Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2004, 12:37
Alistar
Alistar is offline
Hoi allemaal, ik heb een beetje een probleem. Nouja, probleem.....ik zit er mee.
Een vriendin van mij was verliefd geworden op een jongen, maar dat kon niks worden omdat hij al een vriendin had. Toen heeft ze wat meer contact gezocht met een collega van hem. Deze jongen (we noemen hem J) liet duidelijk blijken haar ook wel leuk te vinden, en hij wilde ook steeds met haar afspreken. Op n gegeven moment liet hij t echter afweten. Steeds als ze wat wilde afspreken, zei hij dat hij niet kon, dat hij geen tijd had etc. Mijn vriendin heeft daar toen wat van gezegd, want ze was erg gekwetst door zijn gedrag, en ze baalde er ook ontzettend van omdat die andere jongen op wie ze eerst verliefd was ook zoiets had geflikt (hij heeft namelijk wel n vriendin maar smst de hele tijd, en zit ook n beetje te stoken tussen J. en mijn vriendin) Enfin, J. zei dat hij haar wel heel leuk vond maar dat hij net een relatie achter de rug had, die niet zo prettig was verlopen, en dat hij nu nog even geen behoefte had aan een nieuwe relatie. Ok, dat kon ze begrijpen. Nu was ik afgelopen vrijdag in n discotheek, een andere vriendin van mij had me meegenomen naar een introfeest van de school waar ze heen gaat. We waren met zn 3en, ik, vriendin + een meisje dat mijn vriendin kent.
Op een gegeven moment dacht ik dat ik J. zag lopen, maar ik wist t niet zeker. Later kwam ik hem tegen aan de bar, en hij bleek t dus wel te zijn. Ik+ vriendin raakten aan de praat met een vriend van hem, maar hij zat onwijs te flirten met dat meisje dat bij ons was. Ik zag dat en ik werd echt boos! Ik bedoel, hij is niet bezet, dus hij mag dat zelf weten, maar hij loopt zelf te verkondigen dat hij helemaal geen behoefte heeft aan meisjes op dit moment. Later zag ik m ook nog een keer, en liep hij met een paar andere meiden te flirten. Hij zat ze ook helemaal te bekijken terwijl ze aan t dansen waren, en ik zag later dat hij dr ook een probeerde te zoenen.
Nu is mijn probleem, moet ik dit aan mijn vriendin vertellen? Zij vindt hem onwijs leuk, en denkt dat hij nog helemaal nix wil met iemand, maar ondertussen loopt ie wel andere meiden te versieren. Ik vind t lullig om te vertellen, omdat het dan ook net lijkt alsof ik politieagentje speel, maar ik wil niet dat ze gekwetst wordt, doordat ie strax zegt: nou ik wil toch nix met je.
Misschien vinden jullie dit wel overdreven van mij, maar als ik zie dat hij iemand anders probeert te zoenen terwijl hij zogenaamd nog niet toe is aan n ander, en hij aan mijn vriendin laat merken dat hij HAAR leuk vindt, en dat zij t wel is voor m, dat vind ik op zn zachtst gezegd eigenaardig.
Moet ik t vertellen of moet ze er zelf achterkomen?
Oud 29-08-2004, 12:41
Dzjes
Dzjes is offline
Als ik jou was zou ik het aan je vriendin vertellen; anders bestaat er nog altijd de kans dat hij haar aan het lijntje zal houden. Als je vriendin achteraf hoort dat dat jij ervan wist zal ze des te bozer worden?
Succes
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 12:46
Methuus
Methuus is offline
Gewoon vertellen dat ie haar aan't lijntje houdt. Duh.
Oud 29-08-2004, 12:47
Verwijderd
Goede vriendinnen kunnen dat gewoon zeggen tegen elkaar, toch?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 12:50
Alistar
Alistar is offline
Citaat:
perseus schreef op 29-08-2004 @ 13:47 :
Goede vriendinnen kunnen dat gewoon zeggen tegen elkaar, toch?
Ja dat is absoluut waar, maar zij kan nogal argwanend zijn, dat ze dan vindt dat ik me met haar liefdesleven bemoei enzo.
Oud 29-08-2004, 15:00
teirg
teirg is offline
Misschien wil hij die vriendin van je niet kwetsen en heeft hij inderdaad nog geen behoefte aan een relatie. Maar ondertussen is hij wel te vinden voor een avontuurtje met die andere meisjes?
Oud 29-08-2004, 15:21
sita15
sita15 is offline
dat is dan tog haar beslissing of ze je geloofd ja of nee.. jij hebt haar gewaarschuwd en ze moet zelf beslissen of ze er wat mee doet
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Alistar schreef op 29-08-2004 @ 13:37 :
Hoi allemaal, ik heb een beetje een probleem. Nouja, probleem.....ik zit er mee.
Een vriendin van mij was verliefd geworden op een jongen, maar dat kon niks worden omdat hij al een vriendin had. Toen heeft ze wat meer contact gezocht met een collega van hem. Deze jongen (we noemen hem J) liet duidelijk blijken haar ook wel leuk te vinden, en hij wilde ook steeds met haar afspreken. Op n gegeven moment liet hij t echter afweten. Steeds als ze wat wilde afspreken, zei hij dat hij niet kon, dat hij geen tijd had etc. Mijn vriendin heeft daar toen wat van gezegd, want ze was erg gekwetst door zijn gedrag, en ze baalde er ook ontzettend van omdat die andere jongen op wie ze eerst verliefd was ook zoiets had geflikt (hij heeft namelijk wel n vriendin maar smst de hele tijd, en zit ook n beetje te stoken tussen J. en mijn vriendin) Enfin, J. zei dat hij haar wel heel leuk vond maar dat hij net een relatie achter de rug had, die niet zo prettig was verlopen, en dat hij nu nog even geen behoefte had aan een nieuwe relatie. Ok, dat kon ze begrijpen. Nu was ik afgelopen vrijdag in n discotheek, een andere vriendin van mij had me meegenomen naar een introfeest van de school waar ze heen gaat. We waren met zn 3en, ik, vriendin + een meisje dat mijn vriendin kent.
Op een gegeven moment dacht ik dat ik J. zag lopen, maar ik wist t niet zeker. Later kwam ik hem tegen aan de bar, en hij bleek t dus wel te zijn. Ik+ vriendin raakten aan de praat met een vriend van hem, maar hij zat onwijs te flirten met dat meisje dat bij ons was. Ik zag dat en ik werd echt boos! Ik bedoel, hij is niet bezet, dus hij mag dat zelf weten, maar hij loopt zelf te verkondigen dat hij helemaal geen behoefte heeft aan meisjes op dit moment. Later zag ik m ook nog een keer, en liep hij met een paar andere meiden te flirten. Hij zat ze ook helemaal te bekijken terwijl ze aan t dansen waren, en ik zag later dat hij dr ook een probeerde te zoenen.
Nu is mijn probleem, moet ik dit aan mijn vriendin vertellen? Zij vindt hem onwijs leuk, en denkt dat hij nog helemaal nix wil met iemand, maar ondertussen loopt ie wel andere meiden te versieren. Ik vind t lullig om te vertellen, omdat het dan ook net lijkt alsof ik politieagentje speel, maar ik wil niet dat ze gekwetst wordt, doordat ie strax zegt: nou ik wil toch nix met je.
Misschien vinden jullie dit wel overdreven van mij, maar als ik zie dat hij iemand anders probeert te zoenen terwijl hij zogenaamd nog niet toe is aan n ander, en hij aan mijn vriendin laat merken dat hij HAAR leuk vindt, en dat zij t wel is voor m, dat vind ik op zn zachtst gezegd eigenaardig.
Moet ik t vertellen of moet ze er zelf achterkomen?
een beetje flirten, zoenen en naar bed gaan is heel wat anders dan een relatie met iemand aangaan
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Alistar schreef op 29-08-2004 @ 13:50 :
Ja dat is absoluut waar, maar zij kan nogal argwanend zijn, dat ze dan vindt dat ik me met haar liefdesleven bemoei enzo.
Dan is een zin als 'ik probeer je te helpen, anders zoek je het zelf maar uit' meestal duidelijk genoeg.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 19:00
filia dei
filia dei is offline
Ik vind dat je het niet moet vertellen.
Een relatie is héél wat anders dan een beetje flirten en zoenen. Dat laatste is vooral veel lol zonder verdere verplichtingen. En aan een relatie zitten toch vaak verplichtingen (en in sommige gevallen zit er ook nog pijn en verdriet aan vast).

Bovendien hoeft dat hij flirt met ándere meisjes helemaal niet te betekenen dat hij je vriendin niet leuk vind. Ik heb welleens een geval meegemaakt, waarin een jongen smoorverlieft was op een meisje maar geen relatie aan wilde (of durfde) gaan. En daarom nog met andere zoenden om maar voor zichzelf te bewijsen dat ie niets voor die ander voelde.

Ik zeg niet dat dit bij jou ook zo is. Maar ik vind niet dat je er te snel over moet oordelen. Praat er éérst eens met hém over voordat je je vriendin meteen bang maakt of verdriet doet.
Oud 29-08-2004, 21:38
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik vind wel dat ze het moet weten, ik zou het vertellen ja. Hoeft niet te betekenen dat je politieagentje speelt, want je kwam hem gewoon toevallig daar tegen en je zag wat er allemaal gebeurde. Dadelijk komt zij er achter hoe hij werkelijk is en zeg jij van "ja, eigenlijk wist ik dat wel want in de discotheek... blablabla" en ja dan heb jij weer ruzie met haar. Gewoon eerlijk zijn, zeker als ze ECHT gek op hem is.
Oud 29-08-2004, 22:20
Alistar
Alistar is offline
Tuurlijk, een relatie is totaal iets anders dan flirten en zoenen, dat is op zich ook niet echt t probleem, maar meer dat hij mijn vriendin een heel verkeerd beeld geeft. Hij heeft gezegd dat hij niet toe is op t moment aan een ander meisje, imo bedoelt hij dus ook niet zoenen of flirten. En hij heeft ook tegen mijn vriendin gezegd dat hij haar leuk vindt, dan ga je toch niet zoenen met n ander? Ik vind dat iig nogal vreemd.
Oud 30-08-2004, 14:52
*$tylo*
*$tylo* is offline
Citaat:
Alistar schreef op 29-08-2004 @ 23:20 :
Tuurlijk, een relatie is totaal iets anders dan flirten en zoenen, dat is op zich ook niet echt t probleem, maar meer dat hij mijn vriendin een heel verkeerd beeld geeft. Hij heeft gezegd dat hij niet toe is op t moment aan een ander meisje, imo bedoelt hij dus ook niet zoenen of flirten. En hij heeft ook tegen mijn vriendin gezegd dat hij haar leuk vindt, dan ga je toch niet zoenen met n ander? Ik vind dat iig nogal vreemd.
Miss kende hij dat meisje dat hij ging zoenen nog niet en hoefde hij zich er dus ook niet lullig over te voelen. hij kan dat natuurlijk niet bij jouw vriendin flikken omdat hij haar echt leuk vindt. M.a.w.: zoenen met die chick want die vindt hij lekker en kent ie niet, geen verplichtingen enz. En uit respect voor die vriendin van jou doet hij dat niet bij haar.

Of hij liegt tegen je vriendin en hij is een lul.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten