Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2004, 22:14
Brutus
Brutus is offline
Hoi,
ik heb al een tijdje een vriendin en die heeft wel vaker last van koortslip, in het begin had ik ook smetvrees.
na enkele maanden werd het veel minder en op een gegeven moment dacht ik er niet eens meer aan.
ik heb er nooit van mijn leven eerder last van gehad, k hoorde dat je meestal als kleuter geinfecteerd zou raken.
opeens is er dus bij mij een koortslip ontstaan vanochtend, gisteren voelde het al een beetje raar, en op t zelfde dag bij mn vriendin.
betekent dit dat ik er de rest van mn leven ook last van ga hebben?
zijn er andere middelen dan zovirax wat effectiever en sneller zijn die jullie mij kunnen aanraden???
alvast bedankt voor de reacties
Oud 24-08-2004, 22:15
Brutus
Brutus is offline
ik heb t afgelopen weekend ook erg weinig/niet geslapen omdat ik op een camping was, en misschien heeft drugs/alchoholgebruik er mee te maken?
Oud 24-08-2004, 22:33
jet
jet is offline
ja dit hou je voor de rest van je leven. en elke keer dat je weerstand laag is zal hij naar voren komen. en middelen weet ik niet
Oud 24-08-2004, 23:03
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
jet schreef op 24-08-2004 @ 23:33 :
ja dit hou je voor de rest van je leven. en elke keer dat je weerstand laag is zal hij naar voren komen. en middelen weet ik niet
Idd. Wel naar. Gelukkig heb ik 't niet. Ken namelijk wel veel mensen die er last van hebben, kan erg irritant zijn.
Oud 24-08-2004, 23:22
Balance
Balance is offline
Citaat:
Brutus schreef op 24-08-2004 @ 23:15 :
ik heb t afgelopen weekend ook erg weinig/niet geslapen omdat ik op een camping was, en misschien heeft drugs/alchoholgebruik er mee te maken?
Weinig slaap kan zorgen voor een lage weerstand.
En bij een lage weerstand ben je er extra gevoelig voor om zulke dingen op te lopen (wat al snel kan gebeuren: een kus, drinken uit hetzelfde glas enz.).
In de toekomst zal het vaak terugkomen als je een lage weerstand hebt. Helaas dus.

Middelen zijn er niet echt naast Zovirax (of gewoon koortslipcrème van eigen merk: is exact hetzelfde). Ja, zorgen voor een goede weerstand dus. Dat betekent dingen als fruit, vitaminen, goed eten, goed slapen enz.
Oud 25-08-2004, 01:26
Brutus
Brutus is offline
fuck é, fruit eet k niet, vitaminen slik ik niet, en k slaap kut
Oud 25-08-2004, 01:29
Brutus
Brutus is offline
Citaat:
p-chez schreef op 25-08-2004 @ 00:03 :
Idd. Wel naar. Gelukkig heb ik 't niet. Ken namelijk wel veel mensen die er last van hebben, kan erg irritant zijn.
misschien wel, maar 20% van de mensen krijgen wondjes op hun mond, maar 80% is besmet.
of iets dergelijks :
Oud 25-08-2004, 07:27
Qamra
Qamra is offline
Jup, je bent voor AL-TIJD besmet

Of jeh et daadwerkelijk krijgt is een tweede. Veel mensen krijgen het als hun weerstand laag is, maar dat hoeft dus niet altijd.

Anyway; zovirax is kut, Echinacin Stick van Madaus is super! Binnen een week is het over.
Oud 25-08-2004, 10:24
_mar
_mar is offline
Zovirax werkt bij mij oo kniet, maar sinds een paar jaar heb ik een lampje. Daar komt rood licht uit, dat is een straling. Nouja. ik weet het ook niet precies, maar kijk eens op deze site:

http://www.wittetanden.nl/subjects/koortslip/koortsp/nono.php3?sessid=&klantnr=

PS: hij is wel erg duur, of je het er voor over hebt moet je zelf bekijken, maar bij mij kan met dat ding de koortslip in 5 dagen weg zijn....
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 10:34
MightyDuck
MightyDuck is offline
Komt mogelijk van het zoenen. Anti-koortslip-crème er op smeren. Voor het slapen ook nog Purol zalf dat houd het korstje soepel. Vitaminen slikken.
Oud 25-08-2004, 13:19
Brutus
Brutus is offline
en hoe lang duurt t voordat een koortslip normaal gesproken weg is dan?
Oud 25-08-2004, 15:56
HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
Brutus schreef op 25-08-2004 @ 14:19 :
en hoe lang duurt t voordat een koortslip normaal gesproken weg is dan?
4 dagen ongeveer en met middeltjes als zofirax ben je er 1 dag eerder vanaf. dus als je al een koortslip hebt zou ik zeggen ga voor dat geld een ijsje eten. 'n goede stemming is nl ook goed voor je afweer

als je het nog niet ECHT doorgezet heeft kan je met de boven genoemde middeltjes wel vaak VOORKOMEN dat het echt doorzet.

het virus blijft helaas altijd in je lichaam aanwezig en als je weerstand afneemt dan steekt het de kop op.

een troost: iets van 70 procent van de nederlandse bevolking is ermee besmet dus je bent niet de enige

Laatst gewijzigd op 25-08-2004 om 15:59.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 19:02
brittje
brittje is offline
Nou....drie of vier dagen met zovirax?? Dat valt meestal wel tegen hoor! Misschien als je er heel in het begin al bij bent....anders ben je er zeker een dag of 6 zoet mee...Helaas!!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 19:33
Qamra
Qamra is offline
Ik had er in het begin 2 weken last aan. Van hetzelfde plekje ja. Maar goed, in het begin had ik meestal uitbraken van 3 tot 4 plekken tegelijkertijd. Dat houdt elkaar ook een beetje in stand.
Oud 25-08-2004, 20:01
Sunray
Sunray is offline
mijn vriendje heeft een koortslip maar tot nu toe heb ik er zelf nog geen last van gehad. was wel zo stom geweest om te zoenen toen hij een kortslip had en ik niet zon goede weerstand had. zou het kunnen dat maar een deel van de mensen ook daadwerkelijk een wondje krijgt? of zal ik het inde toekomst nog wel merken?
Oud 26-08-2004, 14:53
_mar
_mar is offline
Als ik dat lampje niet gebruik, heb ik er anderhalve week last van ofzo.. Dus voor mij was het echt een oplossing
@ Sunray: Ik heb mn vriendje ook wel eens gezoend met koortslip (dom natuurlijk) maar hij heeft nergens last van.
In de toekomst kan het bij jou wel komen, maar dat moet je maar afwachten.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 15:39
Brutus
Brutus is offline
hmpf dit is mn 2e dag en k heb zin om mn lippen te amputeren
k moet strax werken k vraag me af wat de klanten gaan doen als ik ze een zak friet geef
Oud 26-08-2004, 16:17
Zotopteentjes
Zotopteentjes is offline
Inderdaad meerdan 70% van de bevolking is besmet met deze 'kwaal'.
Het is een virus , HSV genaamd Herpes Simplex Virus type I (geslachtsherpes is type II of omgekeerd).
Het komt op tijdens stress, vermoeidheid - kortom bij verminderde immuniteit. Het is pas besmettelijk als de koortsblaasjes openspringen. Van het moment dat er een korstje is kan het niet veel kwaad meer. Doch steeds oppassen!!
Ook oppassen tijdens orale seks, gezen de mogelijkheid bestaat dat het overgaat op de genitaliën van je partner, en dat is veel erger natuurlijk.
Ook oppassen dat je er niet met je vingers aankomt, want zo kan je de rest van je gezicht besmetten en zelfs je ogen als je niet oplet.
Zovirax helpt idd niet veel, en is duur. Maar het virus is omgeven door een lipidelaag of vetlaagje.
Wat ik doe (en het helpt goed en snel) is met een in alcohol (ethanol) gedrenkt watje of oorstokje regelmatig deppen over de opkomende blaasjes (moet je doen van zodra je een tinteling voelt - teken dat de blaasjes gaan komen). Met regelmatig bedoel ik drie- to zesmaal per dag. Door het alcohol zal het vetlaagje rond de virus oplossen en zal ie zich niet/moeilijker kunnen 'vermenigvuldigen'. Na twee of drie dagen ben je er van af.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 18:55
brittje
brittje is offline
Dat klinkt als een wonder! Kga het volgende keer gelijk proberen. Bedankt voor de tip!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 22:02
Brutus
Brutus is offline
Citaat:
Zotopteentjes schreef op 26-08-2004 @ 17:17 :
Inderdaad meerdan 70% van de bevolking is besmet met deze 'kwaal'.
Het is een virus , HSV genaamd Herpes Simplex Virus type I (geslachtsherpes is type II of omgekeerd).
Het komt op tijdens stress, vermoeidheid - kortom bij verminderde immuniteit. Het is pas besmettelijk als de koortsblaasjes openspringen. Van het moment dat er een korstje is kan het niet veel kwaad meer. Doch steeds oppassen!!
Ook oppassen tijdens orale seks, gezen de mogelijkheid bestaat dat het overgaat op de genitaliën van je partner, en dat is veel erger natuurlijk.
Ook oppassen dat je er niet met je vingers aankomt, want zo kan je de rest van je gezicht besmetten en zelfs je ogen als je niet oplet.
Zovirax helpt idd niet veel, en is duur. Maar het virus is omgeven door een lipidelaag of vetlaagje.
Wat ik doe (en het helpt goed en snel) is met een in alcohol (ethanol) gedrenkt watje of oorstokje regelmatig deppen over de opkomende blaasjes (moet je doen van zodra je een tinteling voelt - teken dat de blaasjes gaan komen). Met regelmatig bedoel ik drie- to zesmaal per dag. Door het alcohol zal het vetlaagje rond de virus oplossen en zal ie zich niet/moeilijker kunnen 'vermenigvuldigen'. Na twee of drie dagen ben je er van af.
hmm daar kan ik wat aan hebben! dankjewel
Oud 26-08-2004, 23:40
Balance
Balance is offline
Citaat:
Zotopteentjes schreef op 26-08-2004 @ 17:17 :
Ik heb geen idee wat ethanol is, dus ik vraag maar even om verduidelijking: wat bedoel je precies met alcohol?
Een flesje dat je bij de drogisterij koopt? (à 70%?) of verdunde alcohol? Of gewoon drank (oef wat voel ik me nou dom, maar je weet maar nooit..)?

Ik heb ooit namelijk eens een ontsmettingsmiddel (dethol) puur op m'n huid gedaan (had geen idee dat je dat moest verdunnen ) en hield daar een brandwond aan over. Ik vraag me dus af hoe dat hier zit met alcohol op je lippen doen..
Oud 27-08-2004, 08:45
Zotopteentjes
Zotopteentjes is offline
Citaat:
Balance schreef op 27-08-2004 @ 00:40 :
Ik heb geen idee wat ethanol is, dus ik vraag maar even om verduidelijking: wat bedoel je precies met alcohol?
Een flesje dat je bij de drogisterij koopt? (à 70%?) of verdunde alcohol? Of gewoon drank (oef wat voel ik me nou dom, maar je weet maar nooit..)?

Ik heb ooit namelijk eens een ontsmettingsmiddel (dethol) puur op m'n huid gedaan (had geen idee dat je dat moest verdunnen ) en hield daar een brandwond aan over. Ik vraag me dus af hoe dat hier zit met alcohol op je lippen doen..
Ontsmettingsalcohol - kan je zo bij de apotheek kopen. Meestal is dat alcohol à 70% (maar NIET opdrinken hè).
Je hebt verschillende soorten alcohol: methanol, ethanol propanol, .... . Als ontsemttingsproduct is het wel meestal Ethanol.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 19:36
twirley
twirley is offline
ik heb dat virus ook.... en krijg het dus ook steeds weer terug.
Meestal in een verandering van seizoenen. dus als het weer winter wordt bijv. dan heb ik er veel last van. en als de zomer er weer begint aan te komen ook.

Het kan dus aan je weerstand liggen ja.
- niet goed slapen..
- stress

Ik gebruik vectavir. wel snel gebruiken als het bijna zover is dat er een koortslip aan zit te komen. anders helpt het dus ook voor geen meter..
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 00:55
Nyai
Nyai is offline
ik gebruik propolis creme als ik een koortslip heb. Werkt perfect!

3-4 maal daags dun aanbrengen (wel je handen wassen voor je aan dat potje komt, anders besmet je de creme en houd je het alleen maar in stand)

Hier in beverwijk hebben we zo'n kruidenwinkeletje waar ze dat verkopen, daar haal ik het dus.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 18:41
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Heb 't virus ook. Is vet vervelend, maar na een tijdje ga je de voorverschijnselen herkennen en opmerken. Als je er dan snel genoeg bij bent met (eender welk koortslip-) zalfje, dan heb je zelfs kans dat het blaasje zich niet ontwikkelt.

Prikkelen, warm aanvoelen, pikken,... (van steeds hetzelfde plekje op je lip, want het virus zit dus steeds op e zelfde plaats) kan betekenen dat er eentje op komst is. En dan; smeren maar!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten