Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2004, 16:12
rubenrtv
rubenrtv is offline
Ik heb een linkkabel voor de ti-83+ verkocht aan een forummer, maar nu wil diegene haar geld terug omdat ze hem niet ontvangen zou hebben, terwijl ik hem zeker op de post heb gedaan.
Advies iemand?
Oud 08-09-2004, 16:32
Balance
Balance is offline
Tja, das het risico.

Anders voorstellen om de helft van het bedrag terug te storten?

Op die manier zijn jullie allebei enigszins de dupe.
Oud 08-09-2004, 16:44
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Balance schreef op 08-09-2004 @ 17:32 :
Tja, das het risico.

Anders voorstellen om de helft van het bedrag terug te storten?

Op die manier zijn jullie allebei enigszins de dupe.
Mee eens, en nog even afwachten. Wij hadden dat laatst ook dat we iets nog niet gekregen hadden maar het duurde toen nog gewoon een tijd. Misschien is de TPG wel heel erg langzaam .
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 16:49
rubenrtv
rubenrtv is offline
50/50 is misschien wel handig, maar ik wil ook niet dat zij hem gewoon heeft ontvangen en nu zegt van niet
Oud 08-09-2004, 17:16
Verwijderd
Het kan bijna niet dat iemand een brief niet ontvangt. Je moet in ieder geval altijd je afzender-adres op een envelop zetten, mocht er dan iets misgaan dan ben jij terug te vinden. Anders gaat de envelop de versnipperaar in.

Bij pakketjes is het simpel, die hebben een unieke code waaraan je het op internet kunt volgen. Eigenlijk moet je over zoiets goede afspraken maken vantevoren, voor wiens risico iets komt. Ik zou gewoon ieder de helft doen, gewoon om gezeik te vermijden.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 17:49
Balance
Balance is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 08-09-2004 @ 17:49 :
50/50 is misschien wel handig, maar ik wil ook niet dat zij hem gewoon heeft ontvangen en nu zegt van niet
ja en zij wil niet dat jij hem hebt gehouden terwijl je zegt dat je hem hebt opgestuurd. Nogmaals: das het risico van zaken doen over internet met iemand die je niet kent.
Gezien het feit dat het over een linkkabeltje gaat is het geen groot bedrag waar het over gaat of wel?
Oud 08-09-2004, 18:24
AJMouse
AJMouse is offline
linkkabel, als pakketje of als brief? Als je een pakketje hebt verzonden dan heb je een track en trace nr gekregen, altijd bewijs genoeg.
Oud 08-09-2004, 18:40
Verwijderd
ik ben diegene waar hij 't over heeft.

Wat betreft 't risico qua internet(ver)kopen, helemaal gelijk.
Maar aangezien 99,8% v.d. post op het juiste adres bezorgd wordt, is het bepaald niet vreemd dat ik jou eigenlijk voor een dikke vette oplichter aanzag/zie . (sorry als dat niet zo is ) Het is, zoals nare man al zegt, gewoon bijna onmogelijk dat de post niet overomt
En ook omdat je mijn overboeking ook al zo laat ontving terwijl dat normaal na een half uur al kan.

en aangezien ik na een week ofzo al helemaal geen kabel meer verwacht, vroeg ik op aanraden van m'n ouders etc maar of je 't geld terug wilde storten.

to the point: ik kan me overigens (dus) ook terugvinden in 50/50.

en waarom heb je me eigenlijk niet gewoon terug een pm gestuurd? Ik ben ook wel voor rede vatbaar en was m'n pm niet zo onbeleefd

Overigens. Als je me niet oplicht, snap ik ook dat jij andersom zal denken dat ik jou oplicht en dat lijkt me evengoed vervelend. sorry dan en hoop ik dat je weet dat mijn bozigheid niet voor je bedoeld is als je 't gewoon hebt opgestuurd. Oh, en mocht er toch nog ooit een kabel komen, dan zal ik je dat geld natuurlijk terugoverboeken (in geval van dat je akkoord gaat met 50/50)

overigens zou ik ook niet weten hoe ik tegenover jou kan bewijzen dat ik die kabel niet heb. Als je zelf een idee hebt hoor ik het wel.

en als iemand tips heeft voor een volgende keer?
ik hoor het graag.

Marianne

en sorry voor de onbenullig lange post
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 21:26
AJMouse
AJMouse is offline
Marianne,

Citaat:
AJMouse schreef op 08-09-2004 @ 19:24 :
linkkabel, als pakketje of als brief? Als je een pakketje hebt verzonden dan heb je een track en trace nr gekregen, altijd bewijs genoeg.
Oud 08-09-2004, 21:33
rubenrtv
rubenrtv is offline
het was een brief.
Op 30-8 schreef jij dat je het hebt overgemaakt, maar ik heb het pas 1-9 ontvangen (kan ik zien bij internetbankieren)
Oud 08-09-2004, 21:40
Balance
Balance is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 08-09-2004 @ 22:33 :
het was een brief.
Op 30-8 schreef jij dat je het hebt overgemaakt, maar ik heb het pas 1-9 ontvangen (kan ik zien bij internetbankieren)
dat is vaak zo hoor. Dat kan een paar dagen duren.
Maar om hoeveel geld gaat het dan?
Oud 08-09-2004, 21:49
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 08-09-2004 @ 22:33 :
het was een brief.
Das idd wel gewoon hoor, dat zoiets een paar dagen duurt...
Oud 08-09-2004, 22:55
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ligt eraan postbank-postbank is bijna standaard na een uur al te zien rabo - post etc kan even duren
50/50

grtz
ivo
Oud 08-09-2004, 23:02
Verwijderd
Citaat:
citroen schreef op 08-09-2004 @ 19:40 :
(...) Wat betreft 't risico qua internet(ver)kopen, helemaal gelijk.
Maar aangezien 99,8% v.d. post op het juiste adres bezorgd wordt, is het bepaald niet vreemd dat ik jou eigenlijk voor een dikke vette oplichter aanzag/zie . (sorry als dat niet zo is ) Het is, zoals nare man al zegt, gewoon bijna onmogelijk dat de post niet overomt
Het 'aankomstpercentage' van briefpost is actually 95%. Zie www.tpg.nl
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 07:11
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-09-2004 @ 00:02 :
Het 'aankomstpercentage' van briefpost is actually 95%. Zie www.tpg.nl
actually is het wel 99,8%
waar jij op doelt is de overkomstduur binnen 1 werkdag

Citaat:
Uit de meest recente gegevens blijkt dat gemiddeld 95% van de post die u voor de buslichting op de bus doet daadwerkelijk de volgende werkdag wordt bezorgd. 99,8% van alle post komt op het juiste adres aan.
Oud 09-09-2004, 08:23
rubenrtv
rubenrtv is offline
Het gaat maar om 11 euro
Oud 09-09-2004, 08:47
Verwijderd
11 euro voor 1 kabeltje
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 08:56
rubenrtv
rubenrtv is offline
pc-linkkabel kost in de winkel 30 euro
Oud 09-09-2004, 10:15
Verwijderd
Citaat:
Bartje schreef op 09-09-2004 @ 08:11 :
actually is het wel 99,8%
waar jij op doelt is de overkomstduur binnen 1 werkdag
OK, my bad. Maar je kunt aanvoelen dat de aankomstkans voor jouw brief lager is als je de afzender er niet opzet. Raakt hij dan zoek, dan is hij ook definitief zoek.

Verder is dit gewoon vervelend. Je ziet dus dat je in het vervolg afspraken moet maken over het risico van verzending. Nu gaat het maar om een paar pieken dus zou ik gewoon samen de schade dragen, mocht dat ding later toch aan- of terugkomen dan betaalt diegene de helft weer terug. Gewoon elkaar even vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 14:08
Verwijderd
Volgende keer misschien op een andere manier verzenden, en idd afzender erop. Nu gewoon 50/50 doen. Mocht hij alsnog aankomen, dan dat gewoon weer rechtzetten.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 14:15
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Is bij mij ook gebeurd, deadlocked had me een CD verkocht en ik heb hem niet ontvangen, hij heeft mij het geld teruggestort en zo was het afgedaan.

Toen ik even later de CD toch nog kreeg met een briefje van de TPG erbij, heb ik het geld gewoon opnieuw overgemaakt.

Vreemd verhaal, maar blijkbaar kan het toch gebeuren.
Oud 09-09-2004, 15:04
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-09-2004 @ 11:15 :
OK, my bad. Maar je kunt aanvoelen dat de aankomstkans voor jouw brief lager is als je de afzender er niet opzet. Raakt hij dan zoek, dan is hij ook definitief zoek.

Verder is dit gewoon vervelend. Je ziet dus dat je in het vervolg afspraken moet maken over het risico van verzending. Nu gaat het maar om een paar pieken dus zou ik gewoon samen de schade dragen, mocht dat ding later toch aan- of terugkomen dan betaalt diegene de helft weer terug. Gewoon elkaar even vertrouwen.
Ik wou gewoon een keertje gelijk hebben van nare, ik zwerf nu al zolang rond op zoek naar fouten

Mijn ervaring is, vanuit het tpg oogpunt, als er geen afzender op staat sturen wij hem naar Den Haag. Daar maken ze de brief open en proberen ze de afzender zo te achterhalen. Als dit niet lukt dat gaat die na 4 weken wachttijd in de versnipperaar
Oud 09-09-2004, 18:22
Balance
Balance is offline
Citaat:
Bartje schreef op 09-09-2004 @ 16:04 :
Ik wou gewoon een keertje gelijk hebben van nare, ik zwerf nu al zolang rond op zoek naar fouten

Mijn ervaring is, vanuit het tpg oogpunt, als er geen afzender op staat sturen wij hem naar Den Haag. Daar maken ze de brief open en proberen ze de afzender zo te achterhalen. Als dit niet lukt dat gaat die na 4 weken wachttijd in de versnipperaar
waarvoor is die wachttijd?
is dat zodat personen alsnog kunnen vragen of een bepaalde brief binnen is gekomen?

