar steeds aan gaat denken kom je nooit van die gedachten af, dan krijg je zo'n 'paranoia' effect.

Vertrouw op wat hij zegt, en als het wel gebeurd weet je dat hij het dus niet waard is/was.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 18:41
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik heb daar geen problemen mee; ben sowieso niet echt jaloers aangelegd en ik vertrouw mijn vriendje. En iemand leukers tegenkomen kan altijd: dat is het 'risico' van elke relatie en dat moet je accepteren.
Oud 02-09-2004, 20:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou daar niet zo mee zitten. Mijn vriend woont ruim 250 km bij me vandaan en ik zie hem niet zo vaak dus hij kan doen en laten wat hij wil maar hij is mijn vriend en ik vertrouw hem. Ik zit er echt niet mee als hij contact heeft met andere meiden want ik heb zelf ook contact met andere jongens maar dat moet kunnen in een relatie vind ik.
Oud 04-09-2004, 15:18
Verwijderd
ik neem aan dat als hij op zijn werk zo veel borsten&billen ziet, dat het 'm dan nog weinig kan schelen.

Tja, het kan natuurlijk altijd gebeuren dat de ander iemand tegenkomt en opeens daar verliefd op wordt; of iemand nou tatoeëerder is of een kantoorbaan heeft. Maar het is nogal nutteloos om je daar voortdurend druk over te maken. Hij heeft al besloten dat jij de leukste bent van alle mensen die hij nu kent, en dan moet iemand wel héél leuk zijn om leuker dan jou te zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten