Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2004, 01:21
Verwijderd
Iedereen heeft het wel gehoord of er iets over gelezen, maar wat ik net zag optv slaat alles.

Ben net terug van een leuke avond, maar als ik dan de beelden zie van Rusland. Lopen de tranen over mijn wangen. Hoe haal je het in je hoofd om mensen te gijzelen, het waren er rond de 1200-1500 waarvan 70% kinderen. Als je de beelden ziet, ik heb er geen woorden voor. Die kinderen gaan naar school, moeten vervolgens 3 dagen lang in een gymzaal zitten zonder frisse lucht zonder hun behoefte te kunnen doen, zonder te mogen opstaan. Met 3 mensen op een vierkante meter, zittend, slapend. Die gijzelnemers verdienen een zeer langzame pijnlijke dood. En ik help ze graag met dood gaan.

Ik zag een beeld van de gymzaal, die is ingestort, waar een kinderhoofd tussen uitstak verbrand.. Heb er geen woorden voor. De tranen staan nog in mijn ogen.

Je zag overal lijken liggen en mensen die onder de witte zakken keken of het hun kind was, dat kan je toch niet voorstellen..

In de gymzaal hingen bommen en waren mensen met bommen om hun lichaam en een iemand heeft zich ook opgeblazen tussen al die mensen, er zijn zeker 200 doden en honderden gewonden, voornamelijk kinderen. Welke gek doet nou zoiets.

Vannacht zal ik waarschijnlijk ook niet meer slapen. Je weet dat het gebeurd is, maar als je dan beelden ziet en je ziet dan dode kinderen verbrande kinderen en noem het maar op, dan denk ik echt van deze wereld is helemaal naar de klote.

Brandweermensen deden hun werk terwijl er op nog geen 40 meter afstand geschoten werd. Op een gegeven moment zag je de politie van achter een bus terug schieten terwijl er allemaal mensen omheen stonden die aan het blussen waren, of die mensen aan het helpen waren. Hoe ziek moet je in je hoofd zijn om zo iets te kunnen doen? Ik heb er gewoon geen woorden voor, heb geen zin om de tv aan te zetten want nog meer van zulke beelden kan ik niet hebben momenteel.

Hier zijn toch geen woorden voor. Ik heb ook niet echt een vraag aan jullie. ik wil het meer gewoon kwijt. Maar wat vinden jullie ervan, kan je je voorstellen dat het in Nederland gebeurt?
Advertentie
Oud 04-09-2004, 01:39
T_ID
T_ID is offline
tja, mijn mening over tjetjeens terrorisme mag duidelijk zijn. zelf zijn deze beelden nog weinig in vergelijking tot wat er wordt gefilmd bij het vermoorden van gijzelaars in Irak, wat daarbij gebeurd is werkelijk beestachtig en geeft een zeldzaam inzicht in de ware natuur van de mensen die dat doen.
Oud 04-09-2004, 02:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ach, realiseer je maar eens dat de honderdem onschuldige Tsjetsjeense burgers die per jaar 'verdwijnen' evenzovele martelingen ondergaan voordat ze geëxecuteerd worden, als wraakoefening van het Russische dolgeworden leger dronkenlappen, voor de acties van de onderdrukte Tsjetsjeense vrijheidsstrijders... Daarna praten we verder. Maar niet in dit topic, want er is er al één over.
Oud 04-09-2004, 03:53
Gatara
Gatara is offline
er is al een topic over.
Oud 04-09-2004, 07:04
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 04-09-2004 @ 03:46 :
Ach, realiseer je maar eens dat de honderdem onschuldige Tsjetsjeense burgers die per jaar 'verdwijnen' evenzovele martelingen ondergaan voordat ze geëxecuteerd worden, als wraakoefening van het Russische dolgeworden leger dronkenlappen, voor de acties van de onderdrukte Tsjetsjeense vrijheidsstrijders... Daarna praten we verder. Maar niet in dit topic, want er is er al één over.
1. De Russen richten zich niet op onschuldige kinderen, dat doen de Tsjetsjenen wel.

2. De Russen gaan in Tsjetsjenië hun boekje te buiten bij het bestrijden van terroristen. De Tsjetsjenen die in die school zaten willen slechts dat Tsjetsjenië een onafhankelijke Islamitische staat wordt, terwijl er in Tsjetsjenië grote groepen niet-moslism wonen die daar de dupe van zouden worden.

3. Je probeert wel verzachtende omstandigheden aan te dragen voor die Tsjetsjeense terroristen, maar niets rechtvaardigt of verzacht het bewust doden van kinderen.
Oud 04-09-2004, 07:44
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-09-2004 @ 04:53 :
er is al een topic over.
4:53

inderdaad

Regels voor berichten