En hoe raakt een brief 'zoek' (althans, naar Den Haag gestuurd dus) als er gewoon een huisnamer en postcode op staat? Want die kunnen gewoon nog naar de geadresseerde worden gestuurd.
Of komt een brief daar niet als die gegevens erop staan? (dan kan de brief van de TS er ook niet bij zitten als ie wel gewoon een huisnummer en postcode op heeft geschreven)
Oud 09-09-2004, 19:14
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-09-2004 @ 19:22 :
waarvoor is die wachttijd?
is dat zodat personen alsnog kunnen vragen of een bepaalde brief binnen is gekomen?

En hoe raakt een brief 'zoek' (althans, naar Den Haag gestuurd dus) als er gewoon een huisnamer en postcode op staat? Want die kunnen gewoon nog naar de geadresseerde worden gestuurd.
Of komt een brief daar niet als die gegevens erop staan? (dan kan de brief van de TS er ook niet bij zitten als ie wel gewoon een huisnummer en postcode op heeft geschreven)
die wachttijd is inderdaad voor mensen die alsnog kunnen vragen om die post. Dat gebeurd niet met ansichtkaarten enzo. Maar komt vaker voor met duurdere zendingen of zendingen uit het buitenland.

een brief gaat naar postcode 2500 NA (dat is Den Haag) als:
- Er geen huisnummer op staat, en de persoon niet in het telefoonboek staat dan wel niet bekend is bij collega postbodes

Als er een postcode + huisnummer opstaat wordt ie gewoon bezorgd. Tenzij de postcode foutief is, dan wordt de brief in een andere stad afgeleverd en sturen die hem naar Den Haag.

Eigenlijk kan er als de postcode + huisnummer opstaan weinig verkeerd gaan. Zoals al aangegeven gebeurd dat maar 0,02% van alle gevallen. Er zijn maar weinig brieven die in de altijd lopende cirkel terecht komen. (foutieve postcode --> naar correcte dorp verstuurd --> in sorteercentrum weer naar de verkeerde postcode --> etc)

Het proces van herstellen naar de goede postcode kan overigens een tijdje duren, dus ik weet niet hoelang het al geleden is maar hou voor het gemak maar 3 weken aan.
Oud 09-09-2004, 19:38
Verwijderd
Citaat:
rubenrtv schreef op 09-09-2004 @ 09:56 :
pc-linkkabel kost in de winkel 30 euro
ow sorry, ik dacht zo'n kabeltje om twee rekenmachines te verbinden.

Ik vind het meer het risico van de koper, maargoed je kunt inderdaad 50/50 doen in dit geval.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2004, 23:29
Balance
Balance is offline
Citaat:
Bartje schreef op 09-09-2004 @ 20:14 :
die wachttijd is inderdaad voor mensen die alsnog kunnen vragen om die post. Dat gebeurd niet met ansichtkaarten enzo. Maar komt vaker voor met duurdere zendingen of zendingen uit het buitenland.

een brief gaat naar postcode 2500 NA (dat is Den Haag) als:
- Er geen huisnummer op staat, en de persoon niet in het telefoonboek staat dan wel niet bekend is bij collega postbodes

Als er een postcode + huisnummer opstaat wordt ie gewoon bezorgd. Tenzij de postcode foutief is, dan wordt de brief in een andere stad afgeleverd en sturen die hem naar Den Haag.

Eigenlijk kan er als de postcode + huisnummer opstaan weinig verkeerd gaan. Zoals al aangegeven gebeurd dat maar 0,02% van alle gevallen. Er zijn maar weinig brieven die in de altijd lopende cirkel terecht komen. (foutieve postcode --> naar correcte dorp verstuurd --> in sorteercentrum weer naar de verkeerde postcode --> etc)

Het proces van herstellen naar de goede postcode kan overigens een tijdje duren, dus ik weet niet hoelang het al geleden is maar hou voor het gemak maar 3 weken aan.
in dat geval kunnen ze dus nog naar den haag bellen (?) om te kijken of het daarbij zit? Tenzij de verzender zeker weet dat ie een huisnummer op de brief heeft gezet...
Oud 10-09-2004, 06:33
rubenrtv
rubenrtv is offline
ik weet zeker dat ik de gegevens die ik heb opgekregen er goed op heb gezet
Oud 10-09-2004, 21:29
Verwijderd
damn gezeik om een paar eurotjes

ga een rechtzaak aanspannen joh
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 23:56
T_ID
T_ID is offline
omg.

aangetekend versturen, opgelost.

niet gedaan? eigen schuld.
Oud 11-09-2004, 16:02
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-09-2004 @ 00:56 :
omg.

Oud 11-09-2004, 17:07
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-09-2004 @ 00:56 :
omg.

Zo is het natuurlijk wel, maar aangetekend versturen kost je op z'n minst 5,75 euro...
Oud 11-09-2004, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 11-09-2004 @ 18:07 :
Zo is het natuurlijk wel, maar aangetekend versturen kost je op z'n minst 5,75 euro...
dat is inderdaad het geld dubbel en dwars waard voor die 11 euro
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten