Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2004, 20:28
Lolita
Lolita is offline
Ik ben nu sinds half april niet meer ongesteld geweest, ik ben wel vaker ineens een maand niet ongesteld en begin dan gewoon na de stopweek weer met de pil, maar nadat ik half mei dus niet ongsteld werd ben ik met de pil gestopt met het idee eens te wachten tot ik ongesteld zou worden.
Nou ik wacht dus nog steeds...

Een zwangerschapstest die ik begin deze maand heb gedaan bleek negatief, maar mijn moeder heeft tijdens haar zwangerschap van mij ook 3 negatieve testuitslagen gehad terwijl ik er toch echt al zat.
Ik heb nog niks gemerkt van iets dat op een zwangerschap zou kunnen wijzen en zou dan nu inmiddels toch bijna 5 maanden moeten zijn.
De kans dat ik zwanger ben lijkt mij dus nihil alhoewel het we kan.

Eigenlijk zou ik naar mijn huisarts moeten, maar ik heb echt een hekel aan die man dus dat zie ik niet zitten. Hier wordt ik echter ook niet goed van en stel nou dat het geen zwangerschap is maar dat ik onvruchtbaar ben, dan wil ik dat toch wel echt nu weten.
Er is natuurlijk ook nog de optie dat het gewoon heel erg lang uitblijft, alhoewel ik 5 maanden wel erg extreem vind.

Kan ik ook op eigen initiatief naar een gynaecoloog? En zo ja hoe dan, want volgens mij heb je altijd een verwijskaart nodig toch?
Heeft iemand van jullie een idee over wat er aan de hand kan zijn?
Oud 31-08-2004, 20:34
Marcade
Marcade is offline
W'rom neem je niet een andere huisarts, of kan dat niet?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 20:35
Mara
Mara is offline
Ben je extreem afgevallen? Dat is 't enige wat ik nu kan bedenken waarvan je menstruatie stopt.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 20:42
MightyDuck
MightyDuck is offline
Exogene hormoon suppletie onderdrukt je lichaamseigen hormoonproductie, op die manier word dmv het afstemmen van een dosis het niveau van de hormonen in het lichaam gereguleerd.

Na het stoppen met suppletie duurt het enige tijd tot het lichaam de eigen hormoon productie weer hervat. Met testosteron kan dat zelfs onmogelijk zijn geworden. ( men neme een langdurig constante steroiden gebruiker ) Met oestrogeen komt die echter niet voor. Hoewel uitzonderingen de regel bevestigen.

Ik weet niet hoe lang je de pil al slikt maar het is mogelijk dat je eigen hormoon productie nog niet op gang gekomen is, vraag me niet hoe dat precies zit want details over de vrouwenpil weet ik zo ook niet. Wat ik wel weet is dat na een half jaar de productie toch al weer op gang gekomen hoort te zijn.

Dus toch een bezoekje aan de huisarts, polikliniek of rutgersstichting ondernemen. Een bloedtest is noodzakelijk.
Oud 31-08-2004, 20:44
Lolita
Lolita is offline
Voor zover ik weet zijn alle huisartspraktijken hier in de buurt vol.

nee ik ben niet heel erg afgevallen en heb ook geen last van extreme stress, althans niet dat ik merk. Alhoewel ik wel genoeg redenen heb om stress van te krijgen.
Maar normaal gesproken gaat mijn nek dan vastzitten en wordt ik prikkelbaar en slaap slecht. daar heb ik allemaal geen last van en het lijkt met sterk dat er geen andere gevolgen van stress zijn als een uitblijvende menstruatie
Oud 31-08-2004, 20:49
Lolita
Lolita is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 31-08-2004 @ 21:42 :
Pff nuttig verhaal, bedankt.
Heb de pil denk ik zo'n twee jaar geslikt. En heb wel eens eerder gehoord dat het na het stoppen met de pil een behoorlijke tijd kan duren voordat je weer ongesteld wordt.
Oud 31-08-2004, 21:00
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Support81 schreef op 31-08-2004 @ 21:49 :
Pff nuttig verhaal, bedankt.
Heb de pil denk ik zo'n twee jaar geslikt. En heb wel eens eerder gehoord dat het na het stoppen met de pil een behoorlijke tijd kan duren voordat je weer ongesteld wordt.
Het kán he. Nawerking van suppletie is merkbaar zolang het middel nog niet uit het lichaam geëlimineerd is en de duur dat het duurt tot het lichaam zich opnieuw in stelt.

Andere mogelijkheid, die me overigens heel klein lijkt, is een ongemerkte aandoening aan de eierstoken oid. Of idd een zwangerschap, maar de testen wijzen uit van niet.

Nogmaals, de orale pil had nu toch al overwonnen moeten zijn, het is geen nandrolone

Ga naar de huisarts joh je kunt toch ook naar een huisartsenpost bellen, of een andere arts. Of desnoods gewoon naar de polikliniek gaan. Je hoeft heus niet met je billen bloot, al wat je moet doen is de situatie uitleggen en je door laten verwijzen voor een bloedtest op je hormoonwaarden.

Testen op hormonen zijn duur ( voor de verzekering ) dus laat je niet met een "komt wel goed" naar huis sturen, mocht er iets anders aan de hand zijn dan kun je wel bedenken dat je er maar beter op tijd bij kan wezen.

Good luck
Oud 01-09-2004, 10:27
Verwijderd
Kan je niet naar de Rutgersstichting? Die kunnen je ook eventueel doorverwijzen naar een gynaecoloog dacht ik...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 11:41
ekki
ekki is offline
Ik zou het in ieder geval niet zo laten. Ik denk dan meteen aan een nicht van mij, die op haar 9e ongesteld werd, op haar 14e stopte het weer. Ze bleek onvruchtbaar te zijn. Ze heeft nu 2 kinderen geadopteerd.

Ik zou dus toch echt naar de dokter gaan! Een doorverwijzing is zo geschreven, of hij zegt dat je je niet druk moet maken, maar dat zou ik niet accepteren.
Oud 01-09-2004, 18:09
American*Dream
American*Dream is offline
Ga naar de Rutgersstichting... zoek maar ff op t web naar telefoonnummers...dan hoef je niet naa rje eigen huisarts maar zij kunnen je (blijkt het toch belangrijk) door verwijzen en alles...
Oud 15-09-2004, 21:22
Lolita
Lolita is offline
Nou het heeft even geduurd maar ik heb nu dan toch eindelijk de huisarts gebeld en heb vrijdag een afspraak. Ik kon er gewoon niet nog langer tegen om niet te weten wat er aan de hand is en hoop dat hij mijn bloed wil laten testen om te kijken of ik uberhaupt wel (voldoende) hormonen aanmaak om ongesteld te kunnen worden en meteen ook een hiv test voor de zekerheid. verder wil ik uitsluitsel of ik misschien onvruchtbaar ben en zo ja waarom mijn perioden dan nog steeds uitblijft. Heb echt een waslijst met vragen in mijn hoofd nou maar hopen dat ik mezelf er toe aan kan zetten om ze ook allemaal te stellen...

Regels voor berichten