Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2002, 12:34
corduroy
corduroy is offline
Ik heb kortgeleden bovenstaand boek van Brusselmans gelezen. Aangezien ik voor een schoolopdracht nog twee boeken erbij moet lezen met een ovreenkomend thema (zodat vergeleken kan worden), benik op zoek naar twee andere interessante boeken. Een ervan moet een middeleeuws boek zijn. Hert handigst lijkt het me om twee boeken met als thema de liefde te lezen, maar welke boeken gaan daar allemaal over en zijn ook nog een beetje leuk.
schrijvers die ik goed vind zijn o.a. Elsschot, Boon, iets als dorrestein gaat ook wel.
Oud 09-10-2002, 12:35
corduroy
corduroy is offline
voor de duidelijkheid, ik hou veel van lezen dus dat is het probleem niet, maar ik heb er niet zo heel veel tidj meer voor (nog zo'n drie weken waarin ik dus nog twee boeken meot lezen, en verslagen schrijven). de boeken moeten dus niet te grandioos dik zijn (dunne floddertjes hoeven nou ook weer niet). iemand goeie tips? bvd.
Oud 09-10-2002, 14:30
Vlooienband
Vlooienband is offline
Iets als Dorrestein?
Buitenstaanders!
Oud 09-10-2002, 15:08
Verwijderd
Welke thema's moeten er in terugkomen? Alleen de liefde? Dat is nogal ruim, aangezien ongeveer tachtig procent van alle west-europese literatuur (o.a.) over liefde gaat.

LUH-3417
Oud 01-09-2004, 02:37
86dagreed
86dagreed is offline
Nou 2 soortgelijke boeken isniet moeilijk

met thema liefde:

1.Gerard Reve - De avonden - over de verveling van de na-oorlogse jeugd, en zijn ongeluk, hij probeert het geluk te vinden en weet niet hoe.

2.Jeroen brouwers -bezonken rood - het tegenovergestelde, misschein interessant, hij kan geen liefde meer vinden, maar wil het zo graag.

3.Paul Mennes - Tox - gaat over de zoektocht naar harstocht in een verloederde maatschappij

4.Jeroen Brouwers - Zonder trommels en trompetten (verhaal)
het ultieme melancholische liefdesverhaal?

5.bob den Uyl - dwarsweg - zonder liefde een opdracht niet halen (niet in de context, tussen de letters door wel)
Oud 01-09-2004, 09:05
Verwijderd
Na twee jaar reageren op een thread waarin tips voor een schoolopdracht gevraagd worden lijkt me niet zo heel erg nuttig meer. Maar ik waardeer je enthousiasme en doorzettingsvermorgen.

LUH-3417 - Er komt alleen wel een slot op, geloof ik.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten