Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2004, 00:21
eeh...?
eeh...? is offline
Ik ben nou 19 en ben echt pas 2 keer in mijn leven verliefd geweest. Ik heb wel vriendjes gehad maar dat stelde weinig voor. Ik heb best wat vrienden (dus niet alleen vriendinnen) maar daar wordt ik ook niet verliefd op.

Ik snap zelf niet helemaal waarom. Ik wil best. Van de ene kant komt het denk ik door onzekerheid komt. Dat ik denk: ja whatever, ik ga het niet eens proberen, het zal toch wel geen succes zijn. Dus dat ik me er niet voor openstel. Van de andere kant misschien wel omdat ik gewend ben mijn leven in te richten zoals ik het wil, zonder rekening met een 'wederhelft' te houden.

Ik heb meer mensen met het zelfde probleem gesproken. Maar op dit forum lijkt iedereen wel vaak hotel de botel te zijn. (ik weet het, het heet niet voor niks 'liefde en relatie') Ik snap eigenlijk volgens mij veel dingen van de liefde niet.

Ik zou graag van andere willen horen hoe vaak zij bijvoorbeeld verliefd zijn geweest? En hoe verschillend die verliefdheden waren, of is liefde maar 1 soort gevoel? En zijn er anderen net als ik die niet zo licht ontvlambaar zijn, en waar denken zij dat dat door komt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2004, 00:35
EkiaM
EkiaM is offline
tja.. zelf ben ik 1 keer echt ontzettend verliefd geweest. echt ongelooflijk hoe je je dan voelt. gewoon helemaal trillen, ademhalingsproblemen, een hart dat op hol slaat.
bij mij kwam het onder andere door dingen die hij deed en zei. een keer was ik flink aangeschoten en ihing ik tegen hem aan. hij was zó lief!!
het kan idd zijn dat je je dan niet open genoeg stelt, maar dan nog. het kan zomaar ineens gebeuren dat je verliefd wordt. ik kan je niet hepen om dit eerder te laten gebeuren.. sorry

xm
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 01:02
Wandering
Wandering is offline
Verliefd worden kun je niet forceren, het is een gevoel wat spontaan naar boven komt.
Ik denk niet dat je het echt een probleem hoeft te noemen dat je "nog maar" 2 keer verliefd bent geweest hoor.
Je bent misschien gewoon nog niet vaak personen tegengekomen die jou echt aanspreken en waar je meer voor kunt voelen, of het gevoel is misschien nog niet naar boven gekomen of is zich nog aan het ontwikkelen bij iemand die je toch al kent ofzo
Je kan het ook langs de positieve kant bekijken, als je niet steeds opnieuw verliefd wordt, heb je ook minder last van liefdesverdriet of tegenslagen...
Zelf ben ik bijna 18 en ook nog maar 1 keer echt verliefd geweest en dat was bij mn vorige relatie, ik wist niet wat me overkwam, en besefte toen pas dat mijn relaties daarvoor eigenlijk niets waren geweest. Maarja aan alle mooie liedjes komen een eind... Dus een zware klap, waar ik nog altijd niet overheen ben (ook door omstandigheden). En nu denk ik van "zoiets kan me nooit meer overkomen, zo een hevig gevoel krijg ik bij niemand meer, niemand kan nog voor mij betekenen wat zij voor mij (heeft) betekent"
Maar toch zal het me nog wel eens overkomen, ik weet alleen niet wanneer.
Zo is het bij iedereen denk ik wel, je hebt het gewoon niet zelf in de hand en kunt niet zeggen "aaah nu ga ik eens verliefd worden"
Het helpt natuurlijk wel als je jezelf er meer voor gaat openstellen, en er dus bewuster mee bezig bent. Niet meteen denken dat het toch nergens op uitdraait, want misschien loop je daardoor mooie kansen mis.
Oud 30-08-2004, 07:24
WolterB
WolterB is offline
Het voelt iig elke keer anders geloof ik, maar is moeilijk te omschrijven.

Maar je moet je niet druk maken dat je 'nog maar' twee keer verliefd bent geweest, je voelt vanzelf wel wanneer het weer raak is en het is volgens mij wel handig dat je niet snel verliefd wordt, want dat betekent dat je niet op de eerste en beste jongen die voorbij komt lopen gelik verliefd wordt.
Oud 30-08-2004, 09:30
Verwijderd

sorry voor die smilie maar ik ben net zo
ik zie zat leuke meisjes maar die doen me dan niks..ik krijg geen spontane verliefdkriebeltjes..maar dat komt vanzelf weer..tis al een keer gebeurd....maar nu heb ik zoiets van lang leve de lol en ik zie wel
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 10:18
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik ben eigenlijk maar één keer echt verliefd geweest (nou ja, geweest, dat ben ik nog steeds). Ik ben nu 23, en ik was dus 21 toen ik mijn vriend leerde kennen. Het gevoel wat ik heb zijn kriebels in mijn buik als ik aan hem denk, graag bij hem willen zijn, hem heel erg missen als hij er niet is. Zijn warmte willen voelen, zijn stem horen, noem maar op.

Op mijn 20ste heb ik voor het eerst een relatie gehad, dat was voor mij een hele ervaring en ik dacht toen dat ik ook echt verliefd was. Maar achteraf gezien, en met hoe ik me nu voel, kan ik zeggen dat het niet echt verliefdheid was. Ik was meer verliefd op het verliefd zijn. Het was leuk om iemand te hebben die alles voor je over had, het was leuk om eindelijk eens iets meer te kunnen doen dan fantaseren alleen. Kortom, het was vooral spannend! Daarvoor heb ik wel eens gehad dat ik jongens leuk vond, maar nooit echt verliefd geweest.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 11:30
Verwijderd
Ik ben ook 19, ben ook 2 keer in mijn leven verliefd geweest (hoewel ik met de tweede keer nog bezig ben) en ik vind dast niet weinig eigenlijk
Maar misschien scheelt het dat ik dan ook precies 2 serieuze relaties heb gehad (hoewel ik met de tweede nog bezig ben).
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 11:43
Verwijderd
Ik vind twee keer ook niet echt weinig...hoeveel keer in precies echt echt verliefd geweest ben weet ik niet...ik denk ook een keer of twee, maar dat 'hotel de botel' dat heb ik over het algemeen ook niet echt...dat hoeft ook niet, denk ik. Liefde is zoveel meer dan de bekende 'vlinders in je buik', tenminste, voor mij wel.

Liefde is btw ook niet echt te snappen, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 12:20
Luna
Luna is offline
Citaat:
eeh...? schreef op 30-08-2004 @ 01:21 :
Ik heb meer mensen met het zelfde probleem gesproken.
probleem, wat is dan het probleem? Uit je verhaal blijkt nou niet dat je wanhopig bent ofzo. En dat is natuurlijk ook nergens voor nodig.
Ik ben ook 19 en ook nog maar 2 of 3 keer écht verliefd geweest, dat maakt het juist specialer.
Oud 30-08-2004, 12:38
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-08-2004 @ 12:43 :
Liefde is btw ook niet echt te snappen, denk ik.
Of misschien wil je het niet snappen. (Algemeen bedoeld; niet specifiek naar jou )

Gaat de magie er vanaf.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 12:42
Skyrise
Skyrise is offline
je bent pas 19, komt wel

(of je hebt de verkeerde vrienden... misschien moet je is verder kijken)
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 15:53
waves
waves is offline
ik ben ook pas bezig met m'n tweede verliefdheid en eerlijk gezegd vind ik het wel best zo. Veel mensen worden heel vaak verliefd maar misschien niet zo 'diep' als mensen die maar 'weinig' verliefd worden en is het eigenlijk bijzonderder (vind ik dan).
Oud 30-08-2004, 15:59
eeh...?
eeh...? is offline
ok, misschien is twee keer verliefd niet zo weinig. maar ja, ik heb dus nooit iets gehad met een van deze twee jongens. Ik laat me misschien ook wel leiden door 'sociale druk'. Als ik in het park al die verliefde stelletjes zie liggen denk ik: mm dat heb ik nou nooit gehad. En dan denk ik: o jee dat is niet goed, ik hoor al lang een serieus vriendje gehad te hebben.

maar idd ik ben niet wanhopig, ik ben tevreden met mijn leven. Maar ik mis het gewoon soms om verliefd te zijn, om iemand te hebben om lief te hebben en iemand die mij lief heeft. Af en toe voel ik me er alleen door.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 16:53
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
eeh...? schreef op 30-08-2004 @ 16:59 :
ok, misschien is twee keer verliefd niet zo weinig. maar ja, ik heb dus nooit iets gehad met een van deze twee jongens. Ik laat me misschien ook wel leiden door 'sociale druk'. Als ik in het park al die verliefde stelletjes zie liggen denk ik: mm dat heb ik nou nooit gehad. En dan denk ik: o jee dat is niet goed, ik hoor al lang een serieus vriendje gehad te hebben.

maar idd ik ben niet wanhopig, ik ben tevreden met mijn leven. Maar ik mis het gewoon soms om verliefd te zijn, om iemand te hebben om lief te hebben en iemand die mij lief heeft. Af en toe voel ik me er alleen door.
dat meot je echt niet denken, want dan ga je alleen maar forceren en dat is zeker niet goed. Laat alles gewoon op je afkomen en geniet
Oud 30-08-2004, 16:55
Amore
Amore is offline
Ik ben maar één keer echt verliefd geweest. Dat ik gewoon misselijk was van verliefdheid.
Niets eten, omdat ik hém dadelijk zou zien. Continu aan hem denken en een warm gevoel krijgen alleen al als ik aan hem dacht.
Dat was pas echt verliefd zijn.
Dat gevoel heb ik daarna ook nooit meer gehad.
Spijtig.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 16:58
Cinamon
Cinamon is offline
Sorry, heb ik iets gemist?
Moet je persé 6 van de 7 dagen in de week verliefd zijn op iemand? Het is toch geen must hoop ik?
Verliefd word je, of je word het niet. Het is niet erg als je het niet bent. Leuk als je het wel bent. Ik zou er persoonlijk niet zo'n groot probleem van maken. Je komt heus wel weer eens iemand tegen waar je verliefd op wordt.
Ik denk dat je nu gewoon een vriendje wilt, verliefd wilt zijn. Maar dat kun je helaas niet forceren.
Oud 30-08-2004, 20:23
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
zelf ben ik nog nooit echt verliefd geweest, wel iemand specialer vinden als de rest maar dat was gewoon een special soort vriendschap, kben zo beetje sinds de eerste (kzit nu net in de vierde) echt opzoek naar iemand waar van hou, die van mij houwd, een arm om me slaat en naar me luistert, altijd voor me klaar staat, iemand met wie je lekker knus zamen op een bank kan zitten zoenen (nog nooit gedaan btw) enz. en al die tijd ben ik zelfs nooit verliefde geweest of is er iemand geweest waarmee ik echt kon praten enzo kvoel me soms behoorlijk eenzaam en dan vraag ik me af wanneer er iemand komt...

ik ben jaloers dat je al 2 keer verkering heb gehad...
Oud 30-08-2004, 20:24
Verwijderd
Het lijkt mij dat het met je hormoonhuishouding te maken heeft, aangezien verliefdheid een fenomeen is dat puur door hormonen veroorzaakt wordt.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Wandering schreef op 30-08-2004 @ 02:02 :
Verliefd worden kun je niet forceren, het is een gevoel wat spontaan naar boven komt.
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-08-2004 @ 21:24 :
Het lijkt mij dat het met je hormoonhuishouding te maken heeft, aangezien verliefdheid een fenomeen is dat puur door hormonen veroorzaakt wordt.
Bij elk persoon is het dus anders.
Ikzelf wordt snel verliefd, maar is wel vreselijk oppervlakkig. Helemaal kriebelen en 'in luv' maar daarbij wel serieus tegen mezelf zeggen "waar slaat dit op -_-' ".
3 keer in mn leven echt verliefd geweest, wat dan toch duidelijk anders was dan de rest (oppervlakkigen)
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 21:34
skeleton
skeleton is offline
Hehe dit is herkenbaar, zelf ook maar een X of 3 verliefd geweest ofzo , ik ben er een beetje imuum voor lijkt het
Oud 30-08-2004, 22:33
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Sommige mensen verkondigen dat ze om de haverklap op iemand verliefd zijn. De ene week is het die en volgende week is het een ander.. Terwijl ik heel moeilijk verliefd wordt, misschien maar 4 keer tot nu toe...

Ik denk dat verliefdheid ook iets te maken heeft met hoe een nuchter persoon je bent (dat heeft dus niks met alcohol te maken..).

Als je heel erg romatisch/ zweverig bent denk ik dat je je er beter aan over kan geven, waardoor het heftiger is. En dat je misschien sneller verliefd wordt of tenminste dat gevoel makkelijker kan generen (het is tenslotte iets chemisch wat getriggerd kan worden).

Maar ach ik ben al lang blij dat ik niet bij elke interessante vrouw vlinders in me buik heb. Ik vin het grappige beesties maar dan wel in een vlinderstruik en niet in me buik (he, dat rijmt... )....
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 08:47
Verwijderd
Citaat:
Klein Konijntje schreef op 30-08-2004 @ 21:23 :
ik ben jaloers dat je al 2 keer verkering heb gehad...
Je bent 15, TS is 19, misschien had zij toen ze 15 was ook nog nooit verkering gehad. En ook al zal je het nu niet zo zien, soms is het fijner om meteen de goede persoon te vinden, zonder eerst allerlei nietsbetekende verkeringkjes te hebben gehad. En de goede persoon vinden gebeurd van zelf.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 08:55
waves
waves is offline
't komt allemaal wel goed met jullie, er is nog tijd zat

sommige mensen worden voor het eerst echt verliefd rond hun 80ste, jullie zijn nog jonkies

en ik heb nu mijn eerste vriendje, op mijn 17de. Je kunt idd maar liever meteen een 'goeie' hebben dan eerst een paar nietzeggende gewoon voor de 'heb'.
Oud 31-08-2004, 10:27
filia dei
filia dei is offline
2 x hoteldebotel smoorverlieft
9 x een beetje verlieft
Oud 31-08-2004, 11:58
*** is offline
Ik ben tot nu toe ook maar 2x echt verliefd geweest (op de basisschool een paar jaar en op de middelbare) en de laatste 4 jaar eigenlijk niet meer... Hoe dat komt heb ik me ook weleens afgevraagd en ik kan me wel een beetje in jouw theorieen vinden. Ik stel me er vaak niet voor open; omdat ik geen schijn van kans denk te maken, omdat ik er geen toekomst in zie omdat diegene voor een half jaar naar 't buitenland gaat, omdat ik relaties binnen een zelfde studiejaar/werk uit den boze vind, omdat ik geen zin heb in al 't gedoe en onzekerheid eromheen, omdat ik gewoon erg gesteld ben op m'n onafhankelijkheid enz..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2004, 22:03
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Ik wil best. Van de ene kant komt het denk ik door onzekerheid komt. Dat ik denk: ja whatever, ik ga het niet eens proberen, het zal toch wel geen succes zijn. Dus dat ik me er niet voor openstel. Van de andere kant misschien wel omdat ik gewend ben mijn leven in te richten zoals ik het wil, zonder rekening met een 'wederhelft' te houden.
* herkenning *

Maar ik heb ook maar 1 relatie gehad. Geeft een goed gevoel in je buik, meteen snellere hartkloppingen als je diegene ziet, lekker zoenen, tegen elkaar aan liggen.

Ik ben verder 5 of 6 keer verliefd geweest op meisjes waarmee ik of niet durfde te praten of wel mee praatte maar niet echt superveel mee optrok. Het is zelfs geweest dat ik anderhalf jaar een meid heb leuk gevonden zonder dat ik ooit iets tegen haar heb gezegd.
Oud 03-09-2004, 22:30
*Rupsje*
Citaat:
Ik snap zelf niet helemaal waarom. Ik wil best. Van de ene kant komt het denk ik door onzekerheid komt. Dat ik denk: ja whatever, ik ga het niet eens proberen, het zal toch wel geen succes zijn. Dus dat ik me er niet voor openstel.
Citaat:

Ik snap helemaal wat je bedoelt, ik mis het de laatste tijd ook ''het verliefd zijn'', maar niet op een wanhopige manier. Ik ben zelf 1 keer echt verliefd geweest. Vond soms wel iemand leuker dan de rest, maar verder niks. Ik denk niet dat het uitmaakt hoe vaak of hoe snel je verliefd bent maar wat je ermee doet. Ik heb er nooit iets mee gedaan en dat is eigenlijk gewoon stom, ik doe hetzelfde als jij, ik stel me er niet voor open. Komt door onzekerheid en angst. Ik weet dus ook niet echt wat jij moet doen (wist ik t maar) wou alleen even vertellen dat je iig niet de enige bent!!! Het komt wel goed, je moet alleen geduld hebben...tot je toevallig toch weer verliefd wordt, maar dan moet je er ook echt voor gaan, want wat heb je te verliezen?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 09:42
GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-08-2004 @ 09:47 :
Je bent 15, TS is 19, misschien had zij toen ze 15 was ook nog nooit verkering gehad. En ook al zal je het nu niet zo zien, soms is het fijner om meteen de goede persoon te vinden, zonder eerst allerlei nietsbetekende verkeringkjes te hebben gehad. En de goede persoon vinden gebeurd van zelf.
en tog ben ik jaloers
Oud 04-09-2004, 17:02
Verwijderd
Het lijkt mij dat je meer nog een relatie (mét liefde) wilt dan per se verliefd zijn..
En het is een klote cliché uitspraak, maar dat komt toch echt vanzelf.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 18:46
Futurist
Futurist is offline
Citaat:
Ik snap zelf niet helemaal waarom. Ik wil best. Van de ene kant komt het denk ik door onzekerheid komt. Dat ik denk: ja whatever, ik ga het niet eens proberen, het zal toch wel geen succes zijn. Dus dat ik me er niet voor openstel. Van de andere kant misschien wel omdat ik gewend ben mijn leven in te richten zoals ik het wil, zonder rekening met een 'wederhelft' te houden.
Hoe bedoel je dat je er niet aan gaat beginnen? Aan een relatie? Maar verliefdheid staat op zichzelf, het is een gevoel. Dat kun je niet onderdrukken, IK tenminste niet... En verder zal er niet veel aan te veranderen zijn dat je niet gauw verliefd word... Misschien zou wat meer zelfvertrouwen idd helpen.
Oud 06-09-2004, 18:59
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Sarah schreef op 30-08-2004 @ 12:30 :
Ik ben ook 19, ben ook 2 keer in mijn leven verliefd geweest (hoewel ik met de tweede keer nog bezig ben) en ik vind dast niet weinig eigenlijk
Maar misschien scheelt het dat ik dan ook precies 2 serieuze relaties heb gehad (hoewel ik met de tweede nog bezig ben).
Same here, waarvan de eerste keer ik net 17 was, en de tweede keer ruim 18,5 (wat dus ook nog bezig is).
Ik vind dat juist speciaal.. ik zou echt niet elke twee weken op iemand anders verliefd willen worden, vraag me ook af of je dan wel echt verliefd bént.
Reageren

Regels voor berichten