Advertentie | |
|
![]() |
|
Zonder monitor zou ik vooral rekening houden met het type processor, AMD Athlon 64 is nu wel aan te raden voor games (zeg een AMD Athlon 64 3200+ bijvoorbeeld), met genoeg geheugen. Ik vind 1024 MB tegenwoordig al een must, maar met 512 kun je ook nog wel redelijk uit de voeten. Videokaart moet je zelf een beetje rondkijken wat je aangeraden wordt. Ik zweer nog steeds bij de Radeons, maar Geforce heeft ook best aardige nieuwe kaarten uit.
Dit is bijvoorbeeld wel een aardig voorbeeld van een systeem dat ik zo snel eventjes kon vinden: http://www1.alternate.nl/html/nodes_info/sidv03.html Maar niet bij deze winkel, want ze zijn in mijn ervaring erg duur en onbetrouwbaar. Als je er wel een monitor bij wilt, heb je voor 1100 euro echt geen game systeem, sorry...
|
Wat ik zou doen:
-MSI K8T NEO FSR AMD64 -3200 1MB cache -ATI 9600 LE 256 MB -Maxtor 160 GB 8 MB -1024 MB RAM 400 Mhz. -DVD+/-RW 16x Dual layer DVD-Rom -Creative SBS560 5.1 Surround -keyboard Cordless muis € 899,- www.completer.nl
||
Citaat:
Laat je niet in de winkel adviseren voor een grafische kaart, die lui snappen er niets van. Nee, zoek eens op GoT of hier naar discussies over videokaarten. De nieuwste Radeons zijn wel geile dingen ![]()
||
Ik zou eerder zoiets doen:
-Antec Sonata Life Style 380Watt €114.95 -ASUS AMD SOCKET-939 A8V DELUXE ATX €119.00 -AMD Athlon 64 939 3500+ 2200Mhz BOX €257.96 -Corsair 1024MB DDR400 64MX64 TWINX €220.00 -Sapphire ATI 9800 Pro Retail €209.95 -MAXTOR 120.0Gb 7200RPM 6Y120MO 8MB SATA €76.95 -Zalman CNPS7000B-AlCu €29.99 -MSI 16x48x DVD Retail Black D16 €32.50 Subtotaal: €1061.30 Dan heb je nog 200 euro over, kan je misschien in een betere 3dkaart stoppen of andere koeling (case fan 120 mm, cpu fan) Want de antec Sonata Lifestyle is zeer stil, ik heb hem zelf. En mooi ![]() S939 ivm met dual channel. Je zou ook eventuel nog een 10.000 rpms 36 gig hardeschijf er in kunnen zetten, en dat je opstart schijf maken van windows. Ik zelf zou nog ff wachten, want nu in december komen de nforce 4 bordjes uit van Amd, die veel goeds moeten beloven. Maar als je nu een pc nodig hebt zou ik zoiets dus doen. www.pczaak.nl Citaat:
Naja als je toch een 3dkaart koop in die ongeveer 400 euro kost, is de 6800GT de beste keuze, nu op dit moment, hoger zijn de 6800 Ultra en X800XT PE vrijwel gelijk, kwa snelheid en beeldkwalteit. Het is wat de toekomst ons gaat brengen wat belangrijker is (3dc, S.M 3.0 of S.M2.0b)
Laatst gewijzigd op 29-11-2004 om 22:41. |
![]() |
|
Athlon 64 3000+ Socket 939 Winchester (0.90nm) processor
Socket 939 moederbord (liefst met SiS 755/756 chipset) 2x512MB DDR/400 Infineon/TwinMOS/Kingston geheugen GeForce 6800LE videokaart 2x160GB Hitachi 7K250 8MB SATA/150 hardeschijf LiteOn 16-speed DVD-brander Kast met 400W voeding Toetsenbord en goede gamemuis (Logitech MX510) Totaal: ongeveer 920 euro, excl. toetsenbord en muis. Athlon 64 3000+ Winchester loopt op 1.8GHz en klopt zeer goed over (50%), zie: http://www.tweakers.net/nieuws/35115...ght=winchester Beetje geldverspilling om dan 3400+ te kopen ofzo. Hij zal er niet beter van kunnen clocken waarschijnlijk. Succes, en laat je niet naaien op een cheapass videokaart met verder dure componenten. Als je een goede comp wilt richt je je op games, dus is videokaart het meest belangrijk, samen met processor en geheugen.
Laatst gewijzigd op 30-11-2004 om 08:45. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() RAID0 moet je iig NOOIT doen, het is misschien ietsje sneller maar als één van je schijven een probleem heeft ben je gelijk alles kwijt.
Laatst gewijzigd op 30-11-2004 om 12:06. |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Nu zit je alleen met 2 HDDs, waarvan eentje kan crashen. Dan ben je ook de data kwijt op de andere HDD ja. Maar het risico wordt nogal overdreven vind ik. Risico loop je sowieso zonder backup/mirroring. RAID0 is dan relatief niet zoveel meer risico, maar wel grote voordelen. 160GB is overigens 150GB, dus 300GB. Fijn voor je games die 2 tot 4 GB innemen tegenwoordig (hoe meer GB des te wreder het spel, zeker.. ![]() ![]()
|||||
Citaat:
Citaat:
Lees anders dit artikel op Anandtech eens door: http://www.anandtech.com/storage/showdoc.html?i=2101 Citaat:
Citaat:
![]()
||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Dan delete je toch gewoon wat, naja 4 gig voor een game, 150:4= 37, 5. Ga jij zoveel spellen op je hdd laten staan?Of ze allemaal spelen?Dan heb je wel veel tijd. ![]()
||
Citaat:
Als je veel I/O-intensieve applicaties draait en het je niks kan schelen dat je een grotere kans loopt om al je data kwijt te raken, dan biedt RAID0 voordelen. Maar om een normale gebruiker die af en toe wat gamed, muziek luistert, enz. RAID0 aan te raden (wat jij dus doet) gaat mij nog steeds te ver, wat Tweakers.net ook roept ![]()
||
Citaat:
![]() En dan heb je genoeg aan een hdd, en dan kan je beter die euro's die je dan over hebt, fatsoenlijk geheugen of een fatsoenlijke 3dkaart kopen. Dus geen 6800LE maar gelijk een High End, ala 6800GT/X800XT ![]()
|
![]() |
|
![]() |
iedereen doet alsof RAID0 hier zo belachelijk slecht is. Maar stel eens in de 3 jaar gaat je HD kapot. Wil jij zeggen dat je echt 3 jaar oude bestanden er op laat staan?
die paar dingen die zo belangrijk zijn zet je toch op een rewritable. En als je je PC gebruikt voor de gamen zie ik al helemaal niet in waarom je die extra snelheid niet gebruik. Want een game installeer je gewoon opnieuw. Wat is trouwens het verschil in prestatie tussen de socket 939 en de 756 versie van de 64 3000? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Nee, maar het is algemeen bekend dat een die-shrink betekent dat je hoger kunt clocken. Als je dan een die shrink hebt van 130nm naar 90nm en de kloksnelheid blijft gelijk, is het logisch dat je verder kunt overclocken. Dat is juist het nut van een die-shrink. En dat beeld wordt ook bevestigd door chip.de, niet de eerste de beste hardware reviewsite.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Nieuwe Computer gezocht Kirikoe | 34 | 09-05-2011 13:15 | |
Software & Hardware |
Nieuwe computer Spoonie | 5 | 30-05-2007 21:00 | |
Software & Hardware |
[Algemeen] Goedkope nieuwe computer GoodforNothing | 4 | 12-01-2004 13:41 | |
Software & Hardware